Gå til innhold

GeForce Gtx 10**/Titan og Pascal tråden


Anbefalte innlegg

 

Fikk bestilt meg et Gainward Gtx 1080 Phoenix i går før det gikk tomt, ble sendt avgårde nå nettopp! Bør bli en fin gaming helg dette. Fikk det billigere og, 6800 kr etter å ha fått rabatt på Komplettvarer via Nextgentel (innenfor begrenset tidsrom). Håper selve kortet innfrir, da det vel er enkleste Phoenix utgave. Har et Gtx 970 fra før så er spent på om jeg merker mye forskjell... Uansett, er jeg hvertfall forspent mot framtiden :). Takk og lov for feriepenger... :p

Har den selv. Meget fornøyd! Blir aldri mer enn 68C ved 100% load.  Forskjellen fra 970 var enorm. Black ops 3 kunne jeg bare cranke opp alt grafikk jalla uten noe problem. Witcher 3 på absolutt max i 1080P med 80-140fps.

Kommer selvsagt også litt ann på resten av maskinen din.

 

Høres bra ut! Ser ut til at jeg får det i morra så da blir det en real gaming helg. Resten av maskinen bør holde greit, i7 4790k @4.0 ghz (uklokka, kunne sikkert tyna den litt ekstra), 16 GB RAM (2400), SSD.

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du på "sensor" tabben, eller på hovedsiden? Sensor tabben som viser hva som gjelder isåfall.

 

Så på hovedsiden. På sensortabben viser den samme som Afterburner. Kjører stabilt på 2037mhz da, så det var litt bedre om det er det som er korrekt. :p

Endret av Nixxy
Lenke til kommentar

 

Fikk akkurat Battlefield 1 closed Alpha invitasjon :D

 

Konge :D

 

Blir litt opptatt nå hehe...

 

Hmmm..... har du benyttet deg av forhånds bestillingen slik som meg?

Har ikke fått closed invitt.

 

 

Forhåndsbestillt og meldt meg på insider. Fått alpha/beta til bf3, bf4 og bf hardline og nå bf1. Fornøyd med det. Kan jo fortelle at jeg nesten bare spiller Battlefield også ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Fikk akkurat Battlefield 1 closed Alpha invitasjon :D

 

Konge :D

 

Blir litt opptatt nå hehe...

 

Hmmm..... har du benyttet deg av forhånds bestillingen slik som meg?

Har ikke fått closed invitt.

 

 

Forhåndsbestillt og meldt meg på insider. Fått alpha/beta til bf3, bf4 og bf hardline og nå bf1. Fornøyd med det. Kan jo fortelle at jeg nesten bare spiller Battlefield også ;)

 

 

Må si at dette spillet ser utrolig bra ut og så langt føles det greit ut , morsomt med hammeren :p , har forresten ikke spilt det enda men sett på et par videoer der spillet kjører på max på et 1080. Tror det er 4k og mener ytelsen var grei. Youtube...

Lenke til kommentar

Fikk mitt inno3d gtx 1080 twin2x i posten i går og fikk prøvd det ut endel.

Performance er helt topp, som forventet, kjørte +150mhz på core og får fin 90-144fps flyt i doom. I Witcher 3 får jeg en del lugging når jeg snur meg fort rundt i byene, sikkert pga underdimensjonert cpu og ram (2500k@4,55 & 8gb 1600mhz ram). 3DMark score på gpu-delen er også god (rundt 24500 i den Fire greia), men physics suger selvsagt med min cpu.

Det jeg ikke vet om jeg kan leve med er en helt fæl coil whine under last, spesielt merkbart når jeg kjører 3DMark. Høres ut som at noen kapper ved med en båndsag inni maskina. Har aldri erfart coil whine før, så dette var nedtur. Er også en liten dirrelyd fra selve viftene...

Skal prøve å feste på gpuen på nytt ila. dagen for å se om det hjelper noe, ellers skal jeg vurdere retur og vente på et noe mer legit merke kommer på lager.

Lenke til kommentar

Fikk mitt inno3d gtx 1080 twin2x i posten i går og fikk prøvd det ut endel.

Performance er helt topp, som forventet, kjørte +150mhz på core og får fin 90-144fps flyt i doom. I Witcher 3 får jeg en del lugging når jeg snur meg fort rundt i byene, sikkert pga underdimensjonert cpu og ram (2500k@4,55 & 8gb 1600mhz ram). 3DMark score på gpu-delen er også god (rundt 24500 i den Fire greia), men physics suger selvsagt med min cpu.

Det jeg ikke vet om jeg kan leve med er en helt fæl coil whine under last, spesielt merkbart når jeg kjører 3DMark. Høres ut som at noen kapper ved med en båndsag inni maskina. Har aldri erfart coil whine før, så dette var nedtur. Er også en liten dirrelyd fra selve viftene...

Skal prøve å feste på gpuen på nytt ila. dagen for å se om det hjelper noe, ellers skal jeg vurdere retur og vente på et noe mer legit merke kommer på lager.

 

Coil whine er ikke gøy nei, men i mange tilfeller forsvinner gjerne dette over tid jo mer kortet belastes. 

Kjør det hardt et par uker og se det an. 

 

Har et 770 kort som kom med en flott plystrelyd den gangen det var nytt, men etter en ukes tid med r*vkjøring i benchmark så ble det stilt.

Lenke til kommentar

Er Founders Edition-kort produsert av Nvidia selv og kun rebrandet med stickers, eller er det større forskjeller mellom forskjellige Founders-kort?

 

Vil f.eks. FE-kort fra ASUS kunne være gjennomsnittlig bedre enn et FE-kort fra EVGA?

Endret av Reeve
Lenke til kommentar

Fikk mitt inno3d gtx 1080 twin2x i posten i går og fikk prøvd det ut endel.

Performance er helt topp, som forventet, kjørte +150mhz på core og får fin 90-144fps flyt i doom. I Witcher 3 får jeg en del lugging når jeg snur meg fort rundt i byene, sikkert pga underdimensjonert cpu og ram (2500k@4,55 & 8gb 1600mhz ram). 3DMark score på gpu-delen er også god (rundt 24500 i den Fire greia), men physics suger selvsagt med min cpu.

Det jeg ikke vet om jeg kan leve med er en helt fæl coil whine under last, spesielt merkbart når jeg kjører 3DMark. Høres ut som at noen kapper ved med en båndsag inni maskina. Har aldri erfart coil whine før, så dette var nedtur. Er også en liten dirrelyd fra selve viftene...

Skal prøve å feste på gpuen på nytt ila. dagen for å se om det hjelper noe, ellers skal jeg vurdere retur og vente på et noe mer legit merke kommer på lager.

 

Gjerne post informasjonen om din coil whine i denne tråden:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1728553

Lenke til kommentar

 

For min del er det motsatt. 1000,- variasjon i månedsutgift på huslån siste 3 år, men en PC som kostet 12.000 for 3 år siden koster nå nesten 20.000.

Jeg tror det var det War mente?

 

Men om du bare har gått ned 1000 å betale per måned, har du kanskje ikke så mye boliglån heller?

 

...har du det får du ringe til banken som Trond Kirkevåg! Bare be om lavere rente istedenfor å pule :D

 

Haha.

 

Nei når man ikke har kjøpt en bolig til et 8 siffret beløp  (som ble nevnt), betalt ned en del år osv. så blir ikke lånet så stort heller.  

For de aller fleste, selv med huslån, ser regnestykket mer ut som det jeg la frem.

 

Par tusen i variasjon på huslån, fort 8-9000,- mer for en PC.

Når det er sagt, når jeg kjøpte min bolig lå renta rundt 10-13% og man får jo håpe for de aller fleste med 8-sifra huslån at vi ikke havner der igjen.

 

PS.

Ikke noe galt med det War sa, jeg bare tror ikke det gjelder majoriteten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vad använder ni för att hitta fram högsta oc samtidigt som ni justerar i afterburner? Provar kombustor som har de flesta stress och benchmarks, men får inte både core och memory att belastas samtidigt. 2100/5590 verkar fungera strålande i alla fall, men jag tror inte kortet belastas max när jag ser på grafen i AB.

 

Köpte ett Gainward Phoenix från kompletts "billigsalg" när de hade 70-80 kort i förrgårs. Konge kort. Ingen CW ännu. Hör inte fläkten heller. 43% på fläkt och 65 grader på kortet när jag kör stresstest.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Henta inno3d GTX 1080 x3 i posten nå og det funker fint. Booster seg opp på 2050 på core stock. Som gtx 970 kortet det er erstatter så klokker det ikke helt ned med fler enn 2 skjermer koblet til(selv om 3dje skjerm er kun for lyd via hdmi til forsterker).

 

Veldig lik i størrelse som Gigabyte g1 gaming 970 så ikkeno stress å få plass til i corsair air 240 kabinett.

Eu5kOK7l.jpg

 

 

En ting å bite seg merke i er skruene på backplaten, de stikker litt ut. Dvs har man hovedkort med tight fit mot minneplassene som mitt, Asus Gene Vi m-atx, så kan skruen kommer borti plasten på minneplassene. 

SqmCJuol.jpg

 

Kortet er 2 1/2 slot size så det er ikke plass til noe i fullsize slot #2

 

hzMBUtdl.jpg

 

Mindre markant viftesus enn Gigabyte kortet og peaker på 78 grader i heaven loops i kabinett med ikke verdens beste lufting, klokket seg ned mot 1950 da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...