Gå til innhold

Feminist-blogger: «Tok abort fordi babyen var en gutt»


Anbefalte innlegg

Fordi det er en klar forskjell mot å kjempe for rett til å ta avgjørelser som angår seg selv og sin egen kropp, og det å hate ALLE fra det motsatte kjønn bare fordi de er menn. Det ser vel til og med du. Feminisme er ikke ''JENTER ER BEST'', men ''jenter er like mye verdt!''.

 

I din mening hva er forskjellen på en feminisme og egalitarisme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Dette er ikke en feminist. Det er en såkalt Tumblrina. De er batshit insane, og har null selvinnsikt i sin egen situasjon. De er meget egoistiske, og prøver å være så PC som mulig (political correct).

Det å stemple feministene på tumblr på den måten syns jeg viser liten innsikt fra deg. Dessuten syns jeg blogginnlegget er med på å skape litt refleksjon rundt dette med at abort av jentebarn blir sett på med skuldertrekk mens abort på et guttebarn skaper reaksjoner av denne typen.

 

Jeg gjentar..

 

''Dette er ikke en feminist''

 

 

Hvem er du til å si hva en feminist er? Når majoriteten av de som identifiserer seg som feminister oppfører seg slik er det kanskje du som ikke vet hva en feminist er.

 

Fordi det er en klar forskjell mot å kjempe for rett til å ta avgjørelser som angår seg selv og sin egen kropp, og det å hate ALLE fra det motsatte kjønn bare fordi de er menn. Det ser vel til og med du. Feminisme er ikke ''JENTER ER BEST'', men ''jenter er like mye verdt!''.

 

 

Ja, nettopp, disse feministene finnes vel ikke i siviliserte land da dette ikke er et relevant tema.

Lenke til kommentar

Jeg anser kjernen av feminisme som at kvinner og menn skal ha de samme mulighetene og rettighetene. Sånn sett så tror jeg de fleste av oss er feminister.

 

Problemet kommer når noen kaller seg feminister, og oppfører seg som... kvinnssjåvinister? Som om menn er underlegne kvinner.

 

Hvis noen er interessert, så syns jeg Pat Rothfuss skriver bra om feminisme. Han skriver også ekstremt bra fantasy.

Lenke til kommentar

Å påstå at feminisme ikke er mannehat, blir akkurat som å påstå at nazisme ikke er jødehat.

 

Tull.

 

 

Feminism is a collection of movements and ideologies that share a common goal: to define, establish, and achieve equal political, economic, cultural, personal, and social rights for women.[1][2] This includes seeking to establish equal opportunities for women in education and employment.

A feminist generally self-defines as advocating for or supporting the rights and equality of women.[3]
Lenke til kommentar

Så så folkens. Dere må fokusere på den riktige delen. Mesteparten av folkene som er feminister, er av den fornuftige typen. Dvs, de som ønsker likestilling og likeverd mellom kjønnene.

 

Verre er det med den typen feminister som har dukket opp i visse miljøer (f.eks Tumblr nevnt tidligere). Dette er den typen "feminister" (også kalt "third wave feminism") som hater menn. I samme "sjanger" finner du folk som hater heterofile personer, hvite personer, og lignende.

Lenke til kommentar

Så så folkens. Dere må fokusere på den riktige delen. Mesteparten av folkene som er feminister, er av den fornuftige typen. Dvs, de som ønsker likestilling og likeverd mellom kjønnene.

 

Verre er det med den typen feminister som har dukket opp i visse miljøer (f.eks Tumblr nevnt tidligere). Dette er den typen "feminister" (også kalt "third wave feminism") som hater menn. I samme "sjanger" finner du folk som hater heterofile personer, hvite personer, og lignende.

 

Jeg nevnte noen navn tidligere i tråden, Gloria Steinem og Jessica Valenti. Disse damene er mainstream og sier fortsatt mye av det samme som tumbler-feministene.

Lenke til kommentar

flertallet damer ønsker at sin mann skal være dems sjef..... disse feministene snakker på vegne av en svært liten og stadig minkende andel av den kvinnelige befolkningen.... det ligger i våre instinkter. Damer elsker en mann som beskytter, forsørger, tar avgjørelser for å legge til rette for at hun skal få et godt liv.... det er drømmemannen til de aller fleste damer.

Endret av Henrik2k
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Verre er det med den typen feminister som har dukket opp i visse miljøer (f.eks Tumblr nevnt tidligere). Dette er den typen "feminister" (også kalt "third wave feminism") som hater menn. I samme "sjanger" finner du folk som hater heterofile personer, hvite personer, og lignende.

Det er ikke noe ny type feminisme, third wave feminism har vært her siden 92 og fokuserer på andre ting enn de grunnleggende rettene som ble innfridd under perioden fra frist- og second wave. Fokus på minoritetskvinner, retten til å bestemme over sin egen kropp, fokus på kjønnsroller og lgbt (lesbian, gay, bisexual, trans) står sentralt. Også innenfor arbeidslivet der kvinner møter den berømte "glassveggen", altså at kvinner ikke kommer opp i de høye lederposisjonene selv om de er høyt nok kvalifisert blir satt fokus på.

Det å si at alle som tilhører third wave feminism hater straight white cis men er helt krise og utrolig provoserende. Dette er sosiale problemer som er viktig å sette fokus på, og at noen overdriver eller er radikale betyr ikke at disse problemene ikke er reelle eller viktige.

Syns det er veldig trist å se at noen fortsatt tror feminisme handler om "hat mot menn" bare fordi det settes fokus på ulikhetene mellom kvinne og mann. Feministene sloss også for menn for å befri dem fra de kulturskapte kjønnsrollene der menn forventes å være tøffe, handlekraftige, steke og emosjonelt kalde (f.eks "gutter skal ikke gråte"), noe som har skadet så mange menn gjennom historien. De hjelper også å sette fokus på homofile menns rettigheter, utover det lgbt-foreningene gjør.

Lenke til kommentar

flertallet damer ønsker at sin mann skal være dems sjef..... disse feministene snakker på vegne av en svært liten og stadig minkende andel av den kvinnelige befolkningen.... det ligger i våre instinkter. Damer elsker en mann som beskytter, forsørger, tar avgjørelser for å legge til rette for at hun skal få et godt liv.... det er drømmemannen til de aller fleste damer.

Dette går ikke an å ta seriøst, å generalisere ca 50% av jordas befolkning på denne måten viser stor mangel på innsikt.

Det å snakke om instinkter er også helt feil, for det eneste som er genetisk anlagt av tingene du snakker om er morsinstinktet,. Farsinstinktet er like sterkt.

Dette er kulturelt anlagte egenskaper som feminismen er med på å nyansere, noe som også hjelper menn som tidligere sakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Latterlig sammenligning. En feminist er for likeverd, det er ikke en nazist.

Feminister er for likeverd.. ja sålenge det er til kvinnenes fordel.

 

Nope, de er for likeverd uansett kjønn.

 

Dette blir som om du skal sitte å påstå at blåfargen er rød.. Du kan gjenta det så ofte du vil men blå vil forbli blå.

 

Kvinner som hater menn er ett økende samfunnsproblem som vi må ta tak i. Dette har ingenting med likeverd eller feminisme å gjøre.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

flertallet damer ønsker at sin mann skal være dems sjef..... disse feministene snakker på vegne av en svært liten og stadig minkende andel av den kvinnelige befolkningen.... det ligger i våre instinkter. Damer elsker en mann som beskytter, forsørger, tar avgjørelser for å legge til rette for at hun skal få et godt liv.... det er drømmemannen til de aller fleste damer.

Dette går ikke an å ta seriøst, å generalisere ca 50% av jordas befolkning på denne måten viser stor mangel på innsikt.

Det å snakke om instinkter er også helt feil, for det eneste som er genetisk anlagt av tingene du snakker om er morsinstinktet,. Farsinstinktet er like sterkt.

Dette er kulturelt anlagte egenskaper som feminismen er med på å nyansere, noe som også hjelper menn som tidligere sakt.

 

Du tar feil, jeg har rett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du tar feil, jeg har rett.

De holdningene der er vel bare et resultat av generasjonen du har vokst opp i, eller kanskje at du tok alt din far sa som god fisk.

Håper uansett at du vil sjekke ut hva feministteoriene går ut på, og prøve å konkretisere de ideene i ditt eget liv og ser hvilke sammenhenger som dukker opp. Tipper delen om kjønnsroller vil passe ypperlig.

Lenke til kommentar

 

 

*snip*

*snip*

 

Du tar feil, jeg har rett.

 

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1562043

 

Og da var det tid for å komme seg ut av barnehagen.

 

Jeg må si at jeg syntes det er litt trist å lese at det folk anser som det viktigste poenget å diskutere i denne tråden, er definisjonen på feminisme.

Vi kan vel alle være enige i at abort basert på kjønn er forkastelig! Likeledes tar jeg avstand fra holdninger som sentrerer seg rundt nedtrykkelse og/eller forskjellsbehandling grunnet kjønn, hudfarge, religion mm. Hvis en konflikt oppstår i debatten grunnet forskjellige oppfattelser av et begrep, så la oss heller forklare synspunktene våre litt grundigere og la være med å komme med usaklige kommentarer og debattering.

 

Endret av Fysjogfy
Lenke til kommentar

Ser feminismedebatten fort tar av her, så kunne kanskje vært bedre å ta den i en tråd for seg? Min mening er i allefall at det er et stor avstand mellom "kardemommebyfeminismen" som mange hevder er hva feminisme handler om, og den feminismen som faktisk forkynnes av norske feminister ("positiv diskriminering" osv.).

 

Ellers er selve problemstillingen interessant i seg selv. Alle blir automatisk veldig provoserte over at hun aborterer fordi hun ikke ønsker en gutt, samtidig som mange av de samme menneskene antagelig mener det er uproblematisk å abortere fordi det ikke passer så godt akkurat da. Det virker for meg lite konsekvent.

Lenke til kommentar

jeg har sagt det før og sier det igjen, vi kommer ikke lenger i likestillingsdebatten før feminist-ordet er lagt på hylla.

Begrepet er forsøplet og er ikke i dag lenger egnet til å beskrive forskjempere for likestilling.

 

 

Jeg mener nå dette ordet ikke er så sabla viktig å tviholde på at man ikke heller skal bruke kreftene på faktisk å forbedre likestilling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

http://www.tv2.no/2015/02/11/nyheter/abort/6558198

Satan, merker jeg blir litt forbanna av å lese dette.

Kjenner noen damer som er feminister og merker jeg blir ganske provosert av mye dem sier.

Jeg tror jeg hater feminister. :wallbash::realmad:

 

Anonymous poster hash: 73269...01b

 

 

Two wrong's don't make a right. Hun dama er jo åpenbart ikke den skarpeste kniven i skuffen og virker jo sprute gal. Men dumt å dømme alle feminister ut ifra dette, jeg kjenner flere smarte og sympatiske feminister.

 

:thumbup::thumbup::thumbup::thumbup::thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...