Gå til innhold

Feminist-blogger: «Tok abort fordi babyen var en gutt»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

http://www.tv2.no/2015/02/11/nyheter/abort/6558198

Satan, merker jeg blir litt forbanna av å lese dette.

Kjenner noen damer som er feminister og merker jeg blir ganske provosert av mye dem sier.

Jeg tror jeg hater feminister. :wallbash::realmad:

 

Anonymous poster hash: 73269...01b

 

 

Two wrong's don't make a right. Hun dama er jo åpenbart ikke den skarpeste kniven i skuffen og virker jo sprute gal. Men dumt å dømme alle feminister ut ifra dette, jeg kjenner flere smarte og sympatiske feminister.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå kan det jo hende at den personen som står bak dette egentlig er ett internett-troll, som akkurat nå ler seg skakk ihjel etter å ha lurt veldig mange mennesker over hele verden til å tro at denne historien hennes er fakta. Det som er virkelig skremmende her er at virkelige feminister kan la seg inspirere til å ta abort hvis de finner ut at de er gravide med en gutt..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feminismens grunnleggende teorier hjelper begge kjønn, og jeg blir like oppgitt hver gang jeg ser menn skrive at de "hater feminisme" slik tråstarter her gjør.

Det som sjokkerer meg med denne saken er at siden det er et guttebarn så provoserer det og skaper et voldsomt engasjement, mens jentebarn som settes på skogen og eksempler på at jentebarn aborteres pga kjønn har holdt på i mange land i lang tid og skaper ikke denne type reaksjoner i det hele tatt.

Sier ikke at noe av dette er greit, abort basert på kjønn er like trist uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette er ikke en feminist. Det er en såkalt Tumblrina. De er batshit insane, og har null selvinnsikt i sin egen situasjon. De er meget egoistiske, og prøver å være så PC som mulig (political correct).

Det å stemple feministene på tumblr på den måten syns jeg viser liten innsikt fra deg. Dessuten syns jeg blogginnlegget er med på å skape litt refleksjon rundt dette med at abort av jentebarn blir sett på med skuldertrekk mens abort på et guttebarn skaper reaksjoner av denne typen.

Lenke til kommentar

 

Dessuten syns jeg blogginnlegget er med på å skape litt refleksjon rundt dette med at abort av jentebarn blir sett på med skuldertrekk mens abort på et guttebarn skaper reaksjoner av denne typen.

Hva slags mennesker er det du omgår hvor abort av jentebarn fordi de er jentebarn ikke skaper reaksjon?

 

Å abortere et barn fordi det er "feil kjønn" er helt på trynet.

 

 

 

Dessuten syns jeg blogginnlegget er med på å skape litt refleksjon rundt dette med at abort av jentebarn blir sett på med skuldertrekk mens abort på et guttebarn skaper reaksjoner av denne typen.

Hva slags mennesker er det du omgår hvor abort av jentebarn fordi de er jentebarn ikke skaper reaksjon?

 

Å abortere et barn fordi det er "feil kjønn" er helt på trynet.

 

Det er en dobbeltmoral her. Folk raser av hat og forakt mot denne ene saken, som siden blogginnlegget er anonymt ikke er sikkert er sant en gang. Det dukker opp ett eksempel på at guttebarn aborteres så klikker alle, men når jentebarn aborteres så sitter verden bare å ser på. Jeg savner engasjement i det som er det største problemet innenfor dette temaet.

Selvfølgelig er jeg mot abortering pga kjønn uansett om det er jente eller gutt. Det håper jeg alle er!

Lenke til kommentar

Det er en dobbeltmoral her.

Det er ikke en dobbeltmoral. Om artikkelen hadde handlet om at hun aborterte barnet sitt fordi det var en jente, med samme begrunnelse og åpenbare forakt for kjønnet, ville det skapt like mye engasjement. Det er jeg sikker på.

men når jentebarn aborteres så sitter verden bare å ser på.

Citation needed
  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det dukker opp ett eksempel på at guttebarn aborteres så klikker alle, men når jentebarn aborteres så sitter verden bare å ser på.

 

 

Jeg skulle også gjerne sett et eksempel på dette. Det har ikke vært mangel på reaksjoner på konsekvensene Kinas ettbarnspolitikk fikk, for eksempel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er ikke en feminist. Det er en såkalt Tumblrina. De er batshit insane, og har null selvinnsikt i sin egen situasjon. De er meget egoistiske, og prøver å være så PC som mulig (political correct).

Det å stemple feministene på tumblr på den måten syns jeg viser liten innsikt fra deg. Dessuten syns jeg blogginnlegget er med på å skape litt refleksjon rundt dette med at abort av jentebarn blir sett på med skuldertrekk mens abort på et guttebarn skaper reaksjoner av denne typen.

 

Jeg gjentar..

 

''Dette er ikke en feminist''

 

Feminister jobber for likeverd. Disse folkene er en gruppe som er totalt batshit insane. Det er som den kvinnelige versjonen av 4chan når 4chan var på sitt verste. Bare fult av tull, bullshit og deres feelz triumpefer alltid vitenskap og fakta.

 

OBS: Dette gjelder IKKE alle som er på tumblr, bare den spesifikke gruppen med batshit insane kvinnfolk.

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Problemet med å være feminist i disse dager er jo at de vokale feministene er de som sier idiotiske ting, personer som Gloria Steinem og Jessica Valenti sier de verste ting uten at vi hører noen protester fra andre feminister.

 

Hvis vi bare hørte fra feminister som Christina Sommers hadde nok det vært enklere å være feminist, men det man stort sett hører om slike feminister er bare at de ikke er ekte feminister.

 

Hvis du er en fornuftig person trenger du en veldig lang forklaring for å forsvare dine syn hvis du ønsker å være feminist, og kanskje det ikke er feminist du ønsker å være heller. Mange som prøver seg på å si de er feminister finner man fort ut at bare ønsker ett egalitært samfunn, og hvis det er målet er 3.bølge feminisme ett stort blindspor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Dette er ikke en feminist. Det er en såkalt Tumblrina. De er batshit insane, og har null selvinnsikt i sin egen situasjon. De er meget egoistiske, og prøver å være så PC som mulig (political correct).

Det å stemple feministene på tumblr på den måten syns jeg viser liten innsikt fra deg. Dessuten syns jeg blogginnlegget er med på å skape litt refleksjon rundt dette med at abort av jentebarn blir sett på med skuldertrekk mens abort på et guttebarn skaper reaksjoner av denne typen.

 

Jeg gjentar..

 

''Dette er ikke en feminist''

 

 

Hvem er du til å si hva en feminist er? Når majoriteten av de som identifiserer seg som feminister oppfører seg slik er det kanskje du som ikke vet hva en feminist er.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette er ikke en feminist. Det er en såkalt Tumblrina. De er batshit insane, og har null selvinnsikt i sin egen situasjon. De er meget egoistiske, og prøver å være så PC som mulig (political correct).

Det å stemple feministene på tumblr på den måten syns jeg viser liten innsikt fra deg. Dessuten syns jeg blogginnlegget er med på å skape litt refleksjon rundt dette med at abort av jentebarn blir sett på med skuldertrekk mens abort på et guttebarn skaper reaksjoner av denne typen.

 

Jeg gjentar..

 

''Dette er ikke en feminist''

 

 

Hvem er du til å si hva en feminist er? Når majoriteten av de som identifiserer seg som feminister oppfører seg slik er det kanskje du som ikke vet hva en feminist er.

 

Fordi det er en klar forskjell mot å kjempe for rett til å ta avgjørelser som angår seg selv og sin egen kropp, og det å hate ALLE fra det motsatte kjønn bare fordi de er menn. Det ser vel til og med du. Feminisme er ikke ''JENTER ER BEST'', men ''jenter er like mye verdt!''.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...