Gå til innhold

Feminist-blogger: «Tok abort fordi babyen var en gutt»


Anbefalte innlegg

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1562043

 

Og da var det tid for å komme seg ut av barnehagen.

 

Jeg må si at jeg syntes det er litt trist å lese at det folk anser som det viktigste poenget å diskutere i denne tråden, er definisjonen på feminisme.

Vi kan vel alle være enige i at abort basert på kjønn er forkastelig! Likeledes tar jeg avstand fra holdninger som sentrerer seg rundt nedtrykkelse og/eller forskjellsbehandling grunnet kjønn, hudfarge, religion mm. Hvis en konflikt oppstår i debatten grunnet forskjellige oppfattelser av et begrep, så la oss heller forklare synspunktene våre litt grundigere og la være med å komme med usaklige kommentarer og debattering.

Jeg er ikke enig i at abort basert på kjønn er forkastelig.

 

Det vil si, jeg mener at enten er abort forkastelig uavhengig av grunn, hvis ikke er alle grunner legitime.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir ikke like legitimt for meg å ta abort basert på kjønn, men hvis det gjelder større lidelser som er blitt oppdaget og kvinner som absolutt ikke kan/vil ha barnet så er det kun deres egen business syns jeg.

Den ene er egoistisk drevet av foreldrene, mens det andre er av hensyn til det mulige barn.


Denne kjerringa som er i posten her er batshit insane da.. Hun gikk gravid og i 5 måned (leste den for noen dager siden, så den på en annen side) og følte at hun ble ''trakassert'' av en fremmed mann som derigjen gjorde at hun ikke kunne ''takle'' å oppfostre en gutt (selv om hun hadde klare ideer om at hun skulle forme han til en god mann) og tok deretter abort.

For det første så er det mulig å ta abort i 5 måned noen steder i USA? Bare det viser at det kan være ett nettroll, men de finnes, de gale, de få.. heldigvis forblir de få. Mannshatere som ikke kjenner grenser, og ikke er det bare menn som er ute etter dem, nei, hele verden er!

Ta dem for hva de er!

Lenke til kommentar

Jeg er for fri abort. Om man føler man trenger en abort, så bør man få tilgang til det.

 

... Men samtidig beholder jeg retten til å fordømme enhver person som aborterer et foster på grunn av kjønnet eller andre banale ting. Hadde ungen hatt Downs syndrom eller andre former for genetiske feil, hadde det ikke vært et spørsmål en gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du kan selvfølgelig fordømme det du måtte ønske.

 

Personlig har jeg ingen problemer med å se for meg at enkelte har sterke preferanser for hvilket kjønn ungen deres skal ha, og gitt at vi godtar at abort ikke skader noen (bortsett fra potensielt kvinnen, men det er hennes avgjørelse om hun ønsker risikoen forbundet med et medisinsk inngrep) så ser jeg overhodet ikke problemet.

Lenke til kommentar

Nå kan det jo hende at den personen som står bak dette egentlig er ett internett-troll, som akkurat nå ler seg skakk ihjel etter å ha lurt veldig mange mennesker over hele verden til å tro at denne historien hennes er fakta. Det som er virkelig skremmende her er at virkelige feminister kan la seg inspirere til å ta abort hvis de finner ut at de er gravide med en gutt..

 

Det som er skremmende er holdningene som ligger bak, og hva slags urett de evt. kan påføre medmennesker med sine handlinger. Men at de tar abort istedenfor å føde et barn de er tenkelige å mishandle, er langt å foretrekke. Uansett grunn, om de ikke ønsker å ta seg av det framtidige barnet, la de heller ta abort.

Lenke til kommentar

Det største problemet med feminisme er at det finnes en kultur hvor enhver form for kritikk tolkes som hat mot kvinner. Det er et forsøk på å illegitimere kritikk, men resulterer i å illegitimere selve femninismens fundament. Denne kulturen fjerner grunnlaget for kritisk og analytisk tankegang innen feminismen, og åpner dørene for hykleri, uærlighet og mannshat. Dette er egentlig symptomatisk for alle former av radikal idealisme.

 

Feminismens største utfordring i henhold til den almenne anseelsen ligger i at det å være feminist krever at man aksepterer premisser som kan virke fjerne for mange. Problemet er ikke selve premissene (som f.eks patriarkiet), men hvor bredt premissene må forstås. Argumenter ut ifra antakalsen om et undertrykkende patriarki kan lede til konklusjoner som virker søkte, da en slik forståelse ikke er et godt utgangspunkt i SAMTLIGE politiske, sosiale og økonomiske sammenhenger. Premisset om et undertrykkende patriarki kan rettferdigjøre selv det urettferdige, i VISSE situasjoner.

 

Det illustreres jo godt med dette facebookinnlegget over. Godt mulig det er et troll, men man vet jo aldri. Å undertrykke sine egne guttebarn for å forbedre kvinners generelle situasjon er en fullstendig absurd, urettferdig og hyklersk holdning som kun kan rettferdigjøres via en tolkning av feministiske premisser tatt til det ekstreme. Helt fjernt fra virkeligheten selvsagt.

Endret av McDuck_
Lenke til kommentar

Har enda ikke skjønt meg helt på hva feminister har å gjøre på for tiden i dette landet.

 

Hva har egentlig feministene å kjempe for nå som kvinnene står som samfunnets vinnere?

Kvinner tjener mer penger enn menn som samfunnets vinnere og dominerer CEO stillingene? Voldtekt mot kvinner gjør dem samfunnets vinnere?
Lenke til kommentar

 

Har enda ikke skjønt meg helt på hva feminister har å gjøre på for tiden i dette landet.

 

Hva har egentlig feministene å kjempe for nå som kvinnene står som samfunnets vinnere?

Kvinner tjener mer penger enn menn som samfunnets vinnere og dominerer CEO stillingene?

 

Kvinner tjener det samme som menn i samme stilling, men velger å jobbe mindre og sikte lavere.

 

Voldtekt mot kvinner gjør dem samfunnets vinnere?

 

Drap på menn gjør dem til samfunnets vinnere? Ser du selv hvor lite konstruktivt dette spørsmålet er?

Lenke til kommentar

Kvinner tjener det samme som menn i samme stilling, men velger å jobbe mindre og sikte lavere.

Selv om det finnes kvotering I styret til askjeselskaper, finnes det nesten ingen kvinner som når CEO status (3% blant de største selskapene). Ønsker ingen kvinner denne topp stillingen som er I styret? Hvorfor bli I styret hvis de sikter lavere?

 

Drap på menn gjør dem til samfunnets vinnere? Ser du selv hvor lite konstruktivt dette spørsmålet er?

menn dreper menn, menn voldtar kvinner (med få unntagelser). Ligger problemet hos menns oppførsel eller kvinners oppførsel?

 

Hvordan unngår kvinner voldtekter og endrer menns voldelig oppførsel uten å si at det er et problem? Har de ikke retten til å klage på dette fordi menn dreper andre menn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selv om det finnes kvotering I styret til askjeselskaper, finnes det nesten ingen kvinner som når CEO status (3% blant de største selskapene). Ønsker ingen kvinner denne topp stillingen som er I styret? Hvorfor bli I styret hvis de sikter lavere?

 

 

 

Jo noen ønsker selvfølgelig dette, men det er et faktum at menn jobber mer enn kvinner, menn sikter som gruppe høyere og menns status er i større grad knyttet til jobb og inntekt. Kvinner har i dag de samme rettighetene som menn, pluss særrettigheter, og de kvinnene som virkelig ønsker det og er dyktige nok kommer seg så høyt opp man kommer (LO, NHO, statsministerposter osv.)

 

menn dreper menn, menn voldtar kvinner (med få unntagelser). Ligger problemet hos menns oppførsel eller kvinners oppførsel?

 

 

Irrelevant for hvorvidt kvinner er vinnere i samfunnet eller ikke all den tid menn er mer utsatt for vold fra den voldelige minoriteten av menn, enn det kvinner er. Om jeg blir slått ned er jeg ikke noe mindre offer om en kvinne blir utsatt for det samme.

 

Hvordan unngår kvinner voldtekter og endrer menns voldelig oppførsel uten å si at det er et problem? Har de ikke retten til å klage på dette fordi menn dreper andre menn?

 

Hele argumentasjonen din blir meningsløs all den tid ingen har påstått at voldtekter gjør kvinner til vinnere i samfunnet.

 

Lenke til kommentar

Jo noen ønsker selvfølgelig dette, men det er et faktum at menn jobber mer enn kvinner, menn sikter som gruppe høyere og menns status er i større grad knyttet til jobb og inntekt. Kvinner har i dag de samme rettighetene som menn, pluss særrettigheter, og de kvinnene som virkelig ønsker det og er dyktige nok kommer seg så høyt opp man kommer (LO, NHO, statsministerposter osv.)

Ja selvfølgelig bidrar disse faktorer du nevner til inntekt forskjellen mellom kjønnnene. Det du har vanskelig å vise er at det er hovedgrunnen til at bare 3% av kvinner i styrene ønsker å nå CEO stillingen. Disse er elite kvinner på styrene, som er motiverte, ellers ville de ikke akseptere jobben på styret. Jeg synes det er meget usannsynlig at bare 3% av kvinner på styrene ønsker å bli CEO.

I USA viser noe forskning at begge kjønn i leder stillinger ønsker å bli CEO, kanskje ikke i Norge? Det tror jeg ikke

https://books.google.com/books?id=ypULLwMlzKIC&pg=PA14&lpg=PA14&dq=women+and+men+want+to+be+CEO&source=bl&ots=UsqjOKroV2&sig=1zAA7p5TedigvW4WQsM1Q61qrI0&hl=en&sa=X&ei=-srfVLb1LsWMNum3gqgD&ved=0CB4Q6AEwAA#v=onepage&q=women%20and%20men%20want%20to%20be%20CEO&f=false

 

Irrelevant for hvorvidt kvinner er vinnere i samfunnet eller ikke all den tid menn er mer utsatt for vold fra den voldelige minoriteten av menn, enn det kvinner er. Om jeg blir slått ned er jeg ikke noe mindre offer om en kvinne blir utsatt for det samme.

Menn har makten til å endre deres oppførsel og derfor resultatet, mens kvinner ikke har makten og må endre menns oppførsel til å nå et bedre resultat. At slaveierne tidligere i USA drepte mer slaver som var menn enn kvinner, ikke endrer faktum at slavene som var kvinner ble undertrykket.

 

Sannheten er at begge kjønn har noe fordeler og ulemper i forskjellige situasjoner. Intet kjønn vinner alltid, på alle måter, men det er menn som har mer kontroll på det som skjer, de holder flest maktposisjoner i samfunn

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Det er en stor forskjell mellom å ønske en lederstilling og å faktisk realisere dette. At menn sitter i disse stillingene fordi de er menn er en påstand som stadig blir vanskeligere å støtte ettersom at vi kan påvise at kvinner rett og slett prioriterer annerledes om det er lønn og yrkesstatus det er snakk om.

Kvinner ser seg generelt fornøyd med å arbeide mindre samtidig som at de velger annerledes. For en stund tilbake leste jeg en artikkel om at vi i fremtiden kan ende opp med et mangel på spesialister her i landet, rett og slett grunnet at kvinner nå dominerer høyere utdanning og samtidig ikke velger nettopp disse yrkene.

Jeg ser for meg at kvinner som ønsker å bli ledere fint kan bli ledere, og dette enda lettere enn menn om de så ønsker det. Det presenteres for lite informasjon til at vi kan fastsette at kjønnsdiskriminering er årsaken her.

 

Men når jeg sier at kvinnene er samfunnets vinnere peker jeg mot utdanningsystemet og det fremtidige arbeidsmarkedet. I dag er majoriteten av dem som fullfører høyere utdanning kvinner, og jeg tenker meg at det er unødvendig å måtte nevne at dagens unge kvinner har de desidert beste mulighetene og den tryggeste posisjonen i forhold til arbeid her i samfunnet. Utdanningssystemet favoriserer kvinner, og det går stadig nedover for menn.

 

Men ikke det at noen bryr seg...

Lenke til kommentar

Stor forskjell på USA og Norge, og da jjkoggan. Brukeren over her treffer bra på mye når det gjelder ønsker og lyst. Ikke alle har et ønske om toppstillinger, om det så er kvinner eller menn. Og jeg tror det er flere menn som virkerlig går inn for å få disse stillingene.

 

Kvotering er for min del noe tull, og de drøyeste "feministene" vi har i landet her i dag, de gjør som ordet sier, kjemper for det feminine kjønn, og ikke likestilling. Likestillingen har kommet så langt i Norge i dag at man heller må ta til sikte for å bedre forholdene til kvinner enn etnisk norske kvinner. Vi har innvandrerkvinner som lever i mer mannsjåvinistiske kår, og det finnes mange land i verden hvor det er en langt viktigere kamp å kjempe.

 

Blir kvalm av mannehatere på samme måte som jeg blir kvalm av rasister, homohatere osv. Det har gått for langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...