Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

390x skulle ha släppts för ett år sedan, då hade de kunnat ta $100 mer och det hade sålt i massvis. Kräver spelet mer än 4GB är det oavsett för dåligt kort. Är ganska säker på att gpu flaskar innan minnet går tomt. I crossfire skulle det vara något, förutsatt att spelet skalerar bra på det. Kortet borde säljas för 3995 eller mindre.

 

390x har 8 GB Ram.

 

Om du mener Fury X, så gir det absolutt ingen mening at AMD skal legge seg på en pris som er 3 000,- under tilsvarende fra konkurrenten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nej, menar 390x.

Kan være enig at det ikke virker helt nødvendig med denne typen kort. Men mulig mange som sitter med 7000 serien vil vurdere å oppgradere nå. En siste melking!

Hvis jeg ikke oppgraderte forrige gen, hvorfor skal jeg da velge den samme generasjonen nå? :p
Lenke til kommentar

Hmm, R9 390X er priset for høyt til at det er attraktivt. Det yter noe samme som 970 på 1440p og en del høyere om oppløsningen øker.

 

390X burde kostet ca 3200kr, da hadde det vært en meget god deal, men virker som det legger seg på 4500+.

 

Trolig vil prisene falle den neste måneden ned til 3000 kroner vil jeg anta , kanskje lavere.

Sånn var det også siste runde med rebrands, det tok noen måneder før prisen til flere av kortene falt ned til "akseptabelt" nivå , fikk selv dette R9 280 kortet for ca 1500 mener jeg det var (fikk en rabatt fra ordinær pris på ca 2100 pga et annet defekt produkt hos en lokal kjede jeg handler hos ).

Lenke til kommentar

 

 

Hva skal han ha for det? Jeg vurderer også å selge mitt Titan X av samme grunn.

Jeg har gitt ham bud på 8K (syns det er en relativt grei pris når det koster 10K nytt,) men han vil vente ut måneden og prøve å selge det på finn til 9K :wee:
Du får følge med på Finn fra mandag av :) jeg er på tur i Tyskland, men legger mitt ut for 8k når jeg er hjemme igjen ;)
Lenke til kommentar

Ser kortet legger seg rett under nvidia sitt 980!

 

Satse på at det går forbi med nye drivere :)

Ja , er nok trolig mye som kan gi mer ytelse , HBM er jo helt nytt og det kan være at driverne må oppdateres for å utnytte dette maksimalt sammen med den nye arkitekturen. Jeg tipper vi vil se et par driverslipp innen de neste 6 månedene der vi trolig kommer til å se minst 5% til 25% ytterligere økning i ytelsen.

Lenke til kommentar

Får satse på at neste driver gir oss et ca 15% boost :)

 

 

Men får vente til storebroren kommer ut, da blir det nok et kjøp!

300-serien (ikke Fury) er kun en rebrand som er klokket høyere. Driver er den samme som 200-serien (370 er rebranda helt tilbake fra 7000-serien), og arkitekturene her er godt kjent for AMD.

 

Store driverforbedringer kommer ikke til å skje!

Lenke til kommentar

 

Får satse på at neste driver gir oss et ca 15% boost :)

 

 

Men får vente til storebroren kommer ut, da blir det nok et kjøp!

300-serien (ikke Fury) er kun en rebrand som er klokket høyere. Driver er den samme som 200-serien (370 er rebranda helt tilbake fra 7000-serien), og arkitekturene her er godt kjent for AMD.

 

Store driverforbedringer kommer ikke til å skje!

 

Jeg trodde de fleste var enige om at AMDs drivere var ikke i nærheten av like effektive når det kommer til f. eks. shaderkompilering?

Lenke til kommentar

HKS det stemmer da ikke helt...

Tar man en titt på driverne til 290 fra lansering til omtrent nå ser man at man har fått flere oppdateringer som gir bedre ytelse , nå har jeg ikke full oversikt , men jeg vil påstå at det er snakk om en vesentlig forbedring i forhold til ved lansering av kortene. 

 

Ser man feks på Omega kontra lansering så mener jeg at vi da snakker om omtrent 10-29% forbedret ytelse avhengig av det er Apu / Gpu som sitter i din maskin.

 

Ser man også på helheten av det driverne gir så vil jeg si at Omega gir en vesentlig forbedring i forhold til feks Cat 14.1 og har en del å by på.

Lenke til kommentar

HKS det stemmer da ikke helt...

Tar man en titt på driverne til 290 fra lansering til omtrent nå ser man at man har fått flere oppdateringer som gir bedre ytelse , nå har jeg ikke full oversikt , men jeg vil påstå at det er snakk om en vesentlig forbedring i forhold til ved lansering av kortene.

Ja, det sier jeg ikke. Det jeg sier er at det blir vanskeligere og vanskeligere å hente mer med optimeringer etterhvert som arkitekturene og driveren blir mer moden.

 

300-serien begynner ikke på 0, den yngste brikken her (380, Tonga) er litt under ett år gammel. neste brikke (390, Hawaii) er halvannet år gammel. Resten er enda eldre, den eldste er faktisk tre år gammel.

 

De lavthengende fruktene er rett og slett brukt opp, og det blir mindre og mindre å hente samt også vanskeligere.

Lenke til kommentar

 

HKS det stemmer da ikke helt...

Tar man en titt på driverne til 290 fra lansering til omtrent nå ser man at man har fått flere oppdateringer som gir bedre ytelse , nå har jeg ikke full oversikt , men jeg vil påstå at det er snakk om en vesentlig forbedring i forhold til ved lansering av kortene.

Ja, det sier jeg ikke. Det jeg sier er at det blir vanskeligere og vanskeligere å hente mer med optimeringer etterhvert som arkitekturene og driveren blir mer moden.

 

300-serien begynner ikke på 0, den yngste brikken her (380, Tonga) er litt under ett år gammel. neste brikke (390, Hawaii) er halvannet år gammel. Resten er enda eldre, den eldste er faktisk tre år gammel.

 

De lavthengende fruktene er rett og slett brukt opp, og det blir mindre og mindre å hente samt også vanskeligere.

 

390x yter dårligere enn 290(ja, ingen x her) i noen spill, så man må tro at det kan bli bedre når det kommer nye drivere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...