Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Første offisielle pirk fra AMD mot Titan X:

Så korte som de slangene ser ut, lurer på hvor man skal stikke de 120mm rad'ene om man har flere enn en av de, f.eks 3 stk.

 

De kunne egentlig sammelignet luftkjølere heller, den der er nesten for dum. Når det er sagt, jeg er glad for at AMD er med igjen, dette lover godt! :)

Lenke til kommentar

Slangene er veldig mye lenger enn det bildet jeg postet tilsier, sikkert noe de har gjort for å få dem tettere sammen for å se ryddig ut på bilder.. Kikker du på "live" bilder, så ser du at lengden på dem avslører at radiatoren kan plasseres de fleste steder i selv maxitower..

 

Det de viser her, sånn mtp. vs Titan X, er jo fordelene med denne vannløsningen, og hvorfor ikke bruke Titan X som eksempel, helt greit imho...

 

Lurer på hvor mange stikk AMD fikk med 290X sin referansekjøler i slike sammenligninger, selv lenge etter det omtrent kun var 3. partskjølere på dem, faktisk har vel samtlige nettsteder fremdels referansekjøleren til 290X som stort sett den eneste 290x representanten i sine støy/varme lister. Titan X har jo bare referansekjøler ifølge nV's krav, så helt greit å bruke denne sammenligningen..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat "apples to apples", hadde vært mye mer interessant om de gjorde dette med deres luftkjølte versjon, ikke akkurat vanskelig å få ett stk GPU kjølig nok på vann, de driver ikke med heksekunst heller. "Typical gaming scenario" kan jo være hva som helst.

Er uansett kjempespent på benchmarks på disse kortene de har lansert, håper dette er skrittet i riktig retning for AMD, det trenger de virkelig. Så da er det opp til forbrukerne, dette kan bli bra saker. :)

EDIT: En enda dårligere sammenligning ville jo vært hvilken temperatur mine Titan X holder under maks load, det gir liksom ingen mening, er du ikke enig?
EVGA sin Hybrid 980Ti kunne jo vært mer "apples to apples", men det er jo EVGA, så den er vel ikke så relevant kanskje, annet enn for oss forbrukere..

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Er jo ikke akkurat "apples to apples", hadde vært mye mer interessant om de gjorde dette med deres luftkjølte versjon, ikke akkurat vanskelig å få ett stk GPU kjølig nok på vann, de driver ikke med heksekunst heller. "Typical gaming scenario" kan jo være hva som helst.

 

EDIT: En enda dårligere sammenligning ville jo vært hvilken temperatur mine Titan X holder under maks load, det gir liksom ingen mening, er du ikke enig?

EVGA sin Hybrid 980Ti kunne jo vært mer "apples to apples", men det er jo EVGA, så den er vel ikke så relevant kanskje, annet enn for oss forbrukere..

Jepp...

 

EVGA GeForce 980 Ti Hybrid

 

http://www.evga.com/Products/Specs/GPU.aspx?pn=16ADD31D-8463-430A-A2A3-F9F1FD49E9A6

 

Koster dog $749, men er klokken til 1140 MHz base clock og 1228 boost.

Lenke til kommentar

 

Første offisielle pirk fra AMD mot Titan X:

Så korte som de slangene ser ut, lurer på hvor man skal stikke de 120mm rad'ene om man har flere enn en av de, f.eks 3 stk.

 

De kunne egentlig sammelignet luftkjølere heller, den der er nesten for dum. Når det er sagt, jeg er glad for at AMD er med igjen, dette lover godt! :)

 

 

Her er et bilde med Fury X i et stort tower som viser lengden på slangene, og man får vel plassert den i både front, bak og topp:

post-72177-0-46171100-1434621464_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

 

 

 

http://forums.overclockers.co.uk/showpost.php?p=28185835&postcount=249

 

Fra AMD-representant:

Q: Does the AMD Radeon R9 Fury X GPU have HDMI 2.0?

A: No. AMD recommends and uses DisplayPort 1.2a for 4K60 content.

Da er valget mitt tatt.
Blir det 980ti på deg da?

Mulig jeg får tak i et brukt Titan X fordi en kompis lurer på å oppgradere til 980 Ti SLI :D
Hva skal han ha for det? Jeg vurderer også å selge mitt Titan X av samme grunn.
Lenke til kommentar

Egentlig litt smart med den radiatoren, kabinettvifa har vi vel alle uansett. lurer på om den er av grei kvalitet :)

Ja, sånn AIO vannkjøling på skjermkort fungerer utrolig bra. Senker temperaturen med 30-40 grader i forhold til luftkjøler, senker støynivået, og blåser varmen rett ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Fury X kommer til å hete Radeon Fury X, det du linker til er respin av 290X, nå heter det 390X. Tester viser bittelitt bedre ytelse vs. 290X 8GB, og endel bedre overclock. Under lister jeg slik det ser ut i AMD' GPU lineup:

 

FuryX2 DualGPU: Kommer til Høsten

Fury X: I butikk 24 juni

Fury: I butikk 14 juli

Fury Nano: Juli/august

390X: 18 Juni

390: 18 juni

 

Edit: så du fikk tak i rett info selv, men skader vel ikke å la det stå som det er :p

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

TTL kjørte på med den villeste grafen jeg har sett.

 

 

Hva har han holdt på med her? Ingenting detta gir mening... 

 

Uansett virker 390x som ett godt kort mtp pris. Ytelse på nivå med 980 til en lavere pris. Var vel ikke mer å forvente da det ble klart at det var rebrands.

At OC3D fortsatt eksisterer etter årevis med ubrukelige tester og en mann som prater (ikke forteller eller noe annet informativt, han prater) om alt og ingenting er for meg et mirakel.

Lenke til kommentar

390x skulle ha släppts för ett år sedan, då hade de kunnat ta $100 mer och det hade sålt i massvis. Kräver spelet mer än 4GB är det oavsett för dåligt kort. Är ganska säker på att gpu flaskar innan minnet går tomt. I crossfire skulle det vara något, förutsatt att spelet skalerar bra på det. Kortet borde säljas för 3995 eller mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...