Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Men ikke Fury X, som var kortet jeg nevnte.

 

 

Om benchene øverst på denne siden er representative for hvordan det vil se ut og at AMD ikke scorer som best som vanlig i 3dmark, så vil Fury "Air" bli en torn i siden på 980TI, så godt som 100% lik ytelse i 3dmark og kanskje litt bedre i snitt i spill men samtidig 100$ billigere.

 

Kan nok hende at noen priser vil forandres litt dersom Fury "Air" blir populær, noe den trolig blir med kun 3. partskjølere og sikkert diverse OC utgaver samt en pris som mange sikkert har lettere for å svelge, meg inkludert..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fury X kan blir billigere... I svenske kroner vil Fury X koste ca 6700.-,

 

 

Litt vanskelig å se rasjonalet bak den tanken, all den tid begge kort er priset til $649,-, men for all del, det kan hende det vil skille noen kroner grunnet forskjell i volumpriser.

 

 

Man kan jo se på det på 2 måter.

 

Man kan sikkert se det på flere måter enn som så, men all den tid alle markedsundersøkelser viser at den jevne forbruker velger bort vannkjøling fremfor luftkjøling, så spiller det liten rolle hvilken kreativitet man legger inn i forklaringsmodellene.

 

Som vi alle har sagt allerede; det er testene alt kommer an på.

Lenke til kommentar

 

Prisene på 300 serien i dollar:

 

R7 360: 109.-

R7 370: 149.-

R9 380: 199 .-

R9 390: 329.-

R9 390X: 429.-

R9 Fury: 549.-

R9 Fury X: 649.-

 

Prisene ser da lovende ut! Tipper at nano vil koste ca 499 dollar.

 

Takk for den listen. La meg legge til nVidia sine kort (MSRP), så ser vi hvordan man ligger an prismessig:

 

GTX Titan X: $999

GTX 980 Ti: $649

GTX 980: $549

GTX 970 : $329

GTX 960: $199

 

 

 

 

AMD har alltid priset sine produkter lavere enn nvidia sine, og om dem gjør det denne gangen også, så tror jeg at Fury X vil yte bedre enn Titan X, og at Fury vil yte omtrent det samme som 980 Ti. Takk for din liste!

Endret av Koven
Lenke til kommentar

 

Man kan jo se på det på 2 måter.

 

Man kan sikkert se det på flere måter enn som så, men all den tid alle markedsundersøkelser viser at den jevne forbruker velger bort vannkjøling fremfor luftkjøling, så spiller det liten rolle hvilken kreativitet man legger inn i forklaringsmodellene.

 

Som vi alle har sagt allerede; det er testene alt kommer an på.

 

 

Den "jevne forbruker" bruker ikke 6500-7000 Kr på et skjermkort. Entusiaster som disse kortene retter seg mot vil nok heller være sure på AMD for å ha utstyrt Fury X med en fordyrende kjøleløsning som de likevel bare skal rive av før kortene finner veien inn i deres egen vannkjølingsloop som er dimmensjonert for 3 - 4 stk. av disse.

 

Som en annen sa her, om den lekkede Firestrike benchmarken er korrekt, så er det egentlig vanlig Fury som bør sammenliknes med 980ti. Der den yter identisk helt opp til 4K oppløsning og er 100 dollar rimeligere. Sånn sett blir Fury X kortet som er mer hårete en kortet som er likt med 980ti, så hvorfor ikke smelle på en ordentlig kjøler?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så mye som en setning om dagens event på forsiden til tek.no, litt flaut og en lei bismak i munnen....

For det første så er det ganske sent på kvelden, ser du for eksempel på en stor side som AnandTech så har de ikke spesielt mye mer de heller, er bare en live-blog fra event.

 

I tillegg så var det ikke veldig mye nytt som ikke allerede er dekket i denne saken:

http://www.tek.no/artikler/rykte-nesten-alt-har-lekket-foran-amds-store-skjermkort-avsloring/190404

 

Tipper Tek.no har en sak iløpet av morgendagen.

 

PS! Her har du noe som forhåpentligvis fjerner bismaken du har i munnen... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Man kan jo se på det på 2 måter.

 

Man kan sikkert se det på flere måter enn som så, men all den tid alle markedsundersøkelser viser at den jevne forbruker velger bort vannkjøling fremfor luftkjøling, så spiller det liten rolle hvilken kreativitet man legger inn i forklaringsmodellene.

 

Som vi alle har sagt allerede; det er testene alt kommer an på.

 

 

Den "jevne forbruker" bruker ikke 6500-7000 Kr på et skjermkort. Entusiaster som disse kortene retter seg mot vil nok heller være sure på AMD for å ha utstyrt Fury X med en fordyrende kjøleløsning som de likevel bare skal rive av før kortene finner veien inn i deres egen vannkjølingsloop som er dimmensjonert for 3 - 4 stk. av disse.

 

Som en annen sa her, om den lekkede Firestrike benchmarken er korrekt, så er det egentlig vanlig Fury som bør sammenliknes med 980ti. Der den yter identisk helt opp til 4K oppløsning og er 100 dollar rimeligere. Sånn sett blir Fury X kortet som er mer hårete en kortet som er likt med 980ti, så hvorfor ikke smelle på en ordentlig kjøler?

 

Støtter deg her :) Velskrevet!

Lenke til kommentar

 

 

Den "jevne forbruker" bruker ikke 6500-7000 Kr på et skjermkort.

 

Jeg tror du seriøst undervurderer hvor mange som har penger nok til å kjøpe et skjermkort til 6-7000 uten å blunke samtidig som de på ingen som helst måte er "entusiaster".

 

Men la dem velge hva dem liker! La oss vente på offentlige ytelsetall, før vi dømmer AMD ned i støvlene nok en gang her på dette forumet! Det er noen som har råd, og noen som tar seg råd til et så dyrt skjerkort! Men det er ikke her salgstallene dominerer!

Lenke til kommentar

 

Ikke så mye som en setning om dagens event på forsiden til tek.no, litt flaut og en lei bismak i munnen....

For det første så er det ganske sent på kvelden, ser du for eksempel på en stor side som AnandTech så har de ikke spesielt mye mer de heller, er bare en live-blog fra event.

 

I tillegg så var det ikke veldig mye nytt som ikke allerede er dekket i denne saken:

http://www.tek.no/artikler/rykte-nesten-alt-har-lekket-foran-amds-store-skjermkort-avsloring/190404

 

Tipper Tek.no har en sak iløpet av morgendagen.

 

PS! Her har du noe som forhåpentligvis fjerner bismaken du har i munnen... ;)

 

Sweclockers maktet i allefall å få ut noen fakta, og linker til live-sendingen, svenskene er kanskje overmennesker som klarte å dytte ut en artikkel kl. 19:34...

 

Det er kanskje bare meg som ikke liker tek.no's manglende entusiasme for slike events for tiden, ressurser mangler det i allefall ikke, nå er det visst kun mobiler og epler som får spalteplass og live-dekning.. Jeg husker engang da det var popcorn og brus-stemning når nye grafikkort ble lansert, grønne eller røde, leit at slikt kun finnes andre steder for tiden, slik var det ikke i gamle dager ;P ...

 

Uansett, tilbake til topic:

post-72177-0-60765900-1434496675_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

 

 

Den "jevne forbruker" bruker ikke 6500-7000 Kr på et skjermkort.

 

Jeg tror du seriøst undervurderer hvor mange som har penger nok til å kjøpe et skjermkort til 6-7000 uten å blunke samtidig som de på ingen som helst måte er "entusiaster".

 

 

Og jeg tror du seriøst overvurderer hvor mange som er villig til å hive så mye penger i en datamaskin. Tror det var brukeren "DuraN" her på forumet som sa han jobber på DI. Han anslo vel omsetningen av GTX970 i forhold til GTX980ti til 99:1 sånn ca. Vi som sitter på forum og leter etter benchmarks kan kanskje få et inntrykk av at det er mange av oss når vi finner hverandre. Men vi utgjør faktisk bare en liten brøkdel av kundemassen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Man kan jo se på det på 2 måter.

 

Man kan sikkert se det på flere måter enn som så, men all den tid alle markedsundersøkelser viser at den jevne forbruker velger bort vannkjøling fremfor luftkjøling, så spiller det liten rolle hvilken kreativitet man legger inn i forklaringsmodellene.

 

Som vi alle har sagt allerede; det er testene alt kommer an på.

 

 

Den "jevne forbruker" bruker ikke 6500-7000 Kr på et skjermkort.

Litt rart egentlig, fordi folk ser ikke ut til å ha noen problemer med å bruke det på en telefon som de bytter etter ett eller to år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Man kan jo se på det på 2 måter.

 

Man kan sikkert se det på flere måter enn som så, men all den tid alle markedsundersøkelser viser at den jevne forbruker velger bort vannkjøling fremfor luftkjøling, så spiller det liten rolle hvilken kreativitet man legger inn i forklaringsmodellene.

 

Som vi alle har sagt allerede; det er testene alt kommer an på.

 

 

Den "jevne forbruker" bruker ikke 6500-7000 Kr på et skjermkort.

Litt rart egentlig, fordi folk ser ikke ut til å ha noen problemer med å bruke det på en telefon som de bytter etter ett eller to år.

 

Men en pc består mer enn bare en komponent til 6500-7000 kroner! De fleste som bruker så mye penger på en mobil, har som regel et nettbrett, eller en billig laptopp! Det er ikke mange som bruker masse penger på en ultra spill-pc! De fleste har ikke råd til en slik pc^^ PC salget har stupt pga mobilen, og nettbrettet. Det vil si at de fleste brukerere bruker sin pc til enkle oppgaver, og internett!

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Man kan jo se på det på 2 måter.

 

Man kan sikkert se det på flere måter enn som så, men all den tid alle markedsundersøkelser viser at den jevne forbruker velger bort vannkjøling fremfor luftkjøling, så spiller det liten rolle hvilken kreativitet man legger inn i forklaringsmodellene.

 

Som vi alle har sagt allerede; det er testene alt kommer an på.

 

 

Den "jevne forbruker" bruker ikke 6500-7000 Kr på et skjermkort.

Litt rart egentlig, fordi folk ser ikke ut til å ha noen problemer med å bruke det på en telefon som de bytter etter ett eller to år.

 

Men en pc består mer enn bare en komponent til 6500-7000 kroner! De fleste som bruker så mye penger på en mobil, har som regel et nettbrett, eller en billig laptopp! Det er ikke mange som bruker masse penger på en ultra spill-pc! De fleste har ikke råd til en slik pc^^ PC salget har stupt pga mobilen, og nettbrettet. Det vil si at de fleste brukerere bruker sin pc til enkle oppgaver, og internett!

 

Sant, det.

 

Jeg tenkte mer på den jevne gamer. Jeg anser meg seg selv som entusiast(man må jo kalle seg entusiast hvis man streamer en avdukning av skjermkort), men jeg har heller ikke noe bedre enn GTX970. Hadde sikkert brukt mer hvis det ikke var for at jeg har samboer og unger. :) Sånn er det nok med mange. Kan godt tenkes at det er mer trendy å bruke penger på telefon, siden den tross alt tas med ut av huset.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Man kan jo se på det på 2 måter.

 

Man kan sikkert se det på flere måter enn som så, men all den tid alle markedsundersøkelser viser at den jevne forbruker velger bort vannkjøling fremfor luftkjøling, så spiller det liten rolle hvilken kreativitet man legger inn i forklaringsmodellene.

 

Som vi alle har sagt allerede; det er testene alt kommer an på.

 

 

Den "jevne forbruker" bruker ikke 6500-7000 Kr på et skjermkort.

Litt rart egentlig, fordi folk ser ikke ut til å ha noen problemer med å bruke det på en telefon som de bytter etter ett eller to år.

 

Men en pc består mer enn bare en komponent til 6500-7000 kroner! De fleste som bruker så mye penger på en mobil, har som regel et nettbrett, eller en billig laptopp! Det er ikke mange som bruker masse penger på en ultra spill-pc! De fleste har ikke råd til en slik pc^^ PC salget har stupt pga mobilen, og nettbrettet. Det vil si at de fleste brukerere bruker sin pc til enkle oppgaver, og internett!

 

Sant, det.

 

Jeg tenkte mer på den jevne gamer. Jeg anser meg seg selv som entusiast(man må jo kalle seg entusiast hvis man streamer en avdukning av skjermkort), men jeg har heller ikke noe bedre enn GTX970. Hadde sikkert brukt mer hvis det ikke var for at jeg har samboer og unger. :) Sånn er det nok med mange. Kan godt tenkes at det er mer trendy å bruke penger på telefon, siden den tross alt tas med ut av huset.

 

Den jevne gamer sitter fortsatt med et gammelt skjermkort^^ Er en grunn til at pc bransjen sliter! TEK.no har et innlegg om dette... Men da tror jeg at man må være ekstra medlem, noen som du er :) Mener ikke å være slem mot deg nå :)

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...