Gå til innhold

AMD Radeon R300-serien/fiji diskusjon og spekulasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spennede :) ser av videoen at slangene kommer ut på baksiden av kortet?

Sleevet og kommer ut bak ja, de så lengre ut på livestreamen enn på bildene, så skulle passe fint i selv de mest langbeinte kabinetter.. Ingen krasj med vifter i sidedører og stive slanger med denne altså.

Lenke til kommentar

Noen som tør tippe pris på Nano?

390x til 429$ og Fury til 549$, er vel plass til ett kort mellom disse vel, jeg tipper 469$...

 

Nano ser vel ut til å sikte seg inn på 980 ytelsen og litt over det igjen, så dette kortet kan jo bli en riktig fartsdump for 980 prisene, da det troligen er relativt rimelig å produsere og kan bli en pris presser delux samt troligen blir førstevalget av disse to pga. sine fordeler+HBM..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

I forhold til de første benchmarkene som nå slippes så vises det godt at Amd er en god del til litt foran avhengig av Fury modellen , Fury X yter svært bra i alle fall i forhold til hva jeg ser og Fury for det meste bedre enn alt det Nvidia har å by på untatt 980 Titan .

 

Men så var det den biten med minne da... Bikker det over 4K og man går opp mot 5K og 6K så viser det seg at det er begrensninger med 4Gb HBM minne , det gjennstår å se om dette kan ordne seg litt ved driver optimaliseringer og små endringer i spillmotorene sånn at feks GTA V bruker minne til skjermkortet på en litt annerledes måte , men akkurat nå vil jeg personlig tro at 4K er greit nok for de fleste av pga skjermbegrensinger.

Lenke til kommentar

Om dessa benchmarks kan översättas i spel kan ju vanilla fury bli en riktigt konkurranskraftig gpu förutsatt att inte 4GB blir för lite. Blir det för lite spelar det ju ingen roll hur snabb gpu man har.

 

Jeg vil tro at ytelsen opp til 4K vil være bra , så spørs det om hvem som ønsker å spille på 5K , 6K og mer da?

Jeg spiller fortsatt på 1920x1080 og føler det er helt greit for meg , men selvsagt i fremtiden om jeg investerer i en god skjerm så vil jeg prøve å dra nytte av den. 

Kan ikke helt se for meg hvem som kan dra nytte av 5120x2880 per dags dato , de har jo ofte en oppdateringsfrekvens som ikke egner seg for gaming ( https://prisguiden.no/kategorier/skjermer?f[85][]=5120%20x%202880) , 3840x2160 er jo derimot langt mer aktuelt i forhold til pris / ytelse https://prisguiden.no/produkt/samsung-u28d590d-201859 ).

Lenke til kommentar

 

Når tipper dere vi får tak i kortene her til lands?

I butikkhyllene 24 juni sa de rimelig klart og tydelig ang. Fury X, samme sa de om Fury sin 14. juli dato, så tipper de de er i norske butikkhyller på disse datoene imho..

 

 

Ah :) Verden har blitt liten.

Lenke til kommentar

Begynner å lure litt på hva Nvidia må kontre med denne gangen , om det lar seg gjøre altså...

Til syvende og sist blir det nok bra for oss som kjøper skjermkort...

 

Behøver de å kontre før neste generasjon lanseres?  Fury X ser ut til å være neck & neck med 980 Ti og Titan X vil fremdeles være kongen på haugen, med mindre testene viser noe særdeles uventet om en dag eller tre.  Når Fury X i tillegg kun fås med vannkjøling vil 980 Ti i realiteten være langt mer interessant for de fleste kjøpere.  Ergo sitter Nvidia fremdeles på de to mest attraktive kortene på markedet og behøver ikke å vri nøtta for finne noe å kontre med.

Lenke til kommentar
 

Behøver de å kontre før neste generasjon lanseres?  Fury X ser ut til å være neck & neck med 980 Ti og Titan X vil fremdeles være kongen på haugen, med mindre testene viser noe særdeles uventet om en dag eller tre.  Når Fury X i tillegg kun fås med vannkjøling vil 980 Ti i realiteten være langt mer interessant for de fleste kjøpere.  Ergo sitter Nvidia fremdeles på de to mest attraktive kortene på markedet og behøver ikke å vri nøtta for finne noe å kontre med.

 

fury skal leveres med luftkjøling også

Lenke til kommentar

 

Begynner å lure litt på hva Nvidia må kontre med denne gangen , om det lar seg gjøre altså...

Til syvende og sist blir det nok bra for oss som kjøper skjermkort...

 

Behøver de å kontre før neste generasjon lanseres?  Fury X ser ut til å være neck & neck med 980 Ti og Titan X vil fremdeles være kongen på haugen, med mindre testene viser noe særdeles uventet om en dag eller tre.  Når Fury X i tillegg kun fås med vannkjøling vil 980 Ti i realiteten være langt mer interessant for de fleste kjøpere.  Ergo sitter Nvidia fremdeles på de to mest attraktive kortene på markedet og behøver ikke å vri nøtta for finne noe å kontre med.

 

Titan ti finnes også med vannkøling, slik som Fury X! AMD priser seg lavere, noe som har mye å si! Hva er problemet med vannkjøling?

Endret av Koven
Lenke til kommentar

fury skal leveres med luftkjøling også

 

 

Men ikke Fury X, som var kortet jeg nevnte.

 

Titan ti finnes også med vannkøling, slik som Fury X! AMD priser seg lavere, noe som har mye å si!

 

 

Titan Ti?  AMD har lagt prisen på Fury X likt med 980 Ti, så nei, de har ikke priset seg lavere.

Lenke til kommentar

Prisene på 300 serien i dollar:

 

R7 360: 109.-

R7 370: 149.-

R9 380: 199 .-

R9 390: 329.-

R9 390X: 429.-

R9 Fury: 549.-

R9 Fury X: 649.-

 

Prisene ser da lovende ut! Tipper at nano vil koste ca 499 dollar.

 

Takk for den listen. La meg legge til nVidia sine kort (MSRP), så ser vi hvordan man ligger an prismessig:

 

GTX Titan X: $999

GTX 980 Ti: $649

GTX 980: $549

GTX 970 : $329

GTX 960: $199

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

fury skal leveres med luftkjøling også

 

 

Men ikke Fury X, som var kortet jeg nevnte.

 

Titan ti finnes også med vannkøling, slik som Fury X! AMD priser seg lavere, noe som har mye å si!

 

 

Titan Ti?  AMD har lagt prisen på Fury X likt med 980 Ti, så nei, de har ikke priset seg lavere.

 

Mente 980 Ti^^ Fury X kan blir billigere... I svenske kroner vil Fury X koste ca 6700.-, Men vi får vente på noen ytelsetall først tror jeg, så ser vi hvordan Fury vil yte^^

Endret av Koven
Lenke til kommentar

Man kan jo se på det på 2 måter. Den ene er å si at Fury X blir så varm at den MÅ ha vannkjøling. Den andre måten er å se på det som at man får Fury X med tredjeparts kjøler i form av en (sannsynligvis) Asetek spesialdesignet vannkjøler på kjøpet. Om det siste er tilfellet er det kanskje mer rettferdig å sammenlikne Fury X med f.eks. EVGAs 980ti Hybrid som IKKE koster 649USD. Til syvende og sist blir det benchmark'ene som kommer til å gi fasit. Så vidt jeg har forstått er AMDs kort rett og slett ganske mye kraftigere i teorien. De har bare ikke fått ut all kraften pga. Dårlige drivere. Jokeren i kortstokken kan bli Win10 med DX12. Det må være lov å påstå at de kjørte hardt på pressekonferansen på at alt var DX12 og at det ikke har skjedd noe bedre på jorden siden Jesus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

...

 

Prisene ser da lovende ut! Tipper at nano vil koste ca 499 dollar.

 

Takk for den listen. La meg legge til nVidia sine kort (MSRP), så ser vi hvordan man ligger an prismessig:

 

GTX Titan X: $999

GTX 980 Ti: $649

GTX 980: $549

GTX 970 : $329

GTX 960: $199

 

Prisen på GTX 980 ble satt ned til $499 for at par uker siden når 980 Ti ble lansert.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...