Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

 

bortsett fra når telefonen velger å fyste dekningen og ikke lar deg surfe eller ringe uansett hvor mange streker du har

 

Tro meg. Har aldri opplevd dette.
Jeg tror deg.

Og jeg tror Cristoffero89 også. Logikken tilsier da at hans årsak til dette er enten i instillinger,dalvik/art cache,mobilnettet/operatør eller feil på dette ene enkelt device i sw eller hw (eller en batch)..

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det bare meg som får at jeg har siste programvare på 5.0.2?

Samsung s6 edge...

 

Fikk fra telenor den første uken etter lanseringen.

 

Fikk ikke OTA-oppdateringen til 5.1 jeg heller, så jeg endte med å legge den inn manuelt. 

 

 

Tripper du ikke KNOX da ? Eller øker flash counter ?

 

 

 

Er det bare meg som får at jeg har siste programvare på 5.0.2?

Samsung s6 edge...

 

Fikk fra telenor den første uken etter lanseringen.

Fikk ikke OTA-oppdateringen til 5.1 jeg heller, så jeg endte med å legge den inn manuelt.

Hvor hentet du filen?

 

 

Jeg tipper sammobile

Lenke til kommentar

 

 

Er det bare meg som får at jeg har siste programvare på 5.0.2?

Samsung s6 edge...

 

Fikk fra telenor den første uken etter lanseringen.

 

Fikk ikke OTA-oppdateringen til 5.1 jeg heller, så jeg endte med å legge den inn manuelt. 

 

 

Tripper du ikke KNOX da ? Eller øker flash counter ?

 

 

 

Er det bare meg som får at jeg har siste programvare på 5.0.2?

Samsung s6 edge...

 

Fikk fra telenor den første uken etter lanseringen.

Fikk ikke OTA-oppdateringen til 5.1 jeg heller, så jeg endte med å legge den inn manuelt.

Hvor hentet du filen?

 

 

Jeg tipper sammobile

 

 

Hentet den fra sammobile ja. Jeg er ikke så fryktelig bekymret for Knox da det bare er et spørsmål om tid før jeg går over til CM på S6'en. :)

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å sette på strømsparing når jeg legger mobilen i lommen. Typisk når den skal ligge i lommen under jobb eller når den ikke blir brukt. Merket faktisk betydelig forskjell. Den sluker ikke lenger batteri i lommen. Skal virkelig prøves ut mer denne uken!

 

Dog er jeg fortsatt skuffet over batteritiden. Men fult mulig å leve med!

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å sette på strømsparing når jeg legger mobilen i lommen. Typisk når den skal ligge i lommen under jobb eller når den ikke blir brukt. Merket faktisk betydelig forskjell. Den sluker ikke lenger batteri i lommen. Skal virkelig prøves ut mer denne uken!

 

Dog er jeg fortsatt skuffet over batteritiden. Men fult mulig å leve med!

Er det en innstilling som gjør dette automatisk eller må du knotte det av og på for hver gang?

Lenke til kommentar

Ser det er mange som sliter med batteritiden på Samsung S6.

Mine tips er:

 

Ta fingeren på nedtrekksmenyen, trykk på "Rediger" øverst i høyre hjørne.

 

-Deaktiver apper du aldri bruker.

-Skru på strømsparingsmodus.

-Skru av alle funksjoner når det ikke er i bruk.Ting som 4G, WIFI og Synkronisering (Deaktiver synkronisering av Gmail appen hvis du har det) drar MYE batteri. dette bruker du uansett ikke når du har telefonen i lomma så hvorfor ha det på.  ;)

Ting som Skjermrotasjon og Smart hvilemodus er strømkrevende, det skrus på sensorer som hele tiden legger merke til om du ser på skjermen eller tilter telefonen. skru det av!

 

Gå på instillinger---> Mer

 

-Trykk på:" Ha Wifi på i sovemodus": Sett denne på aldri.

"Alltid tillat søking": Bare søk mens WIFI er på.

 

Gå til Databruk---> Mer

 

-Begrens bakrunnsdata (Trekanten som kommer opp i skjermvinduet forsvinner etter noen dager).

 

Gå til "Personvern og sikkerhet. Skru av posisjonen

 

Alle snakker om før da telefonene holdt 1 uke, men da brukte vi den kun til å ringe å sende sms. 

Skru ned lystyrken på skjermen ørlite grann. Hvordan batteriet holder kommer ann på bruksmønsteret.

Jeg har selv gjort dette på min Samsung S6 Edge å fått et knallbra batteri.

Kan lade telefonen på kvelden før jeg sovner. 10 timer senere er batteriet fortsatt på 100% =D

:)

Endret av Excalibur jr
Lenke til kommentar

 

Bare dra ned menyen fra toppen og sveip til høyre, så finner du både "Strømsparing" og "Ultra strømsparing".

 

 

Dersom dette var ment som et svar til meg, så var det ikke det jeg spurte om.

 

Dette var ikke et svar til deg. Dette er et svar til alle hvordan en kan få batteriet til å holde lenge.

Mooze: Du trenger bare å trykke en gang. la den stå på hele tiden.

Endret av Excalibur jr
Lenke til kommentar

Er jeg det eneste som føler at man som sluttbruker skal slippe å sitte å micro-manage strøminnstillingene på telefonene sine? Spesielt toppmodeller til over 5'000 kr? At ting krever sitt av batteriet forstår jeg, men da syntes jeg det er opptil produsent å sørge for å sette sammen et produkt som faktisk er balansert hva gjelder ytelse, batteri, muligheter og det hele.

 

Ser Excalibur Jr skriver en liten smørbrød liste over ting han anbefaler å gjøre for å oppnå bedre batteri. Det er sikkert flotte anbefalinger og kudos for Excalibur Jr for å ta seg tid å skrive dette.

 

Men her må jeg reagerer på mye.. Skru av synkronisering av Gmail? Permanent strømsparingsmodus? WiFi av i hvilemodus?? Begrens bakgrunnsdata??

 

 

For det første så syntes jeg det skal være helt unødvendig for en forbruker å måtte ta høyde for alt dette i utgangspunktet, men følger man alle disse anbefalingene så reduserer du jo telefonen noe voldsomt? Halve poenget med en smarttelefon, og spesielt en toppmodell er jo at den skal kunne brukes til mye, gjøre mye og alltid ha ting oppdatert og klart til du trenger det som mest.

 

Det å redusere ytelsen ved å ha på batterisparing hele tiden, hva er det poenget med maskinvaren i en toppmodell? Klart jeg vil ha på synkronisering av epost i bakgrunnen? Eller mener du jeg selv skal manuelt sjekke etter epost? Jeg vil jo ha varsling når jeg får epost, og jeg vil at eposten skal være tilgjengelig umiddelbart når jeg først bestemmer meg for å lese den. WiFi i hvilemodus er jo også en helt livsnødvendig ting spør du meg, spesielt om du ikke vil bruke ekstra mye databruk. Hvor ofte drar jeg ikke fra jobb og skal høre på en podcast eller whatever som jeg da er helt avhengig av at har lastet seg ned i bakgrunnen via WiFi på jobben så jeg slipper med å tulle med det på vei hjem fra jobb når jeg da kun ønsker å lytte til nevnte podcast osv..?

 

 

 

Nå er vi alle forskjellige, og vi forventer sikkert forskjellige ting fra telefonene våre. Vi har sikkert også forskjellige forventninger, mål og behov i forhold til hva en smarttelefon skal og ikke skal gjøre og hvordan ting skal bli utført osv.. Og jeg vet heller ikke hvor problematisk batteritiden er, man kan naturligvis ikke kjøpe seg en Galaxy S6 og forvente seg at den klarer tung bruk i 4-5 dager..

 

Men at man skal måtte drive å tulle så til de grader med innstillinger og deaktivere en hel bunke med kjernefunksjonalitet før man eventuelt føler seg tilfreds med batteritiden, ja da vil jeg driste meg til å påstå at du har gjort et aldri så lite bomkjøp.

 

 

Dessverre så har det jo blitt sånn at de fleste oppegående mobiltelefoner alle har temmelig labert batteri, og trenden og jaget mot tynnere telefoner blir jo stadig større... Og jaget etter å bryte idiotiske maskinvaregrenser blir stadig større. Ikke en spesielt god kombinasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...