Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis, det er nok å installere en app som oppdaterer litt hissig i bakgrunnen, så suges det så mye batteri at man tror noe er feil med telefonen.

Flesteparten av oss har vært der.

Moderne telefoner er avhengig av at cpu kjerner ikke brukes og throttler seg ned til 100-200mhz på en kjerne for bakgrunnsprosesser når man slår av skjermen/ikke bruker den.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, det er nok å installere en app som oppdaterer litt hissig i bakgrunnen, så suges det så mye batteri at man tror noe er feil med telefonen.

 

Absolutt, men noe slikt skal da normalt sett vises i batteriforbruket? 

 

Ellers kan det alltids være verdt en factory reset, dog hvis de nevnte forslagene han har fått i denne tråden ikke fungerer, slik at man lettere kan finne ut hva som er problemet.

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Deaktiverte S Voice og fikk en god del mindre strømforbruk.

S Voice har jeg faktisk ikke trykke meg gjennom en gang, så den står ikke som aktivert en gang.

 

Utrolig skuffet over telefonen så langt dessverre.

Forventet noe helt annet. Den henger seg hver eneste dag og det er ingen flyt når man bruker den føler jeg.

 

 

 

Lenke til kommentar

Hva mener du når du sier "henger seg hver eneste dag"?

 

Eg opplever telefonen som rask og responsiv, virker som om flere her på forumet har hatt uflaks med sine telefoner.

Det jeg mener er at la oss si jeg skal inn på meldinger/facebook , så henger alt seg, og det tar 3-5 sekunder hvor det så krasjer.

Og så flyter den som den skal igjen.

Tragikomisk.

 

Lenke til kommentar

Det sier jo bare hvor dårlig Facebook sin app Messenger er , og er ingen nyhet akkurat:

http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/general/testers-issue-fb-messenger-lollipop-4-16-t3016946

facebook var bare et eksempel på mitt problem. Det gjelder alle apper jeg bruker.

Håper ikke folk forsvarer denne telefonen, for den lever ikke opp til forventingene til å være blant de dyreste på markedet.

Lenke til kommentar

Den lugger en del på visse nettsider (spesielt xda forumet) i chrome. Men i de fleste apps vil jeg si den er raskere enn min iphone6. Batteriet er noe det samme.

 

Facebook og messenger starter på ca 1-2 sekunder og er fullt responsiv med en gang

 

Har ikke hengt seg en eneste gang siden jeg fikk den på onsdag.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

Den lugger en del på visse nettsider (spesielt xda forumet) i chrome. Men i de fleste apps vil jeg si den er raskere enn min iphone6. Batteriet er noe det samme.

 

Facebook og messenger starter på ca 1-2 sekunder og er fullt responsiv med en gang

 

Har ikke hengt seg en eneste gang siden jeg fikk den på onsdag.

Bare for å ta et eksempel med battertiden min.

Jeg ladet den til rundt 10:15

Nå er altså klokka 13:15

Det har med andre ord gått ca 3 timer

Batteritid: 69%

 

Skjerm: 9%

Resterende tingene har brukt 1% bare.

 

Skjermen min står på litt over middels, ettersom jeg synes det blir alt for mørk  ved å ha den på midten, men skal batteriet virkelig spises så mye for det?

30% borte allerede er voldsomt, når jeg nærmest ikke har brukt telefonen med unntak av litt når jeg våknet.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Det sier jo bare hvor dårlig Facebook sin app Messenger er , og er ingen nyhet akkurat:http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/general/testers-issue-fb-messenger-lollipop-4-16-t3016946

 

facebook var bare et eksempel på mitt problem. Det gjelder alle apper jeg bruker.

Håper ikke folk forsvarer denne telefonen, for den lever ikke opp til forventingene til å være blant de dyreste på markedet.

Nei. Jeg har et åpent sinn bare og er ikke biased (bruker for tiden primært iphone og sekundært android enheter)

Men problemene du beskriver er ikke reprensentative for selve android device enheten GS6 i seg selv (slik du legger det frem). Og virker som er forårsaket i programvare .

Så man kan jo sette spørsmål ved om man tar seg bryet med å factory resette for å la vente med å installere hundrevis av apper og annet.

En bruker her inne klagde på treg telefon når det var 30000 sms'er så det er en grunn til å stille spørsmål når det legges frem slik uten særlig annet.

 

Edit:

Har du erfaringer med android tidligere vet du at den kjører true multitasking med kjørende (ikke parkerte/hibernated) bakgrunnsprosesser. Og det er alltid påkrevet å slå av ting man ikke trenger eller skal benytte seg av for å optimere batteritiden.

Endret av syar2003
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det sier jo bare hvor dårlig Facebook sin app Messenger er , og er ingen nyhet akkurat:http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/general/testers-issue-fb-messenger-lollipop-4-16-t3016946

facebook var bare et eksempel på mitt problem. Det gjelder alle apper jeg bruker.

Håper ikke folk forsvarer denne telefonen, for den lever ikke opp til forventingene til å være blant de dyreste på markedet.

Nei. Jeg har et åpent sinn bare og er ikke biased (bruker for tiden primært iphone og sekundært android enheter)

Men problemene du beskriver er ikke reprensentative for selve android device enheten GS6 i seg selv (slik du legger det frem). Og virker som er forårsaket i programvare .

Så man kan jo sette spørsmål ved om man tar seg bryet med å factory resette for å la vente med å installere hundrevis av apper og annet.

En bruker her inne klagde på treg telefon når det var 30000 sms'er så det er en grunn til å stille spørsmål når det legges frem slik uten særlig annet.

 

Edit:

Har du erfaringer med android tidligere vet du at den kjører true multitasking med kjørende (ikke parkerte/hibernated) bakgrunnsprosesser. Og det er alltid påkrevet å slå av ting man ikke trenger eller skal benytte seg av for å optimere batteritiden.

 

Jeg har alltid kun brukt android telefoner. Og her verken mange meldinger stående ettersom jeg som regel velger å slette de ukentlig.

 

Som sagt det var bare et eksempel angående facebook /meldinger. Det gjelder stort sett alle apper.

 

Jeg tok med meg alle appene fra den gamle telefonen , vet ikke om dette skal ha noe å si, men det har da alltid gått greit tidligere.

 

 

 

Lenke til kommentar

Bare for å ta et eksempel med battertiden min.

Jeg ladet den til rundt 10:15

Nå er altså klokka 13:15

Det har med andre ord gått ca 3 timer

Batteritid: 69%

 

Skjerm: 9%

Resterende tingene har brukt 1% bare.

 

Skjermen min står på litt over middels, ettersom jeg synes det blir alt for mørk ved å ha den på midten, men skal batteriet virkelig spises så mye for det?

30% borte allerede er voldsomt, når jeg nærmest ikke har brukt telefonen med unntak av litt når jeg våknet.

 

Når telefonen drar så mye strøm uten at du bruker den er det mest sannsynlig en app som holder den våken.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det sier jo bare hvor dårlig Facebook sin app Messenger er , og er ingen nyhet akkurat:http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/general/testers-issue-fb-messenger-lollipop-4-16-t3016946

 

facebook var bare et eksempel på mitt problem. Det gjelder alle apper jeg bruker.

Håper ikke folk forsvarer denne telefonen, for den lever ikke opp til forventingene til å være blant de dyreste på markedet.

Nei. Jeg har et åpent sinn bare og er ikke biased (bruker for tiden primært iphone og sekundært android enheter)

Men problemene du beskriver er ikke reprensentative for selve android device enheten GS6 i seg selv (slik du legger det frem). Og virker som er forårsaket i programvare .

Så man kan jo sette spørsmål ved om man tar seg bryet med å factory resette for å la vente med å installere hundrevis av apper og annet.

En bruker her inne klagde på treg telefon når det var 30000 sms'er så det er en grunn til å stille spørsmål når det legges frem slik uten særlig annet.

Edit:

Har du erfaringer med android tidligere vet du at den kjører true multitasking med kjørende (ikke parkerte/hibernated) bakgrunnsprosesser. Og det er alltid påkrevet å slå av ting man ikke trenger eller skal benytte seg av for å optimere batteritiden.

Jeg har alltid kun brukt android telefoner. Og her verken mange meldinger stående ettersom jeg som regel velger å slette de ukentlig.

 

Som sagt det var bare et eksempel angående facebook /meldinger. Det gjelder stort sett alle apper.

Jeg tok med meg alle appene fra den gamle telefonen , vet ikke om dette skal ha noe å si, men det har da alltid gått greit tidligere.

Både min HTC Noe M7 og M8 var vesentlig raskere og mer respons og enn min S6. Og som jeg skrev tidligere skjønner jeg nå hvorfor jeg en gang i tiden byttet fra S3 til M7. Min neste mobil blir nok (dersom den faktisk kommer) Nexus 5 (2015).
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Det sier jo bare hvor dårlig Facebook sin app Messenger er , og er ingen nyhet akkurat:http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/general/testers-issue-fb-messenger-lollipop-4-16-t3016946

facebook var bare et eksempel på mitt problem. Det gjelder alle apper jeg bruker.

Håper ikke folk forsvarer denne telefonen, for den lever ikke opp til forventingene til å være blant de dyreste på markedet.

Nei. Jeg har et åpent sinn bare og er ikke biased (bruker for tiden primært iphone og sekundært android enheter)

Men problemene du beskriver er ikke reprensentative for selve android device enheten GS6 i seg selv (slik du legger det frem). Og virker som er forårsaket i programvare .

Så man kan jo sette spørsmål ved om man tar seg bryet med å factory resette for å la vente med å installere hundrevis av apper og annet.

En bruker her inne klagde på treg telefon når det var 30000 sms'er så det er en grunn til å stille spørsmål når det legges frem slik uten særlig annet.

Edit:

Har du erfaringer med android tidligere vet du at den kjører true multitasking med kjørende (ikke parkerte/hibernated) bakgrunnsprosesser. Og det er alltid påkrevet å slå av ting man ikke trenger eller skal benytte seg av for å optimere batteritiden.

Jeg har alltid kun brukt android telefoner. Og her verken mange meldinger stående ettersom jeg som regel velger å slette de ukentlig.

 

Som sagt det var bare et eksempel angående facebook /meldinger. Det gjelder stort sett alle apper.

Jeg tok med meg alle appene fra den gamle telefonen , vet ikke om dette skal ha noe å si, men det har da alltid gått greit tidligere.

Både min HTC Noe M7 og M8 var vesentlig raskere og mer respons og enn min S6. Og som jeg skrev tidligere skjønner jeg nå hvorfor jeg en gang i tiden byttet fra S3 til M7. Min neste mobil blir nok (dersom den faktisk kommer) Nexus 5 (2015).

 

Det samme gjorde faktisk jeg etter S4. Gikk over til HTC M8 og var storfornøyd.

Tenkte at Samsung hadde fått orden på sakene sine, men når man da igjen er i samme gjørma slik for noen år tilbake da er tydeligvis all håp ute.

Jeg hadde lyst å gi de en sjanse, men dette blir nok siste gangen for min del.

Skulle nok gått for en M9.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...