Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

Er jeg det eneste som føler at man som sluttbruker skal slippe å sitte å micro-manage strøminnstillingene på telefonene sine? Spesielt toppmodeller til over 5'000 kr? At ting krever sitt av batteriet forstår jeg, men da syntes jeg det er opptil produsent å sørge for å sette sammen et produkt som faktisk er balansert hva gjelder ytelse, batteri, muligheter og det hele.

 

Ser Excalibur Jr skriver en liten smørbrød liste over ting han anbefaler å gjøre for å oppnå bedre batteri. Det er sikkert flotte anbefalinger og kudos for Excalibur Jr for å ta seg tid å skrive dette.

 

Men her må jeg reagerer på mye.. Skru av synkronisering av Gmail? Permanent strømsparingsmodus? WiFi av i hvilemodus?? Begrens bakgrunnsdata??

 

 

For det første så syntes jeg det skal være helt unødvendig for en forbruker å måtte ta høyde for alt dette i utgangspunktet, men følger man alle disse anbefalingene så reduserer du jo telefonen noe voldsomt? Halve poenget med en smarttelefon, og spesielt en toppmodell er jo at den skal kunne brukes til mye, gjøre mye og alltid ha ting oppdatert og klart til du trenger det som mest.

 

Det å redusere ytelsen ved å ha på batterisparing hele tiden, hva er det poenget med maskinvaren i en toppmodell? Klart jeg vil ha på synkronisering av epost i bakgrunnen? Eller mener du jeg selv skal manuelt sjekke etter epost? Jeg vil jo ha varsling når jeg får epost, og jeg vil at eposten skal være tilgjengelig umiddelbart når jeg først bestemmer meg for å lese den. WiFi i hvilemodus er jo også en helt livsnødvendig ting spør du meg, spesielt om du ikke vil bruke ekstra mye databruk. Hvor ofte drar jeg ikke fra jobb og skal høre på en podcast eller whatever som jeg da er helt avhengig av at har lastet seg ned i bakgrunnen via WiFi på jobben så jeg slipper med å tulle med det på vei hjem fra jobb når jeg da kun ønsker å lytte til nevnte podcast osv..?

 

 

 

Nå er vi alle forskjellige, og vi forventer sikkert forskjellige ting fra telefonene våre. Vi har sikkert også forskjellige forventninger, mål og behov i forhold til hva en smarttelefon skal og ikke skal gjøre og hvordan ting skal bli utført osv.. Og jeg vet heller ikke hvor problematisk batteritiden er, man kan naturligvis ikke kjøpe seg en Galaxy S6 og forvente seg at den klarer tung bruk i 4-5 dager..

 

Men at man skal måtte drive å tulle så til de grader med innstillinger og deaktivere en hel bunke med kjernefunksjonalitet før man eventuelt føler seg tilfreds med batteritiden, ja da vil jeg driste meg til å påstå at du har gjort et aldri så lite bomkjøp.

 

 

Dessverre så har det jo blitt sånn at de fleste oppegående mobiltelefoner alle har temmelig labert batteri, og trenden og jaget mot tynnere telefoner blir jo stadig større... Og jaget etter å bryte idiotiske maskinvaregrenser blir stadig større. Ikke en spesielt god kombinasjon.

Kunne ikke vært med enig med deg.

Hva er poenget med å bruke 6000 kroner på en telefon om man ikke kan bruke den?

Jeg har fulgt flere gode tips her inne, jeg nullstilte telefonen min til fabrikkinnstillingene der jeg slet med treghet på telefonen og batteritiden.

De første par dagene funket det utmerket, nå føler jeg at jeg igjen er tilbake der jeg var dessverre.

 

Jeg bruker rundt 18-20 % skjerm hver dag, er det det dere også ligger på?

 

Det som er tingen er at den står på AUTO hele tiden, men føler den bruker ekstremt mye?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 


Bestemte meg for å gi gamlefar S6'en. Han hadde en tiny htc som jeg ikke hadde hjerte til å la han knote videre med når batteriet begynte å svekkes. Grei deal synes jeg ^_^ Siden kronasjene ikke strekker til en til S6 så ble det en Sony M2 på meg.

Var morro så lenge det varte, holder nok øye på tråden da det alltid er noe nye triks osv å lære, er jo ikke som telefonen er ute av livet mitt heller.
 

Takk for meg

Bare en liten innstikker i pågående diskusjon, enig i hva du sier RamGuy, men jeg reduserer fortsatt på nettverksmodus fra LTE til gsm/cdma da jeg erfarer at dette trekker mindre strøm, en kompromiss hvor jeg beholder nett men samtidig sparer batteri.

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Har en venn med Galaxy S6 som ønsker seg en løsning hvor han kan få speilet skjermen på mobilen til PC-en (Windows) sånn at han kan navigere, svare på meldinger osv rett på PC-en fremfor på mobilen. Vi snakker ikke type Chromecast som er for "casting" av lyd og video, men for faktisk navigering og bruk av telefonen, bare at han ønsker innholdet vist på PC-en istedenfor så han slipper å forholde seg til to enheter samtidig.

 

Finnes det noen slik løsning til Android og Galaxy S6? Har sett at det er noe som heter androidscreencast via Android SDK, men at jeg ser av bilder fra det viser jo Android v2.X så vet ikke hvor relevant den løsningen er lenger og hvorvidt den vil fungere med en Galaxy S6 som kjører TouchWiz i det hele og store. Står også oppgitt fra Google at du må forvente en ytelse på ca 2-3 FPS så det høres jo ikke spesielt brukanes ut..

Lenke til kommentar

Har en venn med Galaxy S6 som ønsker seg en løsning hvor han kan få speilet skjermen på mobilen til PC-en (Windows) sånn at han kan navigere, svare på meldinger osv rett på PC-en fremfor på mobilen. Vi snakker ikke type Chromecast som er for "casting" av lyd og video, men for faktisk navigering og bruk av telefonen, bare at han ønsker innholdet vist på PC-en istedenfor så han slipper å forholde seg til to enheter samtidig.

 

Finnes det noen slik løsning til Android og Galaxy S6? Har sett at det er noe som heter androidscreencast via Android SDK, men at jeg ser av bilder fra det viser jo Android v2.X så vet ikke hvor relevant den løsningen er lenger og hvorvidt den vil fungere med en Galaxy S6 som kjører TouchWiz i det hele og store. Står også oppgitt fra Google at du må forvente en ytelse på ca 2-3 FPS så det høres jo ikke spesielt brukanes ut..

Tror (men ikke 100% sikker) du trenger root for å kunne speile hele skjermen. Du har imidlertid Airdroid som du kan styre store deler av telefonen med. Meldinger, anrop, filbehandling osv. Verdt en kikk: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sand.airdroid
Lenke til kommentar

Man kan jo ikke kjøpe ett beist med 600 hester og klage på at den bruker dobbelt så mye drivstoff som en hybrid under bykjøring..

 

Skal dere ha batteritid har dere kjøpt feil telefon. Motorola og LG har en del varianter med større batteri.

 

Ang deg med note 4. Har selv note 4 og er veldig fornøyd med batteriet. Sjekk om du har noen apps som sluker strøm. Og oppdater snapchat til siste version (forrige tømte batteriet fort)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Batteristorleiken er greit nok, problemet er at det verkar å vere store forskjellar i kva den enkelte telefon brukar, avhengig av kva som går av applikasjonar. Det seier seg sjølv, men det verkar som nokon går tom for batteri veldig fort utan at det er noko god grunn for det.

Lenke til kommentar

Har en venn med Galaxy S6 som ønsker seg en løsning hvor han kan få speilet skjermen på mobilen til PC-en (Windows) sånn at han kan navigere, svare på meldinger osv rett på PC-en fremfor på mobilen. Vi snakker ikke type Chromecast som er for "casting" av lyd og video, men for faktisk navigering og bruk av telefonen, bare at han ønsker innholdet vist på PC-en istedenfor så han slipper å forholde seg til to enheter samtidig.

 

Finnes det noen slik løsning til Android og Galaxy S6? Har sett at det er noe som heter androidscreencast via Android SDK, men at jeg ser av bilder fra det viser jo Android v2.X så vet ikke hvor relevant den løsningen er lenger og hvorvidt den vil fungere med en Galaxy S6 som kjører TouchWiz i det hele og store. Står også oppgitt fra Google at du må forvente en ytelse på ca 2-3 FPS så det høres jo ikke spesielt brukanes ut..

 

Kun jeg har som har hørt om Samsung SideSync? Gjør AKKURAT dette. Speiler hele telefonen på skjermen på PCen. Kan kobles til via WiFi eller USB-kabel. Trenger app på telefonen og programvare på PC. 

 

Fungerer som bare det. Har av og til opplevd litt problemer med å bruke tastaturet på PCen min for å besvare f.eks snapchats osv, men meldinger har fungert fint. Se video herfra: https://youtu.be/nlMAyo1gc40?t=50 

 

 

Har en Samsung Galaxy Note 4 Edge som jeg er litt misfornøyd med, og det med bakgrunn på batterikapasitet. Er Samsung Galaxy S6 noe bedre? Eller er Samsung mobiler bare generelt dårlig på batteriytelse?

 

Note-serien til Samsung er vel blant smarttelefonene med bedre batteri. Mulig du har apps som sluker strøm? Evt et dårlig batteri? Er veldig fornøyd med batteriet på min Note 4. Kjenner også ei med Edge, og har aldri hørt henne klage. Batteriet på S6 er dårligere enn på Note 4.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

 

Har en venn med Galaxy S6 som ønsker seg en løsning hvor han kan få speilet skjermen på mobilen til PC-en (Windows) sånn at han kan navigere, svare på meldinger osv rett på PC-en fremfor på mobilen. Vi snakker ikke type Chromecast som er for "casting" av lyd og video, men for faktisk navigering og bruk av telefonen, bare at han ønsker innholdet vist på PC-en istedenfor så han slipper å forholde seg til to enheter samtidig.

 

Finnes det noen slik løsning til Android og Galaxy S6? Har sett at det er noe som heter androidscreencast via Android SDK, men at jeg ser av bilder fra det viser jo Android v2.X så vet ikke hvor relevant den løsningen er lenger og hvorvidt den vil fungere med en Galaxy S6 som kjører TouchWiz i det hele og store. Står også oppgitt fra Google at du må forvente en ytelse på ca 2-3 FPS så det høres jo ikke spesielt brukanes ut..

 

Kun jeg har som har hørt om Samsung SideSync? Gjør AKKURAT dette. Speiler hele telefonen på skjermen på PCen. Kan kobles til via WiFi eller USB-kabel. Trenger app på telefonen og programvare på PC. 

 

Fungerer som bare det. Har av og til opplevd litt problemer med å bruke tastaturet på PCen min for å besvare f.eks snapchats osv, men meldinger har fungert fint. Se video herfra: https://youtu.be/nlMAyo1gc40?t=50 

 

Virker å fungere flott det, med han klager på at når han skriver via tastaturet så ser telefon ut til å kun registrere det som US-keyboard? Så han har ikke æ, ø eller å og tegn blir ikke korrekte. Har du noen erfaringer med det?

Lenke til kommentar

Virker å fungere flott det, med han klager på at når han skriver via tastaturet så ser telefon ut til å kun registrere det som US-keyboard? Så han har ikke æ, ø eller å og tegn blir ikke korrekte. Har du noen erfaringer med det?

 

Nope. Har lurt på det selv, men har ikke funnet noe løsning. :(

Lenke til kommentar

RamGuy, har dere sett på appene som Mobizen & AirDroid? 

 

Jeg bruker det iblant til å blant annet styre musikken på mobilen, skrive sms osv. når jeg sitte foran PC på jobb. Men klart, det blir litt forsinkelse og sånt jeg helst skulle vært foruten. 

 

 

 

Mobizen

mobizen.png

 

 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hei,

 

Opplever en merkelig feil med min Edge nå.

Ladingen går ekstremt tregt, og den bruker ca 5-6 timer fra 15% til 100%. Dette er jo omentrent samme ladehastigheten som fra en USB-port på PCen.

Bruker ikke den orginale Adaptive Fast Charger, men en 2A lader som fulgte med Note 3.

Har brukt samme lader tidligere og har ladet mobilen opp fra 15% til 100% på ca 1,5 t.

 

Skal kjøpe ny orginal S6-lader, men vil dette hjelpe? Vil den da lade på normalt vis igjen?

 

Det er forresten ingen apper som drar batteri. 

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...