Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

 

Nå fikk jeg oppdatering 640 mb. Sikkert android 5.1.1(netcom)

Endelig!

 

Og; Har lagt merke til at selv om eg har skjermmodus på "grunnleggende", øker skjermen kontrast osv. helt enormt i sterkt motlys. Er dette mulig å slå av? Kan ikke finne det noe sted.

 

Jeg har litt av samme problemet med skjermen.

 

Her vil jeg gi dere en printscreen for å høre om dette er normalt folkens?

 

9 timer siden jeg tok ut telefonen fra lading og den er så å si tom allerede?

 

post-223500-0-81816800-1436810071_thumb.png

Endret av madman88
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Nå fikk jeg oppdatering 640 mb. Sikkert android 5.1.1(netcom)

 

Endelig!

Og; Har lagt merke til at selv om eg har skjermmodus på "grunnleggende", øker skjermen kontrast osv. helt enormt i sterkt motlys. Er dette mulig å slå av? Kan ikke finne det noe sted.

Jeg har litt av samme problemet med skjermen.

 

Her vil jeg gi dere en printscreen for å høre om dette er normalt folkens?

9 timer siden jeg tok ut telefonen fra lading og den er så å si tom allerede?

Gjør factory reset og wipe cache.

Du har apps installert som har misfungerende wakelocks (tydelige tegn på at deep sleep ikke funker)

Og ikke la backup reinstallere alle 3dje parts apps automatisk fra play (ta det gradvis).

 

Prøv safe mode

If you can’t figure out which app might be causing trouble, you’ll want to boot the Galaxy S6 into Safe Mode in an effort to single out potential troublemakers. Booting the device into Safe Mode disables third-party apps and allows you to isolate apps that could be causing the problems.

 

Here’s how to boot the Galaxy S6 into Safe Mode:

 

Power down the device. Then, press & hold the power button and volume down key.

Once it boots up, you can let go of the power button but keep the volume key held down.

When you have successfully entered into Safe Mode, you will notice the text ‘Safe Mode’ at the bottom left corner of the screen.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

 

Nå fikk jeg oppdatering 640 mb. Sikkert android 5.1.1(netcom)

Endelig!

Og; Har lagt merke til at selv om eg har skjermmodus på "grunnleggende", øker skjermen kontrast osv. helt enormt i sterkt motlys. Er dette mulig å slå av? Kan ikke finne det noe sted.

Jeg har litt av samme problemet med skjermen.

 

Her vil jeg gi dere en printscreen for å høre om dette er normalt folkens?

9 timer siden jeg tok ut telefonen fra lading og den er så å si tom allerede?

Gjør factory reset og wipe cache.

Du har apps installert som har misfungerende wakelocks (tydelige tegn på at deep sleep ikke funker)

Og ikke la backup reinstallere alle 3dje parts apps automatisk fra play (ta det gradvis).

 

Prøv safe mode

If you can’t figure out which app might be causing trouble, you’ll want to boot the Galaxy S6 into Safe Mode in an effort to single out potential troublemakers. Booting the device into Safe Mode disables third-party apps and allows you to isolate apps that could be causing the problems.

 

Here’s how to boot the Galaxy S6 into Safe Mode:

 

Power down the device. Then, press & hold the power button and volume down key.

Once it boots up, you can let go of the power button but keep the volume key held down.

When you have successfully entered into Safe Mode, you will notice the text ‘Safe Mode’ at the bottom left corner of the screen.

 

jeg tok å nullstilte telefonen helt så får man se

Usikker hva du mener  wipe cache for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Jeg glemte å legge ved lenken til siden med safe mode instruksen.

Er flere tips der.

 

How to Fix Bad Samsung Galaxy Android 5.1.1 Battery Life

Takk!

Nå har jeg allerede nullstilt den som sagt, så kanskje sjekke ut det først.

Men tror du dette er en bug som kommer til å bli fikset?

Hvis ikke så selger jeg den bare, for dette blir for useriøst for min del når man kjøper en tlf for så mye penger at ting ikke fungerer.

Men jeg skal gi det en sjanse.

Lenke til kommentar

Helt siden jeg tok ibruk android 2009/2010 har jeg selv erfart ved jevne mellomrom blitt installert eller tatt ibruk noen apper som forhindret telefonen til å throttle ned cpu. Det man kaller deep sleep.

Det samme gjør iPhone , IOS og windows phone. Forskjellen er at i android er det åpent for å flere kjørende bakgrunnsprosesser og sjansen for at en av de holder telefonen "våken" blir større og gjør det litt vanskelig å finne synderen.

Jeg er 99% sikker på at det er tilfelle hos deg , eller en eller annen "bad instilling" og skjønner frustrasjonen.

Før Lollipop og 4.4 hadde man tilganger slik at apper som wakelock detector kunne brukes men det er tettet igjen.

 

Noen andre kjente ting som spiser opp batteri er dårlig 3G dekning , GPS påslått sammen med location service og sammen med Google now. Fine tjenester mye av det men på bekostning av batteri tid.

Og disse Samsung tjenestene med å vekke telefonen med håndflaten osv. Disse kan også med fordel slås av da det er sensorer som hele tiden må gjøre noe.

Lenke til kommentar

Helt siden jeg tok ibruk android 2009/2010 har jeg selv erfart ved jevne mellomrom blitt installert eller tatt ibruk noen apper som forhindret telefonen til å throttle ned cpu. Det man kaller deep sleep.

Det samme gjør iPhone , IOS og windows phone. Forskjellen er at i android er det åpent for å flere kjørende bakgrunnsprosesser og sjansen for at en av de holder telefonen "våken" blir større og gjør det litt vanskelig å finne synderen.

Jeg er 99% sikker på at det er tilfelle hos deg , eller en eller annen "bad instilling" og skjønner frustrasjonen.

Før Lollipop og 4.4 hadde man tilganger slik at apper som wakelock detector kunne brukes men det er tettet igjen.

 

Noen andre kjente ting som spiser opp batteri er dårlig 3G dekning , GPS påslått sammen med location service og sammen med Google now. Fine tjenester mye av det men på bekostning av batteri tid.

Og disse Samsung tjenestene med å vekke telefonen med håndflaten osv. Disse kan også med fordel slås av da det er sensorer som hele tiden må gjøre noe.

Ok, takk for et fint svar.

 

Jeg har gjort som du sa når jeg resetet den.

Installerte ikke appene automatisk fra gmailen, men valgte å installere noen manuelt bare.

Kanskje det hjelper.

 

Men hvor enkelt er det egentlig å vite hvem apper som ødelegger?

 

 

Ut fra hva jeg kan se så byttes dekningen min veldig ofte fra 4g til H osv

Har fått netcom etter at jeg kjøpte tlf og kan ikke si jeg har vært veldig fornøyd der heller.

Men 9 timer mobilbruk og nesten tom uten at jeg har brukt den i stor grad som du så selv virker ekstremt.

 

Lenke til kommentar

Hadde vært morsomt å sett hvor mange timer med skjermbruk du hadde der. Jeg vil tippe ganske høyt.

Det kan godt hende du har rett.

Jeg hadde på avast batteri saver, men den hadde på høyere skjerm styrke enn som det som er standard.

 

Men jeg gjorde som syar2003 sa i går. Jeg tok å nullstilte telefonen fullstendig. .

Se på batteritiden min for i dag.

 

Anslått battertid 10 timer?

Mener du dette er normalt? Dette kan da ikke stemme?

 

 

 

post-223500-0-87756100-1436862203_thumb.png

Endret av madman88
Lenke til kommentar

Se på strømgrafen under strøm, historikk, så ser du fort om telefonen får sove, om skjermen og wi-fi er på og hvordan mobilsignalet er.

Den har kun vært i bruk i en time, og graven står ganske høyt fortsatt. Men nå står det at jeg har igjen 9.50 timer igjen før den er tom?

Betyr den anslåtte tiden hvis man bruker den konstant kanskje?

 

Lenke til kommentar

 

 

 

Se på strømgrafen under strøm, historikk, så ser du fort om telefonen får sove, om skjermen og wi-fi er på og hvordan mobilsignalet er.

 

Den har kun vært i bruk i en time, og graven står ganske høyt fortsatt. Men nå står det at jeg har igjen 9.50 timer igjen før den er tom?

Betyr den anslåtte tiden hvis man bruker den konstant kanskje?

Helt sikkert greit med en factory resett.

Slå av alle unødige greier som kanskje Samsung helse , GPS , Google now , posisjonering , NFC, Samsung bevegelse sensorer features. Exchange/imap mail med push eller for hyppig synking. Skjerm lysstyrke har mye å si også , så ikke overdriv.

 

 

Når det gjelder den anslåtte brukstiden.

Det står jo svart på hvitt at det er et anslag basert på bruk. post-35394-0-94781000-1436865214.jpg

Hvis det eneste du har gjort siden den er slått på er å konstant fikle med den vil anslaget jo være basert på det du har gjort siden restart og da er det jo høvelig.

Prøv å holde deg til et "normalt" bruksmønster , la mobilen være en time eller to. Og sjekk senere utover dagen.

post-35394-0-94781000-1436865214_thumb.jpg

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

 

Se på strømgrafen under strøm, historikk, så ser du fort om telefonen får sove, om skjermen og wi-fi er på og hvordan mobilsignalet er.

Den har kun vært i bruk i en time, og graven står ganske høyt fortsatt. Men nå står det at jeg har igjen 9.50 timer igjen før den er tom?

Betyr den anslåtte tiden hvis man bruker den konstant kanskje?

Helt sikkert greit med en factory resett.

Slå av alle unødige greier som kanskje Samsung helse , GPS , Google now , posisjonering , NFC, Samsung bevegelse sensorer features. Exchange/imap mail med push eller for hyppig synking. Skjerm lysstyrke har mye å si også , så ikke overdriv.

 

 

Når det gjelder den anslåtte brukstiden.

Det står jo svart på hvitt at det er et anslag basert på bruk. post-35394-0-94781000-1436865214.jpg

Hvis det eneste du har gjort siden den er slått på er å konstant fikle med den vil anslaget jo være basert på det du har gjort siden restart og da er det jo høvelig.

Prøv å holde deg til et "normalt" bruksmønster , la mobilen være en time eller to. Og sjekk senere utover dagen.

attachicon.gifimage.jpg

 

Okey av ting som jeg har på under hurtigvalg nå:

WIFI

Posisjon ( bør jeg slå av denne) føler telefonen ofte ber om at den skal være på?

Vibrasjon

Skjerm rotasjon

Mobil data

Synkroniser

 

Eneste jeg slo av nå var NFC.

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Posisjon hvis du skal ha den aktivt på velg den batteri besparende typen "kun wifi og GSM nettverk" tror jeg det står.

Du kan jo godt bare ta ibruk batterispare modus 1)

 

Edit:

I hurtigvalg om du holder knappen inntrykt kommer du til settings for den.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Posisjon hvis du skal ha den aktivt på velg den batteri besparende typen "kun wifi og GSM nettverk" tror jeg det står.

Du kan jo godt bare ta ibruk batterispare modus 1)

 

Edit:

I hurtigvalg om du holder knappen inntrykt kommer du til settings for den.

Nå spør jeg sikkert veldig dumt her, men hvor finner jeg den besparende typen?

 

Hvilken knapp skal jeg holde?

 

Haha, jeg blir helt forvirret av denne nye menyen , ikke vant til det:)

 

 

Lenke til kommentar

Det er hurtigknapp for å slå på power saving mode 1) (rad to , nummer to fra venstre). Ultra er den første på rad tre

post-35394-0-94221200-1436868516_thumb.jpg

Men for å velge er veien dit

Settings > Battery > Tap menu button (dots) and select either the Ultra Power Saving or Power Saving mode option.

 

Holder du f.eks inne hurtigknappen for NFC kommer du til settings for NFC

Det jeg mente er kjekt å bruke hurtigknappene til.

Lenke til kommentar

Det er hurtigknapp for å slå på power saving mode 1) (rad to , nummer to fra venstre). Ultra er den første på rad tre

attachicon.gifimage.jpg

Men for å velge er veien dit

Settings > Battery > Tap menu button (dots) and select either the Ultra Power Saving or Power Saving mode option.

 

Holder du f.eks inne hurtigknappen for NFC kommer du til settings for NFC

Det jeg mente er kjekt å bruke hurtigknappene til.

Men så bra, mye enklere! takker for det.

 

Men tror du posisjon funksjonen tar mye strøm?

 

Jeg lastet ned en app som heter multi windo w toodle , tenkte kanskje den sto for en del av problemene sist. men tviler egentlig på det.

Har ikke lastet den ned enda, men vurderer å gjøre det. Du har sikkert hørt om den?

 

Lenke til kommentar

Jeg har bare på posisjon når jeg bruker kart og navigerer.

Men posisjon påslått uten GPS er ikke så ille. Google og annonse saker skal hele tiden vite hvor du er , og det samme med vær widgets.

 

Multi window toodle høres ut som kan bidra til høyt strømbruk siden det medfører at apper ikke designet av Samsung for windows kjører parallell og bruker fler cpu kjerner i hver sine vinduer i stedet for at et i bakgrunnen blir pauset.

Ville nok vært litt observant på det. Problemet kan og være at det ikke synes på batterihistorikken.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...