Gå til innhold

Den Store Samsung Galaxy S6 Tråden


  

249 stemmer

  1. 1. Skal du Kjøpe Samsung galaxy S6?

    • Ja! :)
    • Nei! Det er ikke verdt det!
    • Jeg venter til den går ned i pris ;)


Anbefalte innlegg

 

Bare for å ta et eksempel med battertiden min.

Jeg ladet den til rundt 10:15

Nå er altså klokka 13:15

Det har med andre ord gått ca 3 timer

Batteritid: 69%

 

Skjerm: 9%

Resterende tingene har brukt 1% bare.

 

Skjermen min står på litt over middels, ettersom jeg synes det blir alt for mørk ved å ha den på midten, men skal batteriet virkelig spises så mye for det?

30% borte allerede er voldsomt, når jeg nærmest ikke har brukt telefonen med unntak av litt når jeg våknet.

Når telefonen drar så mye strøm uten at du bruker den er det mest sannsynlig en app som holder den våken.

 

Men jeg går under innstillinger på batteri, men klarer ikke å se hva som spiser opp batteriet heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Deaktiverte S Voice og fikk en god del mindre strømforbruk.

S Voice har jeg faktisk ikke trykke meg gjennom en gang, så den står ikke som aktivert en

 

 

Den var aktivert hos meg uten at jeg hadde vært innom svoice. Når jeg formaterte s3'n så var det rutine for meg å deaktivere s Voice. Merka god forskjell på levetiden når den ikke surra i bakgrunn

Lenke til kommentar

 

Skulle nok gått for en M9.

Lykke til med kameraet på M9 da :p

 

jeg overlevde m8 uten et godt kamera og den telefonen er den beste jeg har hatt så langt.

Skal jeg ha et skikkelig kamera til ferie og diverse, så går jeg heller for et ordentlig kamera.

Heller en telefon som duger enn å faktisk ikke ha kamera tenker nå jeg :D

Endret av madman88
Lenke til kommentar

 

Sjekk også om Google Now er aktivert. Det spiser batteri...

hvor sjekker jeg egentlig rundt alle aktive ting på denne telefonen?

Innstilling menyen har jeg ikke klart å venne meg helt til enda.

 

Google Now sjekker du på Google Innstillinger (det er en egen app, på min S6 ligger den i en egen mappe som heter Google).

Gå til Søk og Nå, Nå-kort og slå av "Vis kort".

 

Google Now/Nå er en sak fra Google som skal lære seg hvordan hverdagen din er, og foreslå ting for deg.  

Lenke til kommentar

 

 

Sjekk også om Google Now er aktivert. Det spiser batteri...

hvor sjekker jeg egentlig rundt alle aktive ting på denne telefonen?

Innstilling menyen har jeg ikke klart å venne meg helt til enda.

 

Google Now sjekker du på Google Innstillinger (det er en egen app, på min S6 ligger den i en egen mappe som heter Google).

Gå til Søk og Nå, Nå-kort og slå av "Vis kort".

 

Google Now/Nå er en sak fra Google som skal lære seg hvordan hverdagen din er, og foreslå ting for deg.  

 

Jeg gikk inn slik du sa og det ser ut som vis kort har vært slått av fra starten av.

 

Så ser ut til å være frakoblet.

Jeg bruker til og med en app som heter avast battery saver, men kan ikke si den har hjulpet i stor grad.

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Det sier jo bare hvor dårlig Facebook sin app Messenger er , og er ingen nyhet akkurat:

http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/general/testers-issue-fb-messenger-lollipop-4-16-t3016946

facebook var bare et eksempel på mitt problem. Det gjelder alle apper jeg bruker.

Håper ikke folk forsvarer denne telefonen, for den lever ikke opp til forventingene til å være blant de dyreste på markedet.

 

 

På min S6 er jeg fornøyd med alt fra design til responsivt og raskt brukergrensesnitt uten lagg. Batteritiden er akkurat som forventet etter hva man kunne se av spesifikasjoner på forhånd av kjøpet. Forøvrig er jeg også kresen på lagg og andre feil i programvaren, så dette er noe jeg raskt ville irritert meg over om det var aktuelt på min telefon. 

 

Alt i alt - veldig fornøyd :)

Endret av Real-Madrid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg jobber inne på ett skip og har elendig dekning når vi lukker lysventilene. På min S3 så kunne den tappe seg med strøm over natta, men hvis jeg setter den i flymodus så holder den i mange dager.

 

Prøvde for morroskyld i natt på min S6. På 6 timer tappet den seg fra 91 % til 90%..med kantklokke aktivert.. i skrivende stund har batteriet gått ned til 88%.

Lenke til kommentar

 

 

Det sier jo bare hvor dårlig Facebook sin app Messenger er , og er ingen nyhet akkurat:

http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/general/testers-issue-fb-messenger-lollipop-4-16-t3016946

facebook var bare et eksempel på mitt problem. Det gjelder alle apper jeg bruker.

Håper ikke folk forsvarer denne telefonen, for den lever ikke opp til forventingene til å være blant de dyreste på markedet.

 

 

På min S6 er jeg fornøyd med alt fra design til responsivt og raskt brukergrensesnitt uten lagg. Batteritiden er akkurat som forventet etter hva man kunne se av spesifikasjoner på forhånd av kjøpet. Forøvrig er jeg også kresen på lagg og andre feil i programvaren, så dette er noe jeg raskt ville irritert meg over om det var aktuelt på min telefon. 

 

Alt i alt - veldig fornøyd :)

 

høres nesten ut som jeg har kjøpt en annen telefon enn det dere har gjort.

Hva med lysstyrke på skjermen?

Har du den på halvveis auto?

 

 

Lenke til kommentar

I et forum, så er det vel der problemene kommer frem.

Veldig glad for at jeg ikke aner hva noen av dere prater om av problemer inniblandt.

Min fungerer bra på absolutt alle måter. ingen lagg her. Batteritid helt greit. 4G også, selv om det bare vise 1 strek, så er dekningen bara de fleste steder jeg har brukt det. For ikke snakke om kamera da....helt supert..

Skulle det være noe, så er det bare at baksiden er litt for glatt.

Får lyst til å gjenta forrige innlegg om at det nesten ikke er til å tro at vi har samme tlf.....

Endret av cirka
Lenke til kommentar

Jeg støtter deg cirka. Min S6 edge og damas S6 edge er helt problemfrie og ikke antydning til lagg eller treghet. Jeg har prøvd å grille den litt med multitasking, musikk, epost osv osv men klarer nesten ikke få den til å gå tregt. Utrolig solid, akkurat det samme som jeg følte med min s3 når den var ny.

Lenke til kommentar

@Circa & Jetfighter

Det er like viktig å få positive bruker erfaringer fra de som har det , som beskrivelser fra folk som har ymse feil eller problemer.

Jeg har ikke kjøpt s6/s6 Edge , men har planer om det.

Og ønsker at det om mulig i tråden lukes utom det er brukerfeil/aggressive sync instillinger/cache dalvik/art mangel på -factory resett ved oppdatering/installerte 3dje parts app som drainer batteri og sånt.

Lenke til kommentar

Får lyst til å gjenta forrige innlegg om at det nesten ikke er til å tro at vi har samme tlf.....

Er enig med deg her, etter å ha lest noen sider her skulle man nesten ikke tro det. 

Hatt S6 flat siden midten av mai, aldri vært noe som helst problemer. Telefonen er lynrask, har aldri kræsjet, batteriet holder godt over en dag, skjermen er skarp og lyssterk og telefonen er fantastisk å bruke. Egentlig det eneste minus med den er at den kan være litt glatt å holde i om jeg er tørr på hendene. Utenom det har jeg bokstavelig talt null og niks å klage over med denne telefonen. 

Lenke til kommentar

Syntes s6 edgen jeg har er fantastisk forholdt til s5en jrg hadde før denne.

 

Eneste problemet jeg har hatt er at ved automatisk oppkobling til blåtann i bilen kan skjermen gå mørk og må hardresete tlf, musikk spilles men får ikke på tlf. Dette har dog bare skjedd en gang med s6 mens sikkert 50 ganger med s5en.

 

Ellers syntes jeg edgen er dritt å holde pga edgen er det lett å hvile hånden intill skjermen mens man skriver eller scroller og så er den jo driiit glatt å holde eller legge fra seg, s5en med gummi bak var stygt men likevell sååå mye deiligere å holde.

 

 

Derimot har jeg ett spm, etter siste oppdatering for en ukes tid siden på litt over 600mb så har jeg problemer med at min s6 edge vibrerer random, det kan være at jeg har varsler liggende og da vibrerte den engang før men nå fortsetter den med gjevne mellomrom å vibrere raskt helt til jeg fjerner alle varsler. MEN! Denne vibreringen kan også komme helt uten at jeg har noen varsler både mens tlf er på og av (skjermen) og jrg sjekker alt av mld og apper men ingen varsler.... EKSTREMT irriterende spesielt når man sover å den bare begynner å vibrere.... aldri opplevd dette før siste oppdatering. Sjekket varlser og vibrerings innstillinger men lite håp, noen som har tips? Prøvd og skru den av å på uten hjelp og er dritt lei vibrering uten at jeg har fått noen varsler aaaargh!

Lenke til kommentar

 

 

 

Det sier jo bare hvor dårlig Facebook sin app Messenger er , og er ingen nyhet akkurat:

http://forum.xda-developers.com/htc-one-m8/general/testers-issue-fb-messenger-lollipop-4-16-t3016946

facebook var bare et eksempel på mitt problem. Det gjelder alle apper jeg bruker.

Håper ikke folk forsvarer denne telefonen, for den lever ikke opp til forventingene til å være blant de dyreste på markedet.

 

 

På min S6 er jeg fornøyd med alt fra design til responsivt og raskt brukergrensesnitt uten lagg. Batteritiden er akkurat som forventet etter hva man kunne se av spesifikasjoner på forhånd av kjøpet. Forøvrig er jeg også kresen på lagg og andre feil i programvaren, så dette er noe jeg raskt ville irritert meg over om det var aktuelt på min telefon. 

 

Alt i alt - veldig fornøyd :)

 

høres nesten ut som jeg har kjøpt en annen telefon enn det dere har gjort.

Hva med lysstyrke på skjermen?

Har du den på halvveis auto?

 

 

 

 

Bruker ikke auto-lysstyrke. Liker å styre det selv. Lysstyrken endrer jeg ofte på, så litt vanskelig å si hva jeg vanligvis har. Men kan gå ut i fra at det stort sett er 60%++ på dagtid, og som regel under 50% nå på kvelden. Justerer etter hva jeg synes er behagelig, ikke batterisparende. 

 

Forøvrig er den lengste skjermtiden jeg har registrert på litt i underkant av 4 timer, med en gjenværende batterikapasitet på 4-5%. 

 

Tok telefonen av ladning når jeg våknet i formiddag kl.10. Akkurat nå er batterikapasiteten på 53% med 1t56min skjermtid + 40 min streaming av spotify via mobilnett, som de to prosessene med høyest batteriforbruk. 

Endret av Real-Madrid
Lenke til kommentar

Nå fikk jeg oppdatering 640 mb. Sikkert android 5.1.1(netcom)

Endelig!

 

Og; Har lagt merke til at selv om eg har skjermmodus på "grunnleggende", øker skjermen kontrast osv. helt enormt i sterkt motlys. Er dette mulig å slå av? Kan ikke finne det noe sted.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...