Gå til innhold

Overwatch-tråden


Anbefalte innlegg

Play of the game trenger litt arbeid ja, vil gjerne se ikke bare kills men healing, tanking og mer. F.eks igår på en match så var det jeg som Reinhardt som vant matchen takket være 12000 dmg blokkert og førte bilen fram til målet, appåtil klarte jeg å ta ut 3stk med slegga og charga en annen. Forventet play of the game da jeg følte jeg hadde gjort noe utrolig, men så kommer bastion fram hvor han kjører med ultimaten sin og fyrer av raketter :/   

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjapt spørsmål. Jeg visste jeg er elendig i sånne spill, men dette gikk langt dårligere enn jeg regnet med. Helt klart mange fans av sånne spill som har øvd lenge før de fikk dette, og vet hva de driver med. Så hva gjør jeg for å holde motivasjonen oppe? Når man har tapt 30+ kamper på rad uten å føle man har gjort nytte for seg er det ikke helt lett å finne motivasjon for å fortsette. Har ikke vunnet én eneste kamp så langt. "Same skill as you!" Yeah, right.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Jeg visste jeg er elendig i sånne spill, men dette gikk langt dårligere enn jeg regnet med. Helt klart mange fans av sånne spill som har øvd lenge før de fikk dette, og vet hva de driver med. Så hva gjør jeg for å holde motivasjonen oppe? Når man har tapt 30+ kamper på rad uten å føle man har gjort nytte for seg er det ikke helt lett å finne motivasjon for å fortsette. Har ikke vunnet én eneste kamp så langt. "Same skill as you!" Yeah, right.

 

Først og fremst for og vinne så må du kontre de du møter. Om laget du spiller mot har mye turrets og bastion så er for eks Phara bra og spille, dette er ikke et spill hvor du har en "Main character". Du har en favoritt såklart men husk at du MÅ tilpasse deg for og vinne. Lær deg og spille mercy,lucio for eks, de er de eneste som kan brukes uansett hvor og når du er i spillet. og om "Den dårlige" er healer så kan de andre fokusere på og drepe, så kan du bare følge etter og holde deg bak sammtidig som du gjør den viktigste jobben på laget.

 

spill reinhardt for eks, ganske lett men utrolig effektiv. Jeg har vanskligheter for og tro at man kan tape 30 ganger etter hverandre men hvis det er tilfellet så har du hatt et rævva lag stort sett hele tiden og, jeg har vunnet flere kamper hvor 1-2 stk på laget har vært håpløse. Du blir bare bedre og bedre for hver gang, så bare hold ut !

Endret av Eriksendrul
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Jeg visste jeg er elendig i sånne spill, men dette gikk langt dårligere enn jeg regnet med. Helt klart mange fans av sånne spill som har øvd lenge før de fikk dette, og vet hva de driver med. Så hva gjør jeg for å holde motivasjonen oppe? Når man har tapt 30+ kamper på rad uten å føle man har gjort nytte for seg er det ikke helt lett å finne motivasjon for å fortsette. Har ikke vunnet én eneste kamp så langt. "Same skill as you!" Yeah, right.

 

Det vil hjelpe en del å kunne hva de forskjellige karakterene klarer å hamle opp med. Noen av karakterene har såkalte "hard counters" hvor det bare er å holde seg langt unna, f.eks gå alene mot Mei som fryser deg før du vet ordet av det ;)

 

Både Unit Lost og Cynical Nerds har veldig gode guider på alle de forskjellige karakterene du kan spille

 

Unit Lost: https://www.youtube.com/user/unitlosttube

Cynical Nerds: https://www.youtube.com/channel/UCDwoCUCfLxCE7FNO8hZnvXg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det vil hjelpe en del å kunne hva de forskjellige karakterene klarer å hamle opp med. Noen av karakterene har såkalte "hard counters" hvor det bare er å holde seg langt unna, f.eks gå alene mot Mei som fryser deg før du vet ordet av det ;)

 

Akkurat dette aspektet gjør spillet veldig spennende.  Kjenner selv på læringskurven nå i starten, men ser at det vil være veldig tilfredstillende å mestre akkurat dette.  Spesielt når spillet i seg selv er så intenst i tillegg.  Jeg tror Blizzard er inne på noe (igjen). 

Endret av K-nuts
Lenke til kommentar

Play of the game trenger litt arbeid ja, vil gjerne se ikke bare kills men healing, tanking og mer. F.eks igår på en match så var det jeg som Reinhardt som vant matchen takket være 12000 dmg blokkert og førte bilen fram til målet, appåtil klarte jeg å ta ut 3stk med slegga og charga en annen. Forventet play of the game da jeg følte jeg hadde gjort noe utrolig, men så kommer bastion fram hvor han kjører med ultimaten sin og fyrer av raketter :/   

Så nettopp en "play of the game" (tilfeldigvis av Bastion) hvor bare én ble drept... Ikke særlig imponerende å se på.

 

Tidlig i betaen fikk jeg play of the game som Mercy, men klarer ikke å huske om det var pga healing/ulti eller kills.

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Jeg visste jeg er elendig i sånne spill, men dette gikk langt dårligere enn jeg regnet med. Helt klart mange fans av sånne spill som har øvd lenge før de fikk dette, og vet hva de driver med. Så hva gjør jeg for å holde motivasjonen oppe? Når man har tapt 30+ kamper på rad uten å føle man har gjort nytte for seg er det ikke helt lett å finne motivasjon for å fortsette. Har ikke vunnet én eneste kamp så langt. "Same skill as you!" Yeah, right.

Det viktigste er ikkje å vinne, men å delta  :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spiller på low settings med HIGH character models, ser nesten like bra ut som ultra syntes jeg hehe, da ligger jeg på 155FPS (låst til skjermen) uten dips.

Føles veldig smooth og mindre effekter som blinder deg, noen ganger kunne jeg ikke se en dritt når det skjedde mye på skjermen når jeg hadde effekter på ultra.

Lenke til kommentar

Har fått play of the game to ganger med Mercy faktisk. Og virker som Bastion har dødd ut litt, nå som folk er oppmerksomme på han og vet hvordan de skal kontre han.

Bastion har dødd veldig ut. Føler også at å spille han er langt ifra så bra som han var. Stort sett bare nyttig når Reinhardt er der og hjelper.

 

Så litt på statsen og jeg har spilt definitivt mest Mercy. Når jeg spiller med bare randoms så er det ofte man må ta support-rollen. Spiller man med kjentfolk så er det lettere å bytte på det.

 

Lenke til kommentar

Kjapt spørsmål. Jeg visste jeg er elendig i sånne spill, men dette gikk langt dårligere enn jeg regnet med. Helt klart mange fans av sånne spill som har øvd lenge før de fikk dette, og vet hva de driver med. Så hva gjør jeg for å holde motivasjonen oppe? Når man har tapt 30+ kamper på rad uten å føle man har gjort nytte for seg er det ikke helt lett å finne motivasjon for å fortsette. Har ikke vunnet én eneste kamp så langt. "Same skill as you!" Yeah, right.

 

Overwatch er et rent lagspill og det viktigste du kan gjøre til enhver tid er å faktisk gi noe verdi til resten av laget ditt. Om dette er å få kills, nekte det andre laget adgang til et område, heale laget ditt, distrupte baklinja deres etc etc kan forandre seg fra minutt til minutt.

 

Står du med en karakter og føler du bidrar lite så kan det være en god idé å skifte. Forslag til gode karakterer for de uerfarne er:

 

 

Lucio - Sålenge du er i nærheten av laget ditt bidrar du med masse healing, en av de aller letteste karakterene å bidra med i spillet.

 

Soldier 76 - For de som er vant med CS, COD og slikt kan det være en enklere læringskurve her, han er vel den mest "normale" skytespillkarakteren.

 

Thorbjörn - Spiller ganske likt som Engineer i TF2, bidrar mye ettersom turreten har auto aim men spilles helst bare på defense maps for best effekt.

 

Tracer/Reaper/Genji - gode assassins med forskjellige styrker og svakheter, tillater å gå litt mer solo enn mange andre. 

 

Tips nr 1 er hvertfall å ikke stå som Hanzo/Widowmaker/Soldier 76 i baklinja og ikke treffe noenting eller påvirke kampen på noen måte. Da er man rett og slett en tom spot på teamet!

Lenke til kommentar

Takk for tips, folkens. Skal prøve å sette meg mer inn i dette og lære hva karakterene kan gjøre, og skal starte med noen av de enkleste. Har vurdert Mercy, siden jeg da kan fokusere på å holde meg selv og laget i live, og å unngå fiender. Pharah er også interessant, pga raketter og jetpack. Burde være en smal sak å komme seg unna da, og rakettene gjør brukbar skade. Husker også å fokusere på splash damage, og ikke skyte rett på fiendene. Skyte rett på gjør mer skade, men er veldig vanskelig å faktisk treffe. Splash damage treffer nesten bestandig. (skyt på golvet ved siden av motstanderen, ikke rett på osv.)

 

spill reinhardt for eks, ganske lett men utrolig effektiv. Jeg har vanskligheter for og tro at man kan tape 30 ganger etter hverandre men hvis det er tilfellet så har du hatt et rævva lag stort sett hele tiden og, jeg har vunnet flere kamper hvor 1-2 stk på laget har vært håpløse. Du blir bare bedre og bedre for hver gang, så bare hold ut !

Det samme skjedde i Splatoon. Frem til og med level 8 vant jeg mer enn jeg tapte, men straks jeg dinget lvl 9 tapte jeg så godt som bestandig. Ett eller annet skjedde da jeg ble lvl 9. Mistenker at både Splatoon og Overwatch gjør samme feil, og setter player level som hvor flink man faktisk er. Det blir helt feil. I Splatoon gjorde det at da jeg ble lvl 9 ble jeg matchet med spillere som er rimelig gode, mens de var elendige frem til og med lvl 8. Tanken er vel at jo mer man spiller, jo bedre blir man. Er nok noe av det samme i Overwatch. Uten å måtte "kvalifisere" seg til en liga har player level ingenting å si. Det gjør jo bare at en dritbra spiller som akkurat har startet bare får elendige folk å spille mot, mens vi som er elendige går opp i level uten å faktisk lære noe som helst, så vi vil fortsatt være ræva om vi når max level. Det er nå teorien min, i alle fall. Hadde foretrukket om vi kunne ha gått ned i nivå også hvis vi spiller dårlig. Da hadde det kanskje blitt mer rettferdig. :)

 

Men uansett, skal gi spillet en solid sjanse. Bruker ikke flere hundre på et spill jeg spiller noen timer og setter i hylla. :)

Lenke til kommentar

Synes spillet suger som solo, queue som solo. Som group med venner, da er det plutselig helt annen spill.

 

Oja ja, mercy ftw

 

 

Spiller på low settings med HIGH character models, ser nesten like bra ut som ultra syntes jeg hehe, da ligger jeg på 155FPS (låst til skjermen) uten dips.

Føles veldig smooth og mindre effekter som blinder deg, noen ganger kunne jeg ikke se en dritt når det skjedde mye på skjermen når jeg hadde effekter på ultra.

 

Sett på "epic" settings, det som er høyest ^^

Endret av nagina
Lenke til kommentar

 

Bastion har dødd veldig ut. 

 

 

 

De gangene jeg ser Bastion i ett game så er det gjerne to av dem på samme lag, og da vanligvis mitt eget  :closedeyes:.

 

 

Flere runder med det igår på banenene dem egner seg best på. Da med 2 Bastions og Reinhardt som står med skjold rundt dem. Laget mitt brukte 90% av tida på å finne rette kombinasjonen av helter for å ta dem ut tilslutt. Det jeg elsker med spillet her, det er utrolig mye taktikk inn i bildet. Tror vi bare kommer til å se mer og mer syke kombinasjoner av helter som gjør det latterlig vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...