Gå til innhold

Er du bekymret for at Ebola kan komme til Norge?


Ebola-poll  

135 stemmer

  1. 1. Er du bekymret for at Ebola kan komme til Norge?



Anbefalte innlegg

Blind tillit er nok ikke lurt, men når man ser denne tråden er det tydelig at enkelte hadde gjort bedre vurderinger om de hadde tatt innover seg at det faktisk kan hende utdannede fagfolk innen temaet vet mer enn de, men enkeltes vurderinger av egne egenskaper kjenner jo få grenser.

 

AtW

 

 

Jeg antar at du sikter til meg. Problemet er at jeg aldri har hevdet at jeg vet bedre enn ekspertene - faktisk kan jeg fastslå her og nå at jeg ikke vet bedre. Det eneste jeg har gjort er å stille spørsmål ved at helsevesenet ser ut til (for meg) å ta helt andre forholdsregler for å sikre sitt helsepersonell enn det er grunnlag for i henhold til deres egne uttalelser om risiko og smittefare.

 

Jeg vil si rett ut at jeg tror transporten av den ebolasmittede norse helsearbeideren var satt opp som et show. Ikke en konspirasjon, men et show for å vise publikum at de tar situasjonen på alvor. Fire utrykningskjøretøy og folk i hazmat-drakter som triller ut pasienten - som allerede er forsvarlig sikret i en slags kokong. Det manglet bare et stort amerikansk flagg og pompøs filmmusikk i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser klaging over at de tar ekstra forhåndsregler. Jeg lurer på hvordan hylekoret hadde vært hvis de ikke hadde gjort det. Det er typisk for mange å ikke være fornøyd uansett hva som blir gjort.

Klage, klage.

"Om ebola liksom er så farlig og smittsomt, hvorfor bruker de bare gummihansker og masker fra biltema, kan jo ikke være så smittsomt"
Lenke til kommentar

Ebola er allerede i Norge.

 

Hold god hygiene, ikke kom i direkte kontakt med fremmede kulturer, vær ytterst rasebevisst og sørg for å ikke sitte ved siden av nevnte elementer på tog, buss og trikk.

 

Er du i direkte kontakt med fremmede kulturer bruk munnbind og avvent situasjonen.

 

Eventuelt ikke ta turen til Oslo-sentrum.

Lenke til kommentar

Ebola er allerede i Norge.

Hold god hygiene, ikke kom i direkte kontakt med fremmede kulturer, vær ytterst rasebevisst og sørg for å ikke sitte ved siden av nevnte elementer på tog, buss og trikk.

Er du i direkte kontakt med fremmede kulturer bruk munnbind og avvent situasjonen.

Eventuelt ikke ta turen til Oslo-sentrum.

Er ebola bevist på hvilken rase og kultur den infiserer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nå burde vel H og FrP skrinlegge prostitusjon-legalisering forslaget sitt? Åpner man for denslags, er det prostituerte av afrikansk herkomst som blir dominerende i gatebildet, slik det var forrige gang.

 

Det siste vi trenger nå, er å invitere potensielle smittebærere av denne karakteren.

Lenke til kommentar

Nei, det er feil selv om jeg ser at kilden din også tar feil.

 

Ebola smitter ikke ved dråpesmitte, kun kontaktsmitte og indirekte kontaktsmitte.

Det finnes ulike stammer av viruset, hvor i alle fall ett er sannsynliggjort smitter uten kontakt. Men den virusstammen vi står overfor i situasjonen i dag smitter trolig ikke ved dråpesmitte. Likevel er det ingen som kan si dette med nødvendig sikkerhet. Alminnelige forsiktighetsregler sammen med alvorlighetsgraden tilsier da at man tar høyde for dråpesmitte. Det er da også derfor dette står i helsevesenets instruks ved mottak av pasienter der det er mistanke om ebolasmitte:

 

 

Epidemiologi

Reservoir for Ebolavirus er flaggermus. Mennesker og aper kan bli alvorlig syke av infeksjon. Ebola smitter ved kontakt med infiserte kroppsvæsker, også smitte ved aerosolisering forekommer. På grunn av svært høy dødelighet og fravær av spesifiske behandlingsmuligheter brukes oppgraderte luftsmitteprosedyrer i alle ledd.

Lenke til kommentar

Ebola er allerede i Norge.

 

Hold god hygiene, ikke kom i direkte kontakt med fremmede kulturer, vær ytterst rasebevisst og sørg for å ikke sitte ved siden av nevnte elementer på tog, buss og trikk.

 

Er du i direkte kontakt med fremmede kulturer bruk munnbind og avvent situasjonen.

 

Eventuelt ikke ta turen til Oslo-sentrum.

 

Nei, Ebola er ikke i Norge. Det er én person i Norge som er smittet, og vedkommende blir behandlet på et norsk sykehus (og skal vel etter planen behandles videre i Europa). Om ikke annet ser smittevernet ut til å være overdrevet i forhold til risikoen.

 

Om viruset faktisk skulle komme til Norge er det i hvert fall ikke på grunn av denne personen.

Endret av Spenol
Lenke til kommentar

Ebola er allerede i Norge.

Hold god hygiene, ikke kom i direkte kontakt med fremmede kulturer, vær ytterst rasebevisst og sørg for å ikke sitte ved siden av nevnte elementer på tog, buss og trikk.

Er du i direkte kontakt med fremmede kulturer bruk munnbind og avvent situasjonen.

Eventuelt ikke ta turen til Oslo-sentrum.

Er ebola bevist på hvilken rase og kultur den infiserer?

Jeg leste det først som dypt ironisk, men etter å ha sett hva annet han skriver på forumet så ser det faktisk ut som han tror det.. :confused:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Nå burde vel H og FrP skrinlegge prostitusjon-legalisering forslaget sitt? Åpner man for denslags, er det prostituerte av afrikansk herkomst som blir dominerende i gatebildet, slik det var forrige gang.

 

Det siste vi trenger nå, er å invitere potensielle smittebærere av denne karakteren.

Ved legalisering ville man kunnet gi de prostituerte helsesjekker, så det hadde ikke vært en så dum idé.

Lenke til kommentar

 

Blind tillit er nok ikke lurt, men når man ser denne tråden er det tydelig at enkelte hadde gjort bedre vurderinger om de hadde tatt innover seg at det faktisk kan hende utdannede fagfolk innen temaet vet mer enn de, men enkeltes vurderinger av egne egenskaper kjenner jo få grenser.

 

AtW

 

 

Jeg antar at du sikter til meg. Problemet er at jeg aldri har hevdet at jeg vet bedre enn ekspertene - faktisk kan jeg fastslå her og nå at jeg ikke vet bedre. Det eneste jeg har gjort er å stille spørsmål ved at helsevesenet ser ut til (for meg) å ta helt andre forholdsregler for å sikre sitt helsepersonell enn det er grunnlag for i henhold til deres egne uttalelser om risiko og smittefare.

 

Jeg vil si rett ut at jeg tror transporten av den ebolasmittede norse helsearbeideren var satt opp som et show. Ikke en konspirasjon, men et show for å vise publikum at de tar situasjonen på alvor. Fire utrykningskjøretøy og folk i hazmat-drakter som triller ut pasienten - som allerede er forsvarlig sikret i en slags kokong. Det manglet bare et stort amerikansk flagg og pompøs filmmusikk i bakgrunnen.

 

 

Siktet ikke til deg direkte, det er mange underlige uttalelser om sykdommer i denne tråden.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

 

Ved legalisering ville man kunnet gi de prostituerte helsesjekker, så det hadde ikke vært en så dum idé.

 

 

Hvorfor skulle de ha fått gratis legesjekk? tviler sterkt på at det hadde vært tilfellet. Uansett ikke on topic for denne saken.

 

Når sa jeg at de er gratis?

 

Med bedre reguleringer ville bordeller fått krav til helsesjekker av de ansatte ved bordellene.

 

Men ja, off-topic. Jeg skulle bare svare på spørsmålet ditt.

Endret av LimeCanes
Lenke til kommentar

Dette er bare begynnelsen.

 

Som jeg har sagt før så ble dette viruset utviklet i laboratorium og tatt patent på i 2010.

Og sammer år ble den pandemien som vi nå ser begynnelsen på, planlagt.

 

Ebola : Rockefeller Foundation Document predicted World Pandemic! (2010)

 

https://www.youtube.com/watch?v=aEvYdNP2unk

 

 

http://21stcenturywire.com/2014/10/08/rockefeller-foundations-futurist-paper-details-ebola-plot/

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

 

 

 

Tv er ett dårlig eksempel, da man må betale lisens og for kanalpakker osv. Men ser man bort i fra dette(tar utgangspunkt i ett plombert tv) så er tv'en gratis for meg mens en utgift for deg. På samme måte som legesjekken hadde vært gratis for den prostituerte mens en utgift for den som betalte som da blir staten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...