Gå til innhold

Er du bekymret for at Ebola kan komme til Norge?


Ebola-poll  

135 stemmer

  1. 1. Er du bekymret for at Ebola kan komme til Norge?



Anbefalte innlegg

Står helt ubeskyttet bare meter fra Ebola-dramaet.

 

- Helt uproblematisk og i henhold til rutinene, sier sykehusledelsen.

 

 

http://www.dagbladet.no/2014/10/07/nyheter/ebola/sykdom/epidemi/helse/35629721/

 

 

De som bruker drakt - trener bare til Halloween og er ikke noe å bry seg med.....................

 

Hadde satt en ganske fet sum på at han i rødt ender opp med å faktisk bli smittet.

 

Enda mer kritisk synes jeg der er med de i gult som ikke har på seg fult utstyr, bare vernebriller.

 

Hallo i luken... nesten som de gjør det med vilje

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det var forøvrig på biderbergmøte i 2011 at Erna Solberg ble valgt til fremtidig statsminister i Norge.

 

http://www.abcnyheter.no/Meninger/Borger/110613/bilderberg-tror-erna-blir-statsminister

 

Nei, igjen har du feil. Mulig du sov over det valget vi hadde. Der ble partiene stemt på. Det er ikke valg på statsminister i Norge om du trodde det. Les også linken din. Ingen ting der som sier noe om valg.

 

 

At man stemmer på noe utelukker ikke at det er forhåndsbestemt. Sånn generelt.

 

Har lest litt om dette Bilderberg-møtet og de sier jo åpent at de ønsker en verdensregjering som styrer alle land. At de har en innflytelse over hvem som blir neste lands statsminister er høyst trolig.

 

Uten at jeg er overbevist i noen som helst retning.

 

Man stemmer ikke på statsministere i Norge. Derfor en stor løgn som blir servert av debattanten.

 

 

Det er likevel ikke utenkelig at Erna ble utpekt lenge før Høyre kom i regjering, og at Bilderberg-møtet kan ha hatt påvirkning.

 

Erna var Høyres statsministerkandidat. Noe som var klart flere år før valget. Men hun er ikke valgt av folket.

 

 

Det er det heller ingen som har sagt.

 

Jo det er nettopp det som har blitt sagt i denne tråden.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det var forøvrig på biderbergmøte i 2011 at Erna Solberg ble valgt til fremtidig statsminister i Norge.

 

http://www.abcnyheter.no/Meninger/Borger/110613/bilderberg-tror-erna-blir-statsminister

 

Nei, igjen har du feil. Mulig du sov over det valget vi hadde. Der ble partiene stemt på. Det er ikke valg på statsminister i Norge om du trodde det. Les også linken din. Ingen ting der som sier noe om valg.

 

 

Jeg tar ikke feil.

 

 

I ditt hode har du alltid rett og du tar aldri feil. Det er helt normalt for slike som deg. Jeg vet alt om slikt. Men dessverre for deg og alle andre med slike tanker. Dere tar stort sett alltid feil.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg tar ikke feil.

 

Det er riktig at folk i Norge aller nådigst får lov til å stemme på partier. Men valget var allerede avgjjort på det tidspunkt, og Erna var valgt til statsminister på bilderbergmøtet.

 

De som holder dette møtet kontrollerer også media og byråkratiet i Norge, og de viker heller ikke tilbake for valgfusk hvis de finner det nødvendig for å få det resultatet de vil ha.

 

 

Jeg elsker hvordan du sprer rundt deg av bevis iform av gode kilder! Utmerket! Det vaker en bragd av en pris i nærmeste fremtid!

 

Slike får ingen pris. Det er mange som har det på samme måte. Det er mer synd på dem.

Lenke til kommentar

 

Det ser ut til at flere i denne tråden bør lese om fakta om ebola. For det er voldsomt mange som tror og synser i vei. Man skulle tro man var i en annen tid. http://www.fhi.no/tema/ebola/fakta-om-ebola

 

Du får ikke noe fakta fra folkehelseinstituttetm for dette er grunnlagt og finansiert av Rockefeller foundation.

 

Mao de samme folkene som utviklet og sprer ebolavruset kontrollerer også folkehelseinstituttet og all informasjon som kommer derfra.

 

Som sagt, i ditt hode er alle i mot deg, alle vil deg vondt, det er kun deg som vet alt. Jeg har full forståelse for hvordan du tenker. Realitetsorientere deg vil være nytteløs. Men det er hjelp og få.

Lenke til kommentar

 

 

Hadde satt en ganske fet sum på at han i rødt ender opp med å faktisk bli smittet.

Skal vi vedde? Ti tusen?

 

Tror du har en god sjanse for å ta med deg de pengene Kakofoni.

 

Altså, når flere med meget god utdanning uttaler seg med at det ikke medfører smittefare, da velger jeg å tro på de. Hva er sjansen for at han stakkaren skal bli smittet da? For det første er den smittende i en isolasjons-enhet. Det skal deretter overføres kroppslig væske fra hun til han som står flere meter unna. Sjansene for å få en meteor i hodet må jo være større.

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

Han var med i ebola-ambulansen: - Gikk helt som forventet

 

http://www.dagbladet.no/

 

Gikk det helt som forventet i de rammede Afrikanske land, USA og Spania?

 

Ser noen smartinger nevner at flere dør av influensa, enn av Ebola.......

 

Ja sikkert også flere som dør av tannverk enn Ebola på verdensbasis, men hva når smitten er like utbredt som influensa?

 

Og hvis smitte er nær umulig - hvorfor dette oppstyret?

 

Hvorfor dette leven både her i landet, USA, FN og ikke minst de berørte land i Afrika?

 

Hvis smitte er lik null - så forlang utstyr og penger tilbake - da dør dette ut av seg selv.

Endret av V?rbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gode rutiner ved Ebolasmittte:

 

http://nrk.no/nyheter/--gode-rutiner-ved-ebolasmitte-1.11972935

 

- Gode rutiner ved ebolasmitte - Dette har vi øvd på i lang tid, sier avdelingsleder for infeksjonsmedisinsk avdeling Dag Kvale.

 

 

Altså - her har myndigheten løyet for oss.

 

Norge HAR hatt Ebolasmittede innen landets grenser tidligere - i lang tid i følge Dag Kvale.

 

 

Overlevde de, døde de alle sammen, hvordan endte dette som de hadde øvd på i lang tid?

 

 

Ser også leger uten grenser har fått tynn på sin facebookside.

 

Kritikk det skal de ha, for at de importerte dette virus - at de gjør en god jobb og har gjort en god jobb i utlandet er det vel få som tviler på.

 

 

Man må ikke blande kortene her.

Endret av V?rbris
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du har en god sjanse for å ta med deg de pengene Kakofoni.

 

 

Altså, når flere med meget god utdanning uttaler seg med at det ikke medfører smittefare, da velger jeg å tro på de. Hva er sjansen for at han stakkaren skal bli smittet da? For det første er den smittende i en isolasjons-enhet. Det skal deretter overføres kroppslig væske fra hun til han som står flere meter unna. Sjansene for å få en meteor i hodet må jo være større.

 

 

Det må nødvendigvis være noe som er galt når det står én person uten noen form for verneutstyr sammen med tre personer med regnklær, engangsmaske og slalombriller, og tre personer med friskluftdrakt. Enten er viruset så smittsomt at det er nødvendig med tett drakt og tilført oksygen, eller så er det ikke det. Det ser ut til at sykehuset ikke helt klarer å bestemme seg for hvor alvorlig de skal ta ebolaviruset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må nødvendigvis være noe som er galt når det står én person uten noen form for verneutstyr sammen med tre personer med regnklær, engangsmaske og slalombriller, og tre personer med friskluftdrakt. Enten er viruset så smittsomt at det er nødvendig med tett drakt og tilført oksygen, eller så er det ikke det. Det ser ut til at sykehuset ikke helt klarer å bestemme seg for hvor alvorlig de skal ta ebolaviruset.

Det kommer av at noen ganger så er det viktig med ekstra beskyttelse, mens andre ganger det ikke det. De må desinfisere draktene før de kan ta dem av, eller så setter de seg selv i risiko.

 

Det er derfor langt enklere å bare beholde draktene på uansett hva de gjør.

Lenke til kommentar

Det kommer av at noen ganger så er det viktig med ekstra beskyttelse, mens andre ganger det ikke det. De må desinfisere draktene før de kan ta dem av, eller så setter de seg selv i risiko.

 

Det er derfor langt enklere å bare beholde draktene på uansett hva de gjør.

 

 

Jeg forstår ikke hva du mener. De tre som ikke har skikkelig åndedrettsvern har ikke tatt av seg noen drakt; de har bare en mye dårligere drakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tror du har en god sjanse for å ta med deg de pengene Kakofoni.

 

 

Altså, når flere med meget god utdanning uttaler seg med at det ikke medfører smittefare, da velger jeg å tro på de. Hva er sjansen for at han stakkaren skal bli smittet da? For det første er den smittende i en isolasjons-enhet. Det skal deretter overføres kroppslig væske fra hun til han som står flere meter unna. Sjansene for å få en meteor i hodet må jo være større.

 

 

Det må nødvendigvis være noe som er galt når det står én person uten noen form for verneutstyr sammen med tre personer med regnklær, engangsmaske og slalombriller, og tre personer med friskluftdrakt. Enten er viruset så smittsomt at det er nødvendig med tett drakt og tilført oksygen, eller så er det ikke det. Det ser ut til at sykehuset ikke helt klarer å bestemme seg for hvor alvorlig de skal ta ebolaviruset.

 

Grunnen til at de har drakter er at de er/eller skal være i fysisk kontakt med den smittende. Ved å bruke drakter har de en slags dobbelbeskyttelse. Egne drakter og isolasjonsenhet rundt den smittende. Om det står en mann å ser på noen meter fra, som jeg i utgangspunktet trodde han gjorde, så burde det ikke innebære noen fare. Det jeg reagerte litt på når jeg så hele videoen, er at han har jo fysisk kontakt med helsepersonalet i draktene. Det er mulig de ikke hadde vært i kontakt med den smittende når dette skjedde. Om de hadde det, så er det jo en unødvendig risiko å ta selv om risikoen er liten.

Lenke til kommentar

Ang. beskyttelse, hun ligger jo på isolat når hun blir fraktet, altså vil jeg tippe det egentlig ikke er behov for beskyttelse i det hele tatt. Tipper kun de som faktisk skal inn på isolatet med henne på sykehuset trenger komplett beskyttelse.

 

Igjen tipping, men de som har behandlet henne utenfor bobla har sikkert enkel beskyttelse.

 

Hun er tross alt i isolat, så i teorien skulle ingen hatt behov for beskyttelse, men bobla kan vel sprekke/feile sånn at man må ha beskyttelse.

 

Men, om mannen i rødt var i fysisk kontakt med de andre med beskyttelse, burde mannen vært lagt i isolat. Men igjen, de han var i kontakt med var satt kanskje i en annen ambulanse og ikke engang rørt bobla for alt jeg vet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ang. beskyttelse, hun ligger jo på isolat når hun blir fraktet, altså vil jeg tippe det egentlig ikke er behov for beskyttelse i det hele tatt. Tipper kun de som faktisk skal inn på isolatet med henne på sykehuset trenger komplett beskyttelse.

 

Igjen tipping, men de som har behandlet henne utenfor bobla har sikkert enkel beskyttelse.

 

Hun er tross alt i isolat, så i teorien skulle ingen hatt behov for beskyttelse, men bobla kan vel sprekke/feile sånn at man må ha beskyttelse.

 

Men, om mannen i rødt var i fysisk kontakt med de andre med beskyttelse, burde mannen vært lagt i isolat. Men igjen, de han var i kontakt med var satt kanskje i en annen ambulanse og ikke engang rørt bobla for alt jeg vet.

Du tipper nok mest sannsynlig veldig riktig

Lenke til kommentar

Gode rutiner ved Ebolasmittte:

 

http://nrk.no/nyheter/--gode-rutiner-ved-ebolasmitte-1.11972935

 

- Gode rutiner ved ebolasmitte - Dette har vi øvd på i lang tid, sier avdelingsleder for infeksjonsmedisinsk avdeling Dag Kvale.

 

 

Altså - her har myndigheten løyet for oss.

 

Norge HAR hatt Ebolasmittede innen landets grenser tidligere - i lang tid i følge Dag Kvale.

 

 

Overlevde de, døde de alle sammen, hvordan endte dette som de hadde øvd på i lang tid?

 

 

Ser også leger uten grenser har fått tynn på sin facebookside.

 

Kritikk det skal de ha, for at de importerte dette virus - at de gjør en god jobb og har gjort en god jobb i utlandet er det vel få som tviler på.

 

 

Man må ikke blande kortene her.

Tror du alt vi øver på her i Norge må ha skjedd? Nei heldigvis så forbereder man seg og øver på alt som kan skje, også utbrudd av alvorlige smittsomme sykdommer.

Lenke til kommentar

Gode rutiner ved Ebolasmittte:

 

http://nrk.no/nyheter/--gode-rutiner-ved-ebolasmitte-1.11972935

 

- Gode rutiner ved ebolasmitte - Dette har vi øvd på i lang tid, sier avdelingsleder for infeksjonsmedisinsk avdeling Dag Kvale.

De sa forøvrig at de har gode rutiner og erfaring da de har trent på andre smittepasienter. Antagelig pasienter som ikke må være der, men som personalet kan trene med.

 

"Avdelingen har stått klar siden 2008, og brukes foreløpig kun til vanlige infeksjonspasienter, slik at de som jobber der blir vant til å bruke avdelingen. I den lukkede delen er det fem til åtte sengeplasser, men det kan utvides om det skulle bli nødvendig."

http://www.tv2.no/a/5499036

 

Alså, å ha trening og rutiner på plass betyr ikke at de har hatt noen tilfeller av ebola eller i det hele tatt noen pasienter som har hatt behov for å bruke avdelinger. Man kan fint bruke en med influensa som ebola-trening. De har jo ansatte på avdelingen, du tror vel ikke de driver dank resten av tiden?

Lenke til kommentar

Siden ingen ser ut til å forstå hva jeg mener, må jeg nesten presisere. I videoen/bildet fra Dagbladet brukes det tre typer beskyttelse mot smitte:

 

1. Ingen.

2. Overtrekksdrakt, vernebriller og engangsmaske. Type verneutstyr som passer til å male huset med vannbasert maling utendørs. Du puster inn samme luft som omgivelsene, delvis filtrert.

3. Tett drakt med tilført oksygen. Du puster ikke inn samme luft som omgivelsene. Typisk sett i amerikanske katastrofefilmer.

 

Hvilke av alternativene er nødvendig for å håndtere en person smittet med ebolavirus? Og hvorfor har bare noen av personellet riktig verneutstyr for oppgaven?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...