Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SP4 har issues men jeg har tilpasset meg det.

1. Eks. brøker jeg ikke sovemodus men kun dvalemodus, og da kun via powerknappen (da den uansett kommer fort opp derfra).

2. Jeg kobler til WiFi manuelt ved "oppvåkning" så går det fortere

3. Jeg redocker tastaturcoveret når det trøbler.

 

Over-all er ingen av disse tingene særlig merkbare for min del og ellers ekstremt fornøyd med enheten.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kanskje ikke rettt plass men ny tråd orker jeg ikke, hvor kjøper folkens Win10? tenker nå på g2a.com sider og lignende.

Skulle kjøpe på G2a.com igår kveld men ble rejected med VISA pay :/ av en eller annen grunn kom meg ikke forbi security check :/

 pleier å kjøpe nøkkel på Kinguin.net  kr 222. lager media på usb. laster ned på vanlig måte fra microsoft

Lenke til kommentar

 

Kanskje ikke rettt plass men ny tråd orker jeg ikke, hvor kjøper folkens Win10? tenker nå på g2a.com sider og lignende.

Skulle kjøpe på G2a.com igår kveld men ble rejected med VISA pay :/ av en eller annen grunn kom meg ikke forbi security check :/

 pleier å kjøpe nøkkel på Kinguin.net  kr 222. lager media på usb. laster ned på vanlig måte fra microsoft

 

 

Lovlig nøkkel til 222 kr....hmmmm

Lenke til kommentar

 

 

Kanskje ikke rettt plass men ny tråd orker jeg ikke, hvor kjøper folkens Win10? tenker nå på g2a.com sider og lignende.

Skulle kjøpe på G2a.com igår kveld men ble rejected med VISA pay :/ av en eller annen grunn kom meg ikke forbi security check :/

 pleier å kjøpe nøkkel på Kinguin.net  kr 222. lager media på usb. laster ned på vanlig måte fra microsoft

 

 

Lovlig nøkkel til 222 kr....hmmmm

 

Regner med at det er lovlig siden man får hjelp av microsoft hvis man har problemer (forutsetter at man har kjøpt home edition)

Endret av hberg1
Lenke til kommentar

 

 

Lovlig nøkkel til 222 kr....hmmmm

 

Regner med at det er lovlig siden man får hjelp av microsoft hvis man har problemer (forutsetter at man har kjøpt home edition)

 

 

Når det kommer til digitale kopier er det kun Microsoft som selger disse lovlig. De har ingen resellere når det gjelder digitale kopier. Sier seg vel selv at det er noe rart at Microsoft skulle la noe reseller selge for 222 kr når de tar 1199 for samme versjon.

Greit at nøkler fungerer en tid, men vær beredt å tape pengene om du kjøper på slike steder. Det er i alle fall min erfaring etter noen tiår med Windows.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

 

Lovlig nøkkel til 222 kr....hmmmm

 

Regner med at det er lovlig siden man får hjelp av microsoft hvis man har problemer (forutsetter at man har kjøpt home edition)

 

 

Når det kommer til digitale kopier er det kun Microsoft som selger disse lovlig. De har ingen resellere når det gjelder digitale kopier. Sier seg vel selv at det er noe rart at Microsoft skulle la noe reseller selge for 222 kr når de tar 1199 for samme versjon.

Greit at nøkler fungerer en tid, men vær beredt å tape pengene om du kjøper på slike steder. Det er i alle fall min erfaring etter noen tiår med Windows.

 

Rart at jeg gjennom jobben min kan selge digitale kopier av alt Microsoft selger.

PS. vi kjøper ikke hos Microsoft, men annen reseller, så det FINNES andre resellere av lisens til Microsoft sine produkter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Theo343 skrev (På 23.10.2016 den 13.18):

:

Selger du til sluttbrukere eller bedrifter?

Kan vel selge til begge. Ikke noen restriksjoner så vidt jeg vet, men enterprise får vel ikke private kjøpe.

Lenke til kommentar

Byttet nettopp ut et defekt hovedkort. Mistet derfor aktiveringen.

 

Har ikke logget inn på en Live konto etter at jeg fikk Anniversary Update, så jeg kan ikke logge inn for å aktivere igjen.

 

Hva gjør jeg? Har Googlet alt jeg kan tenke meg til, men står fast.

Har virkelig ikke lyst til å bruke penger på enda en lisens bare fordi jeg måtte bytte et ødelagt hovedkort :(

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg vurderer å bytte ut maskinvare.

Om jeg forstår det rett på førstesiden så er det maskinvaren som blir kjent igjen om min versjon er oppgradert?

Jeg har 2 CDer (unike nøkler) med Win 7som begge har blitt brukt til å oppgradere til Win 10.

Om jeg forstår dette rett kan jeg IKKE bruke en av disse CDene igjen.

Er det noen annen måte jeg kan installere win 10, finner jeg en nøkkel i min nåværende Win 10 jeg kan bruke med feks. en ISO fil?

 

Beklager om dette er forklart på første side, men i såfall må dette ha gått over hodet på meg.

Er ikke så god på Windows så ekstra liten teskje må til.

Lenke til kommentar

Du finner kanskje en nøkkel siden du har brukt Win7 nøkkel. Sjekk så nøkkelen opp mot de i førsteposten, står nøkkelen din der er det standard nøkkel du har og den vil ikke virke på ny hardware.

 

Selvsagt kan du prøve å bruke samme Win7 nøkkel på nytt av, men usikker på om det virker. Men skjer ikke noe annet enn at du ikke får aktivert om du prøver.

 

Og ja, det er maskinvaren den kjenner igjen installasjonen/aktiveringen på. Så lenge du ikke har en unik Win10 nøkkel.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bytte ut maskinvare.

 

Da bør du lese How to re-activate Windows 10 after a hardware change: http://www.windowscentral.com/how-re-activate-windows-10-after-hardware-change

 

Dette fungerer vel kun med Anniversary Update (1607).

Kort fortalt går det ut på at du - på din nåværende PC - logger deg på med en Microsoft-konto, slik at PC'ens 'identitet' blir koblet til din Microsoft-konto.

Så, på den nye PC'en logger du deg på med samme Microsoft-konto, og kjører 'Activation Troubleshooter', og angir at den PC'en du nå kjører på er 'den samme' (men med ny hardware) som du hadde registrert tidligere.

Dermed blir 'lisensen' overført fra den gamle til den nye PC'en.

Men les hele artikkelen før du begynner.

 

(Nei, jeg har ikke prøvd dette selv ennå.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...