Gå til innhold

Windows 10 tråden - Infotråd om bl.a installasjon, aktivering, clean install etc.


myhken

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til denne feilmeldingen eller har noen forslag til løsning?

Har vel tilbakestillt og endret innstillinger non stop ei ukes tid nå uten at det hjelper.

 

post-166959-0-55715300-1475234060_thumb.jpg

 

Får ikke til å kjøpe noen ting utav win store så jeg begynner å bli ganske frustrert.

Vil spille Forza og Recore, men neida...

 

Har chattet med support flere ganger uten at de finner ut hva som er galt :confused: 

Får til å laste ned alt som er gratis, men ting som skal betales så kommer den feilmeldingen.

Har såklart betalingsinfo i orden :huh:

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har en løsning for å hindre automatisk reboot (men ikke disable updates helt) i win 10 ANNIVERSARY? Som faktisk er testet og fungerer? Mange metoder som fungerte før fungerer ikke lenger.

 

Det er skissert 3 løsninger her, og forfatteren påstår at det er testet og virker på '1607': http://superuser.com/questions/1112380/disable-automatic-restarts-in-windows-10-home-anniversary-update

Dette omfatter løsninger for både Home og Pro.

 

Jeg har ikke testet det selv, for den maskinen det kunne ha vært aktuelt på kjører fortsatt '1511'. (Jeg har lyst til å se hvor lang tid det tar før '1607' dukker opp av seg selv. De andre PC'ene ble tvangsoppdatert i starten av august, og de står aldri på over lengre tid slik at auto-restart blir et problem).

Lenke til kommentar

 

Er det noen som har en løsning for å hindre automatisk reboot (men ikke disable updates helt) i win 10 ANNIVERSARY? Som faktisk er testet og fungerer? Mange metoder som fungerte før fungerer ikke lenger.

 

Det er skissert 3 løsninger her, og forfatteren påstår at det er testet og virker på '1607': http://superuser.com/questions/1112380/disable-automatic-restarts-in-windows-10-home-anniversary-update

Dette omfatter løsninger for både Home og Pro.

 

Jeg har ikke testet det selv, for den maskinen det kunne ha vært aktuelt på kjører fortsatt '1511'. (Jeg har lyst til å se hvor lang tid det tar før '1607' dukker opp av seg selv. De andre PC'ene ble tvangsoppdatert i starten av august, og de står aldri på over lengre tid slik at auto-restart blir et problem).

 

 

Takk for tips, jeg har prøvd metode 1 og 3 som skissert der uten hell, men skal sjekke metode 2.

 

AtW

Lenke til kommentar

Metode 3 forhindrer strengt tatt ikke AutoRestart. Den forhindrer automatisk installering av nedlastede updates, men hvis du først installerer disse nedlastede oppdateringene, så er det tilbake til det opprinnelige problemet.

 

På min hoved-PC kjører jeg fortsatt Windows 7 (av flere årsaker), og der er jeg godt fornøyd med at WinUpdate varsler meg om tilgjengelige oppdateringer og overlater til meg å bestemme når disse skal lastes ned og deretter når de skal installeres.

 

Det hadde ikke vært meg imot å ha det på samme måten i Windows 10...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

 

Er det noen som har en løsning for å hindre automatisk reboot (men ikke disable updates helt) i win 10 ANNIVERSARY? Som faktisk er testet og fungerer? Mange metoder som fungerte før fungerer ikke lenger.

 

Det er skissert 3 løsninger her, og forfatteren påstår at det er testet og virker på '1607': http://superuser.com/questions/1112380/disable-automatic-restarts-in-windows-10-home-anniversary-update

Dette omfatter løsninger for både Home og Pro.

 

Jeg har ikke testet det selv, for den maskinen det kunne ha vært aktuelt på kjører fortsatt '1511'. (Jeg har lyst til å se hvor lang tid det tar før '1607' dukker opp av seg selv. De andre PC'ene ble tvangsoppdatert i starten av august, og de står aldri på over lengre tid slik at auto-restart blir et problem).

 

 

Takk for tips, jeg har prøvd metode 1 og 3 som skissert der uten hell, men skal sjekke metode 2.

 

AtW

 

 

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3h6e74/how_do_i_stop_windows_10_from_automatically/

 

Denne funker supert! Ganske enkelt, får ikke opp noen forstyrrende meldinger om oppdateringer men du kan fint oppdatere manuelt når du har tid/lyst :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Er det noen som har en løsning for å hindre automatisk reboot (men ikke disable updates helt) i win 10 ANNIVERSARY? Som faktisk er testet og fungerer? Mange metoder som fungerte før fungerer ikke lenger.

 

Det er skissert 3 løsninger her, og forfatteren påstår at det er testet og virker på '1607': http://superuser.com/questions/1112380/disable-automatic-restarts-in-windows-10-home-anniversary-update

Dette omfatter løsninger for både Home og Pro.

 

Jeg har ikke testet det selv, for den maskinen det kunne ha vært aktuelt på kjører fortsatt '1511'. (Jeg har lyst til å se hvor lang tid det tar før '1607' dukker opp av seg selv. De andre PC'ene ble tvangsoppdatert i starten av august, og de står aldri på over lengre tid slik at auto-restart blir et problem).

 

 

Takk for tips, jeg har prøvd metode 1 og 3 som skissert der uten hell, men skal sjekke metode 2.

 

AtW

 

 

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3h6e74/how_do_i_stop_windows_10_from_automatically/

 

Denne funker supert! Ganske enkelt, får ikke opp noen forstyrrende meldinger om oppdateringer men du kan fint oppdatere manuelt når du har tid/lyst :)

 

 

Takk for tips, og det fungerer også om man har automatisk downloading av updates, og bare ønsker å ikke restarte?

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

 

 

 

 

Er det noen som har en løsning for å hindre automatisk reboot (men ikke disable updates helt) i win 10 ANNIVERSARY? Som faktisk er testet og fungerer? Mange metoder som fungerte før fungerer ikke lenger.

 

Det er skissert 3 løsninger her, og forfatteren påstår at det er testet og virker på '1607': http://superuser.com/questions/1112380/disable-automatic-restarts-in-windows-10-home-anniversary-update

Dette omfatter løsninger for både Home og Pro.

 

Jeg har ikke testet det selv, for den maskinen det kunne ha vært aktuelt på kjører fortsatt '1511'. (Jeg har lyst til å se hvor lang tid det tar før '1607' dukker opp av seg selv. De andre PC'ene ble tvangsoppdatert i starten av august, og de står aldri på over lengre tid slik at auto-restart blir et problem).

 

 

Takk for tips, jeg har prøvd metode 1 og 3 som skissert der uten hell, men skal sjekke metode 2.

 

AtW

 

 

https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3h6e74/how_do_i_stop_windows_10_from_automatically/

 

Denne funker supert! Ganske enkelt, får ikke opp noen forstyrrende meldinger om oppdateringer men du kan fint oppdatere manuelt når du har tid/lyst :)

 

 

Takk for tips, og det fungerer også om man har automatisk downloading av updates, og bare ønsker å ikke restarte?

 

AtW

 

 

Tror windows laster ned og prøver å installere oppdateringene, men får ikke lov til å restarte automatisk etter denne tweaken.

Lenke til kommentar

På de maskinene som før hadde Win 7 og ble oppgradert til WIn 10, går det ikke å få oppdatert til 1607 versjonen.

Ingenting annet blir oppdatert heller da, de bare prøver på nytt og nytt å innsatellere oppgraderingen, med med samme feilmelding.

Denne:

post-12139-0-94618500-1475403789_thumb.jpg

 

Er det sånn også hos andre?

Tror det er et svar på at du ikke får ha win 10 gratis og få oppdeteringer på slike maskiner , du må i såfall kjøpe det.
Så det jeg vurderer, er å gå tilbake til Win 7 på de maskinene, for da blir de hvertfall oppdatert. 
Tenker sånn, at det vel er risikofullt å bruke et windows som ikke får ned sikkerhets oppdteringer og sånt?

Lenke til kommentar

Jeg får mange beskjeder i den notification greia i windows at de vil starte pcen utenfor aktivitetperioden, men pcen er enda ikke restarta, så enten er dere amatører eller så er pcen min bugga, eller så er jeg bare god i alt, jeg går litt for det første og siste.

Skjønner ikke problemet egentlig når den forteller meg at vi skal restarte også skjer ingenting og jeg har ikke gjort noe anna enn å endre på aktivitetperiode.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jeg får mange beskjeder i den notification greia i windows at de vil starte pcen utenfor aktivitetperioden, men pcen er enda ikke restarta, så enten er dere amatører eller så er pcen min bugga, eller så er jeg bare god i alt, jeg går litt for det første og siste.

Skjønner ikke problemet egentlig når den forteller meg at vi skal restarte også skjer ingenting og jeg har ikke gjort noe anna enn å endre på aktivitetperiode.

 

Skulle ikke tro det var så vanskelig å skjønne at det kan være et problem når PCen faktisk gjør det den sier den skal gjøre, istedet for å bugge som hos deg.

 

AtW

Lenke til kommentar

På de maskinene som før hadde Win 7 og ble oppgradert til WIn 10, går det ikke å få oppdatert til 1607 versjonen.

 

Ingenting annet blir oppdatert heller da, de bare prøver på nytt og nytt å innsatellere oppgraderingen, med med samme feilmelding.

Denne:

attachicon.giffeil0.jpg

 

Er det sånn også hos andre?

 

Tror det er et svar på at du ikke får ha win 10 gratis og få oppdeteringer på slike maskiner , du må i såfall kjøpe det.

Så det jeg vurderer, er å gå tilbake til Win 7 på de maskinene, for da blir de hvertfall oppdatert. 

Tenker sånn, at det vel er risikofullt å bruke et windows som ikke får ned sikkerhets oppdteringer og sånt?

 

I utgangspunktet sier den at du mister noe av funskjonaliteten du har i W7 og anbefaler derfor ikke å oppdatere, tipper det er snakk om DVD funksjonaliteten.

 

Når det gjelder betaling for den så tror jeg nok du misforstår, har du fått den gratis er den gratis, men det er fakisk noen ulemper pga prisene det koster å støtte dvd feks, men vlc fikser dette uten problemer.

Lenke til kommentar

 

For meg ser dette ut som et hardwareproblem mer enn et Windowsproblem. Kan du koble skjermen til en annen maskin og sikre at den er OK?

Før jeg kom tok reset så kom jeg faktisk inn. Desktop var OK, Win32 porgrammene var OK, men alle Win10 spesifike apper (notification center, windows meny, vær, setup, ...) var ikke lesbare - som bildene over. Så jeg tror ikke det er et hardwareproblem.

 

EDIT:

Da kunne jeg faktisk logge inn og kom til desktop. Et par bilder som kanskje forklarer problemene:

 

attachicon.gifWP_20160916_14_50_20_Pro.jpg

attachicon.gifWP_20160916_14_52_12_Pro.jpg

 

Ser ut til at det er skjermdriveren. Hvis jeg sletter driveren og rebooter - så funker alt perfekt.... inntil Windows automatisk installerer driveren på nytt! 

Men hvis jeg istedet disabler driveren og rebooter - så ser alt ut til å funke OK. :eek:

 

Noen som kan forklare dette?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

 

For meg ser dette ut som et hardwareproblem mer enn et Windowsproblem. Kan du koble skjermen til en annen maskin og sikre at den er OK?

Før jeg kom tok reset så kom jeg faktisk inn. Desktop var OK, Win32 porgrammene var OK, men alle Win10 spesifike apper (notification center, windows meny, vær, setup, ...) var ikke lesbare - som bildene over. Så jeg tror ikke det er et hardwareproblem.

 

EDIT:

Da kunne jeg faktisk logge inn og kom til desktop. Et par bilder som kanskje forklarer problemene:

 

attachicon.gifWP_20160916_14_50_20_Pro.jpg

attachicon.gifWP_20160916_14_52_12_Pro.jpg

 

Ser ut til at det er skjermdriveren. Hvis jeg sletter driveren og rebooter - så funker alt perfekt.... inntil Windows automatisk installerer driveren på nytt! 

Men hvis jeg istedet disabler driveren og rebooter - så ser alt ut til å funke OK. :eek:

 

Noen som kan forklare dette?

 

Er det en ny eller en gammel insider preview versjon?

Lenke til kommentar

 

 

 

For meg ser dette ut som et hardwareproblem mer enn et Windowsproblem. Kan du koble skjermen til en annen maskin og sikre at den er OK?

Før jeg kom tok reset så kom jeg faktisk inn. Desktop var OK, Win32 porgrammene var OK, men alle Win10 spesifike apper (notification center, windows meny, vær, setup, ...) var ikke lesbare - som bildene over. Så jeg tror ikke det er et hardwareproblem.

 

EDIT:

Da kunne jeg faktisk logge inn og kom til desktop. Et par bilder som kanskje forklarer problemene:

 

attachicon.gifWP_20160916_14_50_20_Pro.jpg

attachicon.gifWP_20160916_14_52_12_Pro.jpg

 

Ser ut til at det er skjermdriveren. Hvis jeg sletter driveren og rebooter - så funker alt perfekt.... inntil Windows automatisk installerer driveren på nytt! 

Men hvis jeg istedet disabler driveren og rebooter - så ser alt ut til å funke OK. :eek:

 

Noen som kan forklare dette?

 

Er det en ny eller en gammel insider preview versjon?

 

Build 14926

Har hatt problemet i hvertfall i de 3 siste versjonene. Det rare er at den nyeste skjerm-driveren er fra 2012... Og den funket fint før ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...