Gå til innhold

Det må være vondt å hate Apple.


Gjest medlem-169651

Anbefalte innlegg

 

 

 

 

 

Apple har havnet veldig i bakevja med iPhone i forhold til Android på det som teknisk sett betyr noe for de fleste, og med de fleste menes dem som bruker Android :)

"Det som betyr noe?"

Da antar jeg du henviser til "de tallene som står på pakken"?

For min del er det pris, enkelt batteribytte, minnekort, og at den fungerer greit over tid uten at den bevisst utdateres av pengemaskinen Apple. Har hatt en iPhone, og det var nok for min del. Hatt mye moro for pengene jeg har spart på å ikke følge Apple-kjøret. Hadde de gjort det samme med Mac'ene hadde det vært ramaskrik.
Totalt uenig. Jeg kjenner flere som har en iphone4 og er strålende fornøyd med at den fortsatt virker og er blitt oppdatert. Vis meg 1 Android telefon som er like gammel og har det som for tiden er siste Android versjon.

Min gamle Desire HD fra 2010 kjører Android 4.4 ;) Har nesten ikke brukt den siden jeg kjøpte Note 3 ifjor da.

Originalt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjenner flere som har en iphone4 og er strålende fornøyd med at den fortsatt virker og er blitt oppdatert.

iPhone 4 kan riktignok kjøre iOS7, men det er jo mye i iOS7 som ikke støttes på iPhone 4, da.

 

Due to the relatively aged hardware of the iPhone 4, certain features available on newer iPhone models are not available on the device; as of iOS 7, they include Siri, 3D maps and turn-by-turn navigation, AirDrop, AirPlay mirroring, live camera filters, panorama mode and certain visual effects introduced by iOS 7, such as the blurring of translucent interface elements, the parallax effect on the home screen, and live wallpapers.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Min gamle Desire HD fra 2010 kjører Android 4.4 ;) Har nesten ikke brukt den siden jeg kjøpte Note 3 ifjor da.

Originalt?

 

Nei, men hva så? Har man en 4 år gammel (utdatert) mobil og man absolutt må ha siste versjon så kan man like greit roote og flashe en ROM selv. På Android har man denne muligheten og det betyr at man egentlig ikke er avhengig av mobilselskapet. Da jeg rootet den og flashet en custom ROM så var jeg en total noob, men det var ikke spesielt vanskelig ettersom meste av prosessen gikk av seg selv.

 

Den er like stabil som noen annen offisiell versjon jeg har hatt. Har også custom ROM på min Note 3. Null problemer der heller.

Endret av RollsReus™
Lenke til kommentar

Så plutselig skal en kommersiell bedrift ikke være kommersiell?

 

Folk her inne glemmer ofte at befolkningen ikke er oss. Vi som kan, vil og gidder bruke altfor mye tid til detaljer ang mobiltelefoni.

 

En Android som er oppdatert i 2 år etter utgivelse er en sjeldenhet. Iphone blir oppdatert mye lengere. Dette er fakta. Så kan dere som kaller oss menighet fordi vi liker Apple vri og vende på alt, men fakta er da det jeg sier her..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg blitt litt Apple-fan fordi data-kunnskaper ikke er allverden, og det er heller ikke interessen for å sette meg inn i det.

 

Hadde Windows pc fra 2002 frem til i fjor, hvor jeg kjøpte en iMac (27") for redigering av bilder først og fremst. Windows pc'n var det stadig ett eller annet problem med, og det meste var enten med brannmurer som jobbet mot hverandre, virusprogram som ikke var "samarbeidsvillig", stort sett noe som til enhver tid måtte oppdateres, etc. etc. Og ikke klarte jeg å rette på det selv, ikke klarte jeg å sette opp (klargjøre pc) selv, og det som evt. måtte komme av andre problemer har jeg rett og slett ikke kunnskaper (eller interesse) for å rette opp selv.

 

iMacen satte jeg opp selv, og i huset har både kone og barn også kjøpt Macbook Pro som jeg også satt opp selv, og vi har ikke hatt et eneste problem i det hele tatt.

 

Samtlige av oss har også benyttet iPhone i årevis, det samme med iPad og alt dette fungerer også helt sømløst til våre behov og ønsker. iCloud gjør samkjøring av alt til en lek (for vår del), så jeg kan ikke si annet enn at for en pc-amatør som meg, så passer Apple meget godt. Min datter har gjort et forsøk med en Android mobil, men hun bytta den fort med en venninde som ikke likte iPhone....., så vi er alle forskjellige i våre meninger og behov.

 

Men jeg hater ikke Windows eller Android av den grunn, de har bare et oppsett som ikke passer mine begrensede kunnskaper og interesser.

Forstår at Android har mange muligheter, men for meg som bare er ute etter at det skal virke, uten å måtte laste ned allverden så er det ikke like lett og bruke det i starten. Derfor hadde jeg noen innlegg her i starten hvor jeg ikke var så veldig begeistret for Samsung mobilen, men det tror jeg har mer med selve mobilen jeg fikk å gjøre enn det har med Android å gjøre.

Men når ting først er lastet ned og innstallert så fungerer jo det bra også, selv om jeg synes det er mye "styr" for å komme dit. Ikke alt er like logisk for meg heller, men der kommer sikkert mest hva jeg er vant til inn i bildet for hva jeg er mest fornøyd med.

Men igjen, så er det mine kunnskaper og interesser som er begrensningen, ikke operativsystem eller produktene fra hverken Windows eller Android.

 

Alt til sitt bruk er det jo noe som heter, og det ligger det nok mye sannhet i.

For mine kunnskaper, interesser og behov, så passer Apple produktene helt glimrende. Og hadde ikke arb.giver gjort det helt nødvendig å benytte Android telefon og nettbrett i jobben min, så hadde jeg konsekvent holdt meg til Apple. Men når det er sagt, så fungerer Android bedre og bedre for hver dag for meg etter at den har blitt satt om med nødvendig programmer/applikasjoner. Men så lenge ikke kunnskaper eller interesser ikke er tilstede, så virker muligheten(e) til å "personalisere" mobilen/nettbrettet litt mot sin hensikt. Fordi en ikke vet hva eller hvordan det kan/må/burde settes opp, så blir det litt unødig tunge løsninger som ikke er like opplagte......

 

At en er mer låst når en velger Apple er det jo ingen tvil om, men for noen av oss så passer faktisk det helt utmerket, men jeg er ikke en av dem så går av "skaftet" bare for at Apple kommer med nye produkter. Hadde nok kjøpt en iPhone 6 etterhvert, men det hadde ikke skjedd før min iPhone 5 hadde blitt ødelagt på en eller annen måte......

 

Så Apple passer godt for noen, mens andre synes det blir for kjedelig og låst, og hva så???

Vi kan vel bare velge det vi selv ønsker og vil ha, uten at noen behøver å kaste hele bøtta over Apple brukerene med dårlige kommentarer av den grunn.......

 

Jeg vet at mange Apple brukere gjør det samme mot Andriod/Windows og det er ikke noe bedre at det skjer. At en er "fanatikker" for sitt operativsystem og sine produkter, gjør de ikke til de beste i verden av den grunn, for andre har helt forskjellige meninger og behov som er minst like viktige for dem, som det andre er for andre.......

 

Det var nå min mening, men den er det sikkert noen som har meninger om den også ;)

Endret av fotonisse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et av mine store problemer med Apple stammer ifra alle de latterlige påstandene de kommer med i markedsføringen. Et lite eksempel; da Apple lanserte den originale iMac'en (den gjennomsiktige plastgreia med grelle farger) på 90-tallet, påsto Jobs at den var "dobbelt så rask som den raskese Wintel maskinen". Og folk trodde på det. Helt til flere magasiner, bla. MacWorld, gjorde tester som viste seg at den var opptil 81% TREGERE enn en billig-Wintel maskin (Celeron 300a basert maskin). Dette var tester som var utført i forskjellige relevante program, feks. Photoshop/Quark (som jo var hovedmarkedene til Apple).

 

Et annet problem jeg har med Apple, er politiseringen av AppStore. Det har vært flere eksempler på apps som er "upassende" fjernes fra AppStore. Etter mitt syn er ikke et teknologifirma rett instans til å gjøre en slik sensurering.

 

Ellers syns jeg både iPhone og Mac maskiner er svært godt produsert, men problemene jeg har med selve firmaet gjør det uaktuelt for meg å kjøpe produktene deres.

Endret av covah
Lenke til kommentar

Totalt uenig. Jeg kjenner flere som har en iphone4 og er strålende fornøyd med at den fortsatt virker og er blitt oppdatert. Vis meg 1 Android telefon som er like gammel og har det som for tiden er siste Android versjon.

 

 

iPhone 4 er fortsatt i salg hos Elkjøp, i går var den annonsert på til kr 1995 på "Prispresser" søndagstilbud (riktignok med iOS 4):

http://www.elkjop.no/product/mobil-og-gps/mobiltelefon/APPIP48BKNDR/iphone-4-8-gb-apple-certified-pre-owned-sort

Lenke til kommentar

Hvorfor? Og hvorfor skal dere også hate alle som bruker et slikt produkt?

 

Jeg hater ikke Apple fanboys spesifikt, men jeg hater idioter. Ikke alle idioter er fanboys, men alle fanboys er.. :p

 

Neida, jeg skulle til å si "seriøst", men hvor seriøst er det mulig å ta et tema som dette? Personlig så unner jeg alle å glede seg over nye Apple produkter, det kan være de passer kjempebra for dem. Jeg har selv en ipad air som er grei nok, og har hatt både iPhone 3GS (Kjempetelefon på den tiden), og iPhone4.

 

4'eren solgte jeg før 5'eren skulle komme for å få noe for den mens den enda var verdt noe. Og hva gjorde Apple? Joda; whoop di doo: "iPhone 4S" Let's milk this cow until it bleeds. Ok, kanskje nåda? Come on iPhone 5! Huh? "Billigversjon" og fingeravtrykksleser? Var det alt? Kanskje iPhone 6 da? Sorry, just too little too late. Prøv så og fortell meg at Apple er overlegen, så er det klart jeg tenner på et par plugger. Folk som påstår slikt snakker i beste fall mot bedre vitende. Om noen sier de skal ha den fordi den er så fin, eller er så ærlige å innrømme at de er fanget i økosystemet til Apple. Da får de gratulasjoner eller sympati fra meg, alt etter hva som passer. Prøv å fortell meg at juggelet ditt er bedre enn mine reelle høyteknologiske duppeditter, beklager, men da fortjener du tjære og fjær...

Lenke til kommentar

En Android som er oppdatert i 2 år etter utgivelse er en sjeldenhet. Iphone blir oppdatert mye lengere. Dette er fakta. Så kan dere som kaller oss menighet fordi vi liker Apple vri og vende på alt, men fakta er da det jeg sier her..

 

Fakta er at iandroid-verden er ikke lenger oppdateringer av android like viktig som det var før i tiden. Google har nå flyttet mye av funksjonalitet bort fra android og over til google play services (https://developer.android.com/google/play-services/index.html). På den måten så kan Google nå oppdatere også gamle enheter som fortsatt er på android 2.3 med ny funksjonalitet selv om produsenten av den enheten har sluttet å komme med nye oppdateringer.

 

Brukerne av disse gamle enhetene vil da få tilgang til en del ny funksjonalitet, akkurat som f.eks brukere av iphone 4 får tilgang til en del ny funksjonalitet når en ny versjon av ios slippes.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TS, du hadde mange gode poeng.

 

Mange forumbrukere bør lese det en gang til og gjerne bytte ut ordene iphone og apple med android og google for det finnes dessverre like mange android-hatere som det finnes apple-hatere her inne. Felles for begge at de poster i tråder uten å ha noe å bidra med noe annet enn å slenge dritt og ødelegge seriøse tråder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet er ikke produktene Apple lager.

Problemet er ikke dem som velger Apple for deres brukervennlighet/design.

Problemet er ikke dem som har brukt Apple tidligere og føler seg trygg med dette.

 

Dem vi "hater" er dem som skal vise hva iPhonen klarer hver gang man kommer på besøk, dem som mener Apple er guder og resten uverdige. De som blir overrasket og går i benektelses modus når vi gjør det samme på en annen telefon.

Det vi hater er at norske medier/det offentlige er så opptatt av Apple og legger alt opp etter dem. Det lanseres apper lenge før det kommer til andre, det drives aktiv markedsføring av iPhone i aviser og nyhetssendinger.

"Nå kan du ta med deg ... der du går (gjelder bare iPad/iPhone)" er noe man ser litt for ofte.

 

Som noen nevnte tidligere: Ingen eksisterende teknologi er liksom verdt noe inntil Apple "finner den opp" og tar den i bruk. Det har også vært klaget over at alle telefoner er så store, "iPhonen har den perfekte størrelse". Nå er den like stor som alle andre, da er det helt greit for det er jo iPhone.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...