Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Kan man få det minimalistiske spennende? Det sytes over at mac ikke er spennende nok, hva skal apple gjøre med den, den er jo perfekt og kommer til å holde seg perfekt i mange år, kanskje plast tastaturet blir erstattet med et i alu? Nei jeg har en bærbar i alu og høy oppløsning (retina) og ønsker meg ingen forandring for da holder min seg "ny" lengre :rofl:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til alle som hardnakket påstår at iPhone 6 og iPhone 6+ er regelrett dritt iforhold til konkurrentene så kan de jo lese dette her;

 

 

 

67821.png

 

67822.png

 

67823.png

 

67824.png

 

67826.png

 

67828.png

 

67829.png

 

67830.png

 

67832.png

67831.png

 

 

 

 

 

Her ser man vel ganske så tydelig at det å sammenligne to SoCs med forskjellig arkitektur, som kjører på to forskjellige systemer med helt forskjellig optimalisering gir veldig lite mening. Hvordan i allverden kan disse tallene stemme overhode tatt i betraktning at vi snakker 2-kjerner, 1,4 GHz Apple A8 vs 4-kjerner, 2,4GHz+ Qualcomm-Snapdragon 801 osv om vi skal følge den noe hjernedøde logikken "more is always better".

 

 

Mange kritiserer jo også både iPhone 6 og iPhone 6+ for skjermen, på grunn av lav oppløsning / PPI osv.. Men likevel så kåret annerkjente DisplayMate skjermen på iPhone 6+ til den beste LCD-skjermen på mobilmarkedet, langt over LG G3+, LG G2, Sony Xperia Z2 osv..

 

 

 

Based on our extensive Lab tests and measurements, the iPhone 6 Plus is the Best performing Smartphone LCD display that we have ever tested. It delivers uniformly consistent all around Top Tier display performance. The iPhone 6 Plus is only the second Smartphone display (LCD or OLED) to ever get all Green (Very Good to Excellent) Ratings in all test and measurement categories (except for Brightness variation with Viewing Angle, which is the case for all LCDs) since we started the Display Technology Shoot-Out article series in 2006, an impressive achievement for a display. The iPhone 6 Plus has raised the bar for top LCD display performance up by a notch.

 

 

 

De understreker også at iPhone 6 har en av de beste skjermene på markedet-

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

De understreker også at iPhone 6 har en av de beste skjermene på markedet-

 

Skulle da virkelig bare mangle når det er den dyreste telefonen på markedet :p

 

Ifølge denne videotesten så virker fortsatt ett år gamle note 3 å være på høyde med iPhone 6+.

Dette er dog testet av en nettside kalt "Android Authority" så det heller vel ikke i apples favør.

 

Lenke til kommentar

 

 

De understreker også at iPhone 6 har en av de beste skjermene på markedet-

 

Ifølge denne videotesten så virker fortsatt ett år gamle note 3 å være på høyde med iPhone 6+.

Dette er dog testet av en nettside kalt "Android Authority" så det heller vel ikke i apples favør.

 

 

 

 

Når sant skal sies så er ikke 1 år i dagens mobilverden allverdens lenger, jeg vil ikke påstå at en iPhone 6 / 6+ er noen voldsom forbedring fra iPhone 5S heller om du da ikke ønsker den større skjermen.

 

Mobilmarkedet har på veldig mange måter møtt veggen og stagnert, så det at en under 1 år gammel Samsung Galaxy Note 3 ikke står så veldig mye tilbake for en iPhone 6+ ser jeg ikke på som noen stor overraskelse, akkurat som iPhone 5S heller ikke sto noe tilbake sammenlignet med Note 3 osv osv..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Apple har skjønt at et produkt er langt mer enn summen av sine tekniske spesifikasjoner.

 

Vi er nok nødt til å innrømme at alle ikke er like rasjonelle og beinharde som oss techno geeks.

 

Og dessuten så har Apple noe veldig "strømlinjeformet" over seg, spør du meg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Faktisk veldig skremmende å se hvordan et firma har slike fanatiske følgere. Minner mye om religiøs ekstremisme. Enkelte syns faktisk at ALT de gjør er så fantastisk og går til forsvar med en gang noen mener noe annet. Skremmende rett og slett.

Langt derifra. Har brukt både PC og Mac siden 90-tallet, og mener fortsatt at Mac-systemet er overlegent uten at jeg blir fanatisk av den grunn. Hvorfor ikke framheve de positive aspektene ved begge systemene, og bruke den som passer for DITT bruk? Jeg bruker PC til spill og moro, mens Macen får jobben gjort.

 

Artikkelforfatteren og anti-Apple folka i denne tråden oppfører seg i stor grad på samme måte som de selv kritiserer.

 

Hvor er de balanserte meningene?

Lenke til kommentar

Artikkelforfatteren og anti-Apple folka i denne tråden oppfører seg i stor grad på samme måte som de selv kritiserer.

 

Hvor er de balanserte meningene?

Helt enig, anti-Apple folkene er minst like religiøse og fanatiske som de verste Apple-fanboys/fangirls. Som jeg har sagt tidligere, man må finne det produktet som dekker ens enkelte behov best. Selv har jeg en pragmatisk tilnærming til det. Nå har det seg sånn at på multimediamaskinen har jeg valgt Linux fordi det passer til mitt bruk. Laptopen kjører Windows 7 fordi det passer den bruken best. Og mobiltelefonen min er en iPhone 5, da det passer mitt bruk best (har hatt to forskjellige Android-telefoner). Føler ikke at jeg på noen måte er innestengt i Apple-universet, jeg får gjort det jeg ønsker med telefonen, uten at den er jailbreaket eller rootet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det har vært dødt her i tre måneder. Det er fakta.

Hvorfor skal du helle på bensin igjen , attpåtil med å quote en forum medlem ?

 

Det er vel for å få fram at balanserte meninger er bra mens man samtidig sier at et system er "overlegent", viktig å være nyansert vet du :)

 

AtW

 

Akkurat så nyansert som deg, som trekker fram enkelte deler av min mening og legger det fram som om det er det eneste jeg mener :) men det er jo det som er det enkleste, derfor er det så mange synder på akkurat det området.

 

Ja, jeg synes OS X er overlegent Windows men jeg sier også at Windows er overlegent OS X når det gjelder spill-støtte og skjermkort-drivere til dette.

Lenke til kommentar

 

Det har vært dødt her i tre måneder. Det er fakta.

Hvorfor skal du helle på bensin igjen , attpåtil med å quote en forum medlem ?

 

Beklager, jeg var ikke klar over at tråden var låst for nye innlegg.

 

Nei vent litt...

Lite å gjøre idag ?

Kjeder deg kanskje ?

Det er ikke forum skikk bumpe inaktive gamle ut-debatterte tråder , uansett hva de handler om.

God Jul.

Lenke til kommentar

De er ikke alltid i forkant med tekniske detaljer, men de pleier å virke og ha færre barnesykdommer enn konkurrentene.

 

Jeg vil heller ha en Sony-telefon med barnesykdommer enn en iPhone med alvorlige parasitter, slik som at telefonen får en knekk på midten om man finner på å gå med den i bukselomma.

 

(sorry, klarte ikke å la være :D )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...