Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Jeg gikk jo selvfølgelig ut ifra en android TELEFON når jeg skrev device. Utrolig at dette virkelig må spesifiseres. Jeg hadde forøvrig et svar på gang oppi mtp på å sammenligne epler med epler, ikke pærer med bananer, men Ramguy kom meg i forkjøpet og svarte på en mye bedre måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg gikk jo selvfølgelig ut ifra en android TELEFON når jeg skrev device. Utrolig at dette virkelig må spesifiseres. Jeg hadde forøvrig et svar på gang oppi mtp på å sammenligne epler med epler, ikke pærer med bananer, men Ramguy kom meg i forkjøpet og svarte på en mye bedre måte.

Joda, 2.5" forskjell i skjermstørrelse gjør jo SHIELD til noe som ikke skal nevnes. Helt annen verden lissom, kan ikke sammenligne sånt. De blir det seff. epler & bananer med en gang. Klart det.

 

Nei, gud bedre heller, her sammenligner vi bare utvalgte dingser. Helt utrolig at sånt må spesifiseres.

 

Beklager så mye, jeg gikk nok over streken når jeg nevte SHIELD.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Ting går mykere/jevnere/raskere på epleprodukter. Har testet det selv. Om det er Apple A7 + Cyclone 1.3 GHz dual-core + PowerVR G6430 som er så mye bedre enn Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 + Krait 400 2.3 GHz quad-core + Adreno 330, eller at iOS 7 er bedre enn Android OS 4.4.2 KitKat vet ikke jeg, men det er bare bedre. Prøv selv og bli overasket. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på hvorfor det hakker i Android og er fluid i IOS.

Det har mindre med specs og hardware å gjøre.

 

Oh

Og jeg snakket med noen applikasjons utviklere hos Ericsson hvorfor den "appen" ikke kom til iphone. Og svaret var at de fikk ikke lov å kjøre en nødvendig bakgrunns prosess da applikasjonen ville slutte å virke om prosessen ble pauset når en går ut av den.

Så det er i tillegg et bestemt antall bakgrunns prosesser som får lov å kjøre i IOS og de er strengt kontrollert av og bestemt av apple (eks musikk spiller).

 

 

Det er noe av forklaringen.

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg gikk jo selvfølgelig ut ifra en android TELEFON når jeg skrev device. Utrolig at dette virkelig må spesifiseres. Jeg hadde forøvrig et svar på gang oppi mtp på å sammenligne epler med epler, ikke pærer med bananer, men Ramguy kom meg i forkjøpet og svarte på en mye bedre måte.

Joda, 2.5" forskjell i skjermstørrelse gjør jo SHIELD til noe som ikke skal nevnes. Helt annen verden lissom, kan ikke sammenligne sånt. De blir det seff. epler & bananer med en gang. Klart det.

 

Nei, gud bedre heller, her sammenligner vi bare utvalgte dingser. Helt utrolig at sånt må spesifiseres.

 

Beklager så mye, jeg gikk nok over streken når jeg nevte SHIELD.

 

lol, nå gjør du deg ekstremt dum. For det første handler denne tråden om telefoner. For det andre skrev jeg "device" for å inkludere Samsung, Sony, LG og whatever telefoner som bruker android. Jeg trodde ikke det skulle være nødvendig å spesifisere merke, da det ikke er relevant. For det tredje handlet ikke pære banan sammenligningen min om størrelse på skjerm, men om hw arkitektur og OS.

 

Spar kveruleringen, flisespikkeriet og tafatte forsøk på å være morsom til noen andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bra skrevet! Det er en grunn til at journalistyrket er noe jeg overhode ikke kunne tenke meg til å bli. Man må selge sjela si og få klikk i årevis før man kan være heldig og rykke opp til en jobb med noe mer integritet.

 

Hvorfor har så mange iPhone?

 

De har best apell til flest folk.

 

Se på en reklame for en PC på elkjøp, og se en reklame for en Macbook. Hvem bryr seg om specs i 2014? Er vel ingen telefoner til mer enn 3000 kroner som ikke har bra nok specs.

Lenke til kommentar

Ting går mykere/jevnere/raskere på epleprodukter. Har testet det selv. Om det er Apple A7 + Cyclone 1.3 GHz dual-core + PowerVR G6430 som er så mye bedre enn Qualcomm MSM8974AB Snapdragon 801 + Krait 400 2.3 GHz quad-core + Adreno 330, eller at iOS 7 er bedre enn Android OS 4.4.2 KitKat vet ikke jeg, men det er bare bedre. Prøv selv og bli overasket. ;)

 

Godt poeng. Bilen min har 2,0 liter bensinmotor, men jeg er ganske sikker på at de nye Formel 1-bilene med 1,8 l, kjører fra meg. Har ikke testet det ut, da..

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Nå er det jo strengt tatt du som har tatt den avgjørelsen, da du ber meg forsvare en påstand som du mener "spec-horer" kommer med.

 

Jeg har ikke sagt noe om hvilken plattform spillutviklere mener er viktigst, ikke har jeg sagt at det automatisk er sånn at android yter best på spill heller. Jeg har sagt at specs gjør en forskjell og sier mye om ytelse. Det har ingenting med å "fremheve specs på en afroid ift en iphone" å gjøre.

 

Ellers foreslår jeg at du stiller dine tjenester til disposisjon for apple, de er sikkert interessert i å spare milliarder på å ikke stadig forbedre specsene i telefonene sine, om det ikke er noen merkbare fordeler av det.

 

AtW

 

 

Jeg har aldri påstått at DU er en spec-hore, jeg bare refererte til de som uomtvistelig er det, og dem er det mange av her.

 

Hvis ikke androidtelefoner automatisk er best på spill, hva er de så automatisk mye bedre på da? Jeg lurer virkelig på dette.. Det må da være noe siden mange napper seg i løken over antall Ghz, pixler og noen tidels tommer større skjerm..

 

At hver NY modell får bedre specs er jo selvsagt bra og naturlig, men er helt irrelevant for mitt poeng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

For det første handler denne tråden om telefoner.

Tråden handler om kommentaren publisert bl.a i tek.no

For det andre skrev jeg "device" for å inkludere Samsung, Sony, LG og whatever telefoner som bruker android.

Andre har nevt før i tråden at "det store" med årets Apple event var en klokke og en betalingsmetode. Jeg tenkte det derfor var lov å nevne noe annet enn telefoner.

For det tredje handlet ikke pære banan sammenligningen min om størrelse på skjerm, men om hw arkitektur og OS.

SHIELD består både av hw arkitektur og OS, så slik sett burde den være grei å sammenligne med.

 

Hele poenget er at media verden er så himla opptatt av hva ett enkelt selskap presenterer, for meg føles det hele omtrent som keiserens nye klær. En masse fuss for ingenting, mens unike ting gjort av andre forbigåes i stillhet.

 

Jeg har ikke noe imot Apple dingser, men føler de får overdrevent mye oppmerksomhet og applaus. SHIELD tablet er bare et eksempel på at også andre lager noen riktig artige saker som fortjener litt hyllest.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot Apple dingser, men føler de får overdrevent mye oppmerksomhet og applaus. SHIELD tablet er bare et eksempel på at også andre lager noen riktig artige saker som fortjener litt hyllest.

 

Nå vet jeg ikke hvor mange Shield som er solgt, men jeg tviler på om det er over 1% av antallet iPhones solgt i samme periode.

 

Dekning av nye produkter har en tendens til å følge viktighet. Viktigheten til et produkt er en funksjon av "hvor nyskapende er det" og "hvor stort nedslagsfelt har det". Apple er ikke nødvendigvis så veldig nyskapende på teknologi, men har et stort nedslagsfelt fordi de pleier å få gjennomslag for det de lanserer. Samsung får også en god del oppmerksomhet når de lanserer.

 

Andre produsenter og produkter må i større grad revolusjonere markedet for å få like mye media. Rettferdig eller ikke - det som regnes å angå flest folk (og generere flest klikk) får mest oppmerksomhet. Urettferdig? Kan sikkert føles sånn, men jeg synes egentlig ikke det.

Endret av Audun_K
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

For det første handler denne tråden om telefoner.

Tråden handler om kommentaren publisert bl.a i tek.no

For det andre skrev jeg "device" for å inkludere Samsung, Sony, LG og whatever telefoner som bruker android.

Andre har nevt før i tråden at "det store" med årets Apple event var en klokke og en betalingsmetode. Jeg tenkte det derfor var lov å nevne noe annet enn telefoner.

For det tredje handlet ikke pære banan sammenligningen min om størrelse på skjerm, men om hw arkitektur og OS.

SHIELD består både av hw arkitektur og OS, så slik sett burde den være grei å sammenligne med.

 

Hele poenget er at media verden er så himla opptatt av hva ett enkelt selskap presenterer, for meg føles det hele omtrent som keiserens nye klær. En masse fuss for ingenting, mens unike ting gjort av andre forbigåes i stillhet.

 

Jeg har ikke noe imot Apple dingser, men føler de får overdrevent mye oppmerksomhet og applaus. SHIELD tablet er bare et eksempel på at også andre lager noen riktig artige saker som fortjener litt hyllest.

 

 

I all verden, innerst inne, TRODDE du jeg snakket om noe annet enn TELEFONER? Isåfall har du et stort problem med logikk og leseforståelse. Når du svarer på mine innlegg får du holde deg til det tema jeg skriver om, det gjør det litt enklere for alle. Du svarte først på det jeg skrev ang spill på iPhone vs en Android-Device (i denne sammengeng helt åpenbart en telefon) Jeg har ikke vært i nærheten av hverken klokke eller betalingsmetoder.

 

Playstation 4 består også av HW arkitektur og OS, men den er akkurat like lite relevant som Shield i denne sammenhengen !!

 

Media fokuserer på hva som opptar folk, det som selger, det som folk vil lese om, det som folk vil ha. Antall klikk på artikler som omhandler Apple når skyhøyt antall hver jævla gang, og det er ikke fordi det nødvendigvis er så mange Apple-fanatikere der ute, snarere tvert i mot. Trollene skal inn å hate litt. Det genererer annonsekroner så det holder, så media skriver da enda mer om det. Helt fantastisk egentlig for oss som liker å lese om Apple. Vil man ikke at media skal skrive om Apple så får man la vær å klikke seg inn på hver eneste artikkel om det da. Enkelt å greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

FInner det ganske tragisk at en "tech" journalist har så liten helhetlig forståelse for apple produkter og tech generelt. Så alle de millioner mennesker som kjøper en iPhone er en haug med saue idioter (?), eller kanskje du bør å prøve å tenke litt dypere innenfor feltet du jobber i? Du fatter ikke hvorfor sier du...og svaret er at du har en mangel på en generell forsåelse for hva som gjør at folk liker produkter utenfor rent tekniske spesifikasjoner. (verden er ikke så enkel - og det bør en tech journalist strengt tatt forstå)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Nå er det jo strengt tatt du som har tatt den avgjørelsen, da du ber meg forsvare en påstand som du mener "spec-horer" kommer med.

 

Jeg har ikke sagt noe om hvilken plattform spillutviklere mener er viktigst, ikke har jeg sagt at det automatisk er sånn at android yter best på spill heller. Jeg har sagt at specs gjør en forskjell og sier mye om ytelse. Det har ingenting med å "fremheve specs på en afroid ift en iphone" å gjøre.

 

Ellers foreslår jeg at du stiller dine tjenester til disposisjon for apple, de er sikkert interessert i å spare milliarder på å ikke stadig forbedre specsene i telefonene sine, om det ikke er noen merkbare fordeler av det.

 

AtW

 

 

Jeg har aldri påstått at DU er en spec-hore, jeg bare refererte til de som uomtvistelig er det, og dem er det mange av her.

 

Hvis ikke androidtelefoner automatisk er best på spill, hva er de så automatisk mye bedre på da? Jeg lurer virkelig på dette.. Det må da være noe siden mange napper seg i løken over antall Ghz, pixler og noen tidels tommer større skjerm..

 

At hver NY modell får bedre specs er jo selvsagt bra og naturlig, men er helt irrelevant for mitt poeng.

 

 

Om du ikke mener det, hvorfor spør du meg om "Og hvilke konkrete oppgaver går så uendelig mye tregere på nyeste iPhone kontra nyeste whatever Androidtelefon, som 99% av brukerne legger merke til?" når du mener det kun er specs-horer som mener dette? Har du til vane å spørre random folk om å forsvare random påstander du ikke aner om de er enig i?

 

Android-telefoner er en så stor gruppe at de ikke er automatisk best på noe. Det varier fra modell til modell. Min påstand var at specs har mye å si for ytelse. Istedet for å tro at alt handler om en plattform-krig, så foreslår jeg at du svarer på den påstanden.

 

Hvorfor er det irrelevant for ditt poeng når du insinuerer at specs ikke har noe å si?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg gikk jo selvfølgelig ut ifra en android TELEFON når jeg skrev device. Utrolig at dette virkelig må spesifiseres. Jeg hadde forøvrig et svar på gang oppi mtp på å sammenligne epler med epler, ikke pærer med bananer, men Ramguy kom meg i forkjøpet og svarte på en mye bedre måte.

 

Hvorfor er det utrolig? Vi kan ikke lese tankene dine, og det mest respektfulle, saklige og praktiske er da å forholde seg til det du skriver, ikke gjette at du mener noe annet.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

I all verden, innerst inne, TRODDE du jeg snakket om noe annet enn TELEFONER?

Ærlig talt, hvis du hadde ment "androidtelefon" så hadde du skrevet "androidtelefon", i stedet for det generiske "device" som i stort sett alle media brukes om enhver enhet som kjører Android uavhengig av formfaktor.

 

Jeg tror du mente akkurat det du skrev, og nå ror som en foss.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg deler ikke helt det perspektivet, jeg ser ting som produkter som støtter airplay, men ikke bransjestandarder for det samme, som er til ulempe for folk, jeg ser biler som har noe så tåpelig som en iphone-dock. Tenk så deilig at vi slapp ett system der apple har sitt eget opplegg for betalingsløsninger som er annerledes enn alle andres. Slike ting forsinker vår smarte framtid. Og det er bare praktiske ulemper, i tillegg kan man risikere at feks den ubehagelige sensurpolitkkken til apple, og sabotasjonen av å å kunne gjøre egne modifikasjoner på oppsett er noe som sprer seg til andre produsenter, bedrifter med suksess har en tendens til å bli hermet etter.

 

AtW

Du glemmer helt å tenke på markedsmekanikkene. Vi kan vel være enige om at en del ting som Apple gjør setter i gang andre konkurrenter med å gjøre det samme. Jeg kan nevne den første iPhonen(brukervennlig multitouch-OS) og iPad(nettbrett). Dette er gjort i Apples egen interesse. Hvis alt skal være åpent og fritt blir det jo en slags kommunistisk tilnærmelse til business for å bruke sterke ord. Jeg tror personlig at verden drives framover med de insentivene man har av å lage egne løsninger. AirPlay og CarPlay er også gode eksempler på at Apple gjør noe som har eksistert lenge mye bedre enn nåværende løsninger. Måtte de åpnet dette for alle andre konkurrenter tror ikke jeg de hadde gjort dette i det hele tatt.

Lenke til kommentar

FInner det ganske tragisk at en "tech" journalist har så liten helhetlig forståelse for apple produkter og tech generelt. Så alle de millioner mennesker som kjøper en iPhone er en haug med saue idioter (?), eller kanskje du bør å prøve å tenke litt dypere innenfor feltet du jobber i? Du fatter ikke hvorfor sier du...og svaret er at du har en mangel på en generell forsåelse for hva som gjør at folk liker produkter utenfor rent tekniske spesifikasjoner. (verden er ikke så enkel - og det bør en tech journalist strengt tatt forstå)

 

Heisann!

 

Jeg ser denne misforståelsen kommer opp rett som det er i denne tråden, og for å klargjøre det jeg skrev i mitt forrige innlegg her enda litt til: Det jeg sier at jeg kan ikke fatter er hvorfor journalistene elsker iPhone så inderlig som de gjør, og hvorfor de får trampeklapp fra media.

 

Spesifikasjoner er kanskje noe folk flest bryr seg lite om, og har lite innsikt i, men det er ikke en unnskyldning teknologijournalister kan gjemme seg bak. Likevel jubler de når middelmådig spesifiserte Apple-produkter lanseres, selv om de klart og tydelig ser at spesifikasjonene er middelmådige. Brukeropplevelsen kan man ikke si noe om uten å ha prøvd produktet, men likevel hylles ofte Apple sine nylanseringer for nettopp en super brukeropplevelse lenge før noen har fått teste dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Brukeropplevelsen kan man ikke si noe om uten å ha prøvd produktet, men likevel hylles ofte Apple sine nylanseringer for nettopp en super brukeropplevelse lenge før noen har fått teste dem.

Åh? Kan du vise noen som hyller en brukeropplevelse uten å ha prøvd produktet? Burde vel ikke være problem å finne en del siden det skjer så ofte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...