Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Helt enig, jeg snakker om å laste ned et program fra store, ikke flashe ubuntu liksom. Som sagt; det er helt flott at du foretrekker ios, jeg ville bare oppklare for folk som leser tråden slik at de får et litt mer korrekt bilde av Android dersom de ikke er så kjente med det :) .

Og jeg synes det er viktig at begge sider belyses på en ordentlig, ryddig og saklig måte. Så får folk selv velge hva som passer best. For det er argumenter for og imot hver plattform.

 

På PC-fronten har jeg mer av "android-tankegangen", nemlig spesialtilpasning og frihet. Skal jeg ha en stasjonær PC skal den ha de og de komponentene, kjøre et spesifikt OS med et knippe håndplukkede programmer. Det har med interesse og vaner å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var ute og testet telefonstørrelser prøvde jeg samtidig hvor responsive telefonene var i menyene.

De har fremdeles den velkjente forsinkelsen, altså de følger ikke fingeren når du sveiper og navigerer på samme måte som i iOS og WP.

Dette var noe jeg la merke til for flere år siden, og det er der enda.

Hvorfor er denne "laggen" fremdeles der?

 

Huh?

Kan ikke si at dette er noe jeg har lagt merke til , har brukt S3 siden 2012 og med oppdatert programvare så merker jeg ikke noe til denne "laggen" . Har også testet iPhone og føler at på dette området er de relativt likeverdige.

Eneste jeg kan tenke på er om det er mange apps i bakgrunnen som er årsaken til dette.

 

Oppdatering : Må nesten påpeke at jeg tok en kjapp test igjen og så etter "lag" og det eneste jeg merket nå var at om du ikke har brukt telefonen en stund vil den være noe mindre responsiv i den første "sweipen" og så er det over , om dette er bevist , programvarefeil eller noe annet vet jeg ikke , men kan jo påpeke at i løpet av 2 år er dette ikke noe som har plaget meg.

 

Litt tilbake til topic :

 

Lurer litt personlig på hva denne lanseringen av Apple vil ha å si for selskapet , nå som flere opplysninger har kommet ut om produktene deres føler jeg at det ikke er så mye å hoppe i taket over , feks klokken er jo på ingen måte bedre per dags dato ( vi får se om det endrer seg til lansering ) enn de fleste andre smartklokker og må lades så og si hver dag.

Dette er noe jeg absolutt ikke ser som ønskelig med en smartklokke.

Lenke til kommentar

Apple Watch fremstår som en relativt godt gjennomtenkt designet klokke med Appleprogramvare. Intet mer, intet midre. Flott for mange brukere i markedet, men langt ifra noen "revolusjon".

 

Blir dog spennende å se hvor mye oppmerksomhet den får fra tredjepart og apputviklere, skal visstnok være noen gode APIer og utviklingsverktøy rundt klokka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Finner stadig årsaker til at jeg har valgt min plattform på mobilfronten. Hos meg er det brukeropplevelsen som jeg liker, og sikkerheten som ligger innbakt i produktet. Her er noen grunner som gjør at jeg holder meg på iPhonen i ei god stund til:

 

http://www.nrk.no/viten/sikkerhetsfeil-avdekket-i-android-1.11936654

http://www.digi.no/930478/mange-android-brukere-bor-bytte-nettleser

 

Og jeg ramlet ikke ned på iPhone ved en tilfeldighet, jeg har også hatt både HTC & Samsung Galaxy.. ;)

Lenke til kommentar

Finner stadig årsaker til at jeg har valgt min plattform på mobilfronten. Hos meg er det brukeropplevelsen som jeg liker, og sikkerheten som ligger innbakt i produktet. Her er noen grunner som gjør at jeg holder meg på iPhonen i ei god stund til:

 

http://www.nrk.no/viten/sikkerhetsfeil-avdekket-i-android-1.11936654

http://www.digi.no/930478/mange-android-brukere-bor-bytte-nettleser

 

Og jeg ramlet ikke ned på iPhone ved en tilfeldighet, jeg har også hatt både HTC & Samsung Galaxy.. ;)

 

Tja , nå er vel ikke sikkerheten for IOS så mye bedre

 

http://www.mobilen.no/artikler/kan-overvake-iphone-brukere-via-apper/157463

 

edit: linken funker vist en klipper den ut og limer den inn i adresselinjen, men ikke når en trykker på den...

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Det er jo også en gammel versjon, men som det står er det mange med gamle versjoner som ikke er oppdaterte. Kan liste mange gode grunner til å ha en nyere telefon enn de som kjører 4.1 og lavere enn den der.

 

Du finner ikke årsaker til valget ditt, det blir feil. Du finner gode grunner som ikke var grunnen til byttet når du gjorde det. Som da per definisjon ikke er grunnen til byttet da de kom etter valget ble tatt.

 

Men finner mye gode egenskaper ved mitt valg av os og. Man gjør som regel det. Er bare slik vi fungerer. En mann med hammer ser bare spiker osv.

Endret av Slai
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Tja , nå er vel ikke sikkerheten for IOS så mye bedre

Det er jo riktig det. All softvare har jo sikkerhetshull i en annen form. Men Apple forsøker jo å oppdatere og fikse disse, til en bråte modeller. Min erfaring i fra Andriod og HTC/Samsung var at jeg fikk ikke eneste feilretting til noen av disse telefonene..

 

Det er jo fantastisk bra.. ^^

Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall klinkende klart: Storparten av brukermassen som leser og deltar i diskusjoner angående Apple og deres produkter er Androidbrukere, som i all hovedsak er ute etter å rakke ned på Apple og iOS/OSX brukere.

 

Kilder: Denne tråden, ITavisen, Dinside og YouTube.

 

 

Personlig oppsøker jeg ting jeg liker. Ting jeg ikke liker, holder jeg unna. For mange av dere er dette et vilt konsept, men det fungerer ganske bra for mange av oss. Jeg forstår det bare ikke, hvorfor folk i det hele tatt orker å bruke tid på ting de har null interesse av å eie.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

En ting er ihvertfall klinkende klart: Storparten av brukermassen som leser og deltar i diskusjoner angående Apple og deres produkter er Androidbrukere, som i all hovedsak er ute etter å rakke ned på Apple og iOS/OSX brukere.

 

Kilder: Denne tråden, ITavisen, Dinside og YouTube.

 

 

Personlig oppsøker jeg ting jeg liker. Ting jeg ikke liker, holder jeg unna. For mange av dere er dette et vilt konsept, men det fungerer ganske bra for mange av oss. Jeg forstår det bare ikke, hvorfor folk i det hele tatt orker å bruke tid på ting de har null interesse av å eie.

 

Det er ærlig talt moro med fanboy wars, det gjør det hele litt morsomt. Men å oppsøke f. eks. et Apple-forum på nettet om man er Apple-hater, er idiotisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...