Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

 

I all verden, innerst inne, TRODDE du jeg snakket om noe annet enn TELEFONER?

Ærlig talt, hvis du hadde ment "androidtelefon" så hadde du skrevet "androidtelefon", i stedet for det generiske "device" som i stort sett alle media brukes om enhver enhet som kjører Android uavhengig av formfaktor.

 

Jeg tror du mente akkurat det du skrev, og nå ror som en foss.

 

 

Si meg, er det blitt forbudt å bruke huet her på forumet? Når jeg snakker om iPhone, som er en TELEFON på den ene siden, så er det vel rimelig å annta at jeg mener en TELEFON når jeg skrev android-device på den andre siden? Jeg sitter vel for faen ikke å sammenligner telefoner med android enheter som f.eks Chromecast, TV, eller andre mediaspillere? Dette var uansett helt på siden av mitt opprinnelige poeng, som dere alle unngår for alt i verden å svare på. Istedet drar dere dette laaangt ute på sidelinjen.. makan. Er det noen som ror her så er det du.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg gikk jo selvfølgelig ut ifra en android TELEFON når jeg skrev device. Utrolig at dette virkelig må spesifiseres. Jeg hadde forøvrig et svar på gang oppi mtp på å sammenligne epler med epler, ikke pærer med bananer, men Ramguy kom meg i forkjøpet og svarte på en mye bedre måte.

 

Hvorfor er det utrolig? Vi kan ikke lese tankene dine, og det mest respektfulle, saklige og praktiske er da å forholde seg til det du skriver, ikke gjette at du mener noe annet.

 

AtW

 

Nei det er jo helt forbudt å bruke huet her skjønner jeg. Jeg glemte at de verste kverulantene må ha absolutt alt inn med teskje. Er det noe kan misforstås så vil de selvsagt gjøre det.. sorry, my bad..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Nå er det jo strengt tatt du som har tatt den avgjørelsen, da du ber meg forsvare en påstand som du mener "spec-horer" kommer med.

 

Jeg har ikke sagt noe om hvilken plattform spillutviklere mener er viktigst, ikke har jeg sagt at det automatisk er sånn at android yter best på spill heller. Jeg har sagt at specs gjør en forskjell og sier mye om ytelse. Det har ingenting med å "fremheve specs på en afroid ift en iphone" å gjøre.

 

Ellers foreslår jeg at du stiller dine tjenester til disposisjon for apple, de er sikkert interessert i å spare milliarder på å ikke stadig forbedre specsene i telefonene sine, om det ikke er noen merkbare fordeler av det.

 

AtW

 

 

Jeg har aldri påstått at DU er en spec-hore, jeg bare refererte til de som uomtvistelig er det, og dem er det mange av her.

 

Hvis ikke androidtelefoner automatisk er best på spill, hva er de så automatisk mye bedre på da? Jeg lurer virkelig på dette.. Det må da være noe siden mange napper seg i løken over antall Ghz, pixler og noen tidels tommer større skjerm..

 

At hver NY modell får bedre specs er jo selvsagt bra og naturlig, men er helt irrelevant for mitt poeng.

 

 

Om du ikke mener det, hvorfor spør du meg om "Og hvilke konkrete oppgaver går så uendelig mye tregere på nyeste iPhone kontra nyeste whatever Androidtelefon, som 99% av brukerne legger merke til?" når du mener det kun er specs-horer som mener dette? Har du til vane å spørre random folk om å forsvare random påstander du ikke aner om de er enig i?

 

Android-telefoner er en så stor gruppe at de ikke er automatisk best på noe. Det varier fra modell til modell. Min påstand var at specs har mye å si for ytelse. Istedet for å tro at alt handler om en plattform-krig, så foreslår jeg at du svarer på den påstanden.

 

Hvorfor er det irrelevant for ditt poeng når du insinuerer at specs ikke har noe å si?

 

AtW

 

Jeg kan spørre hvem som helst jeg om hva jeg vil. Du svarte forsåvidt helt greit på mitt opprinnelige spørsmål, helt til du måtte tvære ut ang "spec-hore", noe du åpenbart tok deg svært nær av. Jeg sa aldri at du var det, men jeg refererte de en stor gruppe her som jeg VET er det, dvs de som sammenligner epler med pærer, ref det RamGuy meget bra beskrev.

 

Bare for nevne dette til alle de andre som har litt vanskelig for det - mitt hovedpoeng var: Hvilken konkrete oppgaver gjør toppmodell på en androidTELEFON(!) raskerere enn på en toppmodell iPhone som 99% av brukerene merker noe til? (AtW, du trenger ikke svare da du allerede har gjort det helt fint.)

 

Alt annet er bare forsøk på avsporing..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne gjenta at det forklares i lenken her på forrige side.Samt i innlegget nedenfor.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1627174&page=20&do=findComment&comment=21966271

 

Første innlegget til JonTj i svaret til Atw presiserte dessuten at det var Android telefon til hans forsvar.

Så man kan kanskje slutte med den barnslige kranglingen i tråden siden det er kjipt å se at det er nye inlegg her og skuffes gang på gang at det er slike innlegg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne gjenta at det forklares i lenken her på forrige side.Samt i innlegget nedenfor.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1627174&page=20&do=findComment&comment=21966271

 

Første innlegget til JonTj i svaret til Atw presiserte dessuten at det var Android telefon til hans forsvar.

Så man kan kanskje slutte med den barnslige kranglingen i tråden siden det er kjipt å se at det er nye inlegg her og skuffes gang på gang at det er slike innlegg.

 

Jøss, hele tråden er jo bare slike innlegg?

 

Det kommentaren handler om er et religiøst pressekorps, og ikke apple vs. android.. Men siden dette tydeligvis treffer noen nerver så føler mange for å dra debatten vekk fra dette, og over til å diskutere produktene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jo , men det er lite intreessant å lese krangel mellom enkeltpersoner som omtrent er på nivå med :

"jeg sa" , "du sa" , "nei det sa jeg ikke" , "jo det gjorde du det så" inlegg.

 

Kan jeg være enig i, men det er ikke akkurat spesielt bra for debatten når alt ses på som endel av en pågående krig mellom to plattformer også. Du ser jo hvordan det går når jeg kommer med en plattform-nøytral uttalelse som "specs har mye å si for ytelsen".....

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Jo , men det er lite intreessant å lese krangel mellom enkeltpersoner som omtrent er på nivå med :

"jeg sa" , "du sa" , "nei det sa jeg ikke" , "jo det gjorde du det så" inlegg.

Kan jeg være enig i, men det er ikke akkurat spesielt bra for debatten når alt ses på som endel av en pågående krig mellom to plattformer også. Du ser jo hvordan det går når jeg kommer med en plattform-nøytral uttalelse som "specs har mye å si for ytelsen".....

 

AtW

Vel, å si at "specs har mye å si for ytelsen" er like innlysende som å si at 2GHz er raskere enn 1GHz. Alle skjønner jo det. Men det handler vel ikke om det vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja , enig. Atw.

Og jeg fulgte opp det med å vise til hvorfor IOS går så mye glattere med lavere spec'd enhet kontra googles android system. Og klilden er dessuten google selv.

 

Jeg liker selv begge deler (google, samsung, apple, microsoft, novell), bare for å ha sagt det.

 

 

Men jeg har vært selv på endel slike "kick off" evenement og det er noen ganger pussig med alle som klapper "fordi de andre gjør det".

Folk som hoier, plystrer og tramper derimot ser jeg på som lite dannet oppførsel i en slik setting.

Nå var jo Varg tilstede som ingen her ser ut til å ta over seg og fikk føle dette nært.

Tar man i tillegg med at det stikker dypt i den amerikanske sjela at "it's American" , patriotisme , og dems "vi skal vise dem" overfor industrialisme inntoget fra Asia så kan man skjønne hvorfor.

 

Men man trenger ikke som nøktern og objektiv it journalist (hvis det var disse som ble revet med) la seg rive med i en slik oppførsel.

Lenke til kommentar

.

Det kommentaren handler om er et religiøst pressekorps, og ikke apple vs. android..

Er ikke så sikker på det. Sett fra mitt ståsted, så opplever jeg artikkelen mer som skrevet av en forholdsvis ung, uerfaren og inkompetent teknologi journalist med sterk slagside (les Android). Og med helt andre intensjoner enn å synliggjøre et religiøst pressekorps.

 

Nå er det ikke noe nytt at journalister er "farget" og at "fargen" setter preg på alt en sier og mener og ellers gjør, men fargen er sjelden så synlig som i dette tilfellet. Og sjelden så misforstått og manipulerende som i dette tilfellet.

Endret av Taggart
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Er ikke så sikker på det. Sett fra mitt ståsted, så opplever jeg artikkelen mer som skrevet av en forholdsvis ung, uerfaren og inkompetent teknologi journalist med sterk slagside (les Android). Og med helt andre intensjoner enn å synliggjøre et religiøst pressekorps.

og med slikt sprøyt i signaturen

- Å ta en ny iPhone ut av esken er heaven can wait. Jorden skjelver og englene synger. Å ta en Samsung ut av esken er som å åpne brødboksen. Å dra plasten av en Samsung er som å ta av et brukt kondom. - Tom Bäcker

... skjønner vi jo hvor ditt ståsted befinner seg.

 

Jeg derimot er langt på vei enig med artikkelforfatter. Apple får i overdrevent med oppmerksomhet for sine helt greie, men dog noe overprisede, produkter. Mulig media dyrker klikktellingen mer enn teknisk innhold, men allikevel sitter jeg med følelsen at det liksom skal dyrkes frem noe trendsettende for enhver pris. Det blir mer Versace og Vogue enn egentlig teknologi.

 

Uansett, det er ikke bare negativt, vi andre får nyte godt av mer eller mindre ukjente perler til god pris siden så mange andre velger å følge trender.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan Apple-fans klarer å komme med at Android apper hakker når man scroller. Kjenner null og niks til det på min Note 3 med 3GB RAM. Har også prøvd enheter med 2GB RAM og jeg har heller ikke opplevd noe der.

Android er utmerket til multi-tasking og om man har mange prosesser kjørende i bakgrunnen så skal man ikke se bort ifra at det kan bli litt hakking, men er det noe som helst problem egentlig? Er jo bare å holde inne hjem-knappen og lukke det man vil før man fortsetter nøyaktig der man slapp ved å touche tilbake-knappen.

Men dette kan sikkert fort bli for avansert for enkelte Apple-tilhengere..

Lenke til kommentar

Tek.no sin test av Iphone6, når denne testen kommer, vil fremstå som veldig underlig og lite troverdig i lys av den histroieløshet, mangel på teknisk kunnskap, forutinntatthet og de fordommer mot iPhone som Tek.no avslører i dag i denne artikkelen som forøvrig er full av feil.

Så takk til Tek.no, for at dere så ettertrykkelig bekrefter mistanken jeg har hatt i flere år om at redaksjonen ikke er nøytral men kan karakteriseres som ovenfor.

 

Sitat Varg Aamo: "Nå har de riktig nok fått NFC flere år etter alle konkurrentene"

Det morsomme med dette er at Tek.no, som bl.a omfatter Amobil.no og Mobilen.no, og med især journalisten Espen Swang i spissen (du vet han «fag»-klovnen som opptrer så eplekjekt i mobil-testene til "TV2 Hjelper Deg" og er mer opptatt av å skjære grimaser enn å være objektiv) i en drøy fireårsperiode konsekvent har trukket iPhone-modellene ned i karakter i sine forbrukertester pga dens mangel på NFC, mens disse nettstedene samtidig har honorert visse konkurrenter pga deres implementering av NFC. Begrunnelsen som Espen, Varg og deres «Tek.no»-brødre i ånden har brukt for å dele ut karakterer slik de har gjort er at NFC er fremtiden mht betaling, at denne betalingsløsningen er like rundt hjørnet, og derfor at disse android-telefonene med NFC er "fremtidsrettede" i motsetning til iPhone som ikke har NFC. Problemet mitt og til alle andre med et minimum av kritisk sans er at 1) vi etter alle disse årene fremdeles sitter her og venter på dette som i følge Tek.no har vært varslet hvert bidige år å være "like om hjørnet", og ikke minst at 2) disse telefonene som visstnok har vært så "fremtidsrettet" mht betaling i forhold til iPhone i alle disse årene ikke har kunnet brukes av folk flest til betaling av noe som helst, selv ikke den minste fjært, via NFC. Grunnen er enkel; betaling via NFC er generelt ikke rullet ut i butikkene. Ergo har iPhone blitt diskvalifisert av Tek.no uten grunn i alle disse årene, særlig når situasjonen nå faktisk ser ut til å være snudd på hodet; Apple er nemlig tilsynelatende idag den som har kommet lengst mht betaling via mobiltelefon og NFC. Ergo ser det ut for meg til at Tek.no bør gå litt i tenkeboksen og fundere kritisk over sine egne tester og sine karaktergivning som altfor mye var basert på Tek.no sine egne spådommer som til nå har bommet så forjævlig. Siden Tek.no er den eneste som har drevet på med denne meningsløse NFC-støyen i forholdet til iPhone, så bør Tek.no vurdere om ikke Tek.no skylder en aldri så liten unnskyldning til Apple, men ikke minst til forbrukerne som har blitt forledet til å kjøpe produkter på falske premisser satt av Tek.no. På tross av at både tek.no, amobil.no og mobilen.no stadig maser om viktigheten av NFC på mobiltelefon, så er det idag, dvs en dag etter lanseringen av iPhone 6 den 9.9.2014, kun en eneste lengre artikkel om dette, der Tek.no åpenbart er så forbannet for å ha lidd et slik prestisjenederlag mht sine spådommer at varg Aamo skriver en lang og sterkt følelsesladet tirade (i en artikkel som vanlig preget av feil) mot Apple, mot iPhone 6 (som de merkelig nok ennå ikke har hatt til test), og selvfølgelig mot andre journalister som har hatt et mer edruelig forhold til vidløftige spådommer om Apple i forhold til NFC.

Men enda mer interessant; iPhones fingeravtrykksensor ser ut til å være kritisk for at denne betalingsformen skal skje smidig. Så for meg ser det ut til at visse produsenter av android-telefoner kan få det forbannet travelt fremover nå med å implementere fingeravtrykksensor på sine modeller, men forhåpentligvis sensorer som da ikke blir av den typen som Samsung bruker på Galaxy S5, og som i følge de fleste forbrukertester har problemer og kun fungerer sånn halvveis i forhold til den på iPhone. Det finnes m.a.o ingen beviser for at de Android-telefoner med NFC som finnes idag vil kunne brukes til betaling, på tross av at Tek.no ønsketenker dette.

 

Sitat varg Aamo: "Javel, så nå skal vi la oss begeistre av Full HD? "Jamen den har så høy pikseltetthet!», følger de opp med, og jeg påpeker at selv Samsung Galaxy S4, som kom for halvannnet år siden, er bedre på dette punktet.""

 

Feil, feil og atter feil. Nå må Varg Aamo og resten av åndspygmeene i redaksjonen i Tek.no slutte å lulle seg inn i sin ugjennomtrengelige tåke av arroganse og feilinformasjon, og for pokker få banket inn at Samsung Galaxy S4 har LAVERE pixeltetthet enn både iPhone 6, 5, 5S, 4S og selv det fire år gamle produktet iPhone 4. Samsungen har en pixeltetthet på kun 312 ppi for både røde og blå pixler, mens iPhone 4 har en pixeltetteht på 326 ppi for SAMTLIGE av fargene rødt, grønt og blått. Det er kun de grønne pixlene som Samsungen slår iPhone 4 på, med 441 PPI. Et fargebildes pixeltetthet (og kvalitet) blir ikke bedre enn den laveste pixeltettheten som tilordnes en av fargene; har man f.eks et bilde hvor rødt dominerer og grønt er omtrent fraværende, så blir åpenbart ikke bildet mer oppløst av å øke pixeltettheten for grønt.

Kilde: http://www.displaymate.com/Galaxy_S4_ShootOut_1.htm

 

Sitat varg Aamo: "For selvfølgelig kunne iPhone 5 hatt NFC-støtte, men når teknologien nå blir utbredt"

 

Blir teknologien endelig nå utbredt? Virkelig?

Er dette atter en av Tek.no sine mange sannferdige spådommer om NFC som vi har lært at vi kan stole blindt på? La oss se hvor mange ganger Tek.no har påstått at dette endelig blir utbredt:

Eksempelvis er det 9 år siden Mobilen.no begynte å mase om at "nå kommer NFC":

http://www.mobilen.no/artikler/naa_kommer_nfc/91807

Ingenting stort skjedde, men samme fantastiske spådom tre år etterpå, i 2008: http://www.mobilen.no/artikler/nfc_gjor_det_vanskelige_enkelt/84184

Så to år etterpå, i 2010, denne gang var det Google som så på NFC som selve frelsen: http://www.mobilen.no/artikler/google_kaster_seg_over_nfc/88940

Vi ble lovet NFC-betaling av Tek.no høsten for to år siden: http://www.amobil.no/artikler/slik-fungerer-mobilbetaling-med-nfc/114623/2

Historien forteller også at Google etterhvert ble så lei sjøl av å vente at Google ga opp betaling via NFC i fjor høst: http://www.mobilen.no/artikler/google-lanserer-betalingskort/154390

Vi ble lovet NFC-betaling av Tek.no før sommeren i år 2014, men ingenting har skjedd:

http://www.mobilen.no/artikler/lanserer-mobilbetaling-for-sommeren/155594

Tek.no sin troverdighet er med andre ord null. Det er ingen tvil hos meg om at denne forutinntattheten har preget Tek.no sine tester av telefoner med og uten NFC. En j*vla skam, spør du meg.

 

Sitat varg Aamo: "når teknologien nå blir utbredt må alle iPhone 5-eiere også kjøpe ny mobil for å bruke den. Supersmart."

 

Så det generelle fenomen at brukere må bruke penger på å oppgradere med nye enheter når ny teknologi krever det, er altså et fenomen som gjelder utelukkende brukere av Apple, men ingen brukere av andre produsenter?

 

Sitat Varg Aamo: "Da lurer jeg på hvorfor jeg så flere NFC-betallingsterminaler enn kortautomater da jeg nylig var et par uker i Japan?.Er japanere og briter virkelig så vanvittig mye mer teknologisk kyndige enn nordmenn at de kan forstå noe som ville vært for komplisert for oss? Jeg tviler."

 

Vel, noe må japanerne ha forstått som ikke Varg Aamo har forstått, for iPhone er den smarttelefon med størst andel (mer enn en tredel) i Japan, en andel som stadig øker:

http://9to5mac.com/2014/05/14/iphone-market-share-in-japan-climbs-from-a-quarter-to-more-than-a-third-of-all-phones-sold/

 

Sitat varg Aamo: "Toppmodellen koster 85 prosent mer enn Samsung Galaxy S5, og over dobbelt så mye som utgående men fortsatt teknisk overlegne Sony Xperia Z2."

 

Det at Sony Xperia Z2 skal være teknisk overlegen i forhold til iPhone 6 (+) er en mening som Tek.no bør holde for seg sjøl all den tid Tek.no ikke har testet iPhone 6, og all den tid Tek.no både sitter på- og sprer feilinformasjon om diverse modeller, slik jeg nettopp BEVISTE ovenfor at Tek.no gjør. Eks: noen ville f.eks kalle Samsung Galaxy S3 overlegen i forhold til den samtidige rival iPhone 5, pga Samsungens fire prosessorkjerner mot iPhonens to kjerner. Dette forblir kun teori, for praksis viste at iPhone 5 grisebanket Samsungen i benchmark-tester, hvilket Tek.no i sin tid aldri fikk med seg:

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2410034,00.asp

http://www.anandtech.com/show/6324/the-iphone-5-performance-preview

 

Sitat Varg Aamo: "Etter mitt syn vil de som betaler så mye ha behov for å oppdatere seg på hva som skjedde med keiseren som kjøpte nye klær."

 

Etter mitt syn så vil Tek.no med varg Aamo i spissen ha et behov for å oppdatere seg på hva som skjedde med Pinnoccio som også hadde en lemfeldig omgang med det som betraktes som vridning av fakta og sannhet.

 

Sitat Varg Aamo: "her i iPhone-landet Norge er det ingen vits å lage NFC-tilpasset infrastruktur før det er støttet av Apple"

 

Vent nå litt, skrev ikke Tek.no at betaling med NFC uansett blir utbredt, UTEN Apple?

Har tek.no nå skiftet mening?

 

Sitat Varg Aamo: "Men Apple har solgt en idé om at deres brukeropplevelser er overlegne, en øvelse de har utmerket seg i siden den gang de bare solgte datamaskiner og folk biter på"

 

Ja, dette er så utspekulert lureri at til og med Microsoft-sjefene tilsynelatende biter på dette, eller hva, Varg Aamo?:

http://www.idg.no/computerworld/article34193.ece

 

Sitat Varg Aamo: "Med iPhone 6-variantene er alle overbevist om at operativsystemet er svært raskt, responsivt og brukervennlig selv før noen har fått testet dette i praksis"

 

Tek.no ser åpenbart ut til å være overbevist om det motsatte, og det UTEN å ha testet dette i praksis. Besynderlig.

 

Slik kunne jeg fortsatt, og eksempelvis nevnt mangelen på sikkerhet på android, den store andel av populære apper som finnes iOS og som mangler for Android uten at noe med OS’ene per se skulle tilsi dette, den generelle mangel på kvalitet for android-apper, samt at utviklerne generelt lager appene for iOS først, samt hvor mye forannevnte OGSÅ bidrar til folks valg av telefon, men dette er vel uinteressant for Varg Aamo?

 

Konklusjon: den forutinntatthet, historieløshet og kunnskapsmangel som Tek.no viser ved å slippe dette makkverket av en artikkel, i tillegg til tidligere artikler i samme kategori, bekrefter Tek.no sin sterke slagside og mangel på nøytralitet. Synd, for talentene til Tek.no sine journalister kunne sikkert vært brukt til noe for forbrukerne langt nyttigere.

Dette innlegget fortjener flere plusser enn jeg kan gi. Noe av det aller beste jeg har lest her på forumet! :) :) :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tek.no sin test av Iphone6, når denne testen kommer, vil fremstå som veldig underlig og lite troverdig i lys av den histroieløshet, mangel på teknisk kunnskap, forutinntatthet og de fordommer mot iPhone som Tek.no avslører i dag i denne artikkelen som forøvrig er full av feil.
Så takk til Tek.no, for at dere så ettertrykkelig bekrefter mistanken jeg har hatt i flere år om at redaksjonen ikke er nøytral men kan karakteriseres som ovenfor.

Sitat Varg Aamo: "Nå har de riktig nok fått NFC flere år etter alle konkurrentene"
Det morsomme med dette er at Tek.no, som bl.a omfatter Amobil.no og Mobilen.no, og med især journalisten Espen Swang i spissen ....... bla bla bla.

 

Kanskje det ikke har gått opp for deg enda at man kan bruke NFC til tusen andre ting enn kun betalning?

 

Det er en grunn på hvorfor Apple har fått kritikk for å være ekstremt sene med å få på plass NFC.

 

Sitat varg Aamo: "Javel, så nå skal vi la oss begeistre av Full HD? "Jamen den har så høy pikseltetthet!», følger de opp med, og jeg påpeker at selv Samsung Galaxy S4, som kom for halvannnet år siden, er bedre på dette punktet.""

Feil, feil og atter feil. Nå må Varg Aamo og resten av åndspygmeene i redaksjonen i Tek.no slutte å lulle seg inn i sin ugjennomtrengelige tåke av arroganse og feilinformasjon..........

 

Er det ikke slik at det ikke har noe å si på kunne se pixlene når PPI'en er kommet over 300 i følge iPhone fansen som dem har ment i all evighet?

 

Er det tilfelle, så har PPI'en ingenting å si mellom Galaxy S4 og iPhone 5S. Klarer du å se pixlene på 312 PPI på Galaxy S4, ja da klarer du jaggu meg å se dem på 326 PPI også. Men siden dere mener at dere ikke klarer å se pixlene på en iPhone 5S, ja da klarer ikke vi å se pixlene på en Galaxy S4 heller. Så da er denne diskusjonen anngående å kunne se pixlene herved sluttet og kan legges død.

 

Men la meg si deg dette. Fakta at du ikke tar med i betraktningen at høyere oppløsning ikke bare gjør at man ikke ser pixlene, men man ser alt på skjermen med MYE skarpere og klarer detaljer. En skjerm med 350 PPI og kun 720 oppløsning vil se MYE dårligere ut kvalitetsmessig og i bilder osv enn en skjerm med 350 PPI og 1080p oppløsning. Jeg gikk direkte i fra 800p oppløsning til 1080p oppløsning, så jeg vet at dette er fakta anngående skarpheten og klarheten i skjermene på høyere oppløsninger.

 

Sitat varg Aamo: "For selvfølgelig kunne iPhone 5 hatt NFC-støtte, men når teknologien nå blir utbredt"

Blir teknologien endelig nå utbredt? Virkelig?
Er dette atter en av Tek.no sine mange sannferdige spådommer om NFC som vi har lært at vi kan stole blindt på?..........

 

Les min første quote. At Tek.no har snakket om NFC betalning i lang tid på Android telefoner skjuler jo ikke fakta at NFC kan bruker til tusen andre ting enn kun betalning. Kanskje du heller skal sette deg inn i på hva man kan bruke NFC til før du skriker ut at NFC ikke har vært brukanes før nå når Apple har fått NFC betalning i sving.

 

Dere lever i en boble om dere tror at NFC kun er for betalning.

 

Sitat varg Aamo: "når teknologien nå blir utbredt må alle iPhone 5-eiere også kjøpe ny mobil for å bruke den. Supersmart."

Så det generelle fenomen at brukere må bruke penger på å oppgradere med nye enheter når ny teknologi krever det, er altså et fenomen som gjelder utelukkende brukere av Apple, men ingen brukere av andre produsenter?

 

Hadde Apple tatt i bruk NFC i sine tidligere mobiler, så hadde dette ikke vært noe sak. Som sagt tidligere, så har NFC mange bruksområder hvor Apple kunne ha tatt i bruk teknologien og heller ventet med å komme med betalningstjenestene til NFC til Apple hadde vært helt klart med det, som nå f.eks. Hadde Apple gjort dette, så kunne veldig mange ha brukt mobilbetalning på sine iPhones, fordi dem ville ha hatt NFC.

 

Men neida, dette er vel ikke så nøye for dere, eller?

 

Sitat Varg Aamo: "Da lurer jeg på hvorfor jeg så flere NFC-betallingsterminaler enn kortautomater da jeg nylig var et par uker i Japan?.Er japanere og briter virkelig så vanvittig mye mer teknologisk kyndige enn nordmenn at de kan forstå noe som ville vært for komplisert for oss? Jeg tviler."

Vel, noe må japanerne ha forstått som ikke Varg Aamo har forstått, for iPhone er den smarttelefon med størst andel (mer enn en tredel) i Japan, en andel som stadig øker:
http://9to5mac.com/2014/05/14/iphone-market-share-in-japan-climbs-from-a-quarter-to-more-than-a-third-of-all-phones-sold/

 

Hva har andel iPhones i Japan med saken å gjøre med NFC og betalning i utlandet å gjøre?

 

Drar du utenlands, så kan jeg garantere deg at du vil få muligheten til å benytte deg av NFC betalning ENORMT mange plasser i dag. Bare fordi Norge er somlepeiser og ikke har fått NFC betalning i sving, så har man fortsatt veldig mange muligheter med NFC som jeg har skrevet om tidligere her.

 

Sitat varg Aamo: "Toppmodellen koster 85 prosent mer enn Samsung Galaxy S5, og over dobbelt så mye som utgående men fortsatt teknisk overlegne Sony Xperia Z2."

Det at Sony Xperia Z2 skal være teknisk overlegen i forhold til iPhone 6 (+) er en mening som Tek.no bør holde for seg sjøl all den tid Tek.no ikke har testet iPhone 6........

 

Dette med XPERIA Z2 skal jeg ikke uttale meg om. Men når det kommer til prisen på f.eks iPhone 6 Plus med 128 GB lagringsplass, så forklarer dette bildet MEEEEEEEGET godt på hvor dyr iPhone 6 Plus er.

 

iphoneisexpensive.jpg

 

Så det er ikke til å legge i skjul at telefonen er hinsidig dyr. Dette er flå priser til den store gullmedalje.

 

Sitat Varg Aamo: "Etter mitt syn vil de som betaler så mye ha behov for å oppdatere seg på hva som skjedde med keiseren som kjøpte nye klær."

Etter mitt syn så vil Tek.no med varg Aamo i spissen ha et behov for å oppdatere seg på hva som skjedde med Pinnoccio som også hadde en lemfeldig omgang med det som betraktes som vridning av fakta og sannhet.

 

Se over i quoten over her. Jeg trenger ikke å si noe mere anngående prisen på iPhone 6 Plus. Fordi det er åpenbart at den er til svime av for.

 

Sitat Varg Aamo: "her i iPhone-landet Norge er det ingen vits å lage NFC-tilpasset infrastruktur før det er støttet av Apple"

Vent nå litt, skrev ikke Tek.no at betaling med NFC uansett blir utbredt, UTEN Apple?
Har tek.no nå skiftet mening?

 

Jeg tror ikke du tok poenget hannes helt der.

 

Sitat Varg Aamo: "Men Apple har solgt en idé om at deres brukeropplevelser er overlegne, en øvelse de har utmerket seg i siden den gang de bare solgte datamaskiner og folk biter på"

Ja, dette er så utspekulert lureri at til og med Microsoft-sjefene tilsynelatende biter på dette, eller hva, Varg Aamo?:
http://www.idg.no/computerworld/article34193.ece

 

Dette kommer sikkert som en bombe, men artikkelen er i fra: 12.12.2006 kl 13:57. Mange ting har forandret seg på nesten 8 år om du ikke er klar over det.

 

Sitat Varg Aamo: "Med iPhone 6-variantene er alle overbevist om at operativsystemet er svært raskt, responsivt og brukervennlig selv før noen har fått testet dette i praksis"

Tek.no ser åpenbart ut til å være overbevist om det motsatte, og det UTEN å ha testet dette i praksis. Besynderlig.

 

Jeg tror nok dem sier dette av tidligere erfaringer med iPhones og iOS. Man klarer fint å se det hele med iOS og iPhonene med å bruke de forskjellige iPhonene som kommer ut.

 

Slik kunne jeg fortsatt, og eksempelvis nevnt mangelen på sikkerhet på android, den store andel av populære apper som finnes iOS og som mangler for Android uten at noe med OS’ene per se skulle tilsi dette, den generelle mangel på kvalitet for android-apper, samt at utviklerne generelt lager appene for iOS først, samt hvor mye forannevnte OGSÅ bidrar til folks valg av telefon, men dette er vel uinteressant for Varg Aamo?

 

Ok, når du begynner å spre løgn anngående sikkerheten i Android, så må jeg nok gi deg denne: http://lifehacker.com/how-secure-is-android-really-1446328680

 

Man trenger ikke å være en rakettforsker for å innse at Android er ekstremt sikkert og velfungerende OS om dette.

 

Anngående apps, så finnes det eksklusive apps på begge plattformene som har top kvalitetsapps mellom plattformene. Om du / dere ikke skjønner dette, ja da er noen virkelig en hardbarket fanboi av en plattform.

 

Konklusjon: den forutinntatthet, historieløshet og kunnskapsmangel som Tek.no viser ved å slippe dette makkverket av en artikkel, i tillegg til tidligere artikler i samme kategori, bekrefter Tek.no sin sterke slagside og mangel på nøytralitet. Synd, for talentene til Tek.no sine journalister kunne sikkert vært brukt til noe for forbrukerne langt nyttigere.

 

Tek.no har alt på sitt rette i følge det dem sier. Jeg har nå vist på hvorfor Tek.no har all sin rett til å krittisere Apple for å være gigantiske somlepeiser og bare drive 'catch-up' mot andre produsenter og i tillegg skryte av sine produkter som om at det ikke ville være en ny dag i morgen.

 

Så det er ingen tvil om at Tek.no økte sin troverdighet til meg og mange andre etter denne artikkelen med at dem faktisk har innsett realiteten og heller snakker rett ut enn å tie på grunn av frykt for å bli overhvelmet av sinte iPhone brukere.

Endret av Vindicator
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg blir litt lei meg når jeg ser folk bifalle et innlegg full av edder og galle, og ren utskjelling av folk på grunnlag av typen "oi, du ser på oppløsning på den vanligste måten, for en komplett idiot du må være", når det slett ikke er entydig galt å se på oppløsning slik, det er i mine øyne den riktigste måten. Og som i tillegg enten misforstår, eller med vilje misrepresenterer det som er sagt. Og hva er bifallelsen på grunnlag av, at vedkommende mener det samme om ett eller annet? Har vi kommet dit hen at et innleggs kvalitet ikke lenger har noe med innholdet, men heller om man er enig eller uenig med vedkommende :(?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...