Gå til innhold

KOMMENTAR: Samme gamle kjipe Apple


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir uansett din mening, men gjør den innlegget til et bra innlegg tror du?

 

Det er jo din mening også at mitt innlegg ikke er bra, så dette vil jo gå i en evig sirkel.

 

Bare fordi noen ikke er enig eller liker det jeg skriver, så skal ikke det stoppe meg i å skrive en slik post i fremtiden. Fordi uansett hva du / jeg skriver, så vil noen være uenig i det uansett.

Endret av Vindicator
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan Apple-fans klarer å komme med at Android apper hakker når man scroller. Kjenner null og niks til det på min Note 3 med 3GB RAM. Har også prøvd enheter med 2GB RAM og jeg har heller ikke opplevd noe der.

Android er utmerket til multi-tasking og om man har mange prosesser kjørende i bakgrunnen så skal man ikke se bort ifra at det kan bli litt hakking, men er det noe som helst problem egentlig? Er jo bare å holde inne hjem-knappen og lukke det man vil før man fortsetter nøyaktig der man slapp ved å touche tilbake-knappen.

Men dette kan sikkert fort bli for avansert for enkelte Apple-tilhengere..

Jeg har opplevd det, vedvarende hakking når man scroller, på en Galaxy SIII (jobbtlf), enten når man scroller i nettleser eller blar i app-menyen. Og jeg vet hvordan jeg avslutter prosesser jeg ikke bruker. Brukte iPhone 4 som reservetlf da jeg måtte sende Galaxy'en på reparasjon. Det har endt med at jeg har fortsatt å bruke iPhone 4, synes ikke sistnevnte hakker noe særlig mer. Akkurat det synes jeg er ille, da iPhone 4 er to år eldre enn SIII. iPhone 5 (privattlf) hakker knapt.

 

Har flere ting:

  • Har hatt problemer med BankID på mobil på telefonen, må restarte den for å få BankID på mobil til å virke igjen (fungerer helt fint på iPhone)
  • Telefonen var ustabil, apper kræsjet jevnlig (særlig nettleser, både den innebygde, og chrome, hvor sistnevnte var verst). Dette ble imidlertid løst ved en Android-oppdatering i fjor
  • Apper må gjerne restartes for at appen skal kunne hente informasjon fra serveren (dette er veldig sjelden et problem med mine iOS-enheter)
  • Dårlig batterilevetid sammenlignet med iPhone 4/5, selv når strømsparingsmodus er påslått (ja, jeg vet hvordan jeg slår av sendere jeg ikke trenger, eks. bluetooth)
  • Rotete epost-oppsett (et ikon for gmail, et annet for annen type epost som IMAP, Exchange osv, iOS har til sammenligning et opplegg hvor man enkelt får tilgang til alle epost-konti på ett sted)

Har som sagt prøvd både Android (både Galaxy og Xperia X10 Mini) og iOS, og har funnet ut hva som passer best til mitt bruk. Bryr meg null og niks om hvor mange GHz CPU kjører på, eller hvor mye minne tlf har. Det som betyr noe er hvordan telefonen oppfører seg. Det jeg vektlegger er å få gjort det jeg skal på tlf. Og pr nå er det iOS som jeg mener løser det best, for meg. Andre har sikkert andre meninger, men det er nå min erfaring. Uten at jeg kan se jeg er noen Apple-fanatiker.

Endret av stigfjel
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig i at S3 hakker her og der. Dette er ikke noe av på note 3 dog, så det er kanskje noe fra før av, evt på lavere modeller.

Eposten er helt fin, avhengig av hvilket program man bruker. Batteritid avhenger av modell såklart.

Apper crasher ikke noe spesielt heller for meg.

Bankid og at apper må starte på ny for å refreshe har jeg ikke vært borti selv.

 

Men det ser jo mer ut til at det er modellen og programmene du valgte som ga inntrykket, ikke OSet.

Ikke fordi du skal bruke Android på død og liv, men bare for å oppklare til de som kanskje ikke er så kjent med Android som leser her.

Lenke til kommentar

Jeg blir litt lei meg når jeg ser folk bifalle et innlegg full av edder og galle, og ren utskjelling av folk på grunnlag av typen "oi, du ser på oppløsning på den vanligste måten, for en komplett idiot du må være", når det slett ikke er entydig galt å se på oppløsning slik, det er i mine øyne den riktigste måten. Og som i tillegg enten misforstår, eller med vilje misrepresenterer det som er sagt. Og hva er bifallelsen på grunnlag av, at vedkommende mener det samme om ett eller annet? Har vi kommet dit hen at et innleggs kvalitet ikke lenger har noe med innholdet, men heller om man er enig eller uenig med vedkommende :(?

 

AtW

Radon_Ready adresserte i høyeste grad artikkelens kvalitet og innhold. Og han demonstrerer både forfatters og deler av Tek.no redaksjonens manglende kompetanse og sterk slagside (les Android). Og han viser også hvor manipulerende forfatter og deler av redaksjonen har opptrådt. Tidvis noe fargerikt språk, men det skjer de beste innimellom.

 

Og det var - i mine øyne - på tide at noen sa ifra!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig i at S3 hakker her og der. Dette er ikke noe av på note 3 dog, så det er kanskje noe fra før av, evt på lavere modeller.

Eposten er helt fin, avhengig av hvilket program man bruker. Batteritid avhenger av modell såklart.

Apper crasher ikke noe spesielt heller for meg.

Bankid og at apper må starte på ny for å refreshe har jeg ikke vært borti selv.

 

Men det ser jo mer ut til at det er modellen og programmene du valgte som ga inntrykket, ikke OSet.

Ikke fordi du skal bruke Android på død og liv, men bare for å oppklare til de som kanskje ikke er så kjent med Android som leser her.

S3 var jo Samsung sitt flaggskip da den kom ut, så jeg mener den burde gi et godt inntrykk av hva Android da var. Jeg satt ikke med det inntrykket av at det var noe som fungerte godt. Godt mulig at Note 3 fungerer fint, skal ikke påstå det motsatte da jeg ikke har brukt den (ville aldri hatt Note uansett, da tlf er for stor, og jeg foretrekker å kunne betjene tlf med en hånd). Men det var nå min erfaring, da. Og det er det jeg hele tiden har sagt, snakker ikke for andre.

 

Hva epost angår, der mener jeg bestemt at iOS har en mer elegant løsning enn på Android, da man enkelt kan sjekke alle epost-kontoer ved å gå inn ett sted (jeg har vel 4-5 forskjellige epost-kontoer satt opp), isteden for å måtte gå inn forskjellige steder avhengig av hvilken konto man skal sjekke.

 

Godt mulig du selv ikke har vært borti at apper må restartes, og at telefonen må rebootes for at BankID skal fungere igjen etter å ha låst seg, men det har altså jeg vært plaget med.

 

Poenget mitt er: folk får finne frem til det produktet som passer dem best, og så bruke det. Å kjøre fanboy-krig enten man tilhører den ene eller andre leiren er bare patetisk. Vi er forskjellige og har forskjellige behov og bruksmønster.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AT det er krig i verden forundrer meg ikke en mm.

Snarer tvert om forundrer det meg st noen land har fred.

 

Men må jo si at her må det være mye unge folk, og folk med alt for lite å finne på i fritiden, og helt klart en del "tekno tullinger" og andre "tullinger" også, mikset inn blant noen oppegående folk.

 

Vil takke alle sammen for noe av det artigste jeg har lest til morra kaffen på lenge.

 

For en gjeng. Her krangles det om å krangle og hvem som er best på det.

Enkelte er mer opptatt av det en hva saken egentlig handler om.

Det er helt klart at smart telefoner er fordummende på flere måter!!!

Hvordan det slår ut er nok mer individuelt! Hahaha

 

Sleng gjerne masse dritt til og om meg, jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Og dere litt mer normale som leser denne tråden, ha en riktig god søndag,

Være seg om du liker Android best (som meg) eller IOS.

 

Beklager skrivefeilene, det er iPad sin skyld ;)

Endret av Just_in_case_666
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Stigfjel: jo jeg vet du har vært borti dette med bankid og apper som lå restartes. Det sa du jo in forrige post. Jeg sier ikke noe mot det, bare sier at jeg har ingen erfaring med det så det vet jeg ikke noe om.

 

Note 3 er en mye nyere telefon, det jeg sier er at selv om s3 er treg betyr det ikke at Android er tregt på toppmodeller i dag.

 

Ellers kan jeg nevne at note3 er like enkel å betjene med en hånd som iphone6 blir, og muligens bedre enn 6+, og mye bedre enn s3, men det er bare for oppklaring skyld. Dette er pga enhåndsfunksjonen i SW.

 

Dette med epost kan du få gjort med ett program uten problem på Android. Det du sier (slik jeg forstår det) er at slik telefonen kom ut at boksen, likte du ikke løsningen. Og dermed er det ikke noe med Android, men med programmene du brukte for oppgaven.

 

Litt som når jeg bruker vlc i stedet for Windows media player på PCn.

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Dette med epost kan du få gjort med ett program uten problem på Android. Det du sier (slik jeg forstår det) er at slik telefonen kom ut at boksen, likte du ikke løsningen. Og dermed er det ikke noe med Android, men med programmene du brukte for oppgaven.

Joda, sier ikke at det ikke finnes apper for det aller meste. Men det er ikke alle som ønsker å måtte lete seg frem til slike. Når det kommer til tlf, ønsker jeg en telefon som gjør det jeg ønsker at den skal gjøre uten at jeg skal måtte bruke alt for mye tid på å lete meg frem til de appene jeg trenger. Det får jeg med det jeg nå har valgt, og da sier jeg meg fornøyd. Å kunne roote/jailbreake en tlf interesserer meg ikke så lenge jeg får gjort det jeg skal uten å måtte ty til det grepet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Journalisten viser i klartekst at han ikke har skjønt det :) Apple er helheten og den sammensveiste opplevelsen man får ved å satse på deres homogene løsning. Henger man seg opp i specs som journalisten her gjør så blir det deretter. Og prisen er sinnssyk? Ja, for Samsung og de andre på samme størrelse ligger kanskje ikke på ca samme nivå?

 

Apple er det eneste teknologi-firmaet som engasjerer, og det er vel kanskje her skoen trykker for journalisten. Han forstår det ikke. Men da er vi tilbake til start :)

Finn en Samsung telefon til 8.500 kroner da vel. Med tanke på at den nye Note 4 som ble lansert forrige uke koster 2000 kroner mindre og er mildt sagt teknisk overlegen er det en syk pris de har satt på iPhonen.

 

At en annen telefon har flere GHz på prosessoren betyr ikke nødvendigvis at Apples teknologi har vært billigere å utvikle. Det betyr ikke nødvendigvis at den andre telefonen er bedre teknisk sett. Vi bør nesten vente på tester for å se hva som går kjapt og ikke kjapt, og så må man huske på at folk flest ikke bryr seg om GHz og piksler og alt det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan det ikke være at Samsung rett og slett er for tidlige ute med sine løsninger gang på gang og markedet rett og slett ikke er modent?

 

Det kan godt være, og vil være et eksempel på at teknologi for teknologiens del ikke slår så godt an blant folk flest. Apple har vært flinke til å levere ting når markedet har vært klart for det, eller de har gjort det på en måte som gjør det tilgjengelig for folk flest og selv klargjort markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple har hatt et revolusjonerende telefonprodukt, og det var den første iPhone-modellen som kom. Etter dette har det bare vært å melke de samme kundene for penger, med å stadig levere en bittelitt bedre modell, til en pris som akkurat er lite nok til at folk går med på det, men likevel så mye at de tjener gode penger. Og for å "hjelpe" brukerne over til ny telefon, er det også en grei løsning at programvaren oppdateres tilbake endel modeller, slik at de gradvis blir litt trege.

 

Det med å komme med små forbedringer hvert år gjelder jo nesten en hvilken som helst telefonprodusent. Også f.eks. Samsung. Blir det ikke litt dobbeltmoralsk å kritisere Apple for noe alle andre driver med også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da jeg var ute og testet telefonstørrelser prøvde jeg samtidig hvor responsive telefonene var i menyene.

De har fremdeles den velkjente forsinkelsen, altså de følger ikke fingeren når du sveiper og navigerer på samme måte som i iOS og WP.

Dette var noe jeg la merke til for flere år siden, og det er der enda.

Hvorfor er denne "laggen" fremdeles der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...