Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Nå kjører jeg Resident Evil HD-remake her. Jeg må si at jeg er imponert over hvor godt dette spillet spikrer horror-elementene. Det er masse situasjoner som kødder subtilt med psyken din, som når du kan se en skygge av noen som lener seg mot et vindu, kommer inn i et baderom med et fullt badekar og du vet det må ligge noe der, når det er en blind vinkel der du mistenker at du vil få en stygg overraskelse eller du hører det hamrer på en dør du akkurat passerte. Selve designet på villaen er også perfekt, med masse små detaljer som gjør det realistisk og rom som for det meste føles naturlige og ikke gamey (riktignok noen syndere her, spesielt puzzle-rommene).

 

Når det er sagt er det også et voldsomt skår i gleden her og det er inventory-systemet. Det var forferdelig på PS1 og det har ikke blitt noe bedre med tiden; kombinasjonen av å ha så begrenset inventory-plass på karakteren samtidig som du har uendelig med plass i den magiske kista gjør at man bruker store deler av spilletiden på å gå i strikk mellom kistene og resten av huset. Tror jeg hadde rundt 20 turer frem og tilbake i løpet av de få timene jeg spilte i går i forbindelse med å dumpe key items og brenne opp døde zombier. Når de fikset tank-kontrollene så burde de også ha fikset dette, eller i det minste gjort det valgfritt. Jeg kan ikke se at det tilfører noe annet enn tidtrøyte; hvis det skulle tilført et survival horror-element kunne man ikke hatt den uendelige kista i tillegg, for så lenge den er der har du i prinsippet uendelig storage på karakteren, det tar bare masse ekstra tid å benytte seg av (og det må du jo uansett med så mange key items som det er her).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du bør være litt glad i Star Wars for å få fullt utbytte av spillet, i alle fall i dag. Meen jeg spilte det faktisk for første gang i forfjor, og jeg kom gjennom hele spillet og storkoste meg. Har aldri spilt Kotor 2 da men, hørt så mye negativt om det spillet.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Ikke glem at Mass Effect på mange måter er en Star Wars rip-off. ;) BioWare lagde det nok mest for å få ha full kontroll på sin egen verden. Det samme gjelder Dragon Age. DA kunne glatt ha vært Dungeons & Dragons, men de ville ha mer frihet. Nettopp av den grunn tror jeg ikke det er så viktig om man vet forskjell på jedier og sith, eller hvilken farge en X-Wing har. Bra spill er bra spill, uansett franchise. :) Men det er kanskje derfor KotOR er så bra. Det er et knallspill på mange måter, og er ikke hindret av at det er Star Wars. At det er STar Wars er bare en fordell :) Det samme gjelder SW: Old Republic. Selv om det hadde vært en helt annen franchise hadde det vært et knallspill på mange måter. :)

Lenke til kommentar

Resident Evil: Revelations 2 har endeig fått online play. Ble en del timer med det i går på PS4. Liker at det er fint flyt hele veien, omtrent uten lag enten jeg spiller med en idiot-svenske (ja, han var en idiot av dimensjoner) eller en fra USA eller Japan. Eller fra Brasil, for den saks skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...