Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bleh, bare mer kjedelig cyberpunk. Hadde håpet på noe mer interessant. :( Synes Deux Ex er sterkt overvurdert. Var aldri noen fan av serien, og spillene har jo bare blitt kjedeligere og kjedeligere. Det hadde ikke skadet å slutte å ta seg selv så forbannet seriøst, Deus Ex... 

 

In other news har jeg endelig fått Hatsune Miku Project Diva F 2nd i hus. :) Her snakker vi et rytmespill til PS3 og PSVita (jeg har det på PSVita). Og som navnet kan antyde er dette veldig, veldig, veldig japansk. :p Eller rettere sagt er sangen i tutorialen en finsk polka, av alle ting. :p

 

https://www.youtube.com/watch?v=af84ASGmMHQ

Lenke til kommentar

Nja, bryr meg fint lite om trailere. De er laget utelukkende for å skape hype, og har sjelden noe med selve spillet å gjøre. Se bare på Watch_Dogs, Alien: Colonial Marines, Dead Island, GTA5 og så videre. Hvor "ekte" var trailerne i forhold til det faktiske spillet? Nå betyr det jo ikke at spillene er dårlige, men trailerne lyver så de tror det selv. Jeg venter heller på en let's play, et førsteinntrykk av spillere eller noe sånt før jeg gidder bry meg om spill. Når selv Alien: Isolation klarte å skuffe meg er det fint lite vits for meg å glede meg.

 

Og ja, jeg ble skuffet over Alien: Isolation. De hypet det i månedsvis med "bare en alien! woohoo!", men "glemte" å nevne at 90% av spillet sloss du mot roboter og mennesker. Så ja, det er bare én alien, i en romstasjon full av andre fiender. Jeg hadde seriøst håpet og trodd det bare var én fiende i hele spillet. Selvsaqgt kunne ikke romstasjonen ha vært en åpen verden, men det var den jo heller ikke. Bare la alien'en flytte seg med spilleren, så har vi en konstant katt og mus-lek med alien'en i et lite område gjennom hele spillet. Det hadde vært langt på vei å foretrekker fremfor de bullshit robotene og menneskene. Og siden det faktisk er andre mennesker der, hvorfor kan vi ikke samarbeide? Hvorfor må alle på død og liv prøve å drepe meg? Det gir ikke mening engang.

Lenke til kommentar

Fy som jeg gleder meg til spillet. HR levde ikke opp til originalen på noen som helst måte, men var et stort friskt pust i serien! De snakker om at de skal gå enda mer tilbake til oppskriften fra det første og at utviklerne ikke var helt fornøyd med HR selv.

 

Hvis det blir halvparten så bra som det første får vi servert et bra spill! Elsker originalen.

Endret av Espp
Lenke til kommentar

 

Så hvorfor i all verden skal noen klare å glede seg over et spill, når de ikke engang viser gameplay? Det er jo akkurat det jeg sier. Traileren viser ikke en dritt av selve spillet, bare at det kommer. Alt for tidlig til å glede seg.

Ahem

Sorry, ser ikke helt poenget ditt med å utheve hyggelige? Hvor mange ganger de siste årene har du blitt skuffet over AAA-spill? Har jeg rett i at det er alt for mange ganger? Alt jeg sier er at man bør være svært forsiktig med å glede seg til spill man ikke vet noe som helst om. Det burde være ren logikk. Når selv spill som Watch_Dogs, Alien: Colonial Marines OG Alien: Isolation, Dead Island og GTA5 kan skuffe bør man ta hintet.

 

Nuvel. Har spilt Hatsune Miko Project DIVA F 2nd i ca tre timer, og har endelig klart å fullføre tutorialen og én eneste sang. På enkleste vanskelighetsgrad. Men hjelpemiddel. Nevnte jeg at det er veldig, veldig, veldig japansk? :p :p :p Bloodborne og Dark Souls kan gå å legge seg. :p

Lenke til kommentar

Fy som jeg gleder meg til spillet. HR levde ikke opp til originalen på noen som helst måte, men var et stort friskt pust i serien! De snakker om at de skal gå enda mer tilbake til oppskriften fra det første og at utviklerne ikke var helt fornøyd med HR selv.

 

Hvis det blir halvparten så bra som det første får vi servert et bra spill! Elsker originalen.

Og hvor mange ganger har utviklere skrytt av spill, bare for å komme med en masse tomme ord og løfter? Men for all del, hvis du vil hype spillet til en instant classic og bli skuffet, så for all del. Men jeg har lært leksen.

Lenke til kommentar

 

 

Så hvorfor i all verden skal noen klare å glede seg over et spill, når de ikke engang viser gameplay? Det er jo akkurat det jeg sier. Traileren viser ikke en dritt av selve spillet, bare at det kommer. Alt for tidlig til å glede seg.

Ahem

Sorry, ser ikke helt poenget ditt med å utheve hyggelige? Hvor mange ganger de siste årene har du blitt skuffet over AAA-spill? Har jeg rett i at det er alt for mange ganger? Alt jeg sier er at man bør være svært forsiktig med å glede seg til spill man ikke vet noe som helst om. Det burde være ren logikk. Når selv spill som Watch_Dogs, Alien: Colonial Marines OG Alien: Isolation, Dead Island og GTA5 kan skuffe bør man ta hintet.

 

Jeg sier meg ikke uenig at jeg er blitt skuffet av flere titler, men tråden skal fokusere på de hyggelige sidene ved spill og spilling generelt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sigh... aldri helt godt å vite hva forumbrukerne faktisk mener til tider. Det er helt greit å hype opp spill til den store gullmedaljen, men å hinte at man har blitt skuffet mange ganger før og bør være litt forsiktig, og vips er man kastet ut av tråden. WTF? Jeg vil gjerne ha en hyggelig tråd, men da får vi ha klare regler hva som regnes som hyggelig. Jeg trodde jeg gjorde en bra ting, Å utheve ting på måten du gjorde er nært grensen med trakassering, og slettes ikke hyggelig.

Lenke til kommentar

Og hvor mange ganger har utviklere skrytt av spill, bare for å komme med en masse tomme ord og løfter? Men for all del, hvis du vil hype spillet til en instant classic og bli skuffet, så for all del. Men jeg har lært leksen.

Skjønner meg ikke helt på deg. Det er ikke lenge siden du klaget over at andre folk klaget på AAA-spill. Om jeg gleder meg til et spill eller ikke er opp til meg. Blir aldri direkte skuffet (FIFA et unntak) siden det er et spill. Leverer ikke spillet kan jeg kjøpe et annet, det kommer tusenvis i året.

 

Det er fint at du har "lært" og aldri får forhåpninger til et spill, men du trenger vel ikke si det om hvert eneste spill og hver gang noen andre glede seg til det kommer. Andre gleder seg og liker faktisk at spill hypes litt opp!

Endret av Espp
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tjohei folkens :D

 

Trådens mål og mening er at en skriver kun positive ting her slik. Ikke noe negativt selv om en har lyst å svare på noe en ikke er enig med osv. Mye negativitet i så mange tråder og diskusjoner at dette er en friplass for slikt. 

 

Fint om vi alle prøver så godt en kan å følge dette :)

 

Litt positivt informasjon. Er litt gammelt så statistikken er nok bare øket...til det positive. 

 

wAQ9tGu.jpg

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Og hvor mange ganger har utviklere skrytt av spill, bare for å komme med en masse tomme ord og løfter? Men for all del, hvis du vil hype spillet til en instant classic og bli skuffet, så for all del. Men jeg har lært leksen.

Skjønner meg ikke helt på deg. Det er ikke lenge siden du klaget over at andre folk klaget på AAA-spill. Om jeg gleder meg til et spill eller ikke er opp til meg. Blir aldri direkte skuffet (FIFA et unntak) siden det er et spill. Leverer ikke spillet kan jeg kjøpe et annet, det kommer tusenvis i året.

 

Det er fint at du har "lært" og aldri får forhåpninger til et spill, men du trenger vel ikke si det om hvert eneste spill og hver gang noen andre glede seg til det kommer. Andre gleder seg og liker faktisk at spill hypes litt opp!

 

Nå kommer du med selvmotsigelse bare for å klage mer og gi meg skylde. Er det dette du mener gjør tråden hyggelig? Det gjør den ikke hyggelig for meg, i alle fall. Ja, jeg klagde over at folk klager over AAA-spill, fordi jeg er dritt lei at de aldri lærer. Det er nettopp dette jeg prøvde å få dere til å forstå, me ndet nekter dere å høre etter. Så for all del, hvis dere vil hype spill til intant classics og bli skuffet igjen får dere faen ikke komme til meg å klage. Jeg gir opp.

Lenke til kommentar

Tjohei folkens :D

 

Trådens mål og mening er at en skriver kun positive ting her slik. Ikke noe negativt selv om en har lyst å svare på noe en ikke er enig med osv. Mye negativitet i så mange tråder og diskusjoner at dette er en friplass for slikt. 

 

Fint om vi alle prøver så godt en kan å følge dette :)

Jeg tar en ferie fra denne tråden. Jeg vet når jeg er uønsket, selv om jeg bare ønsket å forhindre folk i å bli skuffet. Alt jeg sier går inn det ene øret og ut det andre uten motstand, tydeligvis. Så for all del, hvorfor ikke pre-ordre en spesialutgave til tusen spenn når dere først er i gang? Spillet er jo en instant classic, som f.eks. The Order. Øh, vent... som Assassin's Creed: Unity!! Øh... dårlig eksempel. Som Wat... nei, vent. Dead Island? Hm... Need for speed? The crew? Driveclub? Som... ett eller annet som faktisk levde opp til forventningene. Det må vel ha skjedd en eller annen gang. Tror jeg.

 

Tha-tha-that's all, folks! Snakker til jul en gang.

Lenke til kommentar

Jeg tar en ferie fra denne tråden. Jeg vet når jeg er uønsket.

 

 

Neida det er du ikke. Men er andre tråder for diskusjon slik du er ute etter. That's all :)

 

zi0kcbO.jpg

 

---

 

Nå gleder jeg meg til GTA5 til PC. Har spilt det litt på PS3 og er super klar til å prøve det igjen men med det ekstra som en PC kan gi. Og så fikk jeg bestilt en Razer Seiren idag :) Wohoo!

 

EDIT: Og så fant jeg ut hvor mye jeg har handlet for hos Komplett siden første kjøp til idag...over 100.000kr med moro saker!  :blink::rofl:

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble ferdig med Ori and the blind forest for en times tid siden. Herlig følelse å endelig komme i mål! Stolt av meg selv som ikke ga opp, til tross for, hold dere fast, død ca 2400 ganger! Virkelig uaktuelt å prøve å klare alt uten å dø en eneste gang ja!

 

Nå venter jeg på, og gleder meg som en unge til The Witcher 3! Ferdig med 2'ern, forhåndsbestilt collectors game guide og vurderer å kjøpe første roman i Witcher serien, men blir kanskje for mye Witcher også...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...