Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver og installerer Wasteland 2 igjen (ca en time igjen av nedlastingen), og skal laste ned Guild Wars 2 i natt/morra. Kan bli bra, det. Gav nok ikke Wasteland 2 en sjanse sist jeg spilte det, så gikk fort lei. Denne gangen skal jeg spille det mye lengre, om jeg så må tvinge meg til det.

 

Guild Wars 2 er for øvrig på solid salg denne helgen, for de som ikke har kjøpt det ennå. Var for lite spillere sist jeg prøvde det, men nå da første expansion er annonsert håper jeg det blir flere folk der. Skal uansett spilel det som rimelig casual solo, så det gjør meg ikke så mye om det er lite folk nå.

Lenke til kommentar

For en utrolig hyggelig tråd! Jeg er en nybakt familiefar på 25 som ser etter et spill å ha det hyggelig med mens poden sover.

 

Jeg har spilt det meste av sjangere, så åpen for forslag. Singleplayer eller noe jeg enkelt kan legge fra meg og ta pause under spillingen er viktig. Altså ikke online fps, rts eller denslags. Helt topp om spillet ikke krever all min oppmerksomhet til enhver tid. Stort + om det er et sosialt spill man enkelt kan bli kjent med folk (gjelder altså evt online forslag).

 

Nylig kjøpte jeg meg et beist av en gaming bærbar med 980m skjermkort, så den bør kjøre det meste med topp detaljer.

 

Spiller allerede Shadows of Mordor og litt diablo 3. Vurderer hearthstone, men er litt dumt å plutselig måtte forlate et game når noe dukker opp. Har spilt det litt før, men ga det kanskje ikke helt sjansen.

 

Ellers ser jeg som nevt over at guild wars 2 er på tilbud, det kunne kanskje vært noe. Litt spent på hvor "casual" det er, med mmos relativt friskt i minne.

Lenke til kommentar

Bioshock serien, Hitman: Blood Money eller Hitman Absolution, Alice: Madness Returns, TES: Skyrim, Fallout 3/New Vegas, Just Cause 2(med controller støtte), The Wolf Among Us, The Walking dead(Telltale sine), Civilization V, Tomb Raider, Assassins Creed 4: Black Flags, Wolfenstein: The New Order.

 

Bare for å nevne noen få.

 

Edit: Sjekk også ut diverse «Indie» titler, finnes masse snadder der.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar

Det blir nok med russisk, ja, om mulig.

 

Som en som har spilt gjennom begge spillene i serien mange ganger, så vil jeg desverre ikke si, at å spille med russiske stemmer nødvendigvis er en fordell. Da mange samtaler mellom npc'er ikke er tekstet. Mange av disse samtalene er svært stemningsfulle, å gir verdenen masse ekstra kjøtt på bena. Vil kanskje heller ha spilt gjennom med engelsk først, før jeg brukte russisk. Men det er bare meg da. Kanskje andre vill ha mer glede av å spille gjennom på russisk først og så engelsk...

Lenke til kommentar

Spiller allerede Shadows of Mordor og litt diablo 3.

Om du liker Diablo 3 anbefaler jeg Marvel Heroes 2015 på det sterkeste. Det er laget av en av hovedfolkene bak Diablo 1 og 2, og det merkes. Jeg har alltid vært en fan av Diablo, men MH2015 har jeg til nå spilt i over 200 timer, og det blir nok glatt 200 til. :) Eneste som kan være litt negativt er at det er F2P, så alt for mange nekter å gi det en sjanse engang. Det er jo kjipt, siden det garantert ville ha havnet på det meste av topplister om det hadde vært et "vanlig" spill man kjøper i butikk. :)

 

Ten Ton Hammer valgte det faktisk som deres Game of the year, og MMORPG.com valgte det som Best Overal MMO of 2014 under Plays' Chioce Awards, med hele 51% av stemmene.

 

Likevel er det som sagt mange som ikke engang gir det en sjanse, fordi det er F2P. Jeg anbefaler å prøve det en stund, og så like greit legge litt penger i det om du synes det er bra. Trenger ikke være mye, bare nok til å få en liten start. Man betaler jo glatt flere hundre for "vanlige" spill, så hvorfor ikke for et F2P? Aldri skjønt det der helt.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Det blir nok med russisk, ja, om mulig.

 

Som en som har spilt gjennom begge spillene i serien mange ganger, så vil jeg desverre ikke si, at å spille med russiske stemmer nødvendigvis er en fordell. Da mange samtaler mellom npc'er ikke er tekstet. Mange av disse samtalene er svært stemningsfulle, å gir verdenen masse ekstra kjøtt på bena. Vil kanskje heller ha spilt gjennom med engelsk først, før jeg brukte russisk. Men det er bare meg da. Kanskje andre vill ha mer glede av å spille gjennom på russisk først og så engelsk...

 

 

Jeg har prøvd med både engelsk og russisk tale nå og vurderer å gå tilbake til engelsk pga. dette. Synes også de russiske stemmeskuespillerne er altfor lavmælte, høres bare ut som mumling til tider selv om jeg står helt opptil karakterene.

Lenke til kommentar

Over halvveis på Metro 2033 Redux nå. Liker spillet overraskende godt; jeg har ikke likt et FPS siden Doom og Duke Nukem 3D sine dager og hadde egentlig gitt opp sjangeren. Nå vurderer jeg å kjøpe Last Light så snart jeg er ferdig.

 

Skulle imidlertid ønsket at disse gassmaske-filterne ikke gikk ut på tid. Jeg forstår at det skal gi en følelse av realisme siden luften er forurenset, men jeg synes det er veldig synd å måtte stresse gjennom de fantastiske uteområdene de har laget.

Lenke til kommentar

Over halvveis på Metro 2033 Redux nå. Liker spillet overraskende godt; jeg har ikke likt et FPS siden Doom og Duke Nukem 3D sine dager og hadde egentlig gitt opp sjangeren. Nå vurderer jeg å kjøpe Last Light så snart jeg er ferdig.

 

Skulle imidlertid ønsket at disse gassmaske-filterne ikke gikk ut på tid. Jeg forstår at det skal gi en følelse av realisme siden luften er forurenset, men jeg synes det er veldig synd å måtte stresse gjennom de fantastiske uteområdene de har laget.

 

Ooooo... nei. Hehe, utrolig spennende og nervepirrende med begrenset luft. Men ser poenget ditt likevel, bare ikke enig ;) . Hærlig med gassmasken som sakte fylles opp med kondens så man nesten ikke ser, samtidig som pusten din stadig blir raskere og raskere av panikk.

 

2034 er ett veldig pent spill, men likte desverre langt i fra så godt. Men helt klart verdt å spille gjennom :)

Lenke til kommentar

Tar det her, siden dette er tråden for hyggelige betraktninger om spill. :)

 

En diskusjon tidligere i dag fikk meg til å huske hvor glad jeg er i resultatene av samspillet mellom Yoko Taro og Keiichi Okabe (også kjent som en viktig del av studioet Cavia). Spillene deres har aldri vært noen tekniske prestasjoner, men samtidig har de en stemning og "feel" som er helt ypperlig. Dette mye hjulpet av fantastiske soundtrack, som fremdeles er helt oppe blandt mine aller aller største favoritter. Her er to eksempler jeg regelrett elsker. :love: :love: :love:

 

https://www.youtube.com/watch?v=lW69pA4XZ0g

 

Men for en frustrerende bosskamp det var. xD

 

 

EDIT: Har nå brukt 3 timer på å høre på disse og andre soundtrack favoritter. :blush:

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...