Gå til innhold

Den hyggelige tråden om spill som hobby.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra anmeldelsen til PC Gamer:

One important note: I played through Ori on an Xbox 360 controller (one I recommend, along with the Xbox One and DualShock 4 controllers), and I don’t recommend using a keyboard. I attempted one of the more difficult sequences with mouse and keyboard (WASD to move, space to jump, mouse buttons for special moves and attacks), and I could do it, but it took a lot more effort. Sometimes my mouse-controlled dashes fizzled out, plummeting me to my death, and I couldn’t figure out why. That never happened on a controller, and Ori is definitely designed for a controller. The keys are not rebindable, which is a demerit.

 

Står jo på Steam og, at det anbefales å bruke gamepad. Kjøp deg en gamepad først som sist, du kommer ikke til å angre.

Lenke til kommentar

Har 360-gamepads jeg bruker trådløst via en dongle. Funker knall. Kan også kjøpe kablet.

 

Har Xbox One-gamepads jeg bruker kablet siden man ikke kan bruke de trådløst på PC enda. Synes de er virkelig gode.

 

Dualshock 4 funker på PCen out of the box, og trådløst over en Bluetooth-adapter om du har det, og skal funke veldig bra.

Lenke til kommentar

Problemet er jo D-paden til Xbox 360-kontrollerne. Den er ganske ubrukelig. Trenger du den hadde jeg gått for Xbox One hvis du ikke har noe imot kabel.

 

Dualshock 4 er grei hvis du må ha trådløst. DS4 er vel ikke offisielt støttet av spill, men emulerer vel en 360-kontroller.

Endret av Jakoozie
  • Liker 1
Lenke til kommentar

D-pad til XB360-kontrolleren er håpløst ubrukelig om man trenger presisjon, men ellers er kontrolleren solid og kan anbefales. Har du den med tråd er det bare å plugge i og kose deg. En trådløs funker også, men da må du ha et eget adapter som ikke følger med (om de ikke har endret noe siden noen år siden.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

D-pad til XB360-kontrolleren er håpløst ubrukelig om man trenger presisjon, men ellers er kontrolleren solid og kan anbefales. Har du den med tråd er det bare å plugge i og kose deg. En trådløs funker også, men da må du ha et eget adapter som ikke følger med (om de ikke har endret noe siden noen år siden.)

Da jeg bestilte min Xbox 360 Controller for Windows, så fulgte det med et trådløst USB adapter. Bestilte min for litt over 1 år siden.

Lenke til kommentar

Stoorkoser meg med Ori and the blind forest for tiden. Fantastisk når jeg endelig kom meg unna vannet opp treet (de som har spillet, vet nok hva jeg mener)! Håper det ikke kommer like vanskelige partier igjen, men det gjør det sikkert!

Neste var ikke like ille (sveve opp og ned "wind") heldigvis! Har dødd ca 1500 ganger nå...hehe, dere andre da? Kommer nok ikke til å prøve på å gjøre dette uten å dø hvertfall!

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en 360-kontroller med USB-ledning som det bare var å koble rett inn i PCen. Bruker den til Steam og emulatorer. Funker like bra på gamle plattformspill som nye FPSer.

 

Edit: Funker imidlertid ikke like bra på beat'em-ups som Street Fighter der du må gjøre kombinasjoner med piltastene. Klarer såvidt å fyre av en hadoken i gamle SF2 til SNES. Der er det bedre med d-paden til f.eks. PS2-kontrollen.

Endret av Spartapus
Lenke til kommentar

Rundet Metro 2033 Redux i dag. Første (og beste) FPS jeg har rundet siden Duke Nukem 3D kom ut. Synes kanskje slutten var litt tam dog; hadde ventet meg en episk bossfight og ikke en simpel prøv-og-feil-puzzle. Uansett, kommer definitivt til å skaffe meg Metro: Last Light snart og kanskje Stalker, som også skal være noe i samme gate.

Lenke til kommentar

Har nå i det siste begynt å glede meg til The Witcher 3. Prøvde såvidt TW2, men hatet kampkontrollene. Har lest og lest og flere sier at kontrollene ikke er helt nybegynner denne gang. Noen som vet ca hvilke spill jeg kan sammenligne her? Utover de fryktede kontrollene ser jo spillet kjempeflott ut!

Lenke til kommentar

Rundet Metro 2033 Redux i dag. Første (og beste) FPS jeg har rundet siden Duke Nukem 3D kom ut. Synes kanskje slutten var litt tam dog; hadde ventet meg en episk bossfight og ikke en simpel prøv-og-feil-puzzle. Uansett, kommer definitivt til å skaffe meg Metro: Last Light snart og kanskje Stalker, som også skal være noe i samme gate.

Den beste (og eneste) FPSen jeg har fullført på årevis er Doom 3, da det kom ut. Slutten var på mange måter både episk og skuffende. For å ta det kort surrer vi rundt på den romstasjonen lenge, før vi til slutt finner portalen ned til Helvete. Her surrer vi rundt og banker demoner, før vi til slutt finner en svær demon som ikke kan tas på vanlig måte. Var noe med å bruke et spesialvåpen for å gjøre den sårbar en stund, før man plaffer løs med alt man har mens man ennå er i stand til å skade den. Gjenta dette til den er død. Det høres kjedelig ut, men selve kampen var episk. Eneste negative var at da jeg endelig tok den trodde jeg spillet var over, men neida. I stedet måtte jeg dra tilbake til den romstasjonen (wtf?) og herje der en stund, før jeg dro ned til Helvete igjen og banket flere demoner, før jeg til slutt møtte Cyberdemon (hvem ellers?) Den kampen var også episk nok, og da den var død sluttet alt med rulletekst og heftig musikk. Det kunne ha vært et episk spill fra start til slutt, men jeg fatter ikke hvorfor vi måtte dra tilbake til den romstasjonen etter bossen, og så dra ned til Helvete igjen. Det ble litt anti-klimatisk og skuffende. Men ellers var det et kongespill, så jeg gleder meg enormt til Doom 4. :D

 

For øvrig har jeg ENDELIG fått Resident Evil: Revelations 2 i fysisk kopi til PS4, så nå skal det spilles. Revelations 1 var det beste spllet i serien siden Resi 2 og Zero, så dette blir stort. :D

 

(hater episode-baserte spill, så tok like greit hele greia samlet i fysisk kopi.)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

 

Rundet Metro 2033 Redux i dag. Første (og beste) FPS jeg har rundet siden Duke Nukem 3D kom ut. Synes kanskje slutten var litt tam dog; hadde ventet meg en episk bossfight og ikke en simpel prøv-og-feil-puzzle. Uansett, kommer definitivt til å skaffe meg Metro: Last Light snart og kanskje Stalker, som også skal være noe i samme gate.

Den beste (og eneste) FPSen jeg har fullført på årevis er Doom 3, da det kom ut. Slutten var på mange måter både episk og skuffende. For å ta det kort surrer vi rundt på den romstasjonen lenge, før vi til slutt finner portalen ned til Helvete. Her surrer vi rundt og banker demoner, før vi til slutt finner en svær demon som ikke kan tas på vanlig måte. Var noe med å bruke et spesialvåpen for å gjøre den sårbar en stund, før man plaffer løs med alt man har mens man ennå er i stand til å skade den. Gjenta dette til den er død. Det høres kjedelig ut, men selve kampen var episk. Eneste negative var at da jeg endelig tok den trodde jeg spillet var over, men neida. I stedet måtte jeg dra tilbake til den romstasjonen (wtf?) og herje der en stund, før jeg dro ned til Helvete igjen og banket flere demoner, før jeg til slutt møtte Cyberdemon (hvem ellers?) Den kampen var også episk nok, og da den var død sluttet alt med rulletekst og heftig musikk. Det kunne ha vært et episk spill fra start til slutt, men jeg fatter ikke hvorfor vi måtte dra tilbake til den romstasjonen etter bossen, og så dra ned til Helvete igjen. Det ble litt anti-klimatisk og skuffende. Men ellers var det et kongespill, så jeg gleder meg enormt til Doom 4. :D

 

For øvrig har jeg ENDELIG fått Resident Evil: Revelations 2 i fysisk kopi til PS4, så nå skal det spilles. Revelations 1 var det beste spllet i serien siden Resi 2 og Zero, så dette blir stort. :D

 

(hater episode-baserte spill, så tok like greit hele greia samlet i fysisk kopi.)

 

 

Noterer dette og skal teste Doom 3. Likte godt Doom 1 og 2 i sin tid og treeren kan ikke koste stort mer enn en sjokoladeplate nå.

Lenke til kommentar

Skal du ha Doom 3 anbefaler jeg BFG-edition. Aner ikke hva som er nytt, men et av de største problemene med vanilla-Doom 3 er at det er sykt mørkt. En grunn til dette er at det ikke er lys på våpnene. Jeg ordnet dette med en mod som teipet en lommelykt på våpnene. Tror dette er ordnet i BFG-edition. :)

 

Er det for øvrig noen som har testet demoen til Final Fantasy XV? Jeg fikk den med i Final Fantasy: Type-0 i dag, men har ikke testet den selv ennå. Den må lastes ned, og jeg driver og laster ned to ekstra episoder til Resident Evil: Revelations 2. Nydelig spill, for øvrig. Hadde store forhåpninger til RE:R2. pg det innfridde helt klart. Absolutt et spill jeg anbefaler til fansen. :D

Lenke til kommentar

Endelig fått testet Resident Evil: Revelations 2, og så langt elsker jeg det. Er ferdig med historien til Claire i episode 1, men har fortsatt kampanjen til Barry i episode 1, pluss episode 2 til 4 og to bonus-episoder igjen (en til Moira og en til Natalie.) Deretter blir det jo Raid-mode, pluss fullføre kampanjen på høyere vanskelighetsgrad, få flere medaljer og så videre. Selve historien er nok ikke den lengste (tok litt under en time å fullføre biten til Claire i episode 1), men jeg kan nok storkose meg lenge med dette. (i det minte til torsdag, da Pillars of Eternity endelig er ute.) ;)

 

Historien er også rimelig bra så langt, og områdene vi er i ser interessante ut. Kanskje litt stereotypisk med et nedlagt sykehus, men samme det. Eneste negative er at jeg slet noe sykt et sted, og døde gang på gang på gang. Sjekket det til slutt på youtube, men fyren der overlevde bare så vidt.Men sjekket etterhvert litt nærmere på rommet jeg var i, og plutselig sto jeg der med en svær beholder-greie som spyr flammer og kan rotere. Hm...! Da ble det jo litt enklere, for å si det sånn... :D :D :D

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...