Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her får man et helt annet bilde av virkeligheten ja.

 

Vil et silikon etui fra Apple hjelpe, eller må man over til skinn/hard plast for å få noe beskyttelse?

 

Hadde personlig valgt en "hard" case, for sikkerhets skyld.

Har selv kjøpt følgende case til min "soon-to-arrive" iphone 6.

http://eplehuset.no/webshop/decoded-flip-case-i-skinn-for-iphone-6/?v=35190

Håper jeg blir fornøyd med å åpne den "nedover" istedenfor til siden, som er vanligere :p

Lenke til kommentar

Det har vel blitt bekreftet at verken iPhone 6 eller iPhone 6 Plus har støtte for noen 24bit, 192 kHz "superduper" kvalitet lydformater eller lignende, så eneste fordelen med hodetelefoner som benytter Lightning må være at de kan ha egen innebygget DAC og effektforsterker i hodetelefonene som kan være av høyere kvalitet enn hva som er innebygget i telefonen.

Lenke til kommentar

For å stille min egen nysgjerrighet, siden jeg nå har bestilt en iPhone 6 64 GB Space grey på netcom.no ....

- noen som vet om nettbutikken til Netcom i det hele tatt har fått inn 64 GB foreløpig ? (og så solgt ut alle siden det nå er 1-2 ukers leveringstid)?

 

Jeg synes det er en smule interessant at det som er mest tilgjengelig nå i starten er 16 GB, en utgave som kanskje vil gi noen litt skuffelse når de oppdager hvor (relativt sett) lite man kan lagre på den, og utfordringene man har med plass generelt (iOS-oppdateringer og slikt).

Men det er klart; Apple sender jo ut de modellene de har ferdig produsert så...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg kan også ta en telefon og kaste den så hardt jeg klarer i asfalten og på det viset ødelegge den. Det er heller ikke særlig vanskelig :)

People like being stupid.

 

Nuvel, han prøvde jo å gjøre det samme med Moto-x (i samme klipp), og den feilet jo ingenting etterpå.

 

Poenget er uansett, telefonen bøyer seg latterlig enkelt kontra hva enn kan forvente fra andre telefoner.

Som for min del er vel så relevant som om en telefon skulle knuses lettere enn andre.

Har ikke planer om å bøye mobilen eller kaste mobilen i bakken, men er jo greit å vite at den holder i et uforsiktig/uheldig øyeblikk.

 

Tror jeg booter opp 4s'en igjen og ser hvordan den forsatt fungerer for mitt bruk og eventuelt ser etter en brukt 5s når iPhone 6 er blitt mer utbrett.

Lenke til kommentar

For å stille min egen nysgjerrighet, siden jeg nå har bestilt en iPhone 6 64 GB Space grey på netcom.no ....

- noen som vet om nettbutikken til Netcom i det hele tatt har fått inn 64 GB foreløpig ? (og så solgt ut alle siden det nå er 1-2 ukers leveringstid)?

Veldig vanskelig å svare. Venter selv på en 6+ 64GB i gull. ingen informasjon eller sporing fra netcom.

I går fikk jeg vite at de har fått leveranser på telefoner, men de er ikke pakket/sendt ut enda. om min telefon er med i leveransen, vet de ikke.

men du får like mange svar jo flere du snakker med der, så veldig vanskelig å vite hvem man skal tro på...

i forrige uke sa dem: "du får det denne uken eller neste"

Denne uken sier de:" Du får det denne uken eller neste"

Regner med samme svar i neste uke :)

Lenke til kommentar

Det har vel blitt bekreftet at verken iPhone 6 eller iPhone 6 Plus har støtte for noen 24bit, 192 kHz "superduper" kvalitet lydformater eller lignende, så eneste fordelen med hodetelefoner som benytter Lightning må være at de kan ha egen innebygget DAC og effektforsterker i hodetelefonene som kan være av høyere kvalitet enn hva som er innebygget i telefonen.

Aha, skjønner. Er det kommet noen med en slik DAC innebygget da eller? Synes forøvrig mine Bose IE3 lyder knall med iPhonen, mye bedre enn på min Nexus 5. Mye mer bass og klarhet, så kanskje jeg ikke trenger et med innebygd DAC. Noen av dere som har kjøpt trådløse headset/propper som er av god kvalitet?

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...