Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har da hatt iPhone 6 en stund nå :p 

 

Min synspunkt ang iPhone er at det er mer tungvindt iforhold til andriod. Liker rett og slett andriod bedre. Også syntes jeg det virker som andriod er mer responsivt, bedre touch.

Har brukt iOS i 5 år og kjøpte for 16 dager siden en WP8.1 telefon (640XL) som jeg har brukt på 2 ukers ferie. Veldig mange ting virket "tungvindt" ift. hva man er vandt til, men det er akkurat derfor... det virker tungvindt fordi man er vant til noe annet som dermed virker mer intuitivt. Har også en android og kan ikke si at den virker mer responsiv.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke iOS trenger 4GB RAM, det var vel linket til noe greier som forklarte forholdet mellom RAM og iOS vs Android baki her da. Men det er vel på tide med en oppgradering på den fronten også snart om det er slik dere beskriver.

Min iPad Air 2 har 2GB ram. Til og med den reloader faner i safari ved appsvitsjing . Så iOS trenger absolutt mere ram for å yte bedre.

Lenke til kommentar

Enig i at reloading av faner er litt irriterende, men er ikke helt overbevist om at det er pga. 2GB ram. Opplevde dette litt selv på min iPad Air 2 nå på 2 ukers ferie hvor det var enheten jeg brukte mer enn laptopen for å spare på datatrafikken (som er dyr i utlandet).

EDIT:
Min er A1474, så ikke en Air 2, og dermed ikke rart jeg opplever reloading. (er en låneenhet).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvor mange faner er det snakk om da? Har ikke hatt det problemet med Safari på iPad Air 2 selv.

Ikke veldig mange . Det varierer sikkert med innhold /grafikk /bilder etc. Pleier ikke ha mye faner , 4-5 kanskje på det meste.

Irriterende når du står i et autoform skjema må ut av browser for å kikke/hente opp data. Eller begynt å skrive en post her.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Skjer av og til på min også.

 

Det jeg sliter med mest er at det er tydeligvis for lite RAM i 6+'en. Gå på whatsapp og sende noen bilder, tilbake til safari, så må safari reloade siden.

Samme med appen Inbox eller Google Calendar etc.

Leste at Samsung 6 Edge+ slet med det samme og fikk tyn for det. Rart at ikke iPhone får mer tyn for dette slik at Apple snart begynner med 3-4 GB RAM.

Joa, her skjer det hver eneste gang jeg dobbeltklikker home-knappen, uavhengig av hvor mye ram som brukes. Om alt er avskrudd skjer det samme.

 

Ingen som har en løsning til meg? Æsj, da må jeg factoryresette den da. Alltid gøy etter å ha brukt timevis på å legge inn lydbøker med bilder, info og annen faenskap.

Endret av Deadringer
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lagt merke til det på iphone6 da den bruker mobil versjon av nettsider (lettere) enn iPad/tablet og fyllversjon sider i 10" landscape rendrede web sider.

 

Men typisk at man lukker øynene for dette fenomenet på iphone/ipad og lever i den troen at 1gb ram er nok i dag og fremtiden til en optimal brukeropplevelse.

Memorymanagement er såklart annerledes i ios men det er tydeligvis at man her og trenger mere.

Hvorfor kommer i såfall iphone6S med mere minne om det ikke er nødvendig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Valgte å sende inn telefonen via Eplehuset denne gangen, så ser vi om det kommer en "ny" telefon tilbake eller om de velger å skyve tilbake kamera de også :p

Andre gangen det skjer med deg?

 

Angrer ikke på at jeg tok express swap med Apple. Var jo som å få en helt ny telefon med nytt batteri igjen!

Hvordan gikk du frem med dette?

Kontaktet Apple Store. Opprettet en garantisak og fikk spørsmål om jeg ville betale 249,- for express swap og få en ny telefon med en gang, eller vente i 7-10 dager på at de skulle fikse min (eventuelt swappen den uansett). Valget var ganske enkelt :) UPS på døra et par dager etter saken var opprettet, fikk den nye swappen og sendte min gamle med dem i retur.

Hvordan kontaktet du Apple Store?

Lenke til kommentar

Har akkurat lagt inn to fingeravtrykk på min Iphone 6, og alle 10 fingre fungerer.

Genialt spør du meg, i hvertfall når man tenker på digitalt tyveri av fingeravtrykk:-)

Da har man i realiteten ikke lagt et eneste helt avtrykk av noen fingre igjen på mobilen.

Prøv selv!

Kanskje du er unntaket som bekrefter regelen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...