Gå til innhold

Den store iPhone 6 / Plus / 6S / 6S Plus tråden


Lami

OPPDATERT AVSTEMNING  

178 stemmer

  1. 1. Skal du ha den nye iPhone 6S eller 6S Pluss?

    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S
      50
    • Ja, jeg skal kjøpe iPhone 6S Pluss
      44
    • Kanskje etterhvert
      11
    • Nei, jeg tror jeg står over denne modellen.
      73


Anbefalte innlegg

 

Skjer av og til på min også.

 

Det jeg sliter med mest er at det er tydeligvis for lite RAM i 6+'en. Gå på whatsapp og sende noen bilder, tilbake til safari, så må safari reloade siden.

Samme med appen Inbox eller Google Calendar etc.

Leste at Samsung 6 Edge+ slet med det samme og fikk tyn for det. Rart at ikke iPhone får mer tyn for dette slik at Apple snart begynner med 3-4 GB RAM.

Joa, her skjer det hver eneste gang jeg dobbeltklikker home-knappen, uavhengig av hvor mye ram som brukes. Om alt er avskrudd skjer det samme.

 

Ingen som har en løsning til meg? Æsj, da må jeg factoryresette den da. Alltid gøy etter å ha brukt timevis på å legge inn lydbøker med bilder, info og annen faenskap.

 

Etter å ha tilbakestilt telefonen fungerer den helt fint igjen. Irriterende greier.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Etter å ha tilbakestilt telefonen fungerer den helt fint igjen. Irriterende greier.

Er vel ingen stor katastrofe da. Backup til itunes, reset, restore, så er alt tilbake på plass. 

Lenke til kommentar

 

Etter å ha tilbakestilt telefonen fungerer den helt fint igjen. Irriterende greier.

Er vel ingen stor katastrofe da. Backup til itunes, reset, restore, så er alt tilbake på plass. 

 

Absolutt ikke, men det er fortsatt noe jeg helst skulle sluppet. Etter å ha resetta telefonen er nå facebook messenger-appen borte. Den er installert, men jeg finner den ingen steder. Snodige greier. 

Lenke til kommentar

Noen som vet om "kjøp i app" nedlastede tillegg i iOS apper kommer tilbake etter en fabrikk reset med restore fra backup.

Tar selvfølgelig full backup til cloud og/eller iTunes.

Vurderer å resette for ymse småfeil.

Etter hva jeg har lest er det lurt å ikke restore fra backup (for å starte fresh) for ikke få med seg bøss tilbake igjen. Hva da med "kjøp i app" tillegg.

Lenke til kommentar

Er det flere her inne som vurderer å gå fra pluss til vanlig igjen? bytte lånte med en kompis slik at han fikk iphone 6 pluss og jeg iphone 6, og joda størrelsen passer meg bedre. det som fikk meg til å bytte var batteritiden, men følte ikke at det var noe problem på 6'ern. og med A9 chippen så tror jeg apple har klart å forbedre batteritiden litt til. hadde egentlig tenkt å stå over S, å vente på iphone 7, men vurdere nå iphone 6S. burde vel kunne få 5000kr for en iphone 6 pluss 64GB?

Lenke til kommentar

Er det flere her inne som vurderer å gå fra pluss til vanlig igjen? bytte lånte med en kompis slik at han fikk iphone 6 pluss og jeg iphone 6, og joda størrelsen passer meg bedre. det som fikk meg til å bytte var batteritiden, men følte ikke at det var noe problem på 6'ern. og med A9 chippen så tror jeg apple har klart å forbedre batteritiden litt til. hadde egentlig tenkt å stå over S, å vente på iphone 7, men vurdere nå iphone 6S. burde vel kunne få 5000kr for en iphone 6 pluss 64GB?

Det blir nok en 6s på meg, men ikke Pluss-utgaven. Jeg syns den blir litt for stor...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har en iCloud Mail på iPhone 6, jeg må slette mailene opp til 5 ganger men de dukker opp igjen... Hva er dette for noe tull?

Ingen som har opplevd dette med Mail appen.

Jeg pleier ikke å ha appen åpen, bare når jeg skal sjekke.

Virker som meldingene ikke blir slettet fra serveren og kastes ned gang på gang

Lenke til kommentar

 

Har akkurat lagt inn to fingeravtrykk på min Iphone 6, og alle 10 fingre fungerer.

Genialt spør du meg, i hvertfall når man tenker på digitalt tyveri av fingeravtrykk:-)

Da har man i realiteten ikke lagt et eneste helt avtrykk av noen fingre igjen på mobilen.

Prøv selv!

Kanskje du er unntaket som bekrefter regelen?

 

 

Prøv å bruk alle 5 fingrene på en hånd når du programmerer et enkelt fingeravtrykk på iphonen.

Bruk alle fingrene på den andre hånden når du legger inn fingeravtrykk nr 2. Vipps, programmert to avtrykk, 10 fingre fungerer.

Kanskje alle er unntaket..........hva skjera a Apple.....

Endret av geirandreo
Lenke til kommentar

Jeg er överraskat at du ikke ser den. Förklaringen på det Theo 343 er smått tastatur på iPhone (bommer på siffer 3) og at det er pain å redigere (merke text)

Jepp men likefult ikke stavekontrollen da ;). At man puncher feil opplever jeg stadig vekk selv også på andre enheter enn Apples :) Selv på en 5.7" mobilenhet fra en helt annen leverandør.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen som vet om "kjøp i app" nedlastede tillegg i iOS apper kommer tilbake etter en fabrikk reset med restore fra backup.

Tar selvfølgelig full backup til cloud og/eller iTunes.

Vurderer å resette for ymse småfeil.

Etter hva jeg har lest er det lurt å ikke restore fra backup (for å starte fresh) for ikke få med seg bøss tilbake igjen. Hva da med "kjøp i app" tillegg.

De fleste apper har en "restore previous purchases" mulighet hvis du har gjort in-app kjøp. Du må gjøre dette manuelt på appene etter en restore fra backup. Endret av Liquidkey
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bruk ituns og logg deg på konto med data og last ned det du har kjøpt det går ikke ann og laste rett på tlf uten data aplikasjoner du har kjøpt ligger på din konto og de kan du laste ned på tlf som vanlig

Hjertelig takk.

Så å bruke itunes ivaretas in app purchase.

Men da må jeg gjøre en restore av disse apps fra iTunes om jeg forstår det riktig ?

 

Edit: Takk til deg også "Liquidkey" .

Formålet er mest mulig clean enhet . Heller installere apps igjen uten å bruke backup .

+1 til dere :)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

Bruk ituns og logg deg på konto med data og last ned det du har kjøpt det går ikke ann og laste rett på tlf uten data aplikasjoner du har kjøpt ligger på din konto og de kan du laste ned på tlf som vanlig

Hjertelig takk.

Så å bruke itunes ivaretas in app purchase.

Men da må jeg gjøre en restore av disse apps fra iTunes om jeg forstår det riktig ?

 

Edit: Takk til deg også "Liquidkey" .

Formålet er mest mulig clean enhet . Heller installere apps igjen uten å bruke backup .

+1 til dere :)

Bare hyggelig. Det samme gjelder også om du kjører en clean restore. Så lenge du har gjort kjøpene på din bruker, skal in-app kjøp være tilgjengelig på samme måten.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Tror iaffatus snakker om musikk o.l. Det du legger inn på iTunes ved sync er kun appen, ikke data (det er i backup), dvs .ipa-filer. Liquidkey er dog spot on med at apper som har IAP har en restore-mulighet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...