Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Noen andre som har problem med at ladeluken åpner seg selv? Har bare brukt den medfølgte ladekabelen 3-4 uker så den har ikke fått så altfor mye slitasje. Har nå kjøpt magnetkabel slik jeg slipper å åpne hele tiden. Forslag til hvordan fikse problemet med løs luke? Eller bør jeg finne meg et slags cover nå for å holde luken på plass?

 

Edit: gjelder Z3 Compact.

Endret av nosgis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen andre som har problem med at ladeluken åpner seg selv? Har bare brukt den medfølgte ladekabelen 3-4 uker så den har ikke fått så altfor mye slitasje. Har nå kjøpt magnetkabel slik jeg slipper å åpne hele tiden. Forslag til hvordan fikse problemet med løs luke? Eller bør jeg finne meg et slags cover nå for å holde luken på plass?

 

Edit: gjelder Z3 Compact.

Jeg har også z3c, men har aldri opplevd at lokket har åpnet seg selv. Jeg tror den har blitt litt løsere enn når den var helt ny, men det kan være at jeg bare ikke er like forsiktig lenger eller har fått bedre åpneteknikk. Jeg har ikke hatt telefonen like lenge som deg heller, kun ca 2-3 uker.

 

Jeg har også tenkt på å kjøpe magnetisk ladekabel for å slippe slitasje. Men dette ser jeg for meg som et mulig problem først etter flere år med daglig åpning av luken.

 

Luken skal ikke åpne seg selv etter normalt bruk etter kun 4 uker. I mine øyne er dette en soleklar garantisak, så jeg ville nok levert telefonen inn.

Endret av Ukulelen
Lenke til kommentar

Noen andre som har problem med at ladeluken åpner seg selv? Har bare brukt den medfølgte ladekabelen 3-4 uker så den har ikke fått så altfor mye slitasje. Har nå kjøpt magnetkabel slik jeg slipper å åpne hele tiden. Forslag til hvordan fikse problemet med løs luke? Eller bør jeg finne meg et slags cover nå for å holde luken på plass?

 

Edit: gjelder Z3 Compact.

 

 

Høres ikke bra ut! Har selv kjøpt meg docking da jeg så at dette kunne bli ett problem i fremtiden, men at det skulle skje så fort hadde jeg aldri forventet! Jeg hadde klaget, det er for dårlig.

Lenke til kommentar

Det virker som om det ene hjørnet på luken sakte men sikkert løsner og stikker utenfor kanten på telefonen. Har skjedd daglig i det siste.

 

Får se hva jeg gjør. Har rengjort litt og trykket luken skikelig på plass nå ,og har lagt fra meg telefonen for å se hvor lang tid det tar før den glipper ut igjen.

 

Clinton: Denne er solid.

Endret av nosgis
Lenke til kommentar

Noen andre som har problem med at ladeluken åpner seg selv? Har bare brukt den medfølgte ladekabelen 3-4 uker så den har ikke fått så altfor mye slitasje. Har nå kjøpt magnetkabel slik jeg slipper å åpne hele tiden. Forslag til hvordan fikse problemet med løs luke? Eller bør jeg finne meg et slags cover nå for å holde luken på plass?

 

Edit: gjelder Z3 Compact.

Sambos Xperia V har gått gjennom 2 luker og hatt gjennomgående problem med at den ikke vil kneppe lenger etter litt tids bruk. Av den grunn er jeg forsiktig med min, og bruker magnetlader.

 

Hvor kjøper folk magnet kablene? Jeg kjøpte noen fra mytrendyphone men sendte de tilbake da det var elendig passform og dårlig magnet. Noen som har funnet kabler de er fornøyd med?

Clinton: Denne er solid.

Støttes.

 

MEN OBS! Kort kabel(for meg hvertfall)!

Trenger du lang kabel, bruk en annen USB og denne adapteren(jeg angrer på at jeg valgte kabel fremfor adapter, da jeg bruker telefonen mye mens den lader, og kort kabel blir irriterende):

http://www.amazon.co.uk/Magnector-Performance-Universal-Charging-Adapter/dp/B00H2EE5ZS/ref=pd_sim_computers_4?ie=UTF8&refRID=1EJFBYCJ4Q6DZMZWCZ99

Endret av toth
Lenke til kommentar

Hvor kjøper folk magnet kablene? Jeg kjøpte noen fra mytrendyphone men sendte de tilbake da det var elendig passform og dårlig magnet. Noen som har funnet kabler de er fornøyd med?

Flere som mener at denne kabelen fra Magnector (ikke adapteren) har bra kvalitet:

 

http://www.amazon.co.uk/Magnector-X-202-Performance-Xperia-Charging/dp/B00H2EEB4S/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1417007103&sr=8-1&keywords=magnector+cable

 

Selv kjøpte jeg den originale docken etter å ha prøvd Magnector micro-usb/magnet-adapter og en billig kabel fra ebay. Lading tok lang tid og telefonen ble varm. Docken fungerer bra bortsett fra at det hadde vært mer praktisk med en kabel.

Lenke til kommentar

Kjøpte dock på ali. Da bruker man den originale laderen og putter usb kabelen inn i dock.

 

Kostet tjue tredve kroner, og ser dønn lik original ut. Tror nesten den er original. Alle delene på den originale min som fulgte med z1 passer med denne.

 

All den tid man bruker selve laderen til Sony er bekymringen for brann betydelig mindre.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Heter den kun popup?

 

Edit: Med forbehold om at eg har installert rett app så funker den ikke for meg. Det gikk ikke an å få popup på låseskjermen uten at skjermen slo seg på. Det kan den ikke hos meg.

 

Textra beste forslag til nå. Funker knall med popupen der.

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Den pensjonerte Nexus4'en fikk nettopp lollipop, der er notifications inkl. meldinger rett på lockscreen - får håpe Sony direkte-implementerer mest mulig av Lollipop når de er klar, og ikke tweaker det for mye til egen smak. Jeg vil helst ha både lockscreen, statusbar og dialer rett fra Lollipop, ikke en Sony-overprøvd versjon.

 

Edit: Noen som har testet uoffisielle L-lockscreens fra Play?

eks: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.luckycoin.lockscreen

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jeg fikk (selvfølgelig) avvist reklamasjonen min på knust bakside, irriterer meg grenseløst men kommer til å betale de 690,- det koster å reparere (Z3 Compact).

Verkstedet påstod at "skaden antagelig skyldes fall", noe som ikke er sant og jeg blir provosert av at de påstår at jeg ljuger.

Det er delvis min egen feil at jeg ikke leverte inn telefonen etter første sprekk som kom allerede etter to dager da telefonen var strøken, da den sprakk opp ytterligere etter et par uker.

Lenke til kommentar

Eg gikk ikke en omvei til elkjøp en gang. Rett til butikken. Skal hente den nye i dag.

 

>Gikk ikke til elkjøp

>Gikk til butikken

 

?

 

Edit: Ah, du mener at du gikk sporenstreks til butikken i det du oppdaget sprekken? Hvor lang tid brukte de på å godkjenne reklamasjonen og skaffe deg ny/reparert?

Endret av toth
Lenke til kommentar

Det tok de tre minutter med telefonen. Eg henviste også til den surveyen som ble lagt ut her for en stund siden, for å underbygge min påstand om at dette skjedde helt uten påvirkning, det virket å hjelpe. MEN, og det er et stort men, det gikk mistenkelig lett.

 

De hadde aldri hørt om det den gangen, men i dag når eg fikk den nye fortalte de at noe lignende hadde skjedd ene som jobbet der.

 

Eg mistenker at de har fått beskjed fra Sony at hvis det kommer kunder som har sprekker uten synlig "impacts" så skal de bytte de.....

 

Fikk helt ny, dvs, valget mellom ny eller å reparere den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...