Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg endte plutselig opp med en Z3 i dag.

Prøver å sette opp Lifelog appen med Smartbandet mitt som jeg har brukt i lengre tid med en Google konto.

Men valget for Google er grået ut når jeg skal logge inn i appen. Eneste gyldige valg er Sony Entertainment Network.

Noen som har kommet rundt dette? Vil helst ha med meg gamle data..

 

Edit: mulig man bare kan være innlogget med sin google ID på èn telefon av gangen. Logget meg ut fra den gamle, så fikk jeg logget på med en gang. Snodig.

Endret av Andyoid
Lenke til kommentar

Telefonen min byttet plutselig til kinesisk tastatur, og inne på språk og inntasting kan jeg ikke aktivere annet enn kinesisk og japansk tastatur under tastatur og tastemetoder. Hjelp?

Edit: Fant ut at det skjedde etter en oppdatering, og språket er fortsatt på norsk, men ikke tastaturet

Endret av Fredrinco
Lenke til kommentar

Da har min Compact fått ikke mindre enn 2 stk sprekker på baksiden.

Bruker etui på jobb, og er ellers veldig forsiktig med mine ting.

Har kjøpt den på d-juice. Er det noen vits og sende den inn. eller vil de bare påstå det er brukerfeil?

Fikk en diger sprekk i mitt bakdeksel etter 5 dagers superforsiktig bruk, sendte telefonen inn og fikk nytt bakdeksel på reklamasjon. Regner med at de ser det fra sak til sak, min telefon var jo helt strøken og hadde ikke vært utsatt for noe slags fall. Så på oversikten fra Deltaservice at de måtte kontakte Sony for å få det godkjent som reklamasjon. Nå har jeg satt på "tempered glass" både foran og bak, satser på at den holder nå :-)

Lenke til kommentar

Da har min Compact fått ikke mindre enn 2 stk sprekker på baksiden.

Bruker etui på jobb, og er ellers veldig forsiktig med mine ting.

Har kjøpt den på d-juice. Er det noen vits og sende den inn. eller vil de bare påstå det er brukerfeil?

Iom at det er en så utrolig vanlig feil vil jeg tro du får det dekket dersom telefonen er skade/merkefri ellers.

 

Du kan jo gjerne vise til, og svare selv på https://docs.google.com/forms/d/1TbzuItq2xFDTS7iXX_mpiXN0MEINdA521bJkWaPlPRk/viewform

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt org Sony deksel med vindu til skjermen. På butikk sa de slå på NFC og tlf og deksel snakker sammen.

Dvs at ved lukket deksel tilpasser skjermen seg vinduet i deksel. Man kan betjene enkelte ting via dette vinduet med lukket deksel. Bl kamera, besvare tlf mm.

Men deksel og telefon snakker ikke sammen på noen annen måte enn at når man åpner deksel som en bok aktiveres lys i skjermen.

 

Hva er det jeg ikke skjønner eller er dekselet for nytt for tlf at den trenger software oppdatering ?

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt org Sony deksel med vindu til skjermen. På butikk sa de slå på NFC og tlf og deksel snakker sammen.

Dvs at ved lukket deksel tilpasser skjermen seg vinduet i deksel. Man kan betjene enkelte ting via dette vinduet med lukket deksel. Bl kamera, besvare tlf mm.

Men deksel og telefon snakker ikke sammen på noen annen måte enn at når man åpner deksel som en bok aktiveres lys i skjermen.

 

Hva er det jeg ikke skjønner eller er dekselet for nytt for tlf at den trenger software oppdatering ?

 

Jeg har ikke prøvd dekselet selv, men jeg tror du må installere en app fra play store: Xperia Style Cover window eller noe i den duren. Det er forskjellig app for forskjellig farge.

Lenke til kommentar

 

Jeg har kjøpt org Sony deksel med vindu til skjermen. På butikk sa de slå på NFC og tlf og deksel snakker sammen.

Dvs at ved lukket deksel tilpasser skjermen seg vinduet i deksel. Man kan betjene enkelte ting via dette vinduet med lukket deksel. Bl kamera, besvare tlf mm.

Men deksel og telefon snakker ikke sammen på noen annen måte enn at når man åpner deksel som en bok aktiveres lys i skjermen.

Hva er det jeg ikke skjønner eller er dekselet for nytt for tlf at den trenger software oppdatering ?

 

Jeg har ikke prøvd dekselet selv, men jeg tror du må installere en app fra play store: Xperia Style Cover window eller noe i den duren. Det er forskjellig app for forskjellig farge.

Finner denne appen. Men den endrer bare farge. Valgte hvit for hvit cover.

Det skjer ingenting interessant i det lille vinduet. Ingenting tilpasser seg.

Finner heller ikke appen på tlf, men står installert. Kan liksom ikke inn å jobbe i den. Tilpasse den.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg har kjøpt org Sony deksel med vindu til skjermen. På butikk sa de slå på NFC og tlf og deksel snakker sammen.

Dvs at ved lukket deksel tilpasser skjermen seg vinduet i deksel. Man kan betjene enkelte ting via dette vinduet med lukket deksel. Bl kamera, besvare tlf mm.

Men deksel og telefon snakker ikke sammen på noen annen måte enn at når man åpner deksel som en bok aktiveres lys i skjermen.

Hva er det jeg ikke skjønner eller er dekselet for nytt for tlf at den trenger software oppdatering ?

Jeg har ikke prøvd dekselet selv, men jeg tror du må installere en app fra play store: Xperia Style Cover window eller noe i den duren. Det er forskjellig app for forskjellig farge.

Finner denne appen. Men den endrer bare farge. Valgte hvit for hvit cover.

Det skjer ingenting interessant i det lille vinduet. Ingenting tilpasser seg.

Finner heller ikke appen på tlf, men står installert. Kan liksom ikke inn å jobbe i den. Tilpasse den.

 

Følgende er hva som skal fungere, gjør det ikke det hos deg? Får du ikke f.eks musikkontroller i vinduet?

 

Smart window function

When you close the cover, selected widgets from your Xperia™ Z3 status bar or home screen are both visible and interactive. For example, you can see when a message comes in and read it, activate your Xperia™ Z3 camera and control your music without opening the cover.

One-touch set up

The first time you use Style Cover Window SCR24, you establish a connection to your Xperia™ Z3 and get the opportunity to download dedicated smart window widgets and apps. This makes it possible for you to decide exactly what happens when you open and close the cover. Customize and enjoy smart window functions the way you want them.

http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/style-cover-scr24/

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...