Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

 

 

Jeg har kjøpt org Sony deksel med vindu til skjermen. På butikk sa de slå på NFC og tlf og deksel snakker sammen.

Dvs at ved lukket deksel tilpasser skjermen seg vinduet i deksel. Man kan betjene enkelte ting via dette vinduet med lukket deksel. Bl kamera, besvare tlf mm.

Men deksel og telefon snakker ikke sammen på noen annen måte enn at når man åpner deksel som en bok aktiveres lys i skjermen.

Hva er det jeg ikke skjønner eller er dekselet for nytt for tlf at den trenger software oppdatering ?

Jeg har ikke prøvd dekselet selv, men jeg tror du må installere en app fra play store: Xperia Style Cover window eller noe i den duren. Det er forskjellig app for forskjellig farge.

Finner denne appen. Men den endrer bare farge. Valgte hvit for hvit cover.

Det skjer ingenting interessant i det lille vinduet. Ingenting tilpasser seg.

Finner heller ikke appen på tlf, men står installert. Kan liksom ikke inn å jobbe i den. Tilpasse den.

 

 

Hvordan er kvalitet/finish på SCR24? Er vinduet i plast? Blir det fort ripete tror du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Jeg har kjøpt org Sony deksel med vindu til skjermen. På butikk sa de slå på NFC og tlf og deksel snakker sammen.

Dvs at ved lukket deksel tilpasser skjermen seg vinduet i deksel. Man kan betjene enkelte ting via dette vinduet med lukket deksel. Bl kamera, besvare tlf mm.

Men deksel og telefon snakker ikke sammen på noen annen måte enn at når man åpner deksel som en bok aktiveres lys i skjermen.

Hva er det jeg ikke skjønner eller er dekselet for nytt for tlf at den trenger software oppdatering ?

 

Jeg har ikke prøvd dekselet selv, men jeg tror du må installere en app fra play store: Xperia Style Cover window eller noe i den duren. Det er forskjellig app for forskjellig farge.

Finner denne appen. Men den endrer bare farge. Valgte hvit for hvit cover.

Det skjer ingenting interessant i det lille vinduet. Ingenting tilpasser seg.

Finner heller ikke appen på tlf, men står installert. Kan liksom ikke inn å jobbe i den. Tilpasse den.

Følgende er hva som skal fungere, gjør det ikke det hos deg? Får du ikke f.eks musikkontroller i vinduet?

 

Smart window function

When you close the cover, selected widgets from your Xperia™ Z3 status bar or home screen are both visible and interactive. For example, you can see when a message comes in and read it, activate your Xperia™ Z3 camera and control your music without opening the cover.

 

One-touch set up

The first time you use Style Cover Window SCR24, you establish a connection to your Xperia™ Z3 and get the opportunity to download dedicated smart window widgets and apps. This makes it possible for you to decide exactly what happens when you open and close the cover. Customize and enjoy smart window functions the way you want them.

 

http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/style-cover-scr24/

 

https://www.youtube.com/watch?v=8tp_0e7dS9Y

Så filmen - det ser så greit ut.

 

Men man ser ikke om vedkommende gjør i meny for at det skal bli slik - det virker plug and play.

 

Det er sååå frustrende at det ikke virker.

 

Please la meg se lyset.

Lenke til kommentar

 

Nei jeg finner ikke ut av dette dekselet.

Det må være feil på coveret. Kan ikke skjønne annet. Har sett you tube osv. Ingen gjør noe spes.

 

Har du NCF påslått? (Instillinger, trådløst og nettverk, mer) Der skal det være en blå hake ved NCF.

Jeg har den påslått ja. Det eneste som skjer med dette deksel er. Ved mørk skjerm og lukket deksel - åpner man skjermen kommer det lys i stor skjerm - så noe aktiveres der. Ingenting annet skjer.

 

Det rare er - om jeg slår av NCF så skjer det samme. Så den NCF ser ikke ut til å ha noen funksjon pr nå.

 

Enten er dekselet defekt el så er NCF ikke i orden på denne telefonen

Lenke til kommentar

Jepp en app.

 

Den gir et farge tema - alt etter hvilken farge cover du har.

 

Den legger seg inn på temaer

Man kan ikke inn i appen og gjøre aktiveringer e l

 

Iphone

Men du må jo laste ned flere apper enn fargetema, du må jo ha en app som forteller den hva den skal gjøre..?

Prøv denne f.eks:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonymobile.themes.cover.black

 

Har du forresten sjekket at ikke "Style Cover" dukker opp som en egen innstillingsmeny når det er montert? Kan jo være slik siden det er originaltilbehør..

 

Edit Solved: I had NFC turned on, but I never actually paired the cover with my phone. The NFC tag in the cover is on the front so I had to remove the cover to pair it to my phone.

It's working now, thanks for the help.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Huff litt vanskelig å svare på om kvalitet er god nok.

 

Men dekselet virker genialt mtp stor tlf - få vesentlig info i vindu

 

Dog får vi foreløpig ikke tlf til å tilpasse seg vinduet

 

Heller ikke ved hjelp hos elkjop.

 

Iphone

Beklager for litt off topic spm, men var det på elkjøp du kjøpte coveret? Har ikke funnet noen fysiske butikker som selger dette enda..

Lenke til kommentar

Er overrasket over hvor bra Z3 C er. Skjermen var mye bedre enn forventet og den ble enda bedre etter jeg fikk vekk det fordømte "What's New"-symbolet :p

største overraskelsen ved skjermen for meg kom først når jeg holdt den ved siden av en s4 og en nexus 4 - nå ser alle andres hvitt på skjermen gult ut, mens jeg går rundt med blendareklame.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
største overraskelsen ved skjermen for meg kom først når jeg holdt den ved siden av en s4 og en nexus 4 - nå ser alle andres hvitt på skjermen gult ut, mens jeg går rundt med blendareklame.

 

 

Du kan selv bestemme hvitbalanse trinnløst i innstillingene til skjerm sa Z3, om du vil ha den gul, blå, rosa eller andre hvitnyanser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Huff litt vanskelig å svare på om kvalitet er god nok.

Men dekselet virker genialt mtp stor tlf - få vesentlig info i vindu

Dog får vi foreløpig ikke tlf til å tilpasse seg vinduet

Heller ikke ved hjelp hos elkjop.

Iphone

 

Beklager for litt off topic spm, men var det på elkjøp du kjøpte coveret? Har ikke funnet noen fysiske butikker som selger dette enda..

Jeg elkjop. Sånn smart express sjappe.

 

De fikse coveret - det måtte legges mot tlf på en spes måte. Latterlig - må være eneste stilling vi ikke hadde prøvd. Anyway - deilig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...