Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har da altså skjermen på min Z3 helt uten forvarsel begynt å løsne i øvre høyre hjørne og delvis på venstre. Noen andre som har opplevd dette?  :hrm:

Min gjorde det i venstre hjørnet før jeg leverte den inn. Fikk godkjent heving dagen etterpå før de sendte den inn engang (expert), så hvis du har behandlet tlf pent, så er det nok bare til å reklamere.

Lenke til kommentar

Nå har da altså skjermen på min Z3 helt uten forvarsel begynt å løsne i øvre høyre hjørne og delvis på venstre. Noen andre som har opplevd dette?  :hrm:

 

Det gjorde min også. Sendte den inn til butikken jeg kjøpte den i og fikk den igjen god som ny etter ei uke. :) 

Lenke til kommentar

Nå har da altså skjermen på min Z3 helt uten forvarsel begynt å løsne i øvre høyre hjørne og delvis på venstre. Noen andre som har opplevd dette?  :hrm:

Jepp. Sendte inn, fikk fikset dette + gjort telefonen vanntett igjen. Kollega som også har Z3C opplevde det samme. Han limte den selv, ghetto style.

 

Tror du får nytt glass/skjerm når de fikser slikt.

Lenke til kommentar

På min løsnet både framme og bak til slutt.

 

Gamlingen sin zr fikk problemer med nærhets sensor. Der var det skjermen som løsnet og ikke trykte sensoren skikkelig i kontaktene.

 

De har noen utfordringer Sony....

 

Intet løst på min z5c enda. Krysser fingrene ;)

Lenke til kommentar

Høres bra ut. :) Da får jeg krysse fingrene får at det går like smertefritt for meg. Har ikke utsatt telefonen for noe nevneverdig skade, så regner med det skal gå greit. Men syns det var noget spesielt, aldri opplevd at noe sånt har skjedd før.

De ser kun etter synlige skrammer, så sender de telefonen inn.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei!

Noen om vet om stamina mode/ultra stamina kommer tilbake? 

Leste noen artikler i vår om at det skulle komme, men har ikke hørt mer! 

Savner det!

 

Som Jotun sier så har Z5 fått Stamina, men Stamina på Lollipop var noe annet enn det vi har fått på Marshmallows.

Leser at siste Beta for Z3 hadde fått Stamina, men siden Beta er avsluttet så har jeg ikke hørt noe om offisiell software har fått dette. 

Consept for Z3 har fått en egen variant av strømsparing.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

...og da hadde du både oppdatert til nyeste Android, og nullstilt Internett-innstillinger?

 

Vurderer å kjøpe Sony Xperia Z5 premium med Dual-SIM før London-turen i sommer. Blir det bedre, eller har alle Sony telefoner denne feilen?

 

Ja, jeg hadde nok det.

 

Etter hva jeg hørte i Danmark var det stort sett alltid Sony-telefoner som hadde problemer med roaming.

Dermed ikke sagt at alle Sony har det, for det har de garantert ikke. Sikkert veldig mange som ikke har problemet.

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet en Sony Xperia Z5 Premum (ikke dual-SIM), og den fungerte utmerket både i Danmark og Nederland.

Jeg vet ikke om feilen i min forrige Z3 er løst, for jeg har gitt den bort.

Har altså så langt ikke hatt problemer med Z5 Premium.

Jeg vet ikke, men tipper det går bra.

Jeg fikk problem på første utenlandstur og så neste. 

 

Jeg må antakelig resette (fabrikksinnstillinger) den og håper at det gjør susen. Veldig kjedelig og har aldri hatt problemer med roaming eller operatør før. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Har en Z3+. Denne bruker voldsomt med strøm, og må derfor lades veldig ofte (skylder på det elendige snapdragon-chipsetet som sitter i den for dette). Det som er kjedelig, er at pluggen har veldig lett for å falle ut. Mener at den ikke var slik før. Har pirket borti alt lommerusk som jeg kommer fram til, men klarer ikke helt å se om det sitter igjen noe mellom "spaden" i midten av pluggen og det rundt, på den siden hvor det er trangest... Regner med at pluggen går helt inn så en ikke ser noe metall på usb-pluggen når den er i? Noen som har tips til hvordan en skal få ut siste rest? Er redd for å bende på kontakt-spaden inni der. Har prøvd med smal nål mens tlf er av, og de veldig tynne plast-tannpirkerne uten hell. Komprimert luft gir heller ikke resultater. Mistenker at det er en bitteliten flis eller noe som ligger der.

Lenke til kommentar

Ok, denne var fin, og en slik liten plastbit løste problemet: 

 

 

Plassen bak denne kontaktstiften/"spaden" er akkurat for liten for store ting, akkurat stor nok til små sandkorn, og akkurat liten nok til å holde disse godt på plass når de har fått gravd seg litt inn etter at du har trykket på plass ladekontakt noen ganger. Håpløst design som er marginalt bedre med type c, men jeg må si lightning virker mer fornuftig med tanke på lommerusk og slitasje på telefonkontakten, altså.

Endret av Lars667
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...