Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

 

 

Interessant!

Jeg hadde med meg min Z3 til Polen i februar, og hadde tilsynelatende dekning (streker i displayet) hele tiden.

Men data virket bare av og til.

Prøvde å manuellt velge basestasjon inne i "Tjenesteleverandører" i telefonens innstillinger, og å restarte flere ganger. Det gjorde ingen forskjell.

 

Jeg hadde ikke dataforbindelse mye av tiden. Det virket helt fint enkelte ganger.

Telefonen har aldri problemer i Norge.

Operatøren min er Banzai, som bruker Telia sitt nett.

 

Jeg løste ikke problemet, men var der bare et par dager.

Feilen så ikke ut til å være geografisk betinget, for jeg reiste med tog gjennom store deler av landet.

 

Mitt reisefølge har Z3 Compact, og samme feil.

 

Det er tydeligvis noe med Sony og Telia og Roaming. Og litt rart at det ikke skal gå an å få en løsning?

Jeg har hatt tre HTC android og aldri problemer, med flere operatører også Tele2 som var "svensk".

 

Jeg var innom en Telia-butikk på onsdag og dama i butikken lastet ned nye innstillinger.

Fikk beskjed om full reset av hele telefonen. Tungvint, og jeg vet ikke om det virker.

 

 

Prøv dette:

 

Instillinger --> mer --> mobilt nettverk --> tilgangspunktnavn --> og tilbakestill til standard

 

Etter det, last ned nye internett-innstillinger:

 

Instillinger --> mer --> internett-innstillinger

 

Dette mener jeg at jeg gjorde allerede i påsken i Danmark - og det hjalp ikke.

Var innom Telia-butikk i går og dama der gjorde det samme.

 

Det har jo kommet en oppdatering til Android i mellomtiden. Jeg hadde problemer i Polen i februar, men det er ikke sikkert det ville vært problemer om jeg dro dit igjen.

 

 

 

Jeg var i Kroatia siste uka i april, ikke noe bedre. Dessverre. ganske irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som har hevet kjøpet deres av z3c, hvordan gikk dere frem?

 

Jeg har hatt mobilen inne 2x tidligere, med løsnet headphone-jack (hører MYE på podcast, så brukes mye mens mobilen ligger i lomme på joggebukse, altså ikke fåstklemt). Dette gjør at lyden faller ut på den ene ørepluggen, samt medfører en del skurring og lignende, hvis ikke den holdes i en fast posisjon.

 

Den er begynt å løsne for tredje gang, men har ikke levert den inn for det enda. Dog ser jeg nå at venstre side av skjermen har begynt å løsne (regner med det har noe å gjøre med lim, som flere har nevnt tidligere i tråden), slik at venstre del av skjermen bulmer litt kontra høyresiden

 

Har beskyttelse på overalt (film rundt tlf, og tempered glass foran og bak). Glasset på forsiden har 2 sprekker i stripe, som skyldes kulde (etter overnatting på fjellet), usikker på om jeg skal prøve å ta dette av (kan risikere at limet løsner ytterligere regner jeg med), i tilfelle verkstedet prøver å påstå at garanti bortfaller pga sprekken. Er ganske sikker på at glasset under beskyttelsen er helt. Har 2 hakk under tlf i hjørnene fra før jeg fikk beskyttelsesfilm, men vet ikke hvor mye de kan peke på dette?

 

Tips til hva jeg bør gjøre? Be om reparasjon eller prøve å få en z5c i stedet? Må jeg da betale et lite tillegg, eller hvordan har dette fungert for dere andre? (Har ikke lyst på xperia x pga størrelsen).

Lenke til kommentar

...og da hadde du både oppdatert til nyeste Android, og nullstilt Internett-innstillinger?

 

Vurderer å kjøpe Sony Xperia Z5 premium med Dual-SIM før London-turen i sommer. Blir det bedre, eller har alle Sony telefoner denne feilen?

Trenger vel egentlig ikke dual-sim nå som fri roaming renner ut for fullt?

Lenke til kommentar

Dette skyldes teleoperatørenes kunstige skille mellom telefon-abonnement og router-abonnement. Man får ikke mange gigabytes i telefonen, kun til router og nettbrett.

 

Det kan være enklere med et 100GB data-abonnement og et Talkmore forhåndsbetalt ringe-abbonnement i samme telefon, i stedet for to telefoner som jeg nå har.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Dere som har hevet kjøpet deres av z3c, hvordan gikk dere frem?

 

Jeg har hatt mobilen inne 2x tidligere, med løsnet headphone-jack (hører MYE på podcast, så brukes mye mens mobilen ligger i lomme på joggebukse, altså ikke fåstklemt). Dette gjør at lyden faller ut på den ene ørepluggen, samt medfører en del skurring og lignende, hvis ikke den holdes i en fast posisjon.

 

Den er begynt å løsne for tredje gang, men har ikke levert den inn for det enda. Dog ser jeg nå at venstre side av skjermen har begynt å løsne (regner med det har noe å gjøre med lim, som flere har nevnt tidligere i tråden), slik at venstre del av skjermen bulmer litt kontra høyresiden

 

Har beskyttelse på overalt (film rundt tlf, og tempered glass foran og bak). Glasset på forsiden har 2 sprekker i stripe, som skyldes kulde (etter overnatting på fjellet), usikker på om jeg skal prøve å ta dette av (kan risikere at limet løsner ytterligere regner jeg med), i tilfelle verkstedet prøver å påstå at garanti bortfaller pga sprekken. Er ganske sikker på at glasset under beskyttelsen er helt. Har 2 hakk under tlf i hjørnene fra før jeg fikk beskyttelsesfilm, men vet ikke hvor mye de kan peke på dette?

 

Tips til hva jeg bør gjøre? Be om reparasjon eller prøve å få en z5c i stedet? Må jeg da betale et lite tillegg, eller hvordan har dette fungert for dere andre? (Har ikke lyst på xperia x pga størrelsen).

Tredje gang klage på samme feil = rett til heving, dersom de anser det som reklamasjon. Forskjellige feil gjelder 4 ganger hos Elkjøp og Lefdal hvertfall, det jeg benyttet meg av.

Når du hever har du rett på ny lik vare eller pengene tilbake, så om du skal oppgradere blir det et mellomlegg dersom den nye er dyrere enn du betalte - men hvis du kjøpte z3 for 4490, og z5c er på tilbud til 3280(som den var forrige uke på lefdal), kan du ta med deg en flett ny z5c og få 1210kr i tillegg.

 

Ta definitivt av beskyttelse rett før du leverer inn, så telefonen ser mest mulig strøken ut.

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har gjort litt research, og tror jeg går for pengene tilbake. Får dekket abb kostnader, så det blir ca 6,1k. Greiere det og så bare kjøpe ny tlf til 4-5k, så tjener jeg en tussing. Litt engstelig nå fordi jeg sliter med å reprodusere feilen litt, som jeg kunne gjøre på sekundet i forrige uke, før jeg la merke til at skjermen har løsnet. Lurer rett og slett på om det at skjermen har løsnet har gjort at jacken er blitt litt mer stabil.

 

Tror du butikken "får lov" til å slippe unna med å prøve å gi meg en ny z3c eller z5c? (Som jo vil lønne seg for dem økonomisk)?

Lenke til kommentar

Min Z3 er nå oppdatert til nyeste Android.

Ser bra ut, men jeg har lagt merke til noe sært:

Plutselig, mens jeg har telefonen i hånda og surfer på nettet, kjennes et kort støt i vibratoren. Et symbol vises oppe til venstre i et millisekund, men jeg rekker ikke å se hva det er.

 

Hva er dette?

 

Noen som har funnet ut av dette, og lagt merke til hva det ikonet som vises i et millisekund faktisk er?

Lenke til kommentar

Takk for svar. Har gjort litt research, og tror jeg går for pengene tilbake. Får dekket abb kostnader, så det blir ca 6,1k. Greiere det og så bare kjøpe ny tlf til 4-5k, så tjener jeg en tussing. Litt engstelig nå fordi jeg sliter med å reprodusere feilen litt, som jeg kunne gjøre på sekundet i forrige uke, før jeg la merke til at skjermen har løsnet. Lurer rett og slett på om det at skjermen har løsnet har gjort at jacken er blitt litt mer stabil.

 

Tror du butikken "får lov" til å slippe unna med å prøve å gi meg en ny z3c eller z5c? (Som jo vil lønne seg for dem økonomisk)?

Butikken "får ikke lov" til noe som helst som du ikke er enig i dersom 3.gang samme feil er innrømt, da er det opp til deg å velge om du vil ha penger, en galaxy S7 med mellomlegg en av veiene, eller en ny TV.

Dog hørtes det rart ut at de plikter å kjøpe deg ut av abonnementet?

Lenke til kommentar

 

Butikken "får ikke lov" til noe som helst som du ikke er enig i dersom 3.gang samme feil er innrømt, da er det opp til deg å velge om du vil ha penger, en galaxy S7 med mellomlegg en av veiene, eller en ny TV.

Dog hørtes det rart ut at de plikter å kjøpe deg ut av abonnementet?

 

http://www.dinside.no/912944/reklamasjon-paa-mobil-med-bindingstid

 

Er hvertfall slik jeg tolker det utfra denne artikkelen (siden prisen på mobilen er som den er pga abb). Så de kjøper meg vel ikke ut av det sånn sett, men er jo en del av betalingen og dermed kostnaden for tlf. Hadde vært litt kjipt å bare få tilbake 1 kr liksom :p

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Jøss, ja jeg ville trodd du skulle få tilbake den delen av abonnementet som er nedbetaling, men ikke hele - la oss si du betaler 399 er ofte 299 for abo og 100 for nedbetaling, da ville jeg forventet kjøpspris+1200. Men kan du få alt igjen er jo det helt topp :)

Lenke til kommentar

Natt til i går fikk telefonen min et lite illebefinnende.

 

Telefonen står i dock ved senga om natten og lader seg. Våknet midt på natta og lurte på hva klokka var, så jeg slo på skjermen. Fikk sett klokka, så begynte vibreringen å dure. Etter 10 sekunder begynte jeg å lure på når den ville stoppe, noe den ikke gjorde. Så jeg skrudde den av.

 

Skjermen ble svart og telefonen avslått. Men vibreringen fortsatte... Skrudde så telefonen på igjen og satte meg foran pc en for å google. Etter inntasting av PIN og låsekode sluttet vibreringen.

 

Noen som har opplevd lignende? Total tid var på mellom 4-5 minutter. Andre som har opplevd dette måtte la telefonen bli strømtørr for å fikse det.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med at minijack porten slutter og fungere? Har en Xperia Z3+/4 der minijacken ikke lengre fungerer :/ Har aldri hatt noe sånt problem før med noen av mine tidligere mobiler. Og dette er da noe små kipt da jeg ikke får spilt noe musikk lengre på mobilen :S 

Lenke til kommentar

Jeg er kanskje bare heldig som aldri har hatt noen fysiske problemer med min Z3C?

Den ser fortsatt ut som ny 18 måneder etter jeg kjøpte den. Barometertesten bekrefter at den fortsatt er tett.

 

Med ukentlige oppdateringer av Consept software og nedjustert DPI til 240 fungerer den bedre i dag enn da jeg kjøpte den.

Lenke til kommentar

Noen som har hatt problemer med at minijack porten slutter og fungere? Har en Xperia Z3+/4 der minijacken ikke lengre fungerer :/ Har aldri hatt noe sånt problem før med noen av mine tidligere mobiler. Og dette er da noe små kipt da jeg ikke får spilt noe musikk lengre på mobilen :S 

Sjekk mine tidligere poster, la ut spm og beskrivelse av noe lignende før. Du kan jo se om det matcher litt det du hadde. Hvis ikke, kan du godt beskrive problemet litt nærmere. Jeg har hvertfall fått det på reklamasjon/garanti 2 ganger hittil (z3c, 1 år gammel ca), og skal straks inn med min for 3 gang og dermed heving av kjøp. Får håpe opprgadering til z5c har noe for seg og at ikke samme feilen er der.

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Kan jo beskrive det litt bedre. Det som skjer når jeg setter i øreplugger eller hodetelefoner i jacken så starter ikke musikken som den skal i(sånn som jeg har satt opp systemet mitt. Hele den jack delen virker helt død. Når jeg starter musikken selv så kommer det ut fra mobilen's høyttaler isteden for hodetelefonene eller øre pluggene. Selv så er mobilen litt under ett år gammel fra når jeg kjøpte den i fjor sommer en gang. 

Lenke til kommentar

Hadde det sånn i en liten periode da det var som værst første gangen, selv om jeg ikke hadde autoconnect på. Så betyr nok at den er gåen. Dobbeltsjekk med flere/andre headset/øreplugger, og så bør det være greit ift innlevering, var hvertfall slik i mitt tilfelle. På min så fikk jeg inntrykk av at selve jacken ble løsere inni tlf, og dermed ble litt ustabil, kan være de ikke har giddet å fikse det selv om det er nyere modell en min, og den lider av samme svakheten. Jeg har brukt tlf VELDIG mye til å høre på podcast, slik at den har vært flittig brukt, men bare på normalt vis, og tlf har ikke lagt i klem og fått særlig med press på seg. Vet ikke om du har samme bruksmønsteret, og det kanskje kan ligge noe der.

Lenke til kommentar

Det er lite sannsynlig da øre pluggene og hodetelefonene mine funker på min mye eldre mp3 spiller og på pc'n osv.. :o

 

Og det er kun ca disse siste seks månedene at jeg har brukt mobilen mest til musikk(til og fra jobb). Da jeg i mange år har brukt en egen mp3 spiller til det og der har jeg aldri hatt det problemet :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...