Gå til innhold

Sony Xperia Z3 - Sonys flaggskip høsten 2014


Glenn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har en Sony Z3+ og Telia abo Smart basis. Var i København i påsken og hadde fri roaming, men fikk ikke den til å roame.

Jeg sjekket med kundeservice som ikke greide å løse problemet. De laget en sak og når jeg kom tilbake til Norge fikk jeg svar at problemet var telefonen.

Var i Kroatia i forrige uke og roaming virket ikke der heller.

 

I Danmark i en Telia-butikk fikk jeg opplyst at det var roaming-problemer var det ofte Sony.

 

Er det andre som har hatt problemer med roaming?

Hvordan har dere løst det?

Lenke til kommentar

Interessant!

Jeg hadde med meg min Z3 til Polen i februar, og hadde tilsynelatende dekning (streker i displayet) hele tiden.

Men data virket bare av og til.

Prøvde å manuellt velge basestasjon inne i "Tjenesteleverandører" i telefonens innstillinger, og å restarte flere ganger. Det gjorde ingen forskjell.

 

Jeg hadde ikke dataforbindelse mye av tiden. Det virket helt fint enkelte ganger.

Telefonen har aldri problemer i Norge.

Operatøren min er Banzai, som bruker Telia sitt nett.

 

Jeg løste ikke problemet, men var der bare et par dager.

Feilen så ikke ut til å være geografisk betinget, for jeg reiste med tog gjennom store deler av landet.

 

Mitt reisefølge har Z3 Compact, og samme feil.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Da var telefonen tilbake fra service. Alt ble fikset, utenom et problem med kortleser som ikke holder minnekortet inne. Det blir skutt ut igjen, fikset selv med noe plastikk skvist mellom minnekort og kortleser. Fikk oppdatert telefonen fra verkstedet. Liker det nye systemet med spørsmål om å bruke rettigheter i apps, men denne..

 

... hæ?

post-63221-0-28702800-1462303246_thumb.png

Lenke til kommentar

Da var telefonen tilbake fra service. Alt ble fikset, utenom et problem med kortleser som ikke holder minnekortet inne. Det blir skutt ut igjen, fikset selv med noe plastikk skvist mellom minnekort og kortleser. 

..mens min nettopp ble levert inn for 4 gang, denne gangen spretter minnekortet ut som hos deg, samt at bakdeksel er løsnet i ene hjørnet som medfører dårlig dekning(antenneproblem antar jeg) og vibrasjon på bærtur. Har bedt om å heve kjøpet nå, og heller gå over på z5c.

Lenke til kommentar

Men så rart. Eg fikk jo beskjed om at det var bruken som var problemet.

 

Er det mulig at det rett og slett er crappy kvalitet på Z3c?? Me think!

De skal slite med å ta meg på det når de har fått den inn 4 ganger og alle gangene måtte notere "ingen synlige skader eller bruksmerker"..

Lenke til kommentar

Før Z3C hadde jeg Z "1". Denne hadde jeg i 1.5 år før jeg greide å knuse skjermen. Frem til da hadde jeg INGEN av disse problemene som jeg har har på Z3c etter 1 år. Jeg vil påstå at byggekvaliteten er ofret for å gjøre den så kompakt som den er.

Lenke til kommentar

Er nok en grunn til at z5 compact er hakket "større" ja. 

 

Håper grunnen er at mobilen er solid.

 

Bakglasset manglet støtte bak nede til høgre og venstre. Litt trykk der og det sprakk på min. 

Etter tre dager sprakk frontglasset mens eg var inne i en butikk, da låg mobilen i framsetet på bilen uten noen ytre påvirkning utenom varme. Denne fikk eg ny uten noen spørsmål.

 

Guttungen mistet min i bakken så den fikk et hakk i siden. Siden den gang kunne eg glemme å klage på når glass sprakk. Da skyldte de automatisk på det merket selv om det ikke sprakk akkurat da. 

Alle de andre sprekkene i glass har skjedd når eg har hatt den i lommen. Siste var frontglasset, men da kom den i klem mot en ting eg hadde i jakkelommen, så det hadde neppe andre mobiler tålt heller.

 

Hvis den går i bakken uten skade skal eg ta bilde av eventuelle merker for å kunne dokumentere at det ikke skyldes det fallet.

Lenke til kommentar

Interessant!

Jeg hadde med meg min Z3 til Polen i februar, og hadde tilsynelatende dekning (streker i displayet) hele tiden.

Men data virket bare av og til.

Prøvde å manuellt velge basestasjon inne i "Tjenesteleverandører" i telefonens innstillinger, og å restarte flere ganger. Det gjorde ingen forskjell.

 

Jeg hadde ikke dataforbindelse mye av tiden. Det virket helt fint enkelte ganger.

Telefonen har aldri problemer i Norge.

Operatøren min er Banzai, som bruker Telia sitt nett.

 

Jeg løste ikke problemet, men var der bare et par dager.

Feilen så ikke ut til å være geografisk betinget, for jeg reiste med tog gjennom store deler av landet.

 

Mitt reisefølge har Z3 Compact, og samme feil.

 

Det er tydeligvis noe med Sony og Telia og Roaming. Og litt rart at det ikke skal gå an å få en løsning?

Jeg har hatt tre HTC android og aldri problemer, med flere operatører også Tele2 som var "svensk".

 

Jeg var innom en Telia-butikk på onsdag og dama i butikken lastet ned nye innstillinger.

Fikk beskjed om full reset av hele telefonen. Tungvint, og jeg vet ikke om det virker.

 

 

Prøv dette:

 

Instillinger --> mer --> mobilt nettverk --> tilgangspunktnavn --> og tilbakestill til standard

 

Etter det, last ned nye internett-innstillinger:

 

Instillinger --> mer --> internett-innstillinger

 

Dette mener jeg at jeg gjorde allerede i påsken i Danmark - og det hjalp ikke.

Var innom Telia-butikk i går og dama der gjorde det samme.

Lenke til kommentar

Da var heving av kjøp på min z3 compact innvilget etter 4× reklamasjon på forskjellige feil. Håper z5c fungerer bedre, selv om jeg allerede føler meg ganske naiv som prøver meg på xperia compact igjen - problemet er at det er langt mellom alternativene for en toppspekket men hendig telefon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Interessant!

Jeg hadde med meg min Z3 til Polen i februar, og hadde tilsynelatende dekning (streker i displayet) hele tiden.

Men data virket bare av og til.

Prøvde å manuellt velge basestasjon inne i "Tjenesteleverandører" i telefonens innstillinger, og å restarte flere ganger. Det gjorde ingen forskjell.

 

Jeg hadde ikke dataforbindelse mye av tiden. Det virket helt fint enkelte ganger.

Telefonen har aldri problemer i Norge.

Operatøren min er Banzai, som bruker Telia sitt nett.

 

Jeg løste ikke problemet, men var der bare et par dager.

Feilen så ikke ut til å være geografisk betinget, for jeg reiste med tog gjennom store deler av landet.

 

Mitt reisefølge har Z3 Compact, og samme feil.

 

Det er tydeligvis noe med Sony og Telia og Roaming. Og litt rart at det ikke skal gå an å få en løsning?

Jeg har hatt tre HTC android og aldri problemer, med flere operatører også Tele2 som var "svensk".

 

Jeg var innom en Telia-butikk på onsdag og dama i butikken lastet ned nye innstillinger.

Fikk beskjed om full reset av hele telefonen. Tungvint, og jeg vet ikke om det virker.

 

 

Prøv dette:

 

Instillinger --> mer --> mobilt nettverk --> tilgangspunktnavn --> og tilbakestill til standard

 

Etter det, last ned nye internett-innstillinger:

 

Instillinger --> mer --> internett-innstillinger

 

Dette mener jeg at jeg gjorde allerede i påsken i Danmark - og det hjalp ikke.

Var innom Telia-butikk i går og dama der gjorde det samme.

 

Det har jo kommet en oppdatering til Android i mellomtiden. Jeg hadde problemer i Polen i februar, men det er ikke sikkert det ville vært problemer om jeg dro dit igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...