Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ikke noe extreme klokk her, men får se hvor langt den er villig til å strekke seg etterhvert. Klarte iallefall 12 timer i P95 på 4.6Ghz.

 

 

Hvordan kjøling har du?

 

 

H100i. Hadde i utgangspunktet planer om å gå for Kraken X60, men ble usikker om radiatorfestene ville passe bolt on på kabinettet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Sitter her med en ny innkjøpt 4670k. Første gang jeg har prøvd haswell og overklokking på den. Er for øvrig også ganske newb på overklokking generelt. Bruker en corsair h100i kjøler og ett gigabyte z87x-d3h mobo.

Jeg har prøvd i 3 dager å få til 4.5ghz stabilt. Men har måtte gi opp, og fortrengselen av at jeg har en midt på treet og kanskje mindre bra prosessor begynner å svinne hen og realiteten begynner å synke inn.

For å få ting til å være noenlunde stabilt i Windows 8.1 med en oc på 4.5ghz måtte jeg opp på 1.300v, men opplevde stadige krasjer i flere test programmer. Mulig jeg kunne fått det stabilt med noe mer enn 1.300v men varmen og degraderingen er ikke verdt det.

 

Har nå kjørt en ti rundes test i intelburntest og har kjørt aida64 i en times tid på 4.4ghz med 1.260v uten noe krasj enda. Satte egentlig på 1.250v men glemte å skru av auto...=p så i test programmene så skrur den seg opp. Men varmen holder seg hvertfall under 80c i Aida64 nå. Er ca 77c max. I Intelburntest bikket det 80c og litt til.

 

Har fulgt en del guider og tweaket i forhold til de på andre typer spenninger i bios som etter sigende skal hjelpe til med stabilitet.

 

TLDR; Kort sagt 4.4ghz, 1.260v, 77c i Aida64 etter en time og femten minutter. Håper dette holder seg.

 

Edit:etter ca 4 timer i aida64 krasjet pcn. Kjørte deretter på med 50 runder i intelburntest som gikk fint. Bør jeg tweake noe mer eller kan dette kalles stabilt til tross av krasjen? Skal kjøre prime95 i morgen og se hvordan dét går.

 

Tar gjerne imot råd, tanker, kjeft og det som måtte komme.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

Bruker du PC'en til noe kritisk? Hvis ikke, bare bruk den. Er den stabilt til det du bruker PC'en til kan man bare drite i hvor mange runder man klarer i Intel Burn Test, Prime runs osv (spør du meg) :)

kom frem til denne slutningen også og tenkte å bare bruke pcn til det den er for. Men når jeg spilte bf4 fikk jeg krasjer gang på gang med 4.4ghz...får svart eller rød skjerm og Windows starter på nytt eller hele systemet fryser. Har ikke gjort noe særlig siden i natt men skal prøve noen timer med 4.3 i bf4 nå etter å ha spilt litt på stock settings for cpuen.som virket å gå greit. bortsett fra en bf4 krasj da som jeg regner med bare er spillet......

 

Edit: Etter et par dager med nøye prøving og feiling har jeg fått en stabil overklokk på 4.4ghz og 1.285vcore (1.296vcore vist max i hwmonitor), samt 35ghz i Uncore på 1.2v og vrin på 2.020v.

Temperaturene er litt i høyeste laget føler jeg med 75c i BF4. Aner meg at det kan komme av at jeg bruker mantle i spillet som ser ut til å kreve mer av cpuen enn dx11

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Slet også med rsod og diverse med høyere klokk enn 4.4ghz. Med manuelle volt og andre diverse innstillinger. .Satt alt til auto og kjører adaptive volt på core, manuell på uncore og vrin. Deaktiverte igpu. Nå er det tempen som holder meg tilbake. Kjører 4.6ghz med 1.34 adaptive voltage totalt og 1.9v vrin. Var det jeg trengte for at jeg skulle bli fornøyd, testet techarp sin x264 benchmark, bf4 og cinebench og det durte og gikk :) Testet 4.7ghz i cinebenh, men har ikke kjøling til å kunne ha slik hastighet, men den ga meg en sum på 720c :( Booter også fint inn i windows med 4.8ghz. Dessverre gir jeg meg på 4.6 da jeg hverken skal slå av topp lokket på cpu'en eller ha vannkjøling. Men må jammen si at jeg er litt fristet...

Endret av otl
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 1 år senere...
  • 7 måneder senere...

CPU: i7-8700K @ 5.3GHz 1.45v (70C ved stresstest)

Minne: 32GB G.Skill TridentZ RGB 4133MHz C19

HK: ASUS Maximus Hero X

Kjøling: Custom EKWB (D5 + PE360 + 16mm slanger)

70 grader på prime95, hva ligger den på i enkelte spill du har testet?

 

Er det feil å ta ugangspunkt i at ved spill så er tempen 10 grader mindre enn ein tortur test i prime95?

 

Lenke til kommentar

70 grader på prime95, hva ligger den på i enkelte spill du har testet?

 

Er det feil å ta ugangspunkt i at ved spill så er tempen 10 grader mindre enn ein tortur test i prime95?

 

 

Nei helt riktig det. Har aldri målt i spill, men det er mye lavere under spilling. Man kan som regel trekke av 15-25 grader ved spilling i forhold til stresstester :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...