Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Er bare litt interresert å se hva dere har fått til med deres Intel CPUer!

Intel har jo sluppet skikkelig ville CPUer som er gode til å overklokke med! :p:

Har sett litt rundt forbi på internet at enkelte kan OC mye med 2.4c sin, og andre ikke osv.

 

Selv får jeg 2.6c min i morgen i posten! Har ventet på den siden torsdag. Poster her så fort jeg får den opp å kjøre og får OC litt :p:

 

Skriv også om det er en Malaisisk, Costarica eller filipinsk CPU du har!(Hvis du vet det da)

Skriv litt info om ram settings, vcore osv, temp osv ;)

 

Vi kan sammenligne litt å se hvilken som er den beste overclockings CPUen blant hardware.no sine forumbrukere!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se i sig.. Den er fra filliphinene mener jeg..core og kjøler er planslipt.. kjører med revoltec ramkjølere fra 3dfxcool og planslipt nb kjøler.. den kjører stabilt på 3.08Ghz med 1.62vcore men blir da litt for varm, 67c.. sånn som jeg kjører nå kommer jeg opp i 61c.. rammen kjører på 2.75v, det er Mtec chipper..

Lenke til kommentar

Kjørte min p4 2,53 på 3002Mhz helt uten problemer. Stilte kun opp fsb (låste agp,pci) Turte ikke røre volt'en.

Var mest for å passere 3000-grensa, liker ikke å ta sjanser med dyrt utstyr sånn i lengden.

Aner forresten ikke hvem nasjon som har snekkra cpu'n

 

 

Yter du maks har du ikke mer å gi...

Lenke til kommentar

Min 2.6C (Malaysia) har jeg kjørt på 251fsb=3263MHz. Kjører den nå på 246fsb=3.2GHz. Vcore er 1.575. Er egentlig fornøyd med det. Vet ikke hvor stabil temp. målingene er, men AIDA viser max 51grader ved full load.

 

Men må ha meg bedre kjøling, ser det ut som. Mulig det blir vannkjøling etterhvert.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har overklokket min 2.4b til 3.06 stabilt, hadde da vcore på 1.675.

Temperaturen på rundt 60*C med boxed kjøler med kjølepasta, men tror det er litt feil da dette er med asus proben.

Aner ikke hvor den er laget men, den kjørte ihvertfal steady as a mountain.

(Tror foresten den er malay men er ikke sikker.)

 

mvh

André.

Lenke til kommentar

Hmm jaja kan jo poste min moderate klokking hehe...

 

Kjører med boxed kjøler på P42.8C

 

har kjørt på 3220MHz = 230FSB i et par uker går helt greit, men den har vært helt oppe i 55 grader så jeg trenger nok en bedre kjøler hvis jeg skal videre... idle er vel på 30 grader

 

Får faktiskt feil i Prime95, men som sagt har kjørt denne maskinen i et par uker og ofte flere dager i strekk med en god del spilling uten at den har kræsjet på noe vis...

Lenke til kommentar

Ok, ikke for å virke slem på noen måte, men:

Snillfisk og Slafsehund: dere kjører cpu på 3.6 og 3.7, MED VAPOCHILL.

Jeg kjører maskinen min [email protected] stabilt, med under 70*c under full load.

Er det da noe feil med instillingen min til vapochill, eller fungerer vapochill dårlig?

Merk: jeg har boxed kjøler, 1*120mm vifte foran, og 1*80mm vifte bak.

Merk2: jeg har ikke klokket rammen.

Lenke til kommentar
Jeg kjører maskinen min [email protected] stabilt, med under 70*c under full load.

Er det da noe feil med instillingen min til vapochill, eller fungerer vapochill dårlig?

Merk: jeg har boxed kjøler, 1*120mm vifte foran, og 1*80mm vifte bak.

Merk2: jeg har ikke klokket rammen.

Vapochill er kompressor/fasekjøling! IKKE VIFTEKJØLING! Vapochill er veldig mye bedre enn BOXED vifta! Så du har nok ikke vapochill nei..

Lenke til kommentar

Vel..nå har jeg endelig fått pcen min opp å kjøre! har satt inn 2.6c og lagt på litt kjøleribber på mosfet og pll.

 

Med en gang jeg kjørte opp maskinen ville den ikke kjøre på 200 FSB, detter er pga. hket mitt. Kjører nå på 180MHz FSB som vil si 2.31GHz i BIOS, Vcore er på 1.47V! CPU ligger på 35 Grader idle og 50 grader load! HK ligger på 28 grader idle og 30 grader load. Har ikke fått testet så mye, men nok til å si at den kjører på ganske greie temperaturer for å være luftkjøling.

 

CPUen min er fra Malaysia, noe som jeg ble glad over! Ser på www.overclockers.com at det er den beste versjonen til å OC med. Hjelper ikke så veldig foreløpig for meg, pga. jeg ikke har passende hk. Ser utrolig frem til Jul hvor jeg skal prøve å skaffe meg et IC7 eller lignende. Skal også få meg vannkjøling, noe som vil gi meg ett godt push over 3GHz grensen :p:

 

Prøver mer i morgen å kjøre på høyere hastigheter for å se hvor langt hk vil gå. Håper seff at jeg kommer et lite stykker over 2.6GHz :p: men har mine tvil.

 

Jeg kjører ramen på 1:1 noe som vil si 180MHz på ramen.

Lenke til kommentar
Hvorfor er Malaysiske cpu'er best og klokke med?

Har hørt det før men husker ikke helt..

Ja, jeg og bruker boxed vifte, da ()"/&¤"=!"? Tsunami kjølern

jeg kjøpte var ikke noe særlig til og kjøle.. Men kanskje MIST

TSUNAMI blir bedre?!

 

 

mvh

André.

Skal heller ikke si meg helt fornøyd med Tsunami kjøleren min jeg heller. Kunne gjerne tenkt meg litt bedre.

 

Hvorfor malaysia versjonen er best til å klokke med vet jeg heller ikke, har også lurt på det samme :shrug:

Lenke til kommentar
Kjører pr i dag dette:

P4 2.6(800fbs) @ 3.3Ghz @ 1.6v med en swiftech MCX4000B og papst ngh (37dB) på 7v.

Det er noe slikt jeg satser på når jeg får nytt hk! :D

 

Vet du om din er malaysisk eller noe?

 

Jeg vil og skal nå høyere når jeg får vannkjøling, håper jeg :D

 

Kjører btw. nå på 192FSB altså 2.49GHz...ser ikke ut til at hk vil gå noe lengre...derverre :grine:

Lenke til kommentar
2,6c @2080

2x256 twinmos pc3200

 

Asus p4b533e er ikke særlig stabilt over 700mhz fsb..

Noen andre som bruker dette kortet??

Må skrape sammen penger til nytt hk.. :-)

Har ikke særlig nytte av vannkjølinga..nei..

Huff! du har det samme driten som meg, bare jeg ikke har det så galt som deg da. Gleder meg til Jul!! :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...