Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Kjører min på 4,8. Ek vannkjøling seff. Og dette er min 4. 3930k. De andre overklokket ikkje bra nok for 24/7 ca 1,42 volt men 2400mhz minne.

 

Min sliter på 1.42V på 4,8 GHz. Føler jeg var veldig uheldig med brikken min men om jeg går over til EK vannkjøling så regner jeg med at jeg skal kunne klare å bikke 4,8 GHz. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk min i5 2500k fra 3.3Ghz til 4.7Ghz med Sabertooth p67.

På 4.8Ghz fikk jeg BSOD og sitter nå med en irriterende driverfeil som gir BSOD annenhver boot.

Prosessoren ligger nå på 4.5Ghz med en idle temp på 40C og 84C på full load med intel burn test.

Kjøling er en Corsair H100 med 4 silent-vifter.

 

BTW: Noen som vet hvordan man fikser "bad pool header"? Kommer på annenhver oppstart og når jeg prøver å reinstallere LAN-driveren.

Jeg har da hørt om i5 2500k går over 5Ghz med en god kjøler. Men man må kansje ha litt flaks

 

Min sliter på 1.42V på 4,8 GHz. Føler jeg var veldig uheldig med brikken min men om jeg går over til EK vannkjøling så regner jeg med at jeg skal kunne klare å bikke 4,8 GHz. :)

 

Hva er tempraturene? Ellers hiver du bare på med mere volt og ser om det hjelper.Og så lavt du er vil det garantert hjelpe. Men husk at dette er en så god cpu at du muligens kan få bruk for den i 10 år til div ting, overclokker du så reduserer du levetiden,det er ikke til å komme utenom. Men vist du vil ha en cpu som holder 5-6-7 år så for all del, kjør på med 1.5, forutsatt at du greier å holde lave temperaturer. Det verste for en prosessor er høye temperaturer sammen med høy spenning, Hver for seg er de ikke så ille

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Sist jeg sjekket så var tempen på 75-80C (under Prime95) på 4,5 GHz..

 

Hvor lenge har du tenkt å ha prosessoren? Skal du høyere med så høye temperaturer krever det veldig mye volt. Noe som vil føre til veldig høye tempraturer. Men husk at det er skjeldent et program eller spill får tempen opp i hva den er i prime for lengere en noen minutter av gangen, så da er det i grunnen ikke farlig. Hva slags temp får du når du kjører det hardeste spillet? Så spørsmålet er om det er hvert det, da det er ikke mye forskjell i ytelse bortsett fra i benchmarks, og hva i huleste er poenget med et tall? Det er jo hvordan den yter det den er satt til som er alfa og omega;-)

 

Noen som vet maks temp på q9550? Eller maks volt? (ironi fra min side) Tempratur gjenspeiler spenningen veldig fint, men hva mener intel om q9550? Den klokker ganske høyt den også har det vist seg

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar

Om jeg har den 5 år så er jeg fornøyd værtfall.

 

Snakk om "bruk og kast". Syntes det er litt oppsiktsvekkende at på andre forum så sier de at drøyt 1.3V er det høyeste du vil kjøre med tanke på langtidsstabilitet, mens her inne er det ingen som løfter øyenbrynene når man snakker om 1.45V...

 

Holder selv på med min 4670K. Vant ikke 'silicon lottery' så prøver å se hvor lav spenning jeg kan kjøre den på 4.4Ghz. Ser ut til å kjøre OK på rundt 1.178V. Ønsker ikke å pushe den til 4.6Ghz siden jeg da tror jeg må gå ganske høyt opp. Maskinen booter ikke Windows en gang med 4.6Ghz @ 1.2V.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Etter å ha delidded min 3770K fikk jeg en god bedring på temperaturene mine ved overklokking.

CPU blir kjølt med en Kraken X60 med 280mm radiator.

 

Før delidding på 1,260v ved 4.5ghz hadde jeg følgende temperaturer i prime95 etter 30 minutter:

Min; 26 Max 75

Min; 26 Max 85

Min; 28 Max 80

Min; 29 Max 77

 

Etter delidding, samme parametere etter 30 minutter:

Min; 26 Max 63

Min; 23 Max 73

Min; 25 Max 70

Min; 30 Max 70

 

Etter delidding på 1.306v ved 4,6 ghz hadde jeg følgende temperaturer etter 30 minutter:

Min; 25 Max 69

Min; 22 Max 78

Min; 26 Max 78

Min: 28 Max 75

 

Etter delidding på 1,356v ved 4,7 ghz hadde jeg følgende temperaturer etter 30 minutter:

Min; 24 Max 73

Min; 24 Max 84

Min; 28 Max 83

Min; 31 Max 71

 

Etter delidding på 1.404v ved 4,8 ghz hadde jeg følgende temperaturer etter 30 minutter:

Min; 28 Max 77

Min; 27 Max 89

Min; 28 Max 90

Min; 30 Max 86

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Bruk og kast? Kaster ikke en CPU til 4k på dynga for å si det slikt. Jeg liker å eksperimentere og utforske, prøve meg frem. Om 5 år har jeg for lenge siden byttet ut denne kjærra med noe annet for å gå videre innen for hardware.

 

Uansett, 3930K @4,8 på 1.45V er vell verdt et forsøk, ikke sikkert at det blir 24/7 da men.

Lenke til kommentar

Er det virkelig noe å skryte av?

Jeg har bootet min 2600k @ 5.5GHz inn i Windows, og det er strengt tatt ganske vanlig å klare det med en 2600k såvidt jeg har forstått.

 

jeg har sett mange ustabile OC'er som har klart og boote inn i windows. da med en del artifacts.

 

men siden tråden heter "post din Intel OC her!" tenkte jeg at det var greit og poste det her.

Lenke til kommentar

Snakk om "bruk og kast". Syntes det er litt oppsiktsvekkende at på andre forum så sier de at drøyt 1.3V er det høyeste du vil kjøre med tanke på langtidsstabilitet, mens her inne er det ingen som løfter øyenbrynene når man snakker om 1.45V...

 

Holder selv på med min 4670K. Vant ikke 'silicon lottery' så prøver å se hvor lav spenning jeg kan kjøre den på 4.4Ghz. Ser ut til å kjøre OK på rundt 1.178V. Ønsker ikke å pushe den til 4.6Ghz siden jeg da tror jeg må gå ganske høyt opp. Maskinen booter ikke Windows en gang med 4.6Ghz @ 1.2V.

 

Ingen har noe statistisk grunnlag, det er stort sett basert på synsing og Intel sine PDF'er. I tillegg til "safety first".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...