Gå til innhold

Post din Intel-OC her!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Å løpe ut å kjøpe D14 av den grunn ser jeg ingen hensikt med egentlig.

 

Lol, joda. Skal i backup riggen som kjøpes snart.

 

 

Måtte øke litt igjen fra 1,295v til 1,305v fordi maskinen fikk en liten skjerm hikke når jeg så på film+norton bestemte seg for å starte virus scanning, ække helt stabil ennå for miksed use med folding på full pupp.

Jeg kan glemme 5,5GHz men kansje 5-5,1GHz med folding og miksed use er jeg villig å kjempe for :dribble:

 

Uansett så virker dette veldig lovende! Har hørt så veldig mye bra så dette er nok det jeg vil kjøpe til backupen. :)

 

Sheit, fett! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

T_A_G: Et ord: Rått!

 

Hva kunne jeg forventet av min egen rigg med i7-2600k og Cooler Master Evo 212?

På AI Suite til Asus-hovedkortet kan jeg øke multiplier, og foreløpig står den på trinn 43 uten å ha endret noen endringer. Men hvis man øker den mer, er det noe annet man burde stille på? Volt, eller andre paramtere?

 

 

Mvh Faller

 

 

Har nettopp beveget meg in i I-serien selv og hva du kan forvente av riggen din det vet ingen sånn nøyaktig.

Uten om en del jobb da :) , det lille jeg kan gi deg av råd er googel HK`t ditt og les det du kommer over og ta ting steg for steg.

Jeg var ikke mye til hjelp...:) jeg er en ganske så newbie på dette og har ikke OC siden E6600 kom ut(6 år siden) så jeg klør meg litt i hue selv :hmm:

Lenke til kommentar

Lol, joda. Skal i backup riggen som kjøpes snart.

 

Det blir jo selvfølgelig helt noe annet :)

 

 

T_A_G: Et ord: Rått!

 

Hva kunne jeg forventet av min egen rigg med i7-2600k og Cooler Master Evo 212?

På AI Suite til Asus-hovedkortet kan jeg øke multiplier, og foreløpig står den på trinn 43 uten å ha endret noen endringer. Men hvis man øker den mer, er det noe annet man burde stille på? Volt, eller andre paramtere?

 

 

Mvh Faller

 

En liten guide: http://www.overclock...us-motherboards

Endret av otl
Lenke til kommentar

Har nettopp beveget meg in i I-serien selv og hva du kan forvente av riggen din det vet ingen sånn nøyaktig.

Uten om en del jobb da :) , det lille jeg kan gi deg av råd er googel HK`t ditt og les det du kommer over og ta ting steg for steg.

Jeg var ikke mye til hjelp... :) jeg er en ganske så newbie på dette og har ikke OC siden E6600 kom ut(6 år siden) så jeg klør meg litt i hue selv :hmm:

 

Bedre svar enn hva min egen kunnskap tilsier ;)

 

 

Takk for guide :) Da har jeg noe å lese på :)

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det blir jo selvfølgelig helt noe annet :)

 

Jepps. :)

Åja, du fikk sikkert ikke med deg den delen. :hm: Antar du trodde jeg skulle bytte ut H100 vell? :wee:

 

 

Da var det stabilisert etter mitt bruk på 4,9GHz med folding i natt og film å litt spilling i dag:) 1,310v ente jeg på.

 

Nå for stabilisering av...

 

WOW. :ohmy:

Lenke til kommentar

Dette her er vinter profiler, om sommeren kommer dette til å gå meget galt.

Tror jeg kommer til å ende på 4,7-4,8GHz som 24/7clock.

Rom temp 19c, spenning 1,385 for start av Windows og folding på 5GHz.

Hva bruker du til å kjøle CPUen? Jeg hadde rundt 70-75 celcius på det der oppe ^ med en Hyper 212s :p

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Kjørt en time nuh:) rom temp 19 og 1,385v.

 

Skriveleif, 1.8V er lethal much. xD

 

Måtte skru opp varmen her, så jævlig kaldt. Skrur av ovnen når romtempen er på 22C. :3

 

Noctua ser jævlig bra ut! Ser ut som den er bedre enn H100. :p

Lenke til kommentar

Skriveleif, 1.8V er lethal much. xD

 

Måtte skru opp varmen her, så jævlig kaldt. Skrur av ovnen når romtempen er på 22C. :3

 

Noctua ser jævlig bra ut! Ser ut som den er bedre enn H100. :p

 

 

Hehe 1.8v litt mye ja...redigert nå,takk.

 

Og der resatte maskinen seg, satt nå til 1,40v og prøver igjen.

Hvis den resetter seg nå så er det Thermal controll som slår inn og da er jo det slutt på denne dansen,

men det hadde vert morsomt å fått den stabil selv bare på vinteren på 5GHz og det luftkjølt.

Det er det vel ikke mange som har gjort-hmm 1,4v til 1,8 bare 0,4v diff....skremende :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hehe, da så. :)

 

921c5.png

 

Handlelista mi.

Skal ikke kombinere Corsair og Razer... Razer mus og musmatte har jeg fra før, vil ha et lite "sett". No matter how sadistisk dette er så er det likevell verdt et forsøk. + Backupen skal brukes mye til skriving osv. Noctua'en skal jeg brukes på i5-760'en jeg har liggende og prøve å "hitte" en fin 4,3 GHz eller 4,4 GHz. Brikken er relativt god så langt. 1.25V for 4,0 - 4,2 GHz elns, har ikke eksperimentert så veldig med den. Kjørte H100 på den med AF vifter, hahaa. Var ikke verdens beste temp for å si det slikt. :p

 

Fremdeles en fin 4,5 GHz! Akseptabel temp også, herlig!

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg folder med F@H selv, og bruker Asus Suite. Har ikke prøvd så veldig mye, men er i alle fall stabil på 4,3 GHz ved å kun stille multiplier.

 

Siden jeg ikke har lest så mye om tema har jeg ikke prøvd å stille det noe høyere enda.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...