Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Någon som hört om det kommer några nya x99 micro-atx snart?

 

Sitter i tankeboxen på att köpa x99 eller byta ut 4670k mot den nya i7 s1150 som kommer i juni.

Är klar över att det ger lite skillnad, men lust på nytt har man alltid + att man får en anledning att mecka om i riggen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Någon som hört om det kommer några nya x99 micro-atx snart?

 

Sitter i tankeboxen på att köpa x99 eller byta ut 4670k mot den nya i7 s1150 som kommer i juni.

Är klar över att det ger lite skillnad, men lust på nytt har man alltid + att man får en anledning att mecka om i riggen.

De fleste som allerede har m-ATX X99 kommer vel med USB 3.1-versjoner :)

Lenke til kommentar

Anser også alt under 80 grader som helt fint når man klokker. At det går noen grader over 80 grader ved unormal/urealistisk belastning ser jeg ikke så mørkt på heller. 

 

90 grader går dog grensa. Og er såpass nært throttling at det uansett er meningsløs. 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hva annser dere som høy temp på haswell typ 5820? Fått igang ny riggen å har sålangt ikke dratt den lenger enn [email protected] og det er hvertfall stabilt med makstemp opp mot 70. Har ikke rørt cashe enda. Skal den ligge så nært cpu multiplikatoren som mulig? :p

Har ikke rørt haswell før men so far so good

 

Har du testet med Asus Realbench? Bruk den istedenfor Prime95. Mulig du vet dette alt :p

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Bruker aida64, hvilken av de to er å foretrekke?

Sliter med å få den cashe over x44, men må vel bare pumpe mer spenning antar jeg

over 44 trenger du ikkje. 42 cache er vel "sweetspot" Over dette må ofte cachevolt på 1.25v+

 

4500mhz cpu og 42 cache er jo en fin 24/7 kombo :) Hva slags spenning på 4500mhz cpu? ?

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd lavere enn 1,3 med 46 multi. Er på 44 på cashe og 1.26v som ser ut til å være stabilt. Tenkte å ta ei kjapp runde å få opp minnehastighet en litt så blir det spilling :) asus x99-a

 

EDIT: Fintune litt mer imorgen, men sålangt 4,6 på cpu, 4,4 på cashe og ram 2666(opp fra 2133).

kjørt uten feil i en time på aida 64, men tror der kan være mer å gå på.

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar

Gjett, nå kuker minnet systemet mitt igjen, vil ikke kjøre på stock, da fryser Windows, og de er 100% inni sporet, testet flere ganger nå. Kan være det som gjør at pcen bqre random slår seg av da tipper jeg?

 

Forbannade #!??#?@@:;-/_?!"+**}>|…§[…>=))#;

 

Om brikkene lever sitt eget liv så vil vel komplett være en pain in the ass.

Lenke til kommentar

Siden Xeon får 28 kjerner, så vil jeg tro at 7960X (eller hva den vil hete) får minst 12 kjerner + HT. Tror det virkelig er game over for AMD her...

Hvorfor tror du dette?

Siden det tok 5 år mellom 6 og 8 kjerner mener jeg

Lite sannsynlig at de bare peiser på med kjerner da, de er ikke akkurat nødt til det mtp konkurranse.

Lenke til kommentar

 

Siden Xeon får 28 kjerner, så vil jeg tro at 7960X (eller hva den vil hete) får minst 12 kjerner + HT. Tror det virkelig er game over for AMD her...

Hvorfor tror du dette?

Siden det tok 5 år mellom 6 og 8 kjerner mener jeg

Lite sannsynlig at de bare peiser på med kjerner da, de er ikke akkurat nødt til det mtp konkurranse.

 

 

Jeg burde skrevet at jeg håper de kommer med det da :p 

Lenke til kommentar

Gjett, nå kuker minnet systemet mitt igjen, vil ikke kjøre på stock, da fryser Windows, og de er 100% inni sporet, testet flere ganger nå. Kan være det som gjør at pcen bqre random slår seg av da tipper jeg?

 

Forbannade #!??#?@@:;-/_?!"+**}>|…§[…>=))#;

 

Om brikkene lever sitt eget liv så vil vel komplett være en pain in the ass.

 

Du har selvsagt testet med å kjøre over litt lengre tid kun 1 brikke av gangen?

Lenke til kommentar

Nei, har gitt opp brikkene, er på skole akkurat nå, så må teste når jeg kommer hjem. Brikkene fungerer i xmp modus, men ikke på stock

 

Da ville jeg kjøpt noen andre RAM brikker var jeg deg, som du vet er kompatible med ditt hovedkort. RMA på de du har og så få noen andre om de går med på det. Forresten har du flashet til nyeste BIOS for ditt hovedkort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...