Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Måtte google oc socket her :p Men ser det har noe med pin layout å gjøre, støtter dagens cpuer dette eller er det forbeholdt refresh? tenker da på bruk til 5820k. Har ganske overkill vannkjøling så vil jo få mest mulig ut av det også

Støttes av alle Haswell-E CPU'er siden launch ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Hehe, da er vi enige der i allefall. Må innrømme at jeg kikker innom der av og til,det er en artig side. Blir litt som silly season i premier league. :)

 

Jeg aner ikke hva som vil komme, men jeg håpet på en broadwell-e til X99, om det blir skylake-e, så er jo det greit, men det er vel litt for nærme neste X-chipset, er det ikke?

Skylake-E blir som sagt ny sokkel. Er så lite forbedringer i Broadwell at jeg ikke ser poenget. Like greit å ha 5960X'en til neste platform kommer. Var vel ikke så mange som gikk fra 3930K til 4930K akkurat.
Var bare et par idioter som gikk til 4960x...

 

Ja jeg husker det....  :blink:   :whistle:   :rofl:

 

Dere to teller ikke! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og dette er en asus greie om jeg forstår det rett og alle hk'ene demmes har det?

 

Ja de har hatt det hele tiden, de har vel tatt patent på noe av det.

 

 

 

 

 

Hehe, da er vi enige der i allefall. Må innrømme at jeg kikker innom der av og til,det er en artig side. Blir litt som silly season i premier league. :)

 

Jeg aner ikke hva som vil komme, men jeg håpet på en broadwell-e til X99, om det blir skylake-e, så er jo det greit, men det er vel litt for nærme neste X-chipset, er det ikke?

Skylake-E blir som sagt ny sokkel. Er så lite forbedringer i Broadwell at jeg ikke ser poenget. Like greit å ha 5960X'en til neste platform kommer. Var vel ikke så mange som gikk fra 3930K til 4930K akkurat.
Var bare et par idioter som gikk til 4960x...

 

Ja jeg husker det....  :blink:   :whistle:   :rofl:

 

Dere to teller ikke! :)

 

 

Hæ???  :hm:

Lenke til kommentar

Kunne vært fint om dere la frem noen tall på oc socket, dere som sitter med en. :) Ytelsen altså. Synes også det er rart hvis Asus har tatt patent, er det ikke Intel sin patent?

Dette vil du ikke klare uten OC-socket, 4.7 GHz på Cache her men har kjørt opp på 4.85 GHz

 

Uten OC-socket klarer man ikke over 3.6 GHz etter det jeg vet, til daglig bruke er 4.2-4.3 GHz på vann best.

 

0d1cb5b2_playing.PNG

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Duger ikke det, disse du må ha

http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=93410&WebSiteMapNodeID=1000001

 

He he neida ... Freq. på minnet betyr ikke mye til vanlig bruk. Riktignok kan du benche deg frem til synlige forskjeller, men til spill og slikt betyr det svært lite.

Uoffisielle tester av meg, viser veldig lite forskjell i Gta V med 2x tX og swift surround. 115 fps vs 121 fps på samme plass. 2000mhz vs 3000mhz ddr4. Samme timings.

 

 

Mye mindre forskjell enn på 1150 plattformen og ddr3.

Lenke til kommentar

 

Duger ikke det, disse du må ha

http://www.digitalimpuls.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=93410&WebSiteMapNodeID=1000001

 

He he neida ... Freq. på minnet betyr ikke mye til vanlig bruk. Riktignok kan du benche deg frem til synlige forskjeller, men til spill og slikt betyr det svært lite.

Uoffisielle tester av meg, viser veldig lite forskjell i Gta V med 2x tX og swift surround. 115 fps vs 121 fps på samme plass. 2000mhz vs 3000mhz ddr4. Samme timings.

 

 

Mye mindre forskjell enn på 1150 plattformen og ddr3.

 

Så 5% økning sier du? Må ha et sett med Ripjaws jeg da med andre ord... :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...