Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mitt oppsett, hadde jeg merka forskjell på 5820K 4.75Ghz og 5960X (la oss si..) 4.5Ghz?

Unntatt bragging point og flere poeng i benchmark?^^

 

Du blir et mye lykkeligere og bedre menneske med 5960X. Den fungerer som en lykkepille! :p

 

Har du lyst på noe nytt så finnes det alltids Intel 750 PCIe SSD da....

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Tenkte mest på forskjell jeg ville merket, men har jo allerede en greit klokket 6 kjerner så den duger jo. :p

 

Den du har holder nok til ditt bruk. Selv gikk jeg fra i7 2600K til 5960X. Da ble forskjellen litt mer, og ikke bare pga raskere CPU men andre ting også.

Lenke til kommentar

Om jeg ville merket forskjell mellom 5820 og 5960? Antageligvis ikke... Men nå som den bare står på kjøkkenbenken 20 mil unna hadde jeg strengt talt ikke merket noen forskjell om det var en sekk med kattesand jeg kjøpte heller... Men er jeg fornøyd? Åjajøss! Skal ikke ha noe anna!

 

Gleder meg bare til oktober jeg nå... Til en stakkar kan få litt fri igjen... Burde som nevnt tidligere donert bort hele kassa til Christian i sommer... Men nå står den nå bare der ubrukt...

 

Og som Bertoz. For meg ble det også en betydelig oppgradering. Fra i3-540 med 5850 til 5960 og 980 sli :D

 

...men igjen... om jeg heller hadde brukt 40 laken på kattesand hadde det ikke spilt noen rolle for meg akkurat nå :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På det beste så yter den bedre enn jeg forventet egentlig. Opp til 29% bedre i visse benchmarks, på 200Mhz lavere klokk.

 

Men ja, overalt så var det ikke veldig imponerende, noe det samme som de forrige refreshene.

Intel hviler godt når de ikke har noe konkurranse.

Håper virkelig Zen får fart på markedet igjen. Det trengs.

Endret av Apox
Lenke til kommentar

 

Benchmarks av I7-6700k er lekket : http://hexus.net/tech/news/cpu/84626-intel-core-i7-6700k-skylake-flagship-cpu-benchmarks-surface/

 

Kan ikke si at jeg ble så veldig imponert her nei.

Hva hadde du forventet, dette er midrange

 

 

og kan fortelle at de kommer til å bli rimelig dyre pga bra integrert grafikk, og de kommer ikkje til å overklokke bra pga den integrerte grafikken som tar mye plass. De overklokktestene jeg har sett har stoppen på ca 4.2ghz.

 

De som har ventet på Skylake 4 kjerner, har definitivt ventet forgjeves. Iallefall om de ikkje skal bruke gpudelen ;)

 

Dog jeg kan ta feil  :ninja:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Benchmarks av I7-6700k er lekket : http://hexus.net/tech/news/cpu/84626-intel-core-i7-6700k-skylake-flagship-cpu-benchmarks-surface/

 

Kan ikke si at jeg ble så veldig imponert her nei.

Hva hadde du forventet, dette er midrange

 

 

og kan fortelle at de kommer til å bli rimelig dyre pga bra integrert grafikk, og de kommer ikkje til å overklokke bra pga den integrerte grafikken som tar mye plass. De overklokktestene jeg har sett har stoppen på ca 4.2ghz.

 

De som har ventet på Skylake 4 kjerner, har definitivt ventet forgjeves. Iallefall om de ikkje skal bruke gpudelen ;)

 

Dog jeg kan ta feil  :ninja:

 

Spm. er vel om GPU delen var deaktivert når de forsøkte seg på klokkingen vel?

Lenke til kommentar

 

 

 

Benchmarks av I7-6700k er lekket : http://hexus.net/tech/news/cpu/84626-intel-core-i7-6700k-skylake-flagship-cpu-benchmarks-surface/

 

Kan ikke si at jeg ble så veldig imponert her nei.

Hva hadde du forventet, dette er midrange

 

 

og kan fortelle at de kommer til å bli rimelig dyre pga bra integrert grafikk, og de kommer ikkje til å overklokke bra pga den integrerte grafikken som tar mye plass. De overklokktestene jeg har sett har stoppen på ca 4.2ghz.

 

De som har ventet på Skylake 4 kjerner, har definitivt ventet forgjeves. Iallefall om de ikkje skal bruke gpudelen ;)

 

Dog jeg kan ta feil  :ninja:

 

Spm. er vel om GPU delen var deaktivert når de forsøkte seg på klokkingen vel?

 

Tja, si det. Det kan også være at det er for lite plass til strømforsyning til selve cpuen, siden gpudelen tar stor plass. Den som lever får se :p

 

Jeg skal GARANTERT ikkje ha flere 4 kjerner cpuer. F"#¤ så lei :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Benchmarks av I7-6700k er lekket : http://hexus.net/tech/news/cpu/84626-intel-core-i7-6700k-skylake-flagship-cpu-benchmarks-surface/

 

Kan ikke si at jeg ble så veldig imponert her nei.

Hva hadde du forventet, dette er midrange

 

 

Og selv om det er Midrange så snakker vi fortsatt om omtrent samme antall kjerner , marginal bedre ytelse ( desidert bedre på grafikk ) noe lavere strømprofil , mye av dette kan man takke for lavere nm produksjonsprosess , litt arkitekturen til Intel , men vi ser jo også at inntjeningen per Kjerne øker.

 

Men er det noen som kan med hånda på hjerte si at de har blitt virkelig begeistret de siste 4 - 5 årene av en cpu lansering? Jeg kan i alle fall ikke si det , hadde bare Amd fått Apu'ene sine ned på lavere nm for lenge siden hadde vi kanskje hatt litt mer konkurranse , men cpu markedet er forferdelig kjedelig for tiden og ikke har vi sett noe tegn til at man skal gå over til noe annet spennende som gir langt bedre cpu ytelse osv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...