Gå til innhold

Haswell 5xxx-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen plass det er sagt om det vil bli mulig å bruke den på X79 HK, eller må mann bytte til X99?

For tror ikke jeg gidder å bytte ut både HK, minne å Cpu. For da å måtte skaffe nye vannblokker på HK.

 

Får vennte til den gammle 3930K'n å 2-3x7970 kort ikke duger lenger. Tenkte kanskje å bytte dem til 2x R9-290X for å få litt mer gpu kraft, før evt bytting.

Lenke til kommentar

Er det noen plass det er sagt om det vil bli mulig å bruke den på X79 HK, eller må mann bytte til X99?

For tror ikke jeg gidder å bytte ut både HK, minne å Cpu. For da å måtte skaffe nye vannblokker på HK.

 

Får vennte til den gammle 3930K'n å 2-3x7970 kort ikke duger lenger. Tenkte kanskje å bytte dem til 2x R9-290X for å få litt mer gpu kraft, før evt bytting.

Nei det er ikke mulig å bruke x79 hk fordi at de ikke er bakover kompatible

Lenke til kommentar

Her er første butikk pris på Intel Core i7-5960X

Link : http://www.sweclockers.com/nyhet/19180-intel-core-i7-5960x-haswell-e-butikslistas

Ikkje første. Proshop.no Hadde det ute i går. 10000 Nok

 

Husk at 5960x er første skikkelig overklokkbare 8 kjerners intel.

 

Man kjøper denne om man vil ha 8 kjerner med futt i. Ellers kjøper man kjipe z97 og 4790k

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Her er første butikk pris på Intel Core i7-5960X

Link : http://www.sweclockers.com/nyhet/19180-intel-core-i7-5960x-haswell-e-butikslistas

Ikkje første. Proshop.no Hadde det ute i går. 10000 Nok

 

Husk at 5960x er første skikkelig overklokkbare 8 kjerners intel.

 

Man kjøper denne om man vil ha 8 kjerner med futt i. Ellers kjøper man kjipe z97 og 4790k

 

du skal ha deg 5960X og ASRock hk..?

Lenke til kommentar

 

Blir dette en markant forbedring på hverdagsbruken eller må man vente på Broadwell for det?

 

Du må sikkert vente til Skylake for stor forbedring. Forbedringen ligger vel stort sett på 5-8% mellom hver generasjon.

Skylake ja... Da er vi vel i 2016 kanskje?

Lenke til kommentar

 

 

Her er første butikk pris på Intel Core i7-5960X

Link : http://www.sweclockers.com/nyhet/19180-intel-core-i7-5960x-haswell-e-butikslistas

Ikkje første. Proshop.no Hadde det ute i går. 10000 Nok

 

Husk at 5960x er første skikkelig overklokkbare 8 kjerners intel.

 

Man kjøper denne om man vil ha 8 kjerner med futt i. Ellers kjøper man kjipe z97 og 4790k

 

du skal ha deg 5960X og ASRock hk..?

 

 

Jeppsi pepsi :green:

 

z97 og 4790k er jo bare dritten i forhold til x79 for meg. Så X99 er tingen.

 

Ja jeg skal bruke 4 pci-e spor.

 

2x skjermkort, 1 Areca raidkontroller og 1 stk Intel p3700 pci-e ssd ;)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hm. Må snart fikse opp i min primære maskin ang hw

Kjører på en slitt i7 930 med et AMD HD 7970 skjermkort.

 

Har vel egentlig fungert fint frem til idag, men vil sikte meg inn på at den skal takle spill i 4K oppløsning, slik at jeg er nogenlunde fremtidsrettet.

 

CPUen blir nok en i 5xxx-serien, men skjermkort er jeg litt usikker på. :)

 

Får man 8 kjerners til en "rimlig" penge snart, eller må man ut med 7-10000kr?

Lenke til kommentar

Hm. Må snart fikse opp i min primære maskin ang hw

Kjører på en slitt i7 930 med et AMD HD 7970 skjermkort.

 

Har vel egentlig fungert fint frem til idag, men vil sikte meg inn på at den skal takle spill i 4K oppløsning, slik at jeg er nogenlunde fremtidsrettet.

 

CPUen blir nok en i 5xxx-serien, men skjermkort er jeg litt usikker på. :)

 

Får man 8 kjerners til en "rimlig" penge snart, eller må man ut med 7-10000kr?

 

8K og den er din :D

 

Ikkje forvent en billig 8 kjerner med det første, heller ikkje med det andre :p

Lenke til kommentar

 

Hm. Må snart fikse opp i min primære maskin ang hw

Kjører på en slitt i7 930 med et AMD HD 7970 skjermkort.

 

Har vel egentlig fungert fint frem til idag, men vil sikte meg inn på at den skal takle spill i 4K oppløsning, slik at jeg er nogenlunde fremtidsrettet.

 

CPUen blir nok en i 5xxx-serien, men skjermkort er jeg litt usikker på. :)

 

Får man 8 kjerners til en "rimlig" penge snart, eller må man ut med 7-10000kr?

 

8K og den er din :D

 

Ikkje forvent en billig 8 kjerner med det første, heller ikkje med det andre :p

 

Nei sant det. visste ikke om 8 kjerner ble en slags "standard" i 5000-serien. Men er vel kanskje 6 kjerner det vil ligge på?

Har gjort 0 reserach på CPUer de siste årene så er jo helt blank.. :) Vi får se. mulig jeg bare kjøper en god 4-6 kjerner istedet, så bruker resten av pengene på HK\minne\gpu :p

Lenke til kommentar

August 29th can't come any closer for most people, but for those of us whose wives will kill us if we order a new rig, we can all cry/hug together as we read news/reviews about the new x99 platform and DDR4 integration. Sad rant aside, I'd like to utilize an article to clear up some of the confusion on DDR4 timings vs. DDR3, where, most notably, the point I will make is to ignore any comparisons between clock timings on the two platforms. Yes, this article is referring to server memory, but theoretical timings can be applied to server and mainstream systems.

First, the source (thanks, Tweaktown)

Key Points:
1) DDR3 will have lower timings on standard speed configurations, but timings increase as speed increases. This essentially shows why DDR4 at least, for now, has high CL timings - the speeds are quicker. However, DDR4 has double the bandwidth vs DDR3 and will have double the cycles per transaction (Tweaktown, 2014). So, ignore the timing comparisons.

2) Dovetailing off point 1, please, please, stop comparing DDR3 CL timings vs. DDR4.

3) Take a look at this image below. According to the article, "The data rate of DDR4 is twice that of DDR3 and with higher density. Not only will we be able to access our data at twice the speed of DDR3, we can move double the amount of data at the same time: (Tweaktown, 2014).

6474_06_a_close_up_look_and_discussion_o

So, in summary, I hope this clears up some timing confusion. Enjoy your new DDR4 RAM in a few weeks folks! Keep calm and overclock on.

 

http://www.overclock.net/t/1508239/friendly-reminder-ddr4-timings-cl-vs-ddr3-key-points#post_22725080

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...