Gå til innhold

Hva liker du best av AMD og Intel?


DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

    • AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18


Anbefalte innlegg

Jo jeg forstår utmerket godt hva dere prøver å forklare, men jeg tok og snudde litt på denne problemstillingen og stilte spørsmål med dette og det nekter dere å godta/forstå.

Så formann jeg kan da stille et direkte spørsmål: Er det den reelle ytelsen en cpu gir som betyr noe eller er det antall % den kan klokkes som er avgjørende for hvor godt den yter????

 

Er du enig eller uenig i at en 3,2 klokket til maks yter bedre enn en A64 klokket til maks???

Synes kanskje du heller skal begynne å svare på det folk forklarer eller spør om, isteden for å snu på problemstilligen og stille andre spørsmål

Hva er det du gjør i denne posten da? Dere sier ****** meg så mye k0dd her at det er fan meg for dumt! Først sier dere til oss dere kan ikke sammenligne prosessorer som er ute og de som kommer!(FX mot EE og Prescott).. en side etter så sier dere: bare vent til A64 og FX får bedre hovedkort, da kan de klokke mye mer! MEN FOR ****** DA! SE HVA DERE SELV SKRIVER! (Har skrevet dette før, uten at det ser ut som at noen har lest det :shrug: )

 

Vil også si at sånn som dere har Dissa snekker'n i denne posten og enkelte andre, hvor han bare sier sin mening er sykt dårlig.. og beviser bare hvor intelligente og barnslige dere selv er.. i dette forumet skal det vel være lov å si SIN egen mening uten å bli kalt IDIOT 20ganger?? og er overrasket over at ingen moderatorer har kommentert dette..men er ikke moderator selv så det er jo ingen ting jeg kan gjøre..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja jeg mente det og det mener jeg fortsatt av den enkle grunn at det er IKKE den %VISE DELEN SOM ER AVGJØRENDE, DERFOR ER DEN PÅSTANDEN JEG KOMMENERTE OG DERE LATTERLIGGJORDE MEG FOR NØYAKTIG LIKE LATTERLIG SOM MIN.

At det her vises til en test du ikke har publisert enda ja det finner jeg latterlig da det er vanskelig å vise til noe man ikke har lest. En annen ting som jeg har sagt flere ganger er at % sier null og niks om hvor bra en cpu klokker , det er ytelsen den oppnår og kun det som er relevant.

At enkelte ikke synest mine uttalelser her og andre steder på forumet ikke henger på greip er jo greit å få bekreftet spesielt fra en moderator, jeg tar dette til etteretning og skal heretter ikke uttale meg mer på dette forum.

TAKK FOR MEG.

1. Den prosentvise overklokkingen er alltid viktig. Husker godt tilbake til dagene med Celly 300A som klokket noe vanvittig, og ettersom arkitekturene til stadighet forandrer seg må det være den prosentvise klokkingen som er relevant. Det hjelper selvsagt ikke med høy prosentvis klokking hvis arkitekturen ikke er god nok, og det å oppnå 200% overklokking og kanskje 10 GHz betyr fint lite hvis den ikke yter bedre enn en P4 2 GHz. Ser man på de arkitekturmessige forskjellene mellom P4 og Athlon så ser man det enda klarere at det må være den prosentvise overklokkingen som er relevant med tanke på at hver MHz betyr mer på en Athlon enn en P4 - at Athlon XP yter mer per MHz enn P4 er hevet over enhver tvil.

 

2. Bildet jeg viste til kommer fra den nylig publiserte Athlon 64 3200+-testen som du kan lese her. Det som derimot ikke er publisert er de 1,5 MHz ekstra jeg har fått med et annet hovedkort. 224,5 MHz er en overklokking på 12,25%, og er ergo høyere enn de 10% du mente du ikke hadde sett.

 

3. At det til slutt er ytelsen som teller når man overklokker er det vel liten tvil om, men hvis du ser på innlegget til Simen1, så vil du se sånn omtrent hva ytelsesforskjellen blir for AMD og Intel. Det er selvsagt også hevet over enhver tvil om at P4C 2,4 er en vanvittig bra klokker, det tror jeg ikke noen vil nekte for.

 

4. Du har tidligere i denne tråden sagt at du fint tåler motbør, så det overrasker meg ganske mye at du nå truer/gjennomfører å forlate forumet. Hvis man sier noe som ikke stemmer får man som regel motbør for det, og velger man å avvise det andre bruker som argumenter og fortsetter å diskutere saken så må man forvente en diskusjon. (Dette har jeg selv smertelig erfart da langt fra alle mine uttalelser har vært like heldige.) Det at jeg som er moderator er uenige i dine argumenter har i grunn lite å si, da jeg her diskuterer som en hvilken som helst annen bruker. Aldri, på noe tidspunkt i denne eller andre diskusjoner vi har hatt, har jeg truet med å missbruke min makt som moderator - hvis det er noen som har ment dette tar jeg ekstremt stor kritikk for det, og vil gjerne at noen peker på der jeg har gjort dette slik at jeg kan lære av min feil der slik at dette ikke gjentar seg

 

Jeg tror det mange reagerer på, inkludert meg selv, er at du til enhver tid er så hardnakket Intel-fan i alt det du sier og mener, og tidvis er lite flink til å se og godta andres argumenter. Det at du anklager alle som liker AMD for å være fjortisser når de kommer med argumenter gjør ikke saken noe bedre. Ja, jeg vet at du sier at FX er den beste prosessoren, og at du har et AMD-system, men dette skjuler dårlig dine svært sterke meninger.

 

Just my 2 cent. Synes det hadde vært veldig synd om du skulle forlate forumet, for jeg synes det er moro å diskutere med deg, selv om vi tidvis er svært uenige. At du som har svært sterke meninger får motbør håper jeg at du forstår, men du må ikke la deg vippe av pinnen for det ;)

Lenke til kommentar
Det at du anklager alle som liker AMD for å være fjortisser når de kommer med argumenter gjør ikke saken noe bedre.

Det jeg tror er grunnen til det, og som er min grunn, er måten de formulerer det de skriver på.. dette gjelder da selvsagt ikke alle som har AMD, og alle kan skrive feil av og til..

Lenke til kommentar

Nå går jeg helt i surr her.

 

Hva var det som var viktig igjen?

 

Pris/ytelse?

Hastighet?

Ytelse/Mhz?

Prosentvis overklokking?

Ytelsen ved Standard hastighet?

Ytelsen ved maksimum overklokking?

 

Det blir vanskelig å finne ut hvem som er best på alle områdene her tenker jeg, har hørt alle disse argumentene opp igjennom tidene.

 

Har nesten kommet ut at hva som egentlig diskuteres her.

Er det hva som er best? eller hvem av de som overklokker best?

 

Men, den 3200+ mot 2,2Ghz P4, den var sinnsykt drøy.

 

For min del så er ikke prosentvis overklokking viktig i det hele tatt, det som er viktig er hvor godt yter en CPU ved standard klokkehastighet, og hvor mye den yter ved overklokket hastighet.

 

Altså, man sammenligner ikke boxed P4 mot en vannavkjølt A64. Burde kanskje tenke litt over det og eller? (ja, det var bare et eksempel)

Lenke til kommentar
Hva er det du gjør i denne posten da? Dere sier ****** meg så mye k0dd her at det er fan meg for dumt! Først sier dere til oss dere kan ikke sammenligne prosessorer som er ute og de som kommer!(FX mot EE og Prescott).. en side etter så sier dere: bare vent til A64 og FX får bedre hovedkort, da kan de klokke mye mer! MEN FOR ****** DA! SE HVA DERE SELV SKRIVER! (Har skrevet dette før, uten at det ser ut som at noen har lest det :shrug: )

Nå er jeg ikke helt med her... Man kan ikke si at man ikke har fått utnyttet potensialet til A64/FX enda fordi noen har uttalt at men ikke kan sammenligne FX med P4 EE og Prescott siden de ikke har kommet enda? Hm...

 

Skjønner ikke helt relevansen til Formann sin post som du siterer, det er da klinkende klart at A64 allerede har blitt klokket til å yte langt bedre enn klokkede P4C.

Lenke til kommentar
Ikke ta det på den måten da snekkern. :(

For all del - ta det på den måten. Støtter moderator 100% her. Prosentvis klokking vil altid være relevant.

 

På meg virker det som en uvilje mot å tolerere andre synspunkter enn sine egne og kanskje innse at man tar feil. Hvis det er tilfelle - ja da er det kanskje like greit å slutte å poste her.

 

Men sann mine ord - tviler sterkt på Snekkern klarer å holde ord her. Det blir ikke det siste vi har sett han her.

Hva jeg håper på, skal jeg la bli stående mellom linjene. :nice:

Lenke til kommentar
Nå er jeg ikke helt med her... Man kan ikke si at man ikke har fått utnyttet potensialet til A64/FX enda fordi noen har uttalt at men ikke kan sammenligne FX med P4 EE og Prescott siden de ikke har kommet enda? Hm...

 

Skjønner ikke helt relevansen til Formann sin post som du siterer, det er da klinkende klart at A64 allerede har blitt klokket til å yte langt bedre enn klokkede P4C.

Edita posten min nå, så fatter du det sikkert.. Mener at dere ikke kan si at når det kommer nye hovedkort til A64 og Fx at de da kan bli klokket til å bli enda bedre enn P4.. siden dere ikke lar "oss" si ta med EE og Prescott i sammenligningene siden de ikke har kommet enda.. man kan ikke ta med ting som ikke er i salg til sammenligning var det en som sa.. Er ikke helt enig i det siste du skrev.. de har klokka FX opp til 3.3 Ghz med nitrogen, og P4 opp til rett over 5Ghz med nitrogen, da yter de ganske likt etter som jeg har sett.. se selv på de topp 3dmarkscorene i verden, hvaslags cpu er det som er brukt da? ja, P4.. som en sa, 3dmark representerer hvilken ytelse du kan forvente i spill..

Lenke til kommentar
Er egentlig utrolig hvor fort "AMD fansen" hugger fingrene av de som ikke har samme oppfatning som dem selv.

Er ikke alle Intel-eiere som er like saklige heller.

 

Er i det hele tatt litt trist å se hvor hardnakket folk står på at "min CPU er best" uten at de har noe som helst sammenligningsgrunnlag. Og det gjelder ikke bare AMD eiere. Les tråden, så ser du fort det.

Lenke til kommentar

Flame: Supert at du ruller inn her Snekker. Vet jeg ikke har postet her tidligere, men har jo lest i dette forumet i lange tider. Og jeg må si det står respekt av at du nå slutter å poste. Helt OK, at du slipper fram litt nytenkning og andre folks meninger. Må bare si at jeg aldri har hatet noen så mye som deg, selv om jeg aldri har møtt det eller har kjennskap til det du driver med.

Snodig hvordan man kan hate et nick på et forum!!

 

Nåvel, noens meninger er andre folks irritasjonsmoment, og dine har stort sett aldri vært noen ønskelesning.

 

Hurra for freedom 'o speech *grin*

 

Bottom Line: Jeg liker nå AMD best, men trolig fordi erfaringen er størst akkurat der. Og har hatt lite problemer (Dette var bare litt uinterresant info, men min vote teller ;) )

Lenke til kommentar
Edita posten min nå, så fatter du det sikkert.. Mener at dere ikke kan si at når det kommer nye hovedkort til A64 og Fx at de da kan bli klokket til å bli enda bedre enn P4.. siden dere ikke lar "oss" si ta med EE og Prescott i sammenligningene siden de ikke har kommet enda.. man kan ikke ta med ting som ikke er i salg til sammenligning var det en som sa.. Er ikke helt enig i det siste du skrev.. de har klokka FX opp til 3.3 Ghz med nitrogen, og P4 opp til rett over 5Ghz med nitrogen, da yter de ganske likt etter som jeg har sett.. se selv på  de topp 3dmarkscorene i verden, hvaslags cpu er det som er brukt da? ja, P4.. som en sa, 3dmark representerer hvilken ytelse du kan forvente i spill..

Angående 3DMark: Sånn det ligger an nå er A64 3200+ 563 poeng bak P4 EE. EE'en koster over dobbelt så mye som Athlonen, og i tillegg er den en Engineering Sample med opplåst MP, som ingen "vanlige dødelige" får tak i. Når de "store gutta" får klørna i en FX får vi se hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Flame: Supert at du ruller inn her Snekker. Vet jeg ikke har postet her tidligere, men har jo lest i dette forumet i lange tider. Og jeg må si det står respekt av at du nå slutter å poste. Helt OK, at du slipper fram litt nytenkning og andre folks meninger. Må bare si at jeg aldri har hatet noen så mye som deg, selv om jeg aldri har møtt det eller har kjennskap til det du driver med.

Snodig hvordan man kan hate et nick på et forum!!

 

Nåvel, noens meninger er andre folks irritasjonsmoment, og dine har stort sett aldri vært noen ønskelesning.

 

Hurra for freedom 'o speech *grin*

 

Bottom Line: Jeg liker nå AMD best, men trolig fordi erfaringen er størst akkurat der. Og har hatt lite problemer (Dette var bare litt uinterresant info, men min vote teller ;) )

Vil anbefalle at du editerer posten din en gang til :grumpy:

Lenke til kommentar
Ang %regning en p4 2,4:

2400 x 47% som blir 2400 + 1128 = 3528 dette er det min 2.4 kjører på så hva er feil her??

Når det så gjelder 3,2 ser jeg at du har vert SVERT uheldig med ditt eks, mitt kjører faktisk på 3,9 ja det er på et hk som selv komplett har (asus P4C800-E)

Da blir jo din finurlige måte å regne ut på litt feil, i tillegg har jeg heller ikke sett noen som har klart å klokke den athlonprosessorn med 10% men det kan det jo selvfølgelig vere.

 

Så tilbake til mitt spørsmål , er det % vis overklokking eller faktisk ytelse som er avgjørende før en prosessor.

svar heller på det enn å fortelle meg hvor latterlig jeg er. det har dere fått frem allerede.

Jeg har ingen problemer med å forstå deres argumentasjon, men jeg snur ting på hode her og da er jeg latterlig selv om fakta er at det ikke finns en atlon 64 prosessor på markede i dag som slår en 3,2 klokket til 3,9 og om den finns hvorfor er det da ingen som kan vise til den.

Så om dette er latterlig ja så får det så vere , men er det noen som kan si at dette ikke er riktig??

* Det finnes faktisk veldig mange A64-tester som har overklokket med 10%. Den seneste og mest næliggende tror jeg er HW.no's test der de overklokket med 12%. De testet kun overklokket ytelse med to programmer så det er litt vanskelig å si noe generell ut fra dette, men resultatene var i hvertfall: +13,4% i CPUMark99, og 4,4% i 3DMark2001 640x480 32bit. En annen test er denne. Studer gjerne sammenligningstabellen på siste side. (Veldig varierte/bra spill-tester) En annen test, der de klarte å låse opp multiplieren på en A64FX51 og kjølte den med prometia-lignende kjøling og fikk den opp i 2,8GHz finner du Her. Må si jeg synes resultatene er svært imponerende selv i hvertfall. Slik lyder konklusjonen:

Conclusion

 

The nVENTIV Mach II is rather expensive, but it also offers you the performance you'll get from a top CPU a year from now. Those want the fastest possible system do not have to look any further. nVENTIV has made a good choice with AMD's flagship: this CPUs performance scales with clockspeed like no other. The ability to keep the cooling unit through several upgrades is also an advantage over some previous solutions.

 

It will be quite tough for Intel to outperform the Athlon 64 FX, as the chip gets better with higher clockspeeds without needing exotic RAM solutions. However, the future remains a mystery, as several game developers (Aquanox, Doom III, Half-life 2) indicate that games could benefit much more from Hyperthreading, and Prescott is said to have an improved implementation of HT...

Lenke til kommentar
Flame: Supert at du ruller inn her Snekker. Vet jeg ikke har postet her tidligere, men har jo lest i dette forumet i lange tider. Og jeg må si det står respekt av at du nå slutter å poste. Helt OK, at du slipper fram litt nytenkning og andre folks meninger. Må bare si at jeg aldri har hatet noen så mye som deg, selv om jeg aldri har møtt det eller har kjennskap til det du driver med.

Snodig hvordan man kan hate et nick på et forum!!

 

Nåvel, noens meninger er andre folks irritasjonsmoment, og dine har stort sett aldri vært noen ønskelesning.

 

Og dine kan du stikke opp en viss plass :grumpy:

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne tråden som til tider har vært meget morsom, må jeg si at jeg er overrasket av at "O Store" gir seg når han møter litt motstand og blir kalt for useriøs (med god grunn). Man må jo åpne gluggene å se andres synspunkt også. Men neeeeiiiiida. Tåler en ikke slikt er det vel like greit at O Store takker for seg.

....og HAN tillater seg og kalle andre for fanatisk? :wow::wow::wow:

 

O Store Snekker'n: Kom ned igjen fra høgenhesten din og tenk igjennom hva som egentlig ble diskutert her. :cool:

Lenke til kommentar
Flame: Supert at du ruller inn her Snekker. Vet jeg ikke har postet her tidligere, men har jo lest i dette forumet i lange tider. Og jeg må si det står respekt av at du nå slutter å poste. Helt OK, at du slipper fram litt nytenkning og andre folks meninger. Må bare si at jeg aldri har hatet noen så mye som deg, selv om jeg aldri har møtt det eller har kjennskap til det du driver med.

Snodig hvordan man kan hate et nick på et forum!!

 

Nåvel, noens meninger er andre folks irritasjonsmoment, og dine har stort sett aldri vært noen ønskelesning.

 

Og dine kan du stikke opp en viss plass :grumpy:

Ja, Murær'n fortjener å åke ut herfra like fort som han kom inn.

Lenke til kommentar
Når det nå blir direkte personangrep fra enkelte her, synes jeg virkelig at noen fra staff rydder opp her. Dette begynner jo å bli direkte mobbing :gretten:

:yes: Må si meg enig i det!

 

Syntes at det blir for mye nå! Pass dere, ellers kan det være at det blir flere som forlater forumet!

 

Jeg sier det bare, jeg syntes at det er synd at slike ting skal skje! :grumpy:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...