Gå til innhold

Hva liker du best av AMD og Intel?


DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

    • AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18


Anbefalte innlegg

Så litt oppi her .. ser ikke sammenhengen mellom Amd og lite varme

Det er ikke voldsomme forskjeller, men AMD leder for tiden på varmeutvikling. (Athlon XP utvikler max ca 46-72W, men s Pentium4 utvikler max ca 65-103W)

 

Nøyaktige detaljer finner du på www.sandpile.org.

 

Neste år er det ventet at den nye Pentium4-kjernen, Prescott, skal bli utvikle ennå mer varme, og AMD Athlon64-serien utvikler en del mindre enn XP-serien. (NB: 89W er TDP og IKKE max varmeutvikling for A64-serien)

 

NB. For de som ikke vet: Varme og temperatur er faktisk to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter at jeg takket for meg har det skjedd en del ting, disse er bla nevnt i en post under tilbakemeldinger, men årsaken til at jeg takket for meg er ikke den pepperen jeg får her før jeg gjør det , men at en person her presterer å sende meg drapstrusler på msn om jeg ikke slutter.

Den kritikken som jeg får ellers her pga mine innlegg har jeg ingen problemer med, da jeg selv hopper inn i "løvens hule" og porvoserer den.

Dette tar jeg til etteretning og beklager om jeg har støtt noen, det var ikke helt meningen.

Følte bare jeg måtte si dette i lys av den utvikling dette fikk.

Lenke til kommentar

altså, draps trulser fordi man diskuterer?

hva går det av folk!

altså, er du uenig, så prøv å bevise at den andre parten tar feil, ikke ty til vold.

 

Hvis jeg hadde sagt at min bil er best, men du syns det ikke. så sier du at bilen din har så og så mange hestekrefter f.eks, man går ikke bort å slår løs på personen.

 

Tragiskt, og komisk på en måte, får lissom et nytt syn på verden slik den er i dag.

Lenke til kommentar

God morgen.

 

Jeg stemte Intel denne gangen.

 

Mine to bruksmaskiner har en p4 2.0 og en P4 2.5 GHz. Filserveren har en Duron 600@800 og firewallen 2x166 Pentium.

 

Jeg valgte Intel av følgende årsaker:

-større kjøleflate og mindre risiko for å ødelegge prosessoren under montering

-dårlig erfaring med VIA sine chipsett (jeg har ikke erfaring med de siste utgavene) bl.a. mange IRQ-konflikter og timevis med tweaking for å få systemet stabilt

-erfaringsmessig mindre problemer ved lydrelaterte oppgaver

-erfaringsmessig færre prosessorer dør pga. overoppheting

 

Ting som favoriserer AMD:

-lav pris, høy ytelse for en billig penge

-du støtter en konkurrent til Intel og motvirker monopolisme

 

Jeg tror de beste AMD-systemene kan tilby like god stabilitet som Intel. God ytelse kombinert med en lav pris gir god argumentasjon for å velge AMD. Det er bra at det finnes en verdig motstander til Intel på prosessormarkedet. En monopolsituasjon tjener ikke forbrukeren.

Lenke til kommentar

Det er morsomt å se på at ved alle slags avstemninger så blir det stemt på ALLE alternativer. Her er eksemplet på "Andre", hvilke prosessorer har de som stemmer "Andre" da?

 

Jeg er sikker på at om dere har startet en poll som lyder:

Hvilket kjønn er du?:

Mann

Kvinne

Vet ikke

 

så har noen garantert stemt "vet ikke" :shrug: slikt slår ikke feil.

 

(beklager at dette var litt offtopic, men synes bare det er så forunderlig)

Lenke til kommentar
Det er morsomt å se på at ved alle slags avstemninger så blir det stemt på ALLE alternativer. Her er eksemplet på "Andre", hvilke prosessorer har de som stemmer "Andre" da?

 

Jeg er sikker på at om dere har startet en poll som lyder:

Hvilket kjønn er du?:

Mann

Kvinne

Vet ikke

 

så har noen garantert stemt "vet ikke" :shrug: slikt slår ikke feil.

 

(beklager at dette var litt offtopic, men synes bare det er så forunderlig)

Nå er jo spørsmålet hvilken prosessor prdusent LIKER du best, ikke hva du har.

Lenke til kommentar

Det som kan være litt problmetatisk når man diskutere dette temaet er at de som sier AMD er de som har AMD, og de som sier Intel er de som har Intel.

Poenge mitt:

Man kan ikke ha en diskusjon om hva som er best med mindre man har prøvd begge systemer.

AMD har enda 2 minuser i boka mi. og en stjerne :)

AMD duron + kt133 gav et minus. Grunnet ustabilitet, veit ikke om overklokking har noe å si på en duron, men ustabil på 930Mhz

AMD XP2100+ Palamino + SiS 645 chipsett Aopen AK75 gav et minus. Her burde overklokking ha en del å si, men den tillat rett og slett ingen form for overklokken, enter via FSB eller MP.

AMD XP 1800+ Tbred + nye versjon av kt133 har en stjerne i boka.

XP 1800+ stjernen kan dog komme av at den maskinen kjører linux. Har aldri kjørt windows på den, så jeg kan ikke si noe konkret om den egentlig. Overklokking blir i den brunn dårlig, grunnet hovedkortets dårlige overklokkingsbios.

 

Intel P133 + ukjent hk, har på ingen måte noen stjerne i boka, den var ustabil når jeg hadde load, (winamp f.eks :lol: )

Intel P3 933Mhz + ukjent ASUS hk, har en stjerne i boka, den er stabil og fin, spiller ikke på den da den brukes som server :)

Intel P4 2,53Ghz + I875 chipset, Abit IC7. er for meg mitt beste kjøp hittil, god ytelse, problemfri overklokking. Stabil. Fin stjerne i boka :)

 

Nå har ikke jeg prøvd barton + nforce2 så der kan jeg ikke kommentere noe.

Ei heller de nye 800FSB fra Intel, men de bygger på samme grunnlag som B versjonene (nesten altså)

 

Selv av egen erfaring syns jeg presonlig at Intel + windows er best, mens AMD + linux er ganske bra. (når man tenker på det dårlige chipsettet)

 

Athlon 64 3200+ er det nok svært få som kan si noe om når det gjelder stabilitet her. Den er nok ikke brukt som en workstation av hw.no heller. Har nok kun vært å instalere windows, benchmarke, overklokke, og sende tilbake igjen (kunne jeg får en bekreftelse/avkreftelse her?)

 

Etter benchmarks som har blitt kjørt så er A64 3200+ den raskeste cpu'en for allmanseie. Om noen måneder vil det og komme flere hovedkort, som kan gjøre denne cpu'en enda bedre.

Lenke til kommentar
Athlon 64 3200+ er det nok svært få som kan si noe om når det gjelder stabilitet her. Den er nok ikke brukt som en workstation av hw.no heller. Har nok kun vært å instalere windows, benchmarke, overklokke, og sende tilbake igjen (kunne jeg får en bekreftelse/avkreftelse her?)

Prosessoren har vi hatt på testlabben i en måned eller noe sånn nå, og har blitt testet på tre forskjellige hovedkort. Har opplevd ustabilitet, men det var grunnet et hovedkort som ikke var i orden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...