Gå til innhold

Hva liker du best av AMD og Intel?


DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

    • AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pgressum: Så du foretrekker å svi av en cpu hvis viften skulle streike?

Hei,

 

Som du sikkert er klar over kutter Intel og AMD CPU-er ut strømen til CPU-en dersom den skulle gå varm. Jeg skjønner derfor ikke helt problemstillingen din. Regner med at du ikke snakker om mangler på KT266 brikkesett o.l.

 

Og ja, jeg anser det som en svakhet at en CPU må klokke seg ned fordi den blir for varm for det den kan takle. Men, som jeg skrev, er det ikke noe som skjer ofte med P4.

Lenke til kommentar
Athlon har en innebygd temperaturdiode, og strømmen blir kuttet hvis det blir for varmt.

Se på thg sin video.. der røykte det veldig av de AMD cpu'ene til de skrudde seg av! men de kom jo ikke på igjen ;) men dette kan jo være helt anderledes på ed nye cpu'ene..

Så du på THG-videoen på Athlon 64-testen? Her testet de det samme igjen, og Athlon 64 og P4 hadde samme resultat. Forøvrig kutter også Athlon XP strømmen på samme måten med nyere brikkesett som f.eks. nForce2 og KT400/600.

Lenke til kommentar
Athlon har en innebygd temperaturdiode, og strømmen blir kuttet hvis det blir for varmt.

Se på thg sin video.. der røykte det veldig av de AMD cpu'ene til de skrudde seg av! men de kom jo ikke på igjen ;) men dette kan jo være helt anderledes på ed nye cpu'ene..

Så du på THG-videoen på Athlon 64-testen? Her testet de det samme igjen, og Athlon 64 og P4 hadde samme resultat. Forøvrig kutter også Athlon XP strømmen på samme måten med nyere brikkesett som f.eks. nForce2 og KT400/600.

Har ikke sett den videoen.. har bare sett den gamle videoen.. derfor var det jeg skrev at det fint kunne ha endra seg nå.. som det da har gjort..

Lenke til kommentar
Har ikke sett den videoen.. har bare sett den gamle videoen.. derfor var det jeg skrev at det fint kunne ha endra seg nå.. som det da har gjort..

Det er en morsomt ting med den gamle videoen.. Se etter nøye når THG måler tempen på P4 CPU-en. Se om du kan se hvor låsermåleren treffer P4 CPU-en.. Det er i alle fall veldig tydelig på XP-en hvor den treffer.

Lenke til kommentar
Har ikke sett den videoen.. har bare sett den gamle videoen.. derfor var det jeg skrev at det fint kunne ha endra seg nå.. som det da har gjort..

Det er en morsomt ting med den gamle videoen.. Se etter nøye når THG måler tempen på P4 CPU-en. Se om du kan se hvor låsermåleren treffer P4 CPU-en.. Det er i alle fall veldig tydelig på XP-en hvor den treffer.

Men så er vel ikke thg websiden med størst pluss i boka heller da :roll:

Lenke til kommentar

P4 Extreme Edition er nå i prisguiden.

 

Tray versjon av P4 3.2GHz Extreme Edition koster utrolige kr. 11182,- inkl. moms hos Mamoz :wow: Kan jo bare lure på hva prisen på boxed versjon kommer til å bli.... *grin*

 

Til sammenligning så koster tray versjon av Athlon 64 FX-51 kr. 6846,- inkl. moms hos Databutikken.com. Boxed versjon av Athlon 64 FX-51 koster kr. 7368,- inkl. moms hos ITButikken.

 

2-0 til AMD her, Athlon 64 FX er både vesentlig raskere og rimeligere enn P4 Extreme Edition :woot:

Lenke til kommentar
P4 Extreme Edition er nå i prisguiden.

 

Tray versjon av P4 3.2GHz Extreme Edition koster utrolige kr. 11182,- inkl. moms hos Mamoz :wow: Kan jo bare lure på hva prisen på boxed versjon kommer til å bli.... *grin*

 

Til sammenligning så koster tray versjon av Athlon 64 FX-51 kr. 6846,- inkl. moms hos Databutikken.com. Boxed versjon av Athlon 64 FX-51 koster kr. 7368,- inkl. moms hos ITButikken.

 

2-0 til AMD her, Athlon 64 FX er både vesentlig raskere og rimeligere enn P4 Extreme Edition :woot:

OT: OMFG for en fet arbeidsstasjon du får!! :nice: :nice: :nice:

Lenke til kommentar
OT: OMFG for en fet arbeidsstasjon du får!!    :nice:  :nice:  :nice:

 

Takk skal du ha! :) (sjekk signaturen min)

 

Det er vel allerede annonsert at den skal ned i pris i feb med ca 35% da vil den komme under 6000,-

 

Jeg har ikke hørt noe om priskutt på P4 Extreme Edition, du mener vel P4 Prescott?

 

Jeg stiller meg svært tvilende til at Intel i det hele tatt kommer til å sette ned prisen på Extreme Edition, det er mer sannsynlig at de heller fjerner den fra markedet i det øyeblikket Mr. Prescott er klar for levering... ;)

Lenke til kommentar
snorreh: Litt for mye penger å bruke på datamaskin eller?

 

Jeg har heldigvis ikke betalt for hele herligheten selv :nice:

 

Bruker en 246 selv nå med 2x 512 PC2100 Cl2 minne. Som du vel skjønte (i den andre tråden) var jeg ikke klar over at PC3200 Cl2 minne REG var blitt så rimelig. Fikk lyst til å kjøpe meg litt..

 

Anbefaler i såfall at du går for LL versjonen, da den har best timings (samme minnet som jeg har på min).

 

Joda du har fått en rå maskin, men det blir ikke mye igjen av pris/ytelse der nei ;)

 

Takk for det, men det spørs jo hva du sammenligner med da ;) I mitt tilfelle stod det mellom denne dual Opteron arbeidsstasjonen og en dual Itanium2 arbeidsstasjon fra HP, og prisene på Itanium2 arbeidsstasjoner fra HP begynner nærmest der prisene på Opteron arbeidsstasjoner slutter. Ytelsen er også en helt annen sak og der stiller Opteron i en klasse for seg sammenlignet med Itanium2 vil jeg tørre å påstå.

 

PS, ikke vondt ment.

 

Nei, tok det fint jeg :nice:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
Anbefaler i såfall at du går for LL versjonen, da den har best timings (samme minnet som jeg har på min).

OK. Skal tenke litt på det. Hadde vært morsomt å få litt tall av deg på ytelse med minnet på 266 MHz og på 400 MHz. Har du mulighet til å kjøre et par tester med 266 vs 400 MHz? Sikkert mange andre her som vil finne det interessant også.

Lenke til kommentar
Hadde vært morsomt å få litt tall av deg på ytelse med minnet på 266 MHz og på 400 MHz. Har du mulighet til å kjøre et par tester med 266 vs 400 MHz? Sikkert mange andre her som vil finne det interessant også.

Ja, jeg skal kjøre noen tester med Memtest86 og Sandra 2004 i løpet av neste uke (maskinen står på jobben) og så skal jeg poste resultatene her ok?

 

Tyan sine hovedkort tillater forøvirg ikke noe tweaking på minne og slikt, så jeg må nok bytte minne for å teste dette men jeg tror faktisk vi har noen PC2100 ECC/REG brikker liggende hvis jeg ikke husker feil ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...