Jump to content

Daywalker

Medlemmer
  • Content Count

    321
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

42 :)

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tenker prisen bør gå til deg for tidenes svar. At du klarer å svare 2 A4 sider med svada uten og svare på spørsmålet som blir stilt, er helt fantastisk. Ingen som sier at en stasjon til 5 biler koster 20mill. Derimot får du stilt ett direkte spørsmål om det stemmer. Du får også spørsmål om hva det koster for den største stasjonen pr idag. Er bedre om du svarer på det du blir spurt om en å prøve å drukne spørsmålet med svada.
  2. "off topic. Denne posten kunne vært skrevet i de fleste trådene som handler om elbil" All respekt til deg Espen som bruker tid å svare personer som kun koker suppe på spiker for å lage poeng som egentlig bare er tull og tøys. At alt som forklares, alltid avvises (og/eller ignoreres) så bastant, uansett hvem som svarer, gjør at all troverdighet er borte for lenge siden.
  3. Må si det er både underlig og komisk at du gjentatte ganger tar deg tid til å nevne en person du angivelig ikke bryr deg om.
  4. Det som kan bli svindyrt er om systemet tillater stor effekt generelt.Å bruke prissystemet viser erfaringene at folk unngår å betale for mer effekt en nødvendig, og en slipper de store toppene når folk kommer hjem i 5 tiden og setter bilene på lading samtidig. Vi får med andre ord mindre nettleie, som burde være i alle sin interesse. Det kan jeg forstå. Da er du inne på en type rushtid avgift som de fleste kan svelge, i rushtiden! Problemet er at noen vil ha det samme prissystemet til å gjelde 24timer i døgnet, 365 dager i året. Da handler det ikke lengre bare om å ta toppene, men om å tjene mest mulig. Da blir man oppgitt.
  5. Dei gjer det då ikkje vanskelegare å lade elbil heime. Tvert imot. Det skjer om natta med ganske låg effekt, for å ha litt lunk i batteriet (frå ladinga) om morgonen når bilen skal brukast. Folk med elbil kjem til å betale lågare nettleige pr kWh enn folk utan elbil.NVE vil at alle skal ha flat effektkurve. Du kan altså *ikke* benytte ledig effekt i nettet, kun ledig effekt hos deg selv. Dette setter en effektiv øvre grense på hvor kraftig lader du kan ha.Eg veit ikkje korleis det er med deg, men hjå meg er det plenty ledig effekt midt på natta. Alt dette seier meg at du ikkje har elbil. Nei, det er ikkje slik vi ladar ein elbil. Du vil til dømes ikkje ha kaldt batteri kvar morgon. Då fungerer regen mykje dårlegare. Du vil heller ikkje bruke for mykje batterikapasitet til oppvarming og avising om morgonen. Difor koplar vi til ladaren kvar gong vi parkerer, og bilen er innstilt til å starte lading ein gong på natta (so lenge han står heime). 4 kW, som eg tippar dei fleste vil hamne på i abonnert effekt, tilsvarer litt meir enn ein full 16A-kurs. Lading med 16A gjev ca 13 mil på 8 timar. Då har du litt i reserve til kjøleskåp, frysar og annna smått forbruk som står på heile tida. Dersom du køyrer meir enn 13 mil om dagen, kan du alltids rive i 640 kroner for 1 kW ekstra effekt. Det er dette som er idiotien. Hvorfor i alle dager er det noen som ønsker ett system der man ikke kan bruke f.eks 7kw på natten en sommerdag uten at man skal ha ett abonnement som er svindyrt. Rushtid avgift er spiselig, men rushtid avgift på natt er det ingen som ser logikken i.
  6. Det gjør vi, det er åpenbart ett problem om alle gjør dette om natten da 8-11kW er relativ høy belastning. Jeg ser ikke helt hvorfor en skal gjøre dette heller, det tilsvarer rundt 300-400km med kjøring eller 10x normalt kjøremønster for det norske folk. Hvorfor skal man ha rushtid avgift når det ikke er rushtid? Da mister hele systemet troverdighet. Jeg et med på at man kan lage ett system der insentiver kan være ett virkemiddel for å dempe toppene. Men jeg ser virkelig ikke hvorfor samme system skal straffe brukere når det ikke er nødvendig. Da er det kun griskhet som teller. Det er jeg imot.Jeg hsr nevnt det mange ganger allerede, forutsigbarhet.Forutsigbarheten et der allerede idag. Det er mye mindre forbruk om natten. Hvorfor du vil betale for mer forutsigbarhet på ett tidspunkt der forutsigbarheten er mer en god nok er for meg en gåte.
  7. Det gjør vi, det er åpenbart ett problem om alle gjør dette om natten da 8-11kW er relativ høy belastning. Jeg ser ikke helt hvorfor en skal gjøre dette heller, det tilsvarer rundt 300-400km med kjøring eller 10x normalt kjøremønster for det norske folk. Hvorfor skal man ha rushtid avgift når det ikke er rushtid? Da mister hele systemet troverdighet. Jeg et med på at man kan lage ett system der insentiver kan være ett virkemiddel for å dempe toppene. Men jeg ser virkelig ikke hvorfor samme system skal straffe brukere når det ikke er nødvendig. Da er det kun griskhet som teller. Det er jeg imot.
  8. Jeg håper vi ikke kommer i en situasjon der man må betale overpris for å f.eks. lade en elbil om natten 2300-0600 med 8-11kW. Da er det ingen belastning på nettet og evt overpris/effekt pris kun er for at nett selskap skal tjene penger.
  9. Nå var det vel Desember I 2016 Sturle presenterte tall fra. Avgiftsøkningen I danmark kom Januar 2016. En vesentlig forskjell da avgiftsøkningen kom FØR.
  10. nei pc Er du sikker på dette? På Microsoft sine Surface sider, reklamerer de med "Antageligvis de mest produktive nettbrettene i verden". Dvs nettbrett. Vil tro at Surface regnes som Windows Nettbrett da. Får se hvordan den blir registrert når jeg legger inn Office.
  11. Lurer på en ting: Når man kjøper office 365 så sier Microsoft at man kan installere Office på 5 PC'er pluss 5 windows nettbrett. Regnes Surface Pro 1-3 som nettbrett I denne sammenheng?
  12. Surface Pro kommer i Mars til blant annet Tyskland for de som handler der. http://www.microsoft.com/en-us/news/Press/2013/Feb13/02-28MarketExpansionPR.aspx Min kommer fra N.Y. til helgen. Lenge siden jeg har gledet meg slik til en gadget.
  13. Da har jeg bestillt 64gb RT. Gleder meg som en unge. Finnes det noen måte å se alle appene som er i Mircosoft Store uten at man logger inn via Win RT? Kunne tenkt meg å sett hva som er tilgjengelig men sitter bare på vanlig PC uten Win8/RT.
  14. Hva er grunnen til at dere bestiller fra Tyskland og ikke UK? Er meget klar for å skifte ut padden og orker ikke vente til pro kommer. Da er det vel bare å slå til på en RT så lenge. Men hvor er det best å bestille og hvorfor?
×
×
  • Create New...