Gå til innhold

Hva liker du best av AMD og Intel?


DesertGlow

Hvilken prosessorprodusent liker du best?  

892 stemmer

  1. 1. Hvilken prosessorprodusent liker du best?

    • AMD
      563
    • Intel
      300
    • VIA
      11
    • Andre
      18


Anbefalte innlegg

Det er morsomt å se på at ved alle slags avstemninger så blir det stemt på ALLE alternativer. Her er eksemplet på "Andre", hvilke prosessorer har de som stemmer "Andre" da?

F.eks. PowerPC-prosessorer brukt i Mac og andre maskiner, og SPARC-prosessorene til Sun. Finnes andre også.

Jupp. Når det gjelder x86 så har vi jo bl.a. disse produsentene:

Cyrix, NexGen, Rise, Centaur, og Transmeta.

 

Ellers så har vi jo PowerPC og Sparc-CPU'ene som ble nevt av "SofTest", Alpha, og HP. Nå som mobiltelefoner har blitt så avanserte så kan man se på de også som prosessorprodusenter. Man kan til og med ta med andre prosessorer beregnet for innbygging i diverse utstyr. De har jo et vell av produsenter... f.eks Atmel.

 

Men realitstisk sett, så tenker nok de fleste av de 15 som har stemt "andre" på Mac PowerPC, og muligens noen få som tenker på Transmeta.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
amd er for tullinger som ikke har penger til ordentlig hardware!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

30 dagers utestengelse på deg...

Trodde det var sånt som ville gi utslag på advarsel baren jeg.. ikke ban direkte. Nå vet ikke jeg om han hadde fylt den godt opp på forhånd da.. !?

Lenke til kommentar
amd er for tullinger som ikke har penger til ordentlig hardware!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

30 dagers utestengelse på deg...

Trodde det var sånt som ville gi utslag på advarsel baren jeg.. ikke ban direkte. Nå vet ikke jeg om han hadde fylt den godt opp på forhånd da.. !?

Advarsel i starten av tråden + en person fikk advarsel for en slik (mindre alvorlig) sak et par poster før i tråden + det har vært litt knurring på brukeren før = Litt ferie

Lenke til kommentar

I 1994 kjøpte jeg en 486DX66. Stabil og god maskin.

 

Jeg fikk så en AMD Duron 800 med Abit KT7 Raid hovedkort. Dette systemet var det altfor mye problemer med :grine: . Jeg tror imidlertid dette hadde langt mer med Abit sitt kort å gjøre enn AMD sin prosessor. Desverre var det dermed AMD som fikk lide for dette når jeg nå kjøpte nytt system.

 

Asus kortet jeg har med en P4 2,6 er dønn stabilt (så langt). Er meget fornøyd *grin* , men det er jo relativt dyrt.

Lenke til kommentar
I 1994 kjøpte jeg en 486DX66. Stabil og god maskin.

Kanskje det var en AMD ? :D (De lagde jo 486'er på lisens fra Intel på den tiden)

 

Ellers må jeg bare få si litt i mot de som sier Intel er så skinnhellige på stabilitet: De har tross alt hadd sine problemer de også. Skal ikke ramse opp her de offisielle bug'ene og problemene de har hadd, men både Intel og AMD har faktisk hadd en del problemer. (Ikke bare AMD som mange av de som stemmer Intel gir inntrykk av)

Lenke til kommentar
amd er for tullinger som ikke har penger til ordentlig hardware!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

30 dagers utestengelse på deg...

Trodde det var sånt som ville gi utslag på advarsel baren jeg.. ikke ban direkte. Nå vet ikke jeg om han hadde fylt den godt opp på forhånd da.. !?

Advarsel i starten av tråden + en person fikk advarsel for en slik (mindre alvorlig) sak et par poster før i tråden + det har vært litt knurring på brukeren før = Litt ferie

Sånn skal det være DesertGlow:)

 

Vi skulle hatt flere moderatorer som deg og Yummy ^^

Lenke til kommentar
I 1994 kjøpte jeg en 486DX66. Stabil og god maskin.

Kanskje det var en AMD ? :D (De lagde jo 486'er på lisens fra Intel på den tiden)

 

Ellers må jeg bare få si litt i mot de som sier Intel er så skinnhellige på stabilitet: De har tross alt hadd sine problemer de også. Skal ikke ramse opp her de offisielle bug'ene og problemene de har hadd, men både Intel og AMD har faktisk hadd en del problemer. (Ikke bare AMD som mange av de som stemmer Intel gir inntrykk av)

Men det er nok AMD som har fått svidd mest når det gjelder dette :roll:

Har en følelse av at det er derfor mesteparten velger Intel i sitt kjøp. Da mener jeg sånn som Dell og lignede som kun selger Intel maskiner.

Lenke til kommentar
I 1994 kjøpte jeg en 486DX66. Stabil og god maskin.

 

Jeg fikk så en AMD Duron 800 med Abit KT7 Raid hovedkort. Dette systemet var det altfor mye problemer med :grine: . Jeg tror imidlertid dette hadde langt mer med Abit sitt kort å gjøre enn AMD sin prosessor. Desverre var det dermed AMD som fikk lide for dette når jeg nå kjøpte nytt system.

 

Asus kortet jeg har med en P4 2,6 er dønn stabilt (så langt). Er meget fornøyd *grin* , men det er jo relativt dyrt.

Enig. Abit KT7 hovedkortene er noen kranglefanter av dimensjoner, særlig hvis du prøver å putte mange kort på det. Jeg bruker mitt Abit KT7-RAID i filserveren min nå og det fungerer bra da jeg ikke har behov for mer enn grafikkort, nettverkskort og RAID-kontroller.

Lenke til kommentar

Jeg tror eg har kommet frem til en konklusjon:

 

Alle som kjøpte AMD under "storhetstiden" til selskapet; holder med AMD.

Samt de som støtter eg "god sak" - motvirker monopol

 

 

Alle som støtter Intel liker rå ytelse (ok ok, litt uenighet her) samt den "Mercedes" følelsen du får av de. Dette er også for de som har masse penger - var slik en gang i tiden..

 

Min sammenligning:

 

AMD: Toyota eller Honda

 

Intel: Ferrari eller Mclearen F1

 

 

Og som alle vet koster Intel en del mer - som alle AMD fans vet,

men du får en god følelse i deg når du "ruser" prosessoren

 

PS: jeg holder en "knapp" med Snekker'n som støtter oss Intel folk i kampen for Intel... tror jeg

:cool:

 

 

PS: ikke klag på meg, kan jo ingen ting om PC uansett :roll:

Lenke til kommentar
En XP 3000+ yter en plass mellom P4 2.6c og P4c 2.8 (u-overklokket)

 

P4c 2.8 ; kr 1984,-

XP 3000+ ; kr1886,-

 

Prisforskell :5,3% ( i AMD's favør )

 

Er det den STORE pris/ytelses forskjellen AMD fans snakker om ? :lol:

 

Betaler gjerne en hundre lapp ekstra for å få hyper-threading.

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Barton 850,-

 

Intel Pentium 4 2.6 GHz PC800 1,700-

 

Det er den PRIS forskjellen vi snakker om!

 

Din sammenligning er litt skjev :lol:

 

Amd :love:

 

Intel :love:

 

Skal si det er vanskelig å velge

Lenke til kommentar

Hvor skjev er sammenligningen min ??

 

Tom's Hardware mener en P4C 2.8 yter like bra som XP 3200+

(må tilstå at jeg tar den påstanden med en klype salt selv)

 

Da blir det hele snudd på hodet, med intel klart foran i pris/ytelse

 

Det jeg egentlig mener, er vel at jeg syns ikke det er å kaste penger ut vinduet å velge intel.

 

Bruker maskinen en del til 3D og video rendering, og merker da klart forskjel på med og uten hyper-threading. Selv om det selvsagt ligger langt fra et dual system.

Lenke til kommentar
Hvor skjev er sammenligningen min ??

 

Tom's Hardware mener en P4C 2.8 yter like bra som XP 3200+

(må tilstå at jeg tar den påstanden med en klype salt selv)

 

Da blir det hele snudd på hodet, med intel klart foran i pris/ytelse

 

Det jeg egentlig mener, er vel at jeg syns ikke det er å kaste penger ut vinduet å velge intel.

 

Bruker maskinen en del til 3D og video rendering, og merker da klart forskjel på med og uten hyper-threading. Selv om det selvsagt ligger langt fra et dual system.

Det du ser på er kun 2 prossesorer...

Ta et gjennomsnitt så finner du ut forskjellen.

 

xp2500+ yter ikke MYE mindre enn xp3000+ men en stor prisforskjell er det.

Lenke til kommentar
For noen dager siden, på et annet forum, var det noen som påstod at AMD ble produsert i Israel - stemmer det??

[tenk å få noen palestinske komponenter til PC'en :lol: )

Intel har en fabrikk i Israel som hvertfall har produsert cpu-er, ser ut

som om det er slutt på det nå.

http://www.theinquirer.net/?article=12573

 

Har vel også et 'design-team' der, som bla bidro mye på utviklingen

av banias(pentium-m) hvis jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...